Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Fysieke+mentale voorbereiding] Je conditie geprept?


Aanbevolen berichten

Ik denk dat je fit en sterk moet ZIJN, dat verhoogt ook je weerstand.

Maar dat is makkelijk gezegd - ik doe ook veel te weinig. Ik stretch wat en fiets wat en doe wat beginner burpies (

)

maar lang niet zo vaak als ik eigenlijk van mezelf zou moeten :(

 

Hey Hippo, geen aanval op je hoor maar waarom doe je dan niet meer? Nu kan het nog, je kan goed eten/drinken en rusten. Wie weet straks misschien niet meer. Ik begrijp al die goede voornemens niet zo hier. "Ik zou dit"......"ik moet eigenlijk"..... "Ik wil zo graag maarrrr"..... Kap nou allemaal eens met dat gelul ga en sporten/bewegen, en push jezelf eens tot het gaatje..... Ook als het regent/sneeuwt, of dat het zo koud is dat je ballen eraf vriezen.......:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 379
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Heksenboot
ik ben op zoek naar een krav maga school/trainer in de buurt..... die betaalbaar is... tot nu toe zonder succes :( maar dat is mijn voornaamste doel. ik heb net van de dokter te horen gekregen dat ik mn knie moet ontzien... iemand nog suggesties? :o

 

Aikido.

 

http://www.aikidobode.nl/dojos/details/2/261218.html

 

En geef mij ook maar een schop onder m'n kont. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, die link http://preppers.nl/forum/threads/363...nditie-geprept. Hier kwam ik weer een nieuw verschijnsel tegen 'Fontein der Jeugd'. Wel dertig jaar jonger met slechts vijf oefeningen per dag. Voor wie nog jonger wil worden is er nog een zesde oefening en die houdt in dat je celibatair moet leven (http://www.inspirerendleven.nl/de-vijf-tibetaanse-rites-wie-kent-ze) Ach, ouder worden heeft ook zijn charme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lees dat jullie gewoon kunnen sporten word ik stik jaloers.

altijd veel op de racefiets gezeten en thuis elke dag P90X,totdat ik vorig jaar van mn fiets ben afgereden door een auto.

Sindsdien een blessure aan mn pols waar ik vorige week aan geopereerd ben.

Een 2de operatie zal ook moeten gebeuren.

Daarna 6 weken therapie.

Dus voor mij is het veel wandelen en probeer hier mijn conditie een beetje op peil te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lees dat jullie gewoon kunnen sporten word ik stik jaloers.

altijd veel op de racefiets gezeten en thuis elke dag P90X,totdat ik vorig jaar van mn fiets ben afgereden door een auto.

Sindsdien een blessure aan mn pols waar ik vorige week aan geopereerd ben.

Een 2de operatie zal ook moeten gebeuren.

Daarna 6 weken therapie.

Dus voor mij is het veel wandelen en probeer hier mijn conditie een beetje op peil te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lees dat jullie gewoon kunnen sporten word ik stik jaloers.

altijd veel op de racefiets gezeten en thuis elke dag P90X,totdat ik vorig jaar van mn fiets ben afgereden door een auto.

Sindsdien een blessure aan mn pols waar ik vorige week aan geopereerd ben.

Een 2de operatie zal ook moeten gebeuren.

Daarna 6 weken therapie.

Dus voor mij is het veel wandelen en probeer hier mijn conditie een beetje op peil te houden.

 

Dat is heftig zeg, heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt graag wat smalend gedaan over wandelen (misschien omdat het gratis is, en geen speciale dure kleding vereist?) maar dat is wel degelijk het allerbeste wat je kunt doen. De mens is erop gemaakt om per dag 20 tot 40 km te lopen. Je kunt natuurlijk andere dingen doen, net zoals je wel kunt eten wat supermarkt en snackbar verkopen, maar dat is niet waar al die eeuwen evolutie ons lichaam voor geoptimaliseerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt graag wat smalend gedaan over wandelen (misschien omdat het gratis is, en geen speciale dure kleding vereist?) maar dat is wel degelijk het allerbeste wat je kunt doen. De mens is erop gemaakt om per dag 20 tot 40 km te lopen. Je kunt natuurlijk andere dingen doen, net zoals je wel kunt eten wat supermarkt en snackbar verkopen, maar dat is niet waar al die eeuwen evolutie ons lichaam voor geoptimaliseerd heeft.

 

Klopt helemaal, wandelen is een hele goeie manier om je conditie op peil te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Echt sporten doe ik niet, naar het werk ga ik op de fiets, dat is 4 dagen in de week, 8km totaal per dag/

Wandelen doe ik graag, zo een 5km loop ik 2/3 maal in de week. Ligt aan het weer, soms meer soms minder, probeer wel minsten 2x per week een wandelingetje te maken.

Wil het wandelen nog wel uitbreiden naar wat meer kilometers, makkelijk, goedkoop en als shtf erg handig.

Daarbij heb ik geen auto en het ov probeer ik zoveel als mogelijk te ontwijken, denk dat het wel goed zit met de conditie.

En natuurlijk gezond eten, hollandse pot heerlijke en gezond

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Al een tijdje ben ik bezig met preppen, in een modern jasje weliswaar. Intussen heb ik een paar dingen op orde gekregen, voor een stuk ons uitgavenpatroon aangepast gekregen, buffer vergroot, financiële reserve opgebouwd, risico's gespreid.

 

Energie : min of meer in orde, vebetering wordt nog aangebracht en systemen om minder energie te gebruiken worden nog ontwikkeld. We hebben al een flinke weg afgelegd en gaan nog een tijdje verder op dat pad.

PM : voldoende aangekocht, stilaan verder opbouwen.

Amo : -

Voedsel : kleine voorraad, afsluitbare emmers gekocht, diepvriezer vol, bloem, rijst en deegwaren op voorraad. Watervoorraad, waterflessen, waterfilters, chemische zuivering beschikbaar.

 

Lichamelijke conditie. Om beter voorbereid te zijn ga ik met de fiets (elektrisch ondersteund) naar het werk. Dit verbetert mijn conditie. Om nog een stapje verder te gaan investeerde ik in een crosstrainer, waar ik elke dag wat wil op gaan trainen. Daarnaast probeer ik ons voedselpatroon aan te passen. Benieuwd of ik hier snel resultaten zie. Mijn BMI moet naar een 'normaler' niveau, nu een gewicht van 85 kg, voor 1.78m, weliswaar gespierd en niet overdreven dik. Een BMi van ongeveer 26 en een vetpercentage van 23.2% wil ik verlagen. Target tegen het jaareinde : 4 à 5 kg. Dat lijkt me een haalbare kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee woorden: CrossFit. :D

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

 

Je vindt het geen goed idee om op te bouwen ? Ik fiets nu 30km per dag en loop 25 min per dag op de crosstrainer. Hartslag gaat vlotjes naar 160/170, zakt mettertijd wel denk ik. Ik durf momenteel niet verder te pushen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insanity zegt al genoeg.....

Gewoon rustig starten. Laat je lichaam wennen aan toenemende belasting. Stel realistische doelen en push jezelf regelmatig om die doelen te halen binnen de gestelde tijd(en niet óp de gestelde tijd :D). Het blijft een wedstrijd met jezelf én voor jezelf....

Link naar reactie
Delen op andere sites

normale hartslag 66 - 43j

Ik ben niet zeker of de hartslagmeter op de crosstrainer correct werkt. Ik koop nog n nieuwe om dat wat op te volgen. Ik weet uit ervaring dat het begin voor mij altijd moeilijk is. Na twee weken zakt mijn hartslag spectaculair en betert mijn conditie erg veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet al het een aan ander aan cardio zie ik zo, dat is al een goede stap! Zelf denk ik dat het heel belangrijk is om spiertraining niet te vergeten, zowel voor mannen als vrouwen en helemaal wanneer je vetmassa wilt kwijt raken. Het opbouwen van de spieren vergroot bovendien je 'conditionele vaardigheden'.

 

Hiervoor zijn oefeningen die gebruik maken van je eigen lichaamsgewicht een goede start, deze zijn er genoeg van op internet te vinden. Het hierboven genoemde P90x is daar voor een mooie basis, omdat hier persoonlijke verbetering voorop gesteld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...