Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik heb mijn survival boeken in 4 groepen verdeeld

wel allemaal engels talig

 

1 outdoor survival groep

the trapper's bible traps, snares and pathguards - dale martin

wilderness evasion a guide to hiding out and eluding pursuit in remote areas - michael chesbro

the sas guide to tracking - bob carss

 

2 geneeskunde groep

where women have no doctor a health guide for woman - a. august burns - ronnie lovich - jane maxwell - katharine shapiro

where there is no dentist - murray dickson

where there is no doctor a village health care handbook - david werner

herbal antibiotics natural alternatives for treating drug-risistant bacteria - stephen harrod buhner

 

3 voor men buikje rond te houden groep

storey's guid to: raising dairy goats, keeping honey bees, raising rabbits, raising chickens

the home creamery - kathy farrell

basic butchering of lifestock and game - john j. mettler

canning freezing curing and smoking, fish meat and game - wilbur f. eastman

the complete guide to food preservation - angela williams duea

grow fruit gardens yards balconies roof terrace - alan buckingham

 

4 constructie bouw en huisvesting groep

back to basics - edited by abigail r. gehring

making native american hunting, fighting and survival tools - monte burch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kookboek van Michiel Bussink met ook allemaal lekkere dingen die je zo in de natuur vind

 

IK EET, DUS IK BEN

Zestig eigenwijze recepten

 

Overheerlijke, kleurrijke, originele recepten die ons weer verbinden met de bodem van het bestaan

 

Het besef dat we via ons eten met de grond verbonden zijn en daardoor met veel meer, zit niet meer in het centrum van ons bewustzijn. 'Ik eet, dus ik ben' probeert dat bewustzijn weer wat aan te wakkeren.

 

Een smakelijk lees- en kookboek met veel achtergronden over (biologische) landbouw en dierenwelzijn, koken met de seizoenen en uit eigen tuin. Inclusief een beetje filosofie, ironie én een heel eigen kijk: tegen de vee-industrie (voorheen bio-industrie), maar voor de jacht; Bovenal voor fantastisch lekker eten.

 

Verschenen en te BESTELLEN bij uitgeverij Scriptum. Ook te koop via Bol.com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

2 van mijn favoriete boeken zijn toch wel Leven van het land van John Seymour en Vrij leven van Louis de Koning en bert Zeijlstra.

 

Het boek van John Seymour bevat een schat aan informatie voor iedere zelfvoorziener.

 

Het boek van L de Koning en B Zeijlstra is een mengelmoes van Bushcraft gecombineerd met info over het opzetten van een kleinschalige zelfvoorzienende woongemeenschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 5 weken later...

Min of meer bij toeval ontdekt: Zonnestroom voor thuis. Ik wilde het boek direct bestellen, maar je kunt bij Lulu niet met iDeal betalen. Dat is dan weer jammer.

 

Het boek handelt, zover ik heb kunnen beoordelen, over zonnepanelen van A tot Z, zodat je of zelf een installatie kan samenstellen, dan wel kritisch kunt inkopen. Wanneer het boek binnen is en ik het gelezen heb, zal ik proberen een review te schrijven.

 

Het zal ook als e-book te bestellen zijn via deze site: OverBeterLeven

 

Doet dat geen belletje rinkelen?? :confused:

 

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb drie boekjes in mijn BOB en wat kaarten, die ik zelf handig vind om in de natuur te gebruiken.

 

SAS (pocket versie, Engels)

http://www.noodzaken.nl/survival-guide-handbook-engelstalig-pocket-edition-p-653.html

 

Welke kruiden en bessen zijn dat?

http://www.bol.com/nl/p/welke-kruiden-en-bessen-zijn-dat/1001004010949452/

 

Eetbare & giftige wilde planten

http://www.bol.com/nl/p/eetbare-giftige-wilde-planten/1001004011501992/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

http://www.americansurvivor.org/downloads

 

Twee boeken van James C. Jones, gratis te downloaden

 

"Life, Freedom & Survival"

Observations on the psychological and philosophical aspects of survival and self-reliance for the 21st century

 

"Best of American Survivor"

This is a 275-page compilation of selected articles from the past 5-years of our American Survivor newsletter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik vaak doe is website artikelen met het programmaatje Clearly van Evernote ontdoen van reclame en andere ballast en dan met een plugin van dotEPUB.com omzetten naar een mobi e-book. als ik dan mijn e-book reader aan de praat houd dan heb ik alle nuttige informatie bij de hand (is dus alleen nuttig bij een langere crisis, in echte panieksituatie heb je niet veel aan boekenwijsheid :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
2 van mijn favoriete boeken zijn toch wel Leven van het land van John Seymour en Vrij leven van Louis de Koning en bert Zeijlstra.

 

Het boek van John Seymour bevat een schat aan informatie voor iedere zelfvoorziener.

 

 

Het boek leven van het land van John Seymour is haast niet meer te krijgen, momenteel is er zoveel vraag naar dat er werkelijk woekerprijzen gevraagd worden tweedehands.

 

Nu heeft een kennis van mij het idee opgevat om het als e-book uit te gaan geven. Om dit te kunnen doen zoekt hij geïnteresseerden, als hij er genoeg heeft om het uit te geven betaalt iedere geïnteresseerde 2.50 en krijgt dan het e-book.

 

Mensen die mee willen doen hiermee, stuur mij een PB.. Let wel, je betaalt niets tot er genoeg animo is en zeker is dat het doorgaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het boek leven van het land van John Seymour is haast niet meer te krijgen, momenteel is er zoveel vraag naar dat er werkelijk woekerprijzen gevraagd worden tweedehands.

 

Nu heeft een kennis van mij het idee opgevat om het als e-book uit te gaan geven. Om dit te kunnen doen zoekt hij geïnteresseerden, als hij er genoeg heeft om het uit te geven betaalt iedere geïnteresseerde 2.50 en krijgt dan het e-book.

 

Mensen die mee willen doen hiermee, stuur mij een PB.. Let wel, je betaalt niets tot er genoeg animo is en zeker is dat het doorgaat!!

 

Dit is inderdaad een geweldig leuk boek. Gelukkig in de kast hier. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska

 

Er zijn ook andere mooie en goede boeken over dit soort dingen , boeken van de Foxfire serie zijn ook erg mooi (zijn wel oude boeken maar de informatie is nog altijd van toepassing ook nu )

http://www.outpost-of-freedom.com/library/FoxfireVol1.pdf

gr will

 

Hoi Will, ja natuurlijk zijn meer boeken te krijgen, ik heb er zelf honderden... het ging mij specifiek om DIT boek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het boek leven van het land van John Seymour is haast niet meer te krijgen, momenteel is er zoveel vraag naar dat er werkelijk woekerprijzen gevraagd worden tweedehands.

 

Nu heeft een kennis van mij het idee opgevat om het als e-book uit te gaan geven. Om dit te kunnen doen zoekt hij geïnteresseerden, als hij er genoeg heeft om het uit te geven betaalt iedere geïnteresseerde 2.50 en krijgt dan het e-book.

 

Mensen die mee willen doen hiermee, stuur mij een PB.. Let wel, je betaalt niets tot er genoeg animo is en zeker is dat het doorgaat!!

 

Ik kwam z'n advertenties toevallig tegen op marktplaats, dat idee lijkt mij niet legaal. De Engelstalige bijgewerkte (?) versie uit 2009 is bij bol.com te koop voor €24.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam z'n advertenties toevallig tegen op marktplaats, dat idee lijkt mij niet legaal. De Engelstalige bijgewerkte (?) versie uit 2009 is bij bol.com te koop voor €24.

 

Dit idee is dus juist mega-legaal alle rechten worden betaald... vandaar mijn oproepje.. Dit dus alleen voor mensen die ook de NEDERLANDSE versie willen.

 

PS hoe kom je erbij dat dit niet legaal is???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...