Renanim Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Naast het doodgaan aan het eten van bewerkt/rood vlees, gaan we ook dood aan de uitstoot van houtkachels: http://www.nu.nl/gezondheid/4152582/ggd-waarschuwt-gezondheid-houtkachels.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Ik ben benieuwd wanneer het verboden wordt om ouder te worden...... Ook daar ga je uiteindelijk aan dood......... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Zou me niks verbazen als er een verbod op gaat komen. En een barbeque verbod zou er ook wel eens van kunnen komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Allemaal bullshit ! ze willen het niet meer daarom gaan ze zeggen dat het gevaarlijk is.  Nou ze kunnen de boom in ik steek gewoon een lekkere fik  Vroeger had je al dat gezeik niet het is echt niets van de laatste tijd 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Zou me niks verbazen als er een verbod op gaat komen. En een barbeque verbod zou er ook wel eens van kunnen komen. Â Ja een verbod zou ook nog goed kunnen nou leven we niet een politie staat dan. Â Geen plaats meer voor gezelligheid voor in je huis met zo kacheltje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Allemaal bullshit ! ze willen het niet meer daarom gaan ze zeggen dat het gevaarlijk is. Nou ze kunnen de boom in ik steek gewoon een lekkere fik Vroeger had je al dat gezeik niet het is echt niets van de laatste tijd  Wat een onzin antwoord. Iedereen weet dat die ander in de straat afvalhout verbrand met verf resten en plastic er bij. Tis toch een allesbrander, he. Vooral als het mistig koud weer is gaan al die kutbranders weer aan. Nee, niet die van jou, maar van die ander. Hoewel dit ook onzin is: het zijn geen kutbranders, maar kutstokers (m/v). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Geen plaats meer voor gezelligheid voor in je huis met zo kacheltje  Nou ja, dat gezondheid belangrijker gevonden wordt dan gezelligheid vind ik persoonlijk niet zo raar. Dat er ook aandacht is om overlast zo veel mogelijk te beperken vind ik ook allemaal prima. Een houtkachel heeft in mijn ogen echter als primair doel om te verwarmen, niet om gezellig te zijn. Punt dat mij vooral stoort is dat er even voorbij gegaan wordt aan de impact van alternatieve vormen van verwarming, niet alleen op onze gezondheid maar op heel de aarde (en daarmee dus weer indirect ook onze eigen gezondheid). Wat dat betreft lijkt stoken op hout mij weer prima te rechtvaardigen. Al kan ik me ook voorstellen dat als in drukbevolkte gebieden iedereen een houtkachel zou hebben, dat ook enorm belastend zou zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Kan niet wachten tot ik een open haard heb om worstjes boven te roosteren. (En berenvel ) Â Het verbieden van de open haarden gaat toch niet gebeuren. De een vind het stinken & de ander zweert er bij. Tegen-Voor, zoals bij veel dingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Weet wat je stookt, en zorg voor ventilatie.  Zo hé, dat was een moeilijke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Zodra daar een verbod op komt, kunnen we gelijk een verbod maken op onzinnige verboden... Â Zijn we van een hoop gezeik af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Gewoon droog hout stoken en kachel altijd op temperatuur houden. Niet stoken als er geen trek is (mistig weer) En al komt er een verbod, dan houd ik ze nog voor een SHTF situatie ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Het gaat niet om milieu en gezondheid, De Roverheid loopt energie belasting mis. En burgertje pesten natuurlijk  want als men zich zorgen maakt over een paar kachels dan snap ik niet waarom 2takt brommers nog mogen rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Het gaat niet om milieu en gezondheid, De Roverheid loopt energie belasting mis. En burgertje pesten natuurlijk  want als men zich zorgen maakt over een paar kachels dan snap ik niet waarom 2takt brommers nog mogen rijden  Die worden in Vlaanderen bij mijn weten niet meer verkocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Deleted-4649 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Eens met @Scratch over droog hout stoken Vochtpercentage stookhout Goed: droog hout, hoge temperatuur, rekening houden met de buren Rommelmakers: afval, afvalhout met lijm, verf, hout dat een half jaar gedroogd heeft (is niet droog) Open haarden zijn zowieso geen efficiënte verbranders. Tegenwoordig zijn er genoeg kachels die een hoog rendement (en weinig vervuiling) halen. Een goede kachel hoeft geen vervuiler te zijn, het ligt vaak aan de stoker.  Om het iets breder te trekken wat goede redenen zijn om efficient te stoken: Iedere gekloofde kuub hout kost energie, kappen, in stukken zagen, klieven, stapelen, droogruimte en droogtijd. Hoe meer warmte je uiteindelijk uit een stukje hout weet te halen hoe beter het is. En dat scheelt veel werk en energie. En hoe schoner voor de buurt en de "gezondheid" van de dampen uit je schoorsteen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Nee natuurlijk verbieden ze het niet. Dat is dom want daar verdien je geen geld mee. Â Dus als ze iets gaan doen, dan zullen mensen met een kachel of openhaard belasting moeten gaan betalen! Dit natuurlijk om te ontmoedigen ? Â En dit is natuurlijk ook voor de zorgverzekering een mooie reden om de premie te verhogen... net als bij rokers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Die worden in Vlaanderen bij mijn weten niet meer verkocht. Klopt, maar ze rijden nog. Als je met de fiets bent en er steekt er zo eentje je voorbij, is het echt niet leuk ademhalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Zie het verschil. Het hout dat ik dagelijks stook is proper en zeer droog. De temperatuur in mijn gietijzeren Nestor Martin loopt heel erg hoog op. Het hout brand zonder te roken. Schouw wordt perfect onderhouden. Het verschil zie je bij mn buur 4 huizen verder ; Een cassette met weinig toevoer van zuurstof en niet goed onderhouden schouw. Vuur wordt aangestoken met hopen krantenpapier en alles gaat er in. Dat is de schoorsteen die rookt in de straat. Een goed brandend vuur op hete temperatuur zie je niet roken en daar is de verbranding ook optimaal. De gangsters die zomaar gelijk wat door hun vuur jagen mogen gerust de bon op en fikse boete betalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nu even niet Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 valt me nog mee dat nog niemand is begonnen met mekkeren dat houtkachels slecht zijn voor het milieu...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 28 oktober 2015 Delen Geplaatst: 28 oktober 2015 Hout kachels zijn ook heel slecht voor het milieu... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 28 oktober 2015 Delen Geplaatst: 28 oktober 2015 In mijn kindertijd stonk het ook in de winter en vooral op mistige dagen . Niet van houtkachels maar van steenkool te verbranden . Later zijn de gaskachels en mazoutkachels gekomen met een controleerbare verbranding . Maar gas en stookolie werden duurder en de houtkachel deed zijn opmars . Weer stinken En roep het niet te luid in brand enkel mooi zelf gezaagt hard hout . Twee jaar gedroogd en zo verder . Want dan krijg je ook de milieu activisten op jou dak . En schelden jou uit voor boom moordenaar zuurstof rover en nog veel meer . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Alles waar de overheid geen geld meer van je kan plukken wordt verboden of belast. Â (sarc. on)De GGD kan zich beter bezorgd maken om die Afrikanen die NL binnenkomen wandelen, 80% heeft geslachtsziekten. Eek: (sarc. off) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Naast het doodgaan aan het eten van bewerkt/rood vlees, gaan we ook dood aan de uitstoot van houtkachels: http://www.nu.nl/gezondheid/4152582/ggd-waarschuwt-gezondheid-houtkachels.html  In theorie zou ik al 10 keer dood moeten zijn. Maar ik leef nog steeds. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Â Ah, gelukkig is alleen de houtkachel van de BUREN schadelijk... OMFG, waar een klein land groot in kan zijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Naast het doodgaan aan het eten van bewerkt/rood vlees, gaan we ook dood aan de uitstoot van houtkachels: http://www.nu.nl/gezondheid/4152582/ggd-waarschuwt-gezondheid-houtkachels.html  Als ik de kachel aansteek, blijf ik in het vervolg wel binnen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Hier gaat de rook heel hoog door de schouw op het dak,en dan de lucht in. Heb ik absoluut geen last van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.