Stuudje Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Ow, raar..ik had boeken in de search functie gedaan, dan krijg je heel veel topics over nuttige boeken op dit forum oa deze: http://preppers.nl/forum/threads/44-Nuttige-boeken-en-naslagwerken?highlight=boeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 ik heb het boek Bushcraft 101 besteld van dave canterbury verder zijn boeken van nessmuk, horace kephardt en en mors kochanski ook goud waard in een Bug out Scenario. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Hebbes!....thanx! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Leven van het Land van John Seymour... Verzamel de vier seizoenen van Saskia Goossens Maar er zijn er zoveel! Boeken over het gebruik van planten, zowel eetbare als medicinaal. Oude ambachten. Alle boeken van Roger Philips. Alle boeken van Pieter Boxman Beste boek van de weg (een hele hoop kaarten mooi gebundeld) Survival boeken EHBO boekjes Zelfs studie boeken over natuurkunde, biologie, chemie. Boeken over knopen, houtsnijden, noem maar op! Er is vaak een hoop leuks te vinden in tweedehands boekenwinkeltjes en de kringloop. Ik spaar ze allemaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 @easy When technology fails (M. Stein) The encyclopedia of country living (Carla Emery) Back to basics a complete guide to tradidtional skills Homesteading a backyard guide to growing your own food Diverse NL-talige doe het zelf boeken. Van het repareren van een stekker tot het metselen van een schuurtje, deuren afhangen, kozijnen maken, dak reparatie Zo even een paar uit m'n hoofd......naslag werken om zowel voor als na een shtf te gebruiken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Gatherwood - Hand gemaakte messen In dit boek wordt beschreven stap voor stap hoe je een mes maakt. Van metaal bewerken, heft maken, schede maken...etc Misschien interessant voor @Heksenboot, @keizersuze, @wodan, @carismo, @Raycoupe, @Bolo, @Geert, @Castaway, @jamheard, @Charlie, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Gatherwood - Hand gemaakte messen In dit boek wordt beschreven stap voor stap hoe je een mes maakt. Van metaal bewerken, heft maken, schede maken...etc Misschien interessant voor @Heksenboot, @Keyser Suze, @wodan, @carismo, @Raycoupe, @Bolo, @Geert, @Castaway, @jamheard, @Charlie, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Ow, raar..ik had boeken in de search functie gedaan, dan krijg je heel veel topics over nuttige boeken op dit forum oa deze: http://preppers.nl/forum/threads/44-Nuttige-boeken-en-naslagwerken?highlight=boeken @Kungfufox of @leidseprepper of @Communicator, dit draadje samenvoegen met de door Stuudje genoemde link? @easy heb je hier ook al gekeken? http://preppers.nl/wiki/Boekenlijst [MOD] Bij deze samengevoegd . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Gatherwood - Hand gemaakte messen In dit boek wordt beschreven stap voor stap hoe je een mes maakt. Van metaal bewerken, heft maken, schede maken...etc Misschien interessant voor @Heksenboot, @Keyser Suze, @wodan, @carismo, @Raycoupe, @Bolo, @Geert, @Castaway, @jamheard, @Charlie, Dat ziet er goed uit Bandoeng. Die zet ik op mijn verlanglijstje. Groetjes Charlie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 9 september 2014 Delen Geplaatst: 9 september 2014 Gatherwood - Hand gemaakte messen In dit boek wordt beschreven stap voor stap hoe je een mes maakt. Van metaal bewerken, heft maken, schede maken...etc Misschien interessant voor @Heksenboot, @keizersuze, @wodan, @carismo, @Raycoupe, @Bolo, @Geert, @Castaway, @jamheard, @Charlie, Thanx Mr. B. Je bedoelde @JamHard en @Keyser Suze he? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 @easy Ik zag net dat when technology fails ook online beschikbaar is via project avalon: http://projectavalon.net/WHEN_TECHNOLOGY_FAILS.pdf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 @prepass...dank je wel ....ik ga gelijk even kijken.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 Plukplanten voor als de pleuris uitbreekt van roos boum, op haar site te bestellen. Dat boekje over pleuris-planten ga ik even opzoeken. Maar ook belangrijk, boeken om jezelf te vermaken. Veel van een shtf zal waarschijnlijk uit pure verveling bestaan, vooral als je een bugin doet. Gelukkig loop ik nogal achter met de boeken die ik koop en lees Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 Ik was laatst aan het kijken naar Survivalboeken...het een nog beter dan de andere...m.a.w. ik zag door de bomen het bos niet meer. ik zoek naar iets als bijvoorbeeld deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/boeken-dvd-s/wilderness-evasion---cesbro.html Maar ook boeken als Planten voor Dummies bijvoorbeeld...want ik heb daar helemaal al geen verstand van..:-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 Easy ik heb dat boek dat je noemt ook. Het enige dat ik er nog van weet is dat het boek me niet beviel. Volgens mij teveel oppervlakkigheden, geen details en weinig toepasbare info. Ik zal 'm als ik tijd heb vanavond nog even snel opzoeken... De boeken van Tom Brown zijn wel interessanter. Zoek je de psyche achter survival etc, dan kan je de boeken van Laurence Gonzales eens lezen. Ook wel boeiende materie. Ik was laatst aan het kijken naar Survivalboeken...het een nog beter dan de andere...m.a.w. ik zag door de bomen het bos niet meer. ik zoek naar iets als bijvoorbeeld deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/boeken-dvd-s/wilderness-evasion---cesbro.html Maar ook boeken als Planten voor Dummies bijvoorbeeld...want ik heb daar helemaal al geen verstand van..:-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/pat%2Bparelli/N/8299/Nty/1/search/true/searchType/qck/sc/books_all/index.html?_requestid=200729 in een wereld zonder goedkope brandstoffen ga ik lekker over op mn oer terreinvoertuigen en ja dus ook een hoop boeken over paarden (rijden, houden, voeren, gebruiken) @Geert/@lewieke slachten zijn andere boeken stelletje grapjurken tevens; overleven op de vierkante kilometer (wie heeft m niet?) plukplanten als de pleuris uitbreekt verschillende moestuinboeken bomen snoeien hoe en wanneer (voor mn fruitbomen gekocht) bushcraft van ray mears verschillende boeken waar heel veel lijstjes in staan huishoudbijbel you the owners manual http://www.bol.com/nl/p/you-the-owner-s-manual/1001004006017732/ haynes werkplaatshandboek van de auto die je hebt deze serie http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/james%2Brawles/N/8299/Nty/1/search/true/searchType/qck/sc/books_all/index.html?_requestid=205177 leest lekker weg en er staan allerlei beschrijvingen in het verhaal verwerkt (alle 3 aanraders en de how to survive ook) one second after Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 @12gauge ik vond het laatste boek van Rawles wat langdradig en onsamenhangend. Eerlijk gezegd een tegenvaller...de eerste 2 en how to survive the end of the world waren wel OK. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 Zal hier binnenkort ook een review plaatsen van het nieuwe boek van dave canterbury:) EDIT: en ook meenemen naar SC brabant voor diegene die hem daar wil bekijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 Een goede survival medicine boek van bvb Dr Bones.een basis anatomie boek erbij,type eerste jaar medicijn studie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 Ik denk trouwens dat Playboy ook een goed boekje is. Of niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 10 september 2014 Delen Geplaatst: 10 september 2014 Ik denk trouwens dat Playboy ook een goed boekje is. Of niet? Playboy is heel geschikt voor anatomie studie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dubbel0 Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 jachtwapens vroeger en nu, van martin tulp http://www.bol.com/nl/p/jachtwapens-vroeger-en-nu/1001004005144127/ isbn13 9789060849446 van pijlgif tot aan jachtgeweer en van bola tot aan strik en inderdaad de playboy natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 Ik ben momenteel dit boek aan het lezen: Handbook to Practical Disaster Preparedness for the Family. Boordevol nuttige en praktische informatie over hoe je familie voor te bereiden op allerhande noodsituaties. En om dit boek als gratis ebook te krijgen lees deze post. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 17 september 2014 Delen Geplaatst: 17 september 2014 Playboy is heel geschikt voor anatomie studie. Anatomie is en blijft interessant iets, ieder persoon (vrouw) is anders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
**Royale** Geplaatst: 26 december 2014 Delen Geplaatst: 26 december 2014 Hallo, Een echte aanrader is het boek van r de ruijter__ de komst van de transitie. Het boek lees je in twee dagen uit. Wordt precies beschreven wat ons te wachten staat. Samenvatting en review van het boek kan je lezen op BOL.com Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.