Ga naar inhoud

f150

Lid niveau 2
  • Items

    2586
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    36

f150 won de laatste dag op 22 augustus

f150 had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Nederland
  • Beroep
    Zelfstandige

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

f150's prestaties

Mankinds only hope

Mankinds only hope (10/11)

4.7k

Reputatie

  1. FYI In dashboards staan nu een paar die niet meer worden ge-update

    https://www.bddataplan.nl/corona/

    - die van ons

     

    Misschien even aangeven?

  2. Pats

    Hi goedemiddag, ik las in het taskforce van @bunkerprepper hele handige tips, ook over het bericht dat jij de inlog gegevens voor Coosto deelt ik ben erg benieuwd wat dat is en waar ik de inloggegvens eventueel kan vinden?

    Bedankt voor de moeite alvast.

  3. Muzikanten zijn onmisbaar in een prep community. En al helemaal niet als ze ook nog verstand van telecommunicatie door de ether hebben! De afgelopen 3 weekenden wilde ik met de storm het dak niet op, maar mijn bescheiden 27MC spullen komen weer operationeel - voor wat het waard is. Vooralsnog is voor mij een alternatief voor communicatie tijdens uitval van grid en telecom netwerken de satelliet telefoon (Iridium) met abonnement, maar ook daarvan is de waarde beperkt zeker zolang je slechts een handvol andere mensen kent met een satelliet toestel..
  4. Signal is al jarenlang een van de meest veilige (of de veiligste) Encrypted Messaging applicaties. Er is een - best indrukwekkend - security audit rapport beschikbaar, gedateerd juli 2019: https://eprint.iacr.org/2016/1013.pdf waar met name de encryptie (extended triple Diffie-Hellman) stevig aan de tand wordt gevoeld. De audit is uitgevoerd door verschillende crypto-specialisten, onder andere onze landgenoot Cas Cremers, en niet gestuurd vanuit overheidsorganisaties. Ik denk dat (behalve mijn oudste zoon die zijn account nog niet geheractiveerd heeft) @martin de enige op dit forum is die dit memo nog door kunnen werken. Signal bestaat mede dankzij een $50 mio investering van Brian Acton. In het artikel op Wired kun je meer lezen over de motieven en de achtergronden: https://www.wired.com/story/signal-foundation-whatsapp-brian-acton/
  5. Over de kosten voor het verwijderen van de gasmeter is veel te doen - en terecht, want formeel is Enexis eigenaar en verantwoordelijk voor het leidingwerk en de bemetering. Zie dit topic op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1951574) met adviezen hoe je mogelijk van deze hoge kostenpost af kunt komen op juridische gronden.
  6. Ik zou bijna medelijden krijgen.. We rijden hier ook al >20 jaar Amerikanen (alhoewel we nu bijna uitsluitend EV's rijden). Hier de voorgangers van de F150, wagens op camperkenteken ipv grijs kenteken. De GMC en daarna een Chevrolet. Beiden fantastische wagens, met weinig problemen en onderhoudskosten. Veel ruimte, en benzine + LPG.
  7. Vette bak @Johnny Doe. Krachtig blok, en goed getuned met BOV-preps. Wat kun je verwachten van @f150.. een F150! Wel wat minder wendbaar dan je Volvo, maar even in een notendop de 'extra's' en een paar overwegingen: de Ford heeft 7 driepuntsgordels (3 voor, 4 achter); met een gezin best handig vermogen en koppel zijn niet echt een issue (370pk, ~500Nm koppel) verbruikt wel wat (18l/100km) maar slikt veel (LPG, benzine, ethanol en alle mengsels) actieradius: met 135l benzine en 130l LPG rij je zonder te tanken naar Spanje 4x4, skidplates, all season tyres etc extra 180 Ah AGM accu ingebouwd (voor compressor koelkast, maar kan ook als starter worden ingezet met accukabel) flinke afsluitbare bak en volwaardig reservewiel goed trekvermogen voor een caravan (op de planning in de loop van dit jaar, uiterlijk 2021) De benzinetank hou ik altijd voor meer dan 3/4 vol. Maar ICE staat er een voorraadje peut klaar dat netjes elke 6-9 maanden worden ververst: En met een kleine moeite gaan er 5 fietsen mee: Standaard ligt er in de Ford een Zarges kist en zit er nog een flink compartiment achter de bank. Dus zeult de Ford altijd het volgende mee: drie fleecedekens compleet gereedschapset (alle gangbare maten schroevendraaiers, inbus/ring/steeksleutels, handschoenen, duct tape, tie wraps enzovoort) 6mm2 draad ca 20m, div laadsnoeren en adaptors 230V / 600W continu aansluiting ca. 40 maaltijden MRE maaltijden waterfilter + ca. 25liter water; in winter uitsluitend petflesjes in de cabine Gerber shovel Fiscar bijl trechters alcoholtester brandblusser (schuim, geen poeder!) banden reparatieset waterdichte zakken aanmaakblokken 5 kg aanmaakhout verlengsnoer compressor 5 liter ruitenwissenvloeistof startkabels kinetisch sleepkabel 2800 kg, breeksterkte 14 ton sleeplint 21 ton D-sluitingen, 5 ton krachtverdelers div handschoenen aantal vluchtmaskers in de zomermaanden: 45l compressor koelbox bij strenge kou: een houtkacheltje en sneeuwkettingen manuals routekaarten europa gasbranders, waterfilters, lucifers, paracord nachtkijker pakken duracel batterijen bekers/bestek allerlei standaard spullen (ehbo set, ijskrabbers, rubberen matten, krik, reserve onderdelen, zekeringen, 8 gele hesjes, poetsdoeken, toiletpapier, life hammers, vuilniszakken) maglite, stevig formaat prezl hoofdlamp brandstofpomp, handbediend buff, muts, goretex jas, liners, waterdichte handschoenen (standaard mee) een handtakel portofoons en een klein gaskacheltje Niet onbelangrijk bij een BOV: zorg voor BOB's. Deze liggen klaar, inclusief een 7-persoons tipi tent. Het is dus inpakken en wegwezen binnen 15-30 minuten indien nodig. Maar omdat de Ford inmiddels niet meer voorziet in het vervoer van ons gezin (er zijn kleine kinderen/kleinkinderen bijgekomen), staat er binnen nu en een jaar nog een caravan en camper op het programma. De camper staat in bestelling (wordt een aparte post). We hebben deze afweging gemaakt omdat we voorlopig besloten hebben niet te investeren in een BOL op een vaste locatie, maar te kiezen voor de flexibiliteit van eigen vervoer met een eigen dak en voorzieningen. Dus de BOV wordt de BOL:)
  8. De levensduur verschilt enorm per type accu. In je Suzuki zit bijna zeker-te-weten een loodaccu. De betere loodaccu's gaan inderdaad zo'n 6 jaar mee. Li-ion kan - mits goed gefabriceerd en zorgvuldig geladen - tot 20 jaar mee gaan. Mijn huidige 6.4 kWh (thuis)accu staat er nu 4 jaar startte op 98%. De degradatie is nu 4% - gemiddeld 1% per jaar: In die 4 jaar is er geen storing geweest met de accu; wel heb ik de DC lastscheiders moeten verzwaren omdat vanwege een slechte koppeling de lastschakelaar te warm was geworden. De accu komt eigenlijk nooit boven de 30º. Op dit moment is de batterij 732x volledig geladen/ontladen. In de zomermaanden maak je geen cycles, omdat in de paar uur dat er geen licht is, maximaal 20% wordt onttrokken aan de accu. Er is ca. 3.500kWh door de batterij heen gegaan. Dit draadje is opgezet voor het slim laden van auto's. Dat werkt perfect - inmiddels staat er ook een Kona EV en een elektrische motor, alleen kan ik daarvan niet zelf de degradatie van de batterijen monitoren maar gezien de jaarlijkse 'afname' van actieradius ligt dat rond de 2%. Door langzamer te laden lijkt de degradatie ook minder snel te gaan.
  9. Los van COVID-19 is het een interessante vraag. In deze post ga ik even alleen in op het filteren van de lucht. Je woning redelijk steriel houden van fijnstof, bacteriën, pollen en virussen kan met redelijk 'betaalbare' luchtfilters (voor wat je er voor krijgt). Het Zwitserse IQAir heeft wat dat betreft een goede reputatie. De 'Perfect 16' blaast gezuiverde (buitenlucht) je woning in. Naast de noodzakelijke overdruk levert het basis model al meer dan 2000m3 gezuiverde lucht per uur. De HEPA filters kunnen 3 jaar mee gaan, en hebben een oppervlakte van 16m2. De kwaliteit van de HyperHepa is zeer goed - to 0.003 micron (IQAir’s HyperHEPA filtration in the Perfect 16 is proven and certified to filter ultrafine particles down to 0.003 microns – the smallest particles that exist): https://www.iqair.com/whole-house-air-purifiers/perfect16 Even ruwweg: de Perfect 16 kost tussen de €2.500 en €3.000, en filters rond de €250-300 per set. Na 3-4 jaar is de filterkwaliteit nog steeds goed - volgens de testen en reviews: https://www.youtube.com/watch?v=mLzvFqhiTkg Wil je ook chemische verontreinigingen verwijderen, kom je gelijk in de industriële producten met prijzen die snel een 10-voud of meer zijn (o.a. https://www.ifb-filtertechniek.nl/).
  10. Hoi @KimberleyV, leuk om op deze manier het werk van RWS onder de aandacht te brengen. Het loopt nog geen storm op je open vraag zoals je ziet. Enerzijds omdat mensen die zich écht supergoed voorbereiden gewoon niet in het deel van Nederland gaan wonen dat in het overstroomgebied van de zee of rivieren ligt. Afijn, daar hoor ik dus niet bij. We wonen prachtig (zie post en foto's) en zijn behoorlijk zelfvoorzienend/zelfredzaam. En hebben daar wel een concessie voor moeten doen: het ligt ruim 1.5 meter beneden NAP (zie intro). Zijn we goed voorbereid? Voor mijn gevoel niet omdat we in een risicogebied wonen. Het hoogste punt in de nabije omgeving zijn de populieren op ons erf. De zolder ligt op 5 meter boven NAP - dat zou voldoende moeten zijn..Jaren geleden heb ik de dissertatie van O.L. Huibregts gescand (draadje en pdf) over evacuaties in Nederland. Dat kost serieus tijd, en je kunt er zeker van zijn dat je lang op jezelf bent aangewezen. Daar zijn we dan wel redelijk goed op voorbereid. De zolder is groot genoeg voor het hele gezin, er liggen meer dan 20 matrassen/dekens, waterfilters, kleine off-grid zonnestroominstallatie, branders, pannen, voedsel voor weken, zoet water, een satelliet telefoon met noodnummers en zelfs een portable toilet. Voor RWS-begrippen misschien goed voorbereid, maar het blijft kwetsbaar voelen. Er zijn interne calamiteitenplannen en instructies, maar wat er ook gebeurt: het zal nooit volgens plan zijn. Dan jouw hamvraag: de camera-angst. Daar is op dit forum al veel over gezegd. Een daar zit ook de reserve van mijn kant - geen onwil maar voorzichtigheid om de volgende Jeroen van Koningsbrugge te worden.
  11. Ik ben benieuwd naar jullie vorderingen. het staat ingepland in onze 'huis-asana'! ongetwijfeld kom ik er tijdens het werk achter dat er kabeltjes of connectoren ontbreken, maar dat zien we dit weekend.
  12. Wat mij betreft wel, maar als ik zie hoe snel het forum al weer reageert op veel actualiteiten, moeten we ons denk ik goed afvragen wat de toegevoegde waarde wordt. Destijds hebben we ook overwogen verder te bouwen op p2000. Het moet duidelijk opnieuw gescoped worden, in ruim 5 jaar tijd is er weer veel veranderd.
  13. Goed geregeld @Bunkerprepper! Het opschalen van je preps per scenario is doeltreffend. De half/volgelaatsmaskers zou ik graag aan mijn EDC (link) toevoegen, maar ruimte is echt wel een ding. Het is nu nog een klein tasje, die ik gemakkelijk meepak in de rugzak, boodschappentas, fietstas of gewoon als los tasje. Vandaag heb ik toch nog twee extra Drager 6300 volgelaatsmaskers besteld en een hele set filters, waaronder Drager RD40 Combifilters A2B2E2K2HgCONOxP3 die behoorlijk breed inzetbaar lijken. Bij wijze van compromis zal ik een exemplaar in mijn fietstas verstoppen, en een exemplaar in de auto. Perslucht is volop aanwezig hier (diverse 300 bar flessen voor PCP spul, maar die wil je niet op je rug hebben;) Complete ademluchttoestellen staan ergens onderaan de wish list. Een BOL zoals die van jou staat daar ook op, alleen dat is nog iets ingewikkelder om te realiseren!
  14. De A2B2E2K2 P3 filters liggen in een kist op zolder, en de naderen de shelf-life van 6 jaar. Gelukkig zitten ze allemaal nog netjes in de luchtdichte verpakking, en hebben we ze nooit nodig gehad. Laatste keer met vliegen had ik wel een beschermende bril bji me, maar dat is echt een uitzondering. FFP3 maskers zitten wel in de EDC maar net als @Greener vind ik een halfgelaatsmasker net wat te groot om mee te nemen. En dan nog maar niet te spreken van mijn vrouw - als ik zo'n ding met bril in haar handtas frommel, geeft dat gegarandeerd andere narigheid. Nu heb ik 3M liggen; bij vervanging denk ik dat we gaan voor de Drager Filter 1140 A2B2E2K2 Hg P3 met de Drager volmask X-plore 6300. Suggesties voor een betere prijs/kwaliteit?
  15. We zijn nog aan het onderzoeken of het haalbaar (technisch, maar ook auteursrechtelijk) om de databronnen via web-proxies binnen binnen te halen. Dat is veel werk, maar je kunt lokale snapshots maken van alle data. Anders wordt het toch het voor de hand liggende alternatief: deeplinken. Integratie via modals/i-frames is vandaag de dag niet meer mogelijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...