Stuudje Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 In Den Helder is nauwelijks meer wind. Er waren twee pieken van stormen aangekondigd. De eerste is dus nu voorbij. Fijn. Adempauze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 In Den Helder is nauwelijks meer wind. Â Bij orkanen noemen ze dat toch "het oog van de storm"? Â :-) Â Sent from my HTC One using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 @Bolo @Stuudje. Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Goeie preppersmentaliteit ook om zo te reageren. Ik geef alleen af en toe een momentopname. Niets is meer veranderlijk dan het weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 En nu 400 km file   Situatie op dit moment  78 meldingen  Naar overzicht verkeer  400 km file  http://www.anwb.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 @Bolo @Stuudje. Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Goeie preppersmentaliteit ook om zo te reageren. Ik geef alleen af en toe een momentopname. Niets is meer veranderlijk dan het weer. Â Precies, het ergste moet nog komen. Springtij........ Het water staat op veel plaatsen al tot net onder de dijk, springtij erbij en je hebt een probleem. Â Zo rond 03:00 uur wordt de hoogte waterstand verwacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Vol in de file bij Utrecht, onderweg naar regio Leiden met mn gezinnetje. Auto volgetankt, 8 liter water, 25m paracord, 30m bergklimtouw, goalzero usb lader, rugzak met handbijltje, dik mes, fruitkeks, poncho's, gorillatape, lifestraw, sawyer mini, fleecedekens, paar kaarsjes, firesteel en een zak autodrop  Dan kom je zo door een onweersstorm met hagelstenen maat knikkers, al duurde de echt grote hagel maar een paar minuten.  Zou even stil gaan staan als de grote hagelbui langs komt, heb hier ramen op het westen en was even bang dat ze er doorheen zouden gaan met die wind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Net op radio 1 (belgie) update. In Schotland windsnelheden tot 160km/u. Nu is er een hevige sneeuwstorm losgebarsten. Het moest al voorbij zijn maar gaat gestaag door. Dus dit komt zeker nog naar hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Je rijdt de verkeerde kant op. Â In 't oosten is het rustiger en hou je gegarandeerd droge voeten. Â Tjsa, had ook liever gehad dat mn familie in het Oosten woonde, om Sinterklaas te vieren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Flevoland-preppers, wat doen jullie vanavond. Ik zit te overwegen uit de polder te vertrekken. Kan iemand mij helpen met deze keuze. rond 11 uur 's avonds moet het op het heftigst worden (?) Â In de Flevopolder ben je redelijk veilig. Ten eerste ligt ie achter de afsluitdijk. Bij een bewuste dijkdoorbraak in de polder duurt het dagen voor deze helemaal vol loopt. Zelfs als alle gemalen stuk lopen duurt het weken voor we natte voeten krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Tjsa, had ook liever gehad dat mn familie in het Oosten woonde, om Sinterklaas te vieren  Wij moesten ook naar het Noordwesten voor Sinterklaas, maar we zijn lekker thuis gebleven.  Hier overigens nu in het midden van het land fikse onweer en stortbuien! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Robertv Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Ik ben nu in hoek van Holland bij de kering. Is nog open word wel steeds slechter hier hogere golven etc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Tjsa, had ook liever gehad dat mn familie in het Oosten woonde, om Sinterklaas te vieren  Drie oktober is het pas Leids ontzet. Tot die tijd zal de sleutelfiguur van onze site met een zak autodrop door moeten brengen op een Leidse zolder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angel-Lion Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Net op radio 1 (belgie) update. In Schotland windsnelheden tot 160km/u. Nu is er een hevige sneeuwstorm losgebarsten. Het moest al voorbij zijn maar gaat gestaag door. Dus dit komt zeker nog naar hier. Â Heb ook verwachtingen van het weer bekeken, ook van belgie, en dat is ook niet best, word nu soms gesproken dat het ergste geweest is, maar als je verder gaat lezen en kijken moet het ergste nog komen komende nacht, eerste vrees voor mij ging vooral uit naar noordelijke en westelijke provincies, maar hou belgie ook nauwlettend in de gaten, evenals zuiden van duitsland, want daarmee word de vrees voor oosten en zuiden van ons land ook stukken groter, maar wat er ook nog gaat komen waar wij de mensen kunnen helpen en opvangen zullen wij dat zeker doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Tjsa, had ook liever gehad dat mn familie in het Oosten woonde, om Sinterklaas te vieren  Ah vandaar, familieverplichtingen. Je denkt dus ook dat het allemaal wel meevalt en de dijken stand zullen houden, anders ging je niet met je hele gezin die kant op.  Overigens wel weer een blik over hoe het zal gaan bij een echte SHTF, je komt nu al nauwelijks vooruit met de auto, laat staan dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Ik zit in het Oosten (plaats grap over de wijze mannen uit het Oosten hier). D'r is hier geen (sinterklaas)zak te beleven! Beetje wind, beetje regen. Gewoon guur weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Mooi te zien in deze grafiek van mijn weerstation dat we rond 15:00 uur een temperatuurdrop hadden   De barometer deed gezellig mee......   Hoogst gemeten windsnelheid in Lemmer vanmiddag 74 km/u Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 nog , oostelijker, windstil, geen lol aan! Wij krijgen natuurlijk weer de restjes van jullie morgen of overmorgen.. windkracht 4 ofzo... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 In België worden de mensen uit een wijk in Bredene preventief geëvacueerd. Het betreft slechts 2000 mensen, maar zelfs dat levert al een flinke verkeerscongestie op. De bewoners mogen niet terug voor morgenmiddag.  [ATTACH=CONFIG]6767[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Drie oktober is het pas Leids ontzet. Tot die tijd zal de sleutelfiguur van onze site met een zak autodrop door moeten brengen op een Leidse zolder. Â Ach, dan ga ik overmorgen wel ff langs peddelen met de rubberboot om gezellig n bakkie te doen! (voor alle zekerheid: als de wind is gaan liggen dus! ;-) ) Â Veel dank overigens voor je verhaal over de anderhalve meter boven NAP. Dat vroeg ik me dus al heel lang af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Ik zit in het Oosten (plaats grap over de wijze mannen uit het Oosten hier). D'r is hier geen (sinterklaas)zak te beleven! Beetje wind, beetje regen. Gewoon guur weer. Â Eh, het regent hier nu horizontaal... Met onweer... Damn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dixy Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 even off-topic, maar heb dit onlangs al meegemaakt in rhodos. Gelukkig bleef ons huis droog. Hoop dat we dit hier bespaart blijven. Â Â http://www.youtube.com/watch?v=pkokniUjaKg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 In België worden de mensen uit een wijk in Bredene preventief geëvacueerd. Het betreft slechts 2000 mensen, maar zelfs dat levert al een flinke verkeerscongestie op. De bewoners mogen niet terug voor morgenmiddag.  Dit lijkt mij dus enorm naar.. Als je verplicht je huis uit wordt gedreven. Je kan neem ik aan niet weigeren he? Als prepper kies je liever zelf je but out, en tijdstip.  Zo zie je maar, dat is ook een factor om rekening mee te houden. Dat je tijdens SHTF verplicht wordt je volgeprepte huis te verlaten... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 De wind blaast hard in mn houtvuur. De vlammen dansen heel hard op en neer en slaan nu en dan volledig weg. Inderdaat het waait hier nu al met harde stoten . Twijgjes en andere zaken hoor ik nu al op het dak van mn veranda neerploffen en dit is nog maar het begin... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Yep het gaat hier ook weer los in Lemmer. Wind trekt aan tot 6 bft, barometer zakt weer snel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Volgens de HMZC forecast van de meetadviesdienst komt het water in Delfzijl boven het alarmpijl: Â [ATTACH=CONFIG]6763[/ATTACH] Â Dat betekent dat dan het Voorwaarschuwingspeil, Waarschuwingspeil en Grenspeil al gepasseerd zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.