Flos Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Vorige week heb ik bij mijn zus een nieuwe pomp geplaatst voor het regenwater . Het oude ding stond er van 1987 dus het heeft zijn liters water wel opgepompt . Nu die pomp stond in mijn loods en ik vroeg mij af wat moet ik daar nu mee . Ha de tank kan misschien dienst doen als verbrandings kamer voor een kachel . Mijn eerst werk was de pomp volledig demonteren . Ik heb de voorkant er afgeslepen . Zelf een pijp gesmeed voor de rook afvoer . En die op de tank gelast . Dan een stuk van de bovenkant weg gehaald en er een plaat opgelast van 250×250 mm . Daarna twee zijkanten gemaakt en een deurtje . In het deurtje is reeds een gat voor de lucht klep . De lucht klep afgewerkt . Grendel gemaakt . En drie pootjes er onder gemonteerd die kunnen inklappen . Klaar is kees uuh Geert . Nu reste mij enkel nog de test . Ja hij werkt . Nu heb ik goed vuur gestookt in mijn nieuw kacheltje om de verf van de pomptank te krijgen . Het was echter te donker om nog een foto te nemen en het kacheltje te warm om binnen te brengen . Wat heeft het gekost ? Materiaal . 0 alles had ik liggen . Op wat lasdraad en een schijfje voor de slijptol na niets dus . De kachelpijpen had ik ook nog liggen . Werk . Vorige week 2 uren en vandaag 5 uren . Wat moet ik er nog aan doen ? Eens af wrijven met een staal borstel . En insmeren met kachel zwart . Ben erg tevreden over het resultaat . Wat vinden jullie er van . Geert 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Mooi ding 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Alleen begrijp ik niet goed waarom je er een platte plaat op geplaatst hebt, je had je veel werk kunnen besparen. Verder zeer leuk projectje, proficiat met het resultaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 @wodan ik vermoed als kookplaatje op een ronde ondergrond blijven pannen lastig staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Knap staaltje werk! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwellever Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Mooi ding,platte plaat is om op te koken neem ik aan? Als je er nog meer wilt maken;sommige supermarkten vragen maar 1 euro staatsie geld voor hun gasflessen,die zijn daar ook goed voor bruikbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Prachtig gemaakt, mooie recyclage van beschikbare materialen, Alleen begrijp ik niet goed waarom je er een platte plaat op geplaatst hebt zoals ik het zie is de platte plaat ideaal om potten of pannen op te plaatsen en zo de kachel ook te gebruiken om op te koken, 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Ziet er goed uit @Geert ! Mooie aanvulling voor je BOT. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 heel mooi gedaan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 30 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2013 @wodan het is inderdaad voor op te koken @zwellever een gas fles is veel zwaarder ik wilde het gewicht zo laag mogelijk houden . En alle andere bedankt voor het compliment . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Prachtig gedaan @Geert! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Ga je er nog losse kachelpijp op zetten? Of is dat al op de laatste foto? Het is niet te zien. Hoe zwaar is de kachel ongeveer? Ik ben op zoek naar een soortgelijke kachel voor in onze Albatros. Ik vind dit een mooie oplossing! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 30 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2013 Ga je er nog losse kachelpijp op zetten? Of is dat al op de laatste foto? Het is niet te zien. Hoe zwaar is de kachel ongeveer? Ik ben op zoek naar een soortgelijke kachel voor in onze Albatros. Ik vind dit een mooie oplossinerg! Er staan 3 pijpjes op van een halve meter . Moet er nog een aanschaffen met een rook afsluiter in . Zal het morgen eens wegen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 @Geert Sooooooooo, dat is mooi gemaakt, geweldig hoor, wanneer kunnen Charlie en ik zo'n kacheltje bij je bestellen Jij kunt dus heel goed lassen, makkelijk, iemand met zulke skills in de buurt Groetjes van ons en een hele fijne jaarwisseling ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Gaaf man! cool ding! Veel plezier ermee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Heel mooi gemaakt @Geert ! Ziet er erg degelijk en uitnodigend uit! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Mooi gedaan @Geert Beetje kachel zwart en grijs in night camo patroon en het zal er urban blits uitzien :-) Heb je onderaan ook een rooster zodat de luchtstroom eronderdoor kan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 mooi werk geert knap gedaan! hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Kanonnen wat knap gemaakt. Petje af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 30 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2013 Mooi gedaan @Geert Beetje kachel zwart en grijs in night camo patroon en het zal er urban blits uitzien :-) Heb je onderaan ook een rooster zodat de luchtstroom eronderdoor kan? Om hout te branden is dit nitwit nodig . Voor kolen wel . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JamHard Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Hele mooie kachel Geert, knap staaltje werk afgeleverd,... Zal straks zeker biet misstaan in die gave bell-tent van je;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Mooi werk @Geert dus metaalbewerking kun je ook al. Super low budget en met hergebruikte materialen, helemaal top. PS Wat is de diameter van je rookkanaal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 31 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2013 Mooi werk @Geert dus metaalbewerking kun je ook al. Super low budget en met hergebruikte materialen, helemaal top. PS Wat is de diameter van je rookkanaal? De kachel pijp heeft een diameter van 83 mm . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 31 december 2013 Delen Geplaatst: 31 december 2013 Heel mooi kacheltje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 31 december 2013 Delen Geplaatst: 31 december 2013 Heel mooi gemaakt! Wat ik persoonlijk erg fijn vind is dat hij maar 3 poten heeft. Zo kan hij nooit instabiel staan. Wat weegt de kachel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.