Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Fysieke+mentale voorbereiding] Je conditie geprept?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 379
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

mijn trainingsprogramma

 

Brood kneden

kachel kolen aan houden

hout zagen

vloeren vegen

kippen/eenden vangen

pannen op fornuis zetten

hangop maken

stalen schoonmaken

was ophangen

afwassen

was vouwen

bloem 2.5 kilo tillen

ramen lappen

afstoffen

 

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn trainingsprogramma

 

Brood kneden

kachel kolen aan houden

hout zagen

vloeren vegen

kippen/eenden vangen

pannen op fornuis zetten

hangop maken

stalen schoonmaken

was ophangen

afwassen

was vouwen

bloem 2.5 kilo tillen

ramen lappen

afstoffen

 

groet jolanda

 

Fijntje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sport gewoon 2 a 5x per week afhankelijk van me agenda. Zoals Lucien al zegt: het hele lichaam en dan zowel kracht als uithoudingsvermogen. In een SHTF moet je voornamelijk veel rennen(vluchten/ontwijken) denk ik vandaar uithoudingsvermogen(cardio) en indien je in het nauw gedreven wordt of als je wordt verrast is kracht heel belangrijk. Uiteraard kan je het gebrek aan kracht altijd compenseren of aanvullen door middel van een martial arts naar keuze of dmv zelfverdedigingstrainingen(met of zonder wapens). Belangrijk hierbij is wel om een realistische vechtsport/training te kiezen omdat je ook eventueel wapens kunt tegenkomen en in een SHTF maar 1 'spelregel' geldt: OVERLEVEN....

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 dagen per week ben ik 2 uur te vinden in de sportschool (voor krachttraining), daarbij doe ik 1 a 2 x per week mountainbiken en af en toe ga ik hardlopen.

 

ook heb ik 2,5 jaar aan kickboxen gedaan, af en toe ga ik me even uitleven op een bokszak. nu doe ik niet meer boksen omdat ik daar geen tijd meer voor heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardlopen 3 x per week 30 minuten

Voor kracht 3 x per week:

5 x 30 opdrukken

5 x 35 squats

5 x 50 sit up

 

als je voor kracht wil zorgen kan je beter setjes van 5 of 8 doen met een gewicht op je rug bij het opdrukken, bij squat gewicht in je hand of in je nek en bij sit ups op je borst met je armen gekruist over het gewicht

want als je dingen 30 keer doet train je grooten deels conditie en als je setjes van 8 doen en je er steeds veel moeite voor moet doen dan train je veel meer kracht

ook is heel verstandig om al je spieren te trainen want nu heb je maar een paar spieren en als je dit een lange tijd blijft doen ga je krom lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat ik waarschijnlijk net zoveel conditie kweek als kracht, maar het doel is naast kracht ook weer snel te herstellen. Daarnaast hou ik niet van extra gewichten dat geeft te veel kans op blessures vind ik. Ik hou het liever op mijn eigen lichaamsgewicht. Ik doe deze 3 oefeningen omdat ze alle grote spiergroepen trainen.

Ik geef ook nog 1 avond (3,5 uur) per week les in American Kenpo en 2 keer per maand 2 uur les in Kyusho. Ikzelf volg lessen in Modern Arnis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor Krav Maga. Ik hou wel van de no nonsens gedachte. Bijkomend geluk is dat er naast de technieken ook een deel conditie en kracht training bij zit.

Elke keer is de training anders maar voordat we de laatste keer begonnen hebben we denk ik 150 push,-sit en squats gedaan en daarnaast nog een aantal andere oefeningen.

Ik vond het redelijk afzien maar daar hou ik wel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan spier conditie dan aan kracht. Vergeet niet dat meer spier ook veel meer vraagt qua calorieën. Reken zowiezo op 1000 calorieen per dag extra met 10kg meer spier.

 

ik eet ook gemiddeld 4500 cal per dag ik weeg 85 kilo en ben van plan nog meer spiermassa aan te komen , het is niet ideaal voor een shtf situatie maar mijn lichaam is wel gewend aan dagelijkse inspanningen en dus als ik offgrind moet kan ik wel een boom omhakken en verplaatsen daar staat tegenover dat ik meer moet eten vandaar ook veel voedsel in mijn bob en veel mogelijkheden om voeding uit de natuur te halen, ik moet alleen nog meer plantenkennis hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop hard, soms heel hard, dan heb ik zombies achter me aan. Geen grap maar echt, zombiesrungame.com voor op de mobiel. Erg leuk verhaal en ondertussen lopen. Doe nu iedere twee dagen tien km. En...grrrr, Sorry moet gaan zombies.....

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Haha Simurgh, bedankt voor de tip. Heb deze app meteen gekocht en nu 2 keer gerent en moet zeggen, dit is het geld dubbel en dwars waard. Zoveel leuker om te rennen en aan je conditie te werken en ook bij thuis komt mijn "Base" bijwerken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wel alcohol in het weekend. Roken nee. ( mee gestopt op wilskracht 10 jaar geleden )

Minimaal 3 * per week 2km jogg (kan ook 5km doen zonder problemen) (zelf langzaam opgebouwd met een 60s lopen 60s rennen methode, niks forceren)

Mountainbiken recreatief.

Ik zit wel veel te veel de rest van de week, lekker online hangen :)

 

Het mooie aan rennen is dat je er bijna niets voor nodig hebt, ook geen sportschool of cursus. Een fatsoenlijk paar schoenen en je eigen wilskracht volstaan. Wel oppassen dat je je knieen niet kapot rent dus goed op signalen van je lichaam letten en rust pakken als je wat voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij doomsday preppers heb ik een vrouw gezien die 6 dagen per week, 4 uur per dag trainde. Toen ze een proef'rit' ging maken naar haar bol te voet en met een backpack op, heeft ze er 6 uur over gedaan in plaats van de geplande 3 uur en was naderhand helemaal kapot.. het zal altijd zwaarder zijn dan je denkt, dat weet ik wel.

Heb helaas geen tijd meer om te fitnessen, maar loop elke ochtend 50 min met de honden. Meer beweging naast de dagelijkse taken en heen en weer lopen op werk enzo heb ik niet..

 

ik zeg; een weekendje de bossen in gaan met de backpack en kijken hoe ver ik kom! ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...