Emmy Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Bij de blokker kun je die kopen Voor heel weinig Hé, dank je wel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tijgertje19 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Klopt, heb ik ook gemerkt, zeker vanwege het recyclen van het blik kwam ik erachter. Maar had nooit naar de prijs gekeken eigenlijk tot gisteren, bleek 1 zak 8,50 te kosten. Was dat altijd al of heb ik gewoon altijd blind die zooi ingeslagen? nou nou ik wist dat ah duur was maar zo duur voor die prijs kan ik bijna 3 zakken bij de action kopen. je bent gek als je dat voor theelichtjes betaald Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 nou nou ik wist dat ah duur was maar zo duur voor die prijs kan ik bijna 3 zakken bij de action kopen. je bent gek als je dat voor theelichtjes betaald Doe ik nou ook niet meer, sinds ik nu weet hoe duur het is hahaha! En heb veel gehoord wat je allemaal bij de Action kunt halen, ga ik binnenkort (dit weekend mischien of morgen na het werk) zeker naartoe om daar die miskopen van bij de AH weer goed te praten. Denk een kar vol zou wel voldoende zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Een kar heb je zo vol bij de action Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Ik ben gisteren bij de Action geweest en ze hadden waxinelichtjes in overvloed, maar ik had het idee dat ze een deel van hun assortiment in de opslag hadden liggen, omdat het kerstspul zoveel plaats in nam. Zo heb ik niet die handige kookstelletjes gezien. Maar goed, het is een leuke winkel en ik ga nog wel eens op mijn gemak terug. Na de kerst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Inderdaad een goed punt... Kerst is een slechte tijd om leuke prep spulletjes te vinden. omdat die winkels zo verrekte vol liggen met kerst spullen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ik ben gisteren bij de Action geweest en ze hadden waxinelichtjes in overvloed, maar ik had het idee dat ze een deel van hun assortiment in de opslag hadden liggen, omdat het kerstspul zoveel plaats in nam. Zo heb ik niet die handige kookstelletjes gezien. Maar goed, het is een leuke winkel en ik ga nog wel eens op mijn gemak terug. Na de kerst. Die kooksetjes zijn een echte seizoens artiekel. een echt camping ding. Straks komt het weer in de winkel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Leuk @eva1985 Dank je wel, ik had al het plan om eens naar de Action te gaan, dus die waxinelichtjes neem ik zeker mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Die kooksetjes zijn een echte seizoens artiekel. een echt camping ding. Straks komt het weer in de winkel. Ja, jammer, want nu heb ik nog niets in huis voor als er geen gas en electra is. Voorlopig maar alvast eentje ergens anders kopen. En dan later nog wat van de Action erbij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ja, jammer, want nu heb ik nog niets in huis voor als er geen gas en electra is. Voorlopig maar alvast eentje ergens anders kopen. En dan later nog wat van de Action erbij. er staan er genoeg op Marktplaats Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Inderdaad een goed punt... Kerst is een slechte tijd om leuke prep spulletjes te vinden. omdat die winkels zo verrekte vol liggen met kerst spullen... Maar na de kerst kun je juist weer heel goedkoop dingen inslaan die mensen na de kerst niet meer willen hebben; Al die kaarsen met een sterretje, eland of en hertje erop wil men niet meer hebben: die gaan dan weg voor dumpprijzen. Inslaan dus! Immers, wat maakt jou het uit of je je huis verlicht en je kamer verwarmt met kerstspul? Zo zijn er meer kerstspullen die een tweede (prep)leven kunnen leiden tegen een gereduceerde prijs Idem voor sinterklaas chocolade. Met een chocoladeletter kun je veel doen: raspen als een soort hagelslag, als versiersel voor je koekjes en je taarten, in brokjes bij de thee (comfort food) etc. Ik ga al jaren tegen sluitingstijd op kerstavond de AH's in de buurt af: al het luxe vlees heeft dan minimaal 35% korting en vaak nog wat meer. Inslaan dus voor als je een keer een gezellig etentje na de kerst wil organiseren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ook na de kerst is er nog veel van dat spul voor spotprijzen te koop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 er staan er genoeg op Marktplaats Nou daar staan er genoeg ja, en wat veel verschillende, morgen nog eens goed naar kijken! Dank je wel, Emmy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alice Geplaatst: 30 november 2012 Delen Geplaatst: 30 november 2012 Ik heb eens geprobeerd om de auto warm te houden in de winter met waxinelichtjes, maar dat werkte dus niet. Ik heb niet het hele topic gelezen dus ik weet niet of iemand deze reactie al had geplaatst. Ik raad iedereen aan die deze methode wil gebruiken om het zelf te proberen, misschien ben ik wel een kou kleum. Bij mij liggen ze iig niet meer in de auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepzel Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Bij Bazar... zeer beroerde theelichtjes! 100 in zak, 2.89 (geloof ik) zouden 6 uur moeten branden, doen het max 3. Als je ze na een half uur uit doet krijg je ze nooit meer aan. Mijn Mega Miskoop van de Maand! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BTF Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Sommige graflichten geven meer branduren per euro. Is in die zin dus een betere koop dan waxinelichtjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Adrie Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Hé, dank je wel! Bij de action heb je een hele goedkope versie voor 1 euro, die heb ik gewoon ingeslagen voor reserve, ik gebruik z regelmatig en ze doen het toch al een half jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Bij de action heb je een hele goedkope versie voor 1 euro, die heb ik gewoon ingeslagen voor reserve, ik gebruik z regelmatig en ze doen het toch al een half jaar. Ja klopt, ik had ze ook gevonden. Die rechthoekige knijpkatjes in alle kleuren. Doorzichtig zijn ze, met een dubbel licht. Dit mooie grote grijze knijpkatten met meerdere LED-jes hadden ze deze keer niet. Wel heb ik geweldige kooktoestelletjes gevonden met busjes butagas. Nog geen twaalf euro voor het kooktoestel en maar 1,18 euro voor een flesje gas. Ging zeer tevreden de deur uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gevak Geplaatst: 12 mei 2013 Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Heb vandaag een groot waxinelicht uitgeprobeerd van de action 12 stuk 1,99. Op de zak staat ongeveer 10 branduren hij heeft 11uur en 35min.gebrand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Even een waarschuwing m.b.t. Action waxine lichtjes. Deze kunnen steekvlammen geven van 30 cm hoog. Onlangs zelf meegemaakt. U bent gewaarschuwd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Nu 't draadje toch genecro'd is.... Ik heb waxine lichtjes van de macro. Gouda. Branden 8 uur (volgens de verpakking, maar het is meer rond de 9, 9,5 uur). Ze hebben ook een iets groter (hoger) bakje waar ze in zitten dat ik dan weer kan gebruiken met brandgel van de Action om m'n water op te koken. Ik heb er rond de 600/650. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Even een waarschuwing m.b.t. Action waxine lichtjes. Deze kunnen steekvlammen geven van 30 cm hoog. Onlangs zelf meegemaakt. U bent gewaarschuwd. Bizar! Heb er even op gegoogelt en kwam dit tegen: Als een waxinelichtje wordt aangestoken bereikt het al snel de tempratuur van 60 graden Celsius. Dat is dan ook gelijk het smeltpunt van waxine en dus wordt waxine bij die tempratuur vloeibaar. De kaarsjes kunnen gevaarlijk zijn bij tempraturen van 370 graden Celsius of hoger. Bij die tempratuur wordt waxine namelijk gasvormig en kunnen er grote steekvlammen ontstaan. ~ Bron: http://www.leerwiki.nl/Welk_merk_waxinelichtje_is_het_beste Wellicht dat onze huischemicus @vheeswijk hier nog iets zinnigs over kan roepen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Bizar! Heb er even op gegoogelt en kwam dit tegen: Als een waxinelichtje wordt aangestoken bereikt het al snel de tempratuur van 60 graden Celsius. Dat is dan ook gelijk het smeltpunt van waxine en dus wordt waxine bij die tempratuur vloeibaar. De kaarsjes kunnen gevaarlijk zijn bij tempraturen van 370 graden Celsius of hoger. Bij die tempratuur wordt waxine namelijk gasvormig en kunnen er grote steekvlammen ontstaan. ~ Bron: http://www.leerwiki.nl/Welk_merk_waxinelichtje_is_het_beste Wellicht dat onze huischemicus @vheeswijk hier nog iets zinnigs over kan roepen? Wel maf. Ander 'potje' eromheen bij de action misschien dat zorgt dat het erg heet wordt? Maar dat is wel een groot verschil dan. Andere samenstelling van de wax? Ik heb dat eens meegemaakt met een zooitje waxinelichtjes die tegenelkaar aan stonden. Degene in het midden werden op het een gegeven moment te heet met een interessante kettingreactie tot gevolg. En een lege schuimblusser Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cat Weasel Geplaatst: 21 september 2014 Delen Geplaatst: 21 september 2014 Ik heb ook al wel eens voorgehad dat ik een waxinelichtje op kookpunt gebracht heb. (na heraansteken en niet willen branden een lucifer er in gestoken als nieuwe wiek met bovenstaand gevolg) Ook al geprobeerd dit uit te blazen. Dat gaat niet lukken! rustig buitendragen en laten uitbranden. Lichtje is op in een paar minuten. Ik zet ze altijd op een metalen plaat, ofwel in een metalen lantaarn. ik heb zelfs al gedacht van ze te gebruiken op een esbit vuurtje lichtje aan, een paar extra stukjes hout of papier er op, wachten tot het begint te broebelen en ge hebt een paar minuten een vuur van jewelste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 21 september 2014 Delen Geplaatst: 21 september 2014 Bizar! Heb er even op gegoogelt en kwam dit tegen: Als een waxinelichtje wordt aangestoken bereikt het al snel de tempratuur van 60 graden Celsius. Dat is dan ook gelijk het smeltpunt van waxine en dus wordt waxine bij die tempratuur vloeibaar. De kaarsjes kunnen gevaarlijk zijn bij tempraturen van 370 graden Celsius of hoger. Bij die tempratuur wordt waxine namelijk gasvormig en kunnen er grote steekvlammen ontstaan. ~ Bron: http://www.leerwiki.nl/Welk_merk_waxinelichtje_is_het_beste Wellicht dat onze huischemicus @vheeswijk hier nog iets zinnigs over kan roepen? Ik heb regelmatig waxinebrandjes gehad door mijn experimenten met de zg. "turbobrandertjes". Waxine ontvlamt dan zelf, maar het zijn geen steekvlammen. Remedie: HAK-potje, koffiekopje of mok omgekeerd overheen plaatsen. Dooft onmiddelijk. Rustig laten afkoelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.