Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sinterklaasstorm 2013: zware noordwesterstorm met springtij


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hm ..is het een wandketel op gas ?

Kan zijn dat het inwendige verwarmingselement een gaatje vertoont.

Als dit zo is kan het eventueel zelf worden dichtgesoldeert (hardsoldeer met zilver).

Simpele job en veel goedkoper dan een nieuwe.

Of het is een koppeling of dergelijke...

Gewoon eens open doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blauwe engel...

 

 

ja een wandketel...

 

enne, is niet mijn ketel zeg maar, huurhuis, woonstichting zal dat niet goed vinden

 

maar die sturen ook geen monteur vanavond

 

"doe de stekker er maar uti, morgen dan komt er wel iemand"

 

maar het water blijft lopen en ik heb hout/laminaat op de vloer, wat nu volloopt en krom gaat trekken

 

thanks voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

MEDEDELING VAN DE NEDERLANDSE VERENIGING TER BESTRIJDING VAN HET ZWART-WIT DENKEN (I.0.)

 

Terugkijkend op de potentieel gevaarlijke Sinterklaasstorm van 2013 trek ik twee conclusies;

 

- De deskundigheid die in onze preppersgemeenschap zit, is enorm behulpzaam geweest bij het monitoren van de situatie. Ik ga de komende tijd proberen om de deskundigheid bij mezelf nog wat te verhogen. Uiteraard om die kennis meteen met jullie te delen.

 

- Als criticus op de overheid heb ik mijn sporen wel verdiend. Meestal heb ik het gevoel dat we een klote overheid hebben. Maar laten we vooral niet tot zwart wit denken vervallen, want dat komt waarheidsvinding bepaald niet ten goede. Als ik nou zie, dat de veiligheid van Nederland op het gebied van overstromingen de gemiddelde Nederlander geen zak kan schelen en je ziet wat de overheid allemaal doet op dit gebied, dan is er naast een klote overheid toch ook nog sprake van een heel zorgzame overheid!

 

WATERSCHAPPEN EN RIJKSWATERSTAAT BEDANKT VOOR DE DROGE VOETEN!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, we beginnen meteen met de deskundigheidsbevordering. Ik heb vandaag iets belangrijks bijgeleerd; via de site van phtvs kun je de actuele waterstanden bijhouden;

 

http://www.weerstation-lemmer.nl/waterstanden/live-waterstanden.html

 

En hier de eventuele actuele waarschuwingen van de Stormvloedwaarschuwingsdienst;

 

http://www.weerstation-lemmer.nl/waterstanden/stormvloed.html

 

Ik heb de waterstanden altijd gerelateerd aan de recordhoogten die de diverse meetstations (meestal in 1953) hebben gemeten. Maar vandaag ontving ik een heel interessant lijstje. Het gaat daarbij om de ontwerphoogten waarop de diverse waterkeringen berekend zijn;

 

Vlissingen: 510

Hoek van Holland: 510

Den Helder: 450

Harlingen 495

Delfzijl: 605

 

Uitgedrukt in centimeters boven NAP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, we beginnen meteen met de deskundigheidsbevordering.
Is het een idee om al de relevante sites in dit topic genoemd zijn, in een sticky bericht te zetten? Zou daar behoefte aan zijn dan wil ik best het hele topic doorspitten op een avond dat ik minder/weinig te doen heb.

 

 

 

Al reacties gehad dat men het prima idee vindt. Het kan een maandje duren, maar dat geeft niet, ik verwacht niet volgende week weer springtij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het was gisteren wel geen sinterklaas maar de wind heeft redelijk huisgehouden in Vlaanderen . Val winden van meer dan 150km/u . Ik heb vandaag bijna heel de dag in de weer geweest om puin te ruimen bij een landbouwer in de buurt . Het dak van een varkensstal was was weg gewaaid . En er kwamen handen te kort om alles op te ruimen . De overlevende varkens te verhuizen de zwaar gewonden (8stuks ) uit hun leiden te verlossen . Een tiental zijn verzorgt door een veearts die worden deze week nog geslacht . De rest is over gebracht naar andere stallen en ze maken het goed .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...