Raycoupe Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Maf wetenschappelijk nieuws weer. Het blijkt dat honden gevoelig zijn voor het aardmagnetisch veld en netjes noord-zuid gaan staan bij het poepen en plassen. Kun je je hond als globaal kompas gebruiken? 'k Ga toch eens opletten als ik zo'n schijterd in de buurt zie. http://www.nu.nl/wetenschap/3667245/honden-poepen-in-lijn-met-aardmagnetisch-veld.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Wanneer het magnetisme van de aarde wordt verstoord, bijvoorbeeld door een zonnestorm, breken de dieren met dat gedrag.(Uit bron) Dus als de stroom ineens uitvalt of je mobieltje houdt er mee op en je hond staat niet inde gebruikelijke richting te schijten...: The Shit Has Hit The Fan XD... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Hetzelfde is een aantal jaar geleden ook onderzocht mbt koeien. Ik heb dit van m'n oom destijds gehoord en deed het toen af als grapje.....niets is minder waar. http://www.faqt.nl/vraag-en-antwoord/waarom-staan-koeien-meestal-noordzuid/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Proterra Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Gebruik mijn hond al jaren als GPS-apparaat als ik dronken uit de kroeg kom... Gewoon netjes volgen en je komt vanzelf weer thuis... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cereal Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Dus als de stroom ineens uitvalt of je mobieltje houdt er mee op en je hond staat niet inde gebruikelijke richting te schijten...: The Shit Has Hit The Fan XD... Hehe, hebben veel nederlanders dus stiekem een Mobile Polar-Shift Warning System in huis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Je moet alleen opletten dat je zelf uit de wint staat als je hond de richting gaat bepalen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Haha ik las de titel en wist waar het over ging, had het al gelezen Wel een hele goeie om zo te plaatsen. Prep ze, K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 dus behalve dat hij contact gestoord autistisch en dom is schijt hij ookal in rondjes ik ga toch de bijl maar eens slijpen denk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 januari 2014 Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Mijn mops heeft zelf en heel schijt ritueel . Hij moet eerst min. 2 maal rond het gazon lopen hebben op de paadjes vooraleer hij een poot op het gras zet . Welke richting hij zijn kont draaid moet ik een checken . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 6 januari 2014 Delen Geplaatst: 6 januari 2014 Ik heb dit de afgelopen paar dagen gecheckt bij onze honden. Ze zitten alle kanten op maar altijd met hun kop naar het zuiden gedraaid. Soms linksom, soms rechtsom, soms direct naar het zuiden. Maar nooit met de kop naar het noorden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
qc1500 Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Ik denk dat mijn hond ook stuk is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Die van mij bakt er ook niks van, Inmiddels sta ik al bijna bekend als de dorpsgek omdat ik met mijn compas naast mijn schijtende hond sta. Nou kan het er aan liggen dat het een neefje is, het is immers bekend dat mannen een beter richtingsgevoel hebben. Wat me na grondig onderzoek wel is opgevallen is dat als ikzelf plas ik altijd met mijn neus naar het noorden sta en als ik de grote behoeft doe met de neus naar het zuiden zit. Bij mijn vrouw staat de neus altijd naar het zuiden onafhankelijk of ze nou plast of poept. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Maf wetenschappelijk nieuws weer. Het blijkt dat honden gevoelig zijn voor het aardmagnetisch veld en netjes noord-zuid gaan staan bij het poepen en plassen. Kun je je hond als globaal kompas gebruiken? 'k Ga toch eens opletten als ik zo'n schijterd in de buurt zie. http://www.nu.nl/wetenschap/3667245/honden-poepen-in-lijn-met-aardmagnetisch-veld.html Ze hebben kennelijk een hondenweek bij nu.nl http://www.nu.nl/wetenschap/3968856/honden-migreerden-later-noord-amerika-dan-mensen-.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Ze hebben kennelijk een hondenweek bij nu.nl http://www.nu.nl/wetenschap/3968856/honden-migreerden-later-noord-amerika-dan-mensen-.html Die van mij schijt altijd richting het Oosten, zou die soms wat anders aanvoelen:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Die van mij schijt altijd richting het Oosten, zou die soms wat anders aanvoelen:p Nee, je hebt een speciaal ras, een Geert Wildershond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Bij tsunami gevaar vluchten dieren toch altijd naar hoger gelegen gebieden? En dan bedoel ik plotseling zonder dat je nog iets kan zien of waarnemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Die van mij doet er niet aan mee (heeft overal schijt aan ook). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Okay, heb zojuist een kompas aan de hondenriem gehangen. Wordt vervolgd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keturah Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 De mijne heeft vooral het vermogen menselijk voedsel waar te nemen. Wat een onderzoek, dagenlang naar plassende en poepende honden kijken met een compas in je hand. Weer een nuttige en waardevolle bijdrage aan de wetenschap Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Ze hebben kennelijk een hondenweek bij nu.nl http://www.nu.nl/wetenschap/3968856/honden-migreerden-later-noord-amerika-dan-mensen-.html 5 januari 2014 tot 8 januari 2015, zo'n hondenweek duurt wel verrekes lang! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Weet er trouwens iemand hoe je je hond kan herkalibreren? De mijne doet het namelijk niet meer... Na het normale ritueel om de compasfunctie in te schakelen, zoals uitgelegd door @Geert, wijst ze steeds een andere richting uit en gaat ze dwaas naar je staren tot ze klaar is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keturah Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Heb je er wel de juiste batterijen in? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 8 januari 2015 Delen Geplaatst: 8 januari 2015 Ik heb ook zo'n rasbeest dat maar wat doet. Een zwarte. Iemand interesse om 'm over te nemen. Je mag m gratis afhalen want de kompasfunctie werkt niet meer. Er is maar één voorwaarde. De hond heeft veel en grote wandelingen nodig, bij voorkeur aan zee. Een beeldje van onze sloeber. [ATTACH=CONFIG]15740[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 5 januari 2014 tot 8 januari 2015, zo'n hondenweek duurt wel verrekes lang! 2014 week 1 2015 week 1 Deze heeft nog een werkend kompas, stealth eigenschappen en voelsprieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keturah Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Haha die tweede lijkt letterlijk een beetje op mijn mormeltje, die oren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.