Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Waxine lichtjes


eva1986

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klopt, heb ik ook gemerkt, zeker vanwege het recyclen van het blik kwam ik erachter. Maar had nooit naar de prijs gekeken eigenlijk tot gisteren, bleek 1 zak 8,50 te kosten. Was dat altijd al of heb ik gewoon altijd blind die zooi ingeslagen?

 

nou nou ik wist dat ah duur was maar zo duur voor die prijs kan ik bijna 3 zakken bij de action kopen. je bent gek als je dat voor theelichtjes betaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou ik wist dat ah duur was maar zo duur voor die prijs kan ik bijna 3 zakken bij de action kopen. je bent gek als je dat voor theelichtjes betaald

 

Doe ik nou ook niet meer, sinds ik nu weet hoe duur het is hahaha!

 

En heb veel gehoord wat je allemaal bij de Action kunt halen, ga ik binnenkort (dit weekend mischien of morgen na het werk) zeker naartoe om daar die miskopen van bij de AH weer goed te praten. Denk een kar vol zou wel voldoende zijn? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren bij de Action geweest en ze hadden waxinelichtjes in overvloed, maar ik had het idee dat ze een deel van hun assortiment in de opslag hadden liggen, omdat het kerstspul zoveel plaats in nam. Zo heb ik niet die handige kookstelletjes gezien. Maar goed, het is een leuke winkel en ik ga nog wel eens op mijn gemak terug. Na de kerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren bij de Action geweest en ze hadden waxinelichtjes in overvloed, maar ik had het idee dat ze een deel van hun assortiment in de opslag hadden liggen, omdat het kerstspul zoveel plaats in nam. Zo heb ik niet die handige kookstelletjes gezien. Maar goed, het is een leuke winkel en ik ga nog wel eens op mijn gemak terug. Na de kerst.

 

Die kooksetjes zijn een echte seizoens artiekel. een echt camping ding. Straks komt het weer in de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kooksetjes zijn een echte seizoens artiekel. een echt camping ding. Straks komt het weer in de winkel.

 

Ja, jammer, want nu heb ik nog niets in huis voor als er geen gas en electra is. Voorlopig maar alvast eentje ergens anders kopen. En dan later nog wat van de Action erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een goed punt... Kerst is een slechte tijd om leuke prep spulletjes te vinden. omdat die winkels zo verrekte vol liggen met kerst spullen...

 

Maar na de kerst kun je juist weer heel goedkoop dingen inslaan die mensen na de kerst niet meer willen hebben;

Al die kaarsen met een sterretje, eland of en hertje erop wil men niet meer hebben: die gaan dan weg voor dumpprijzen. Inslaan dus! Immers, wat maakt jou het uit of je je huis verlicht en je kamer verwarmt met kerstspul? Zo zijn er meer kerstspullen die een tweede (prep)leven kunnen leiden tegen een gereduceerde prijs

Idem voor sinterklaas chocolade. Met een chocoladeletter kun je veel doen: raspen als een soort hagelslag, als versiersel voor je koekjes en je taarten, in brokjes bij de thee (comfort food) etc.

 

Ik ga al jaren tegen sluitingstijd op kerstavond de AH's in de buurt af: al het luxe vlees heeft dan minimaal 35% korting en vaak nog wat meer. Inslaan dus voor als je een keer een gezellig etentje na de kerst wil organiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens geprobeerd om de auto warm te houden in de winter met waxinelichtjes, maar dat werkte dus niet. Ik heb niet het hele topic gelezen dus ik weet niet of iemand deze reactie al had geplaatst. Ik raad iedereen aan die deze methode wil gebruiken om het zelf te proberen, misschien ben ik wel een kou kleum. Bij mij liggen ze iig niet meer in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Bij de action heb je een hele goedkope versie voor 1 euro, die heb ik gewoon ingeslagen voor reserve, ik gebruik z regelmatig en ze doen het toch al een half jaar.

 

Ja klopt, ik had ze ook gevonden. Die rechthoekige knijpkatjes in alle kleuren. Doorzichtig zijn ze, met een dubbel licht. Dit mooie grote grijze knijpkatten met meerdere LED-jes hadden ze deze keer niet. Wel heb ik geweldige kooktoestelletjes gevonden met busjes butagas. Nog geen twaalf euro voor het kooktoestel en maar 1,18 euro voor een flesje gas. Ging zeer tevreden de deur uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 1 jaar later...

Nu 't draadje toch genecro'd is.... Ik heb waxine lichtjes van de macro. Gouda. Branden 8 uur (volgens de verpakking, maar het is meer rond de 9, 9,5 uur). Ze hebben ook een iets groter (hoger) bakje waar ze in zitten dat ik dan weer kan gebruiken met brandgel van de Action om m'n water op te koken.

 

Ik heb er rond de 600/650.

 

Waxine-1.jpg.e70b0e18d76afde5ed8298e8158f9cd8.jpg

 

20140921_005635.jpg.0180cc164f33c031891c42e392a1e3b0.jpg

 

Waxine-3.jpg.5088e0843fd6be2ab07811981fdeb924.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een waarschuwing m.b.t. Action waxine lichtjes. Deze kunnen steekvlammen geven van 30 cm hoog. Onlangs zelf meegemaakt. U bent gewaarschuwd.

 

Bizar! Heb er even op gegoogelt en kwam dit tegen:

 

Als een waxinelichtje wordt aangestoken bereikt het al snel de tempratuur van 60 graden Celsius. Dat is dan ook gelijk het smeltpunt van waxine en dus wordt waxine bij die tempratuur vloeibaar. De kaarsjes kunnen gevaarlijk zijn bij tempraturen van 370 graden Celsius of hoger. Bij die tempratuur wordt waxine namelijk gasvormig en kunnen er grote steekvlammen ontstaan.

 

~ Bron: http://www.leerwiki.nl/Welk_merk_waxinelichtje_is_het_beste

 

Wellicht dat onze huischemicus @vheeswijk hier nog iets zinnigs over kan roepen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar! Heb er even op gegoogelt en kwam dit tegen:

 

Als een waxinelichtje wordt aangestoken bereikt het al snel de tempratuur van 60 graden Celsius. Dat is dan ook gelijk het smeltpunt van waxine en dus wordt waxine bij die tempratuur vloeibaar. De kaarsjes kunnen gevaarlijk zijn bij tempraturen van 370 graden Celsius of hoger. Bij die tempratuur wordt waxine namelijk gasvormig en kunnen er grote steekvlammen ontstaan.

 

~ Bron: http://www.leerwiki.nl/Welk_merk_waxinelichtje_is_het_beste

 

Wellicht dat onze huischemicus @vheeswijk hier nog iets zinnigs over kan roepen?

 

Wel maf. Ander 'potje' eromheen bij de action misschien dat zorgt dat het erg heet wordt? Maar dat is wel een groot verschil dan. Andere samenstelling van de wax? Ik heb dat eens meegemaakt met een zooitje waxinelichtjes die tegenelkaar aan stonden. Degene in het midden werden op het een gegeven moment te heet met een interessante kettingreactie tot gevolg. En een lege schuimblusser :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al wel eens voorgehad dat ik een waxinelichtje op kookpunt gebracht heb.

(na heraansteken en niet willen branden een lucifer er in gestoken als nieuwe wiek met bovenstaand gevolg)

Ook al geprobeerd dit uit te blazen.

Dat gaat niet lukken!

rustig buitendragen en laten uitbranden.

Lichtje is op in een paar minuten.

Ik zet ze altijd op een metalen plaat, ofwel in een metalen lantaarn.

ik heb zelfs al gedacht van ze te gebruiken op een esbit vuurtje :)

lichtje aan, een paar extra stukjes hout of papier er op, wachten tot het begint te broebelen en ge hebt een paar minuten een vuur van jewelste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar! Heb er even op gegoogelt en kwam dit tegen:

 

Als een waxinelichtje wordt aangestoken bereikt het al snel de tempratuur van 60 graden Celsius. Dat is dan ook gelijk het smeltpunt van waxine en dus wordt waxine bij die tempratuur vloeibaar. De kaarsjes kunnen gevaarlijk zijn bij tempraturen van 370 graden Celsius of hoger. Bij die tempratuur wordt waxine namelijk gasvormig en kunnen er grote steekvlammen ontstaan.

 

~ Bron: http://www.leerwiki.nl/Welk_merk_waxinelichtje_is_het_beste

 

Wellicht dat onze huischemicus @vheeswijk hier nog iets zinnigs over kan roepen?

 

Ik heb regelmatig waxinebrandjes gehad door mijn experimenten met de zg. "turbobrandertjes". Waxine ontvlamt dan zelf, maar het zijn geen steekvlammen. Remedie: HAK-potje, koffiekopje of mok omgekeerd overheen plaatsen. Dooft onmiddelijk. Rustig laten afkoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...