Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Johnny Doe

Lid
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

19 Goed

Over Johnny Doe

  • Titel
    Jr. prepper

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Doet me denken aan de NSA/FBI die zo lopen te schreeuwen dat WhatsApp te goed beveiligd is... 🧐 Maar aan de andere kant; Signal is wel een app waarvan de broncode volledig opensource is, dus ik ga er vanuit dat die beveiliging wel in orde is.
  2. Ik heb het boek van Bregman ook gelezen, maar ik heb geen enkele hoop dat de mensheid in een echte noodsituatie elkaar goed van dienst is. Het overlevingsinstinct komt weer boven en iedereen zal kiezen voor zichzelf en de meeste naaste personen. Ik had het er gisteren toevallig met mijn moeder over, mijn ouders wilden op eigen initiatief zelf wat voorraad aanleggen, maar 'moeders zegt doodleuk dat bij een noodsituatie de buren dan ook kunnen mee eten. Niet dus, je kunt niet voor 2 personen voedsel inslaan en met dat voedsel 6 monden voeden. Uiteindelijk zullen de mensen die voorbereid zijn een grotere kans hebben om te overleven en met mensen die vooruit denken wil ik best weer een toekomst opbouwen, maar niet tijdens het moment dat je moet zien te overleven. Ik zie de toekomst niet somber tegemoet, zeker niet, maar ik hou wel in gedachten dat ik in een noodgeval voor mijzelf (en vriendin) zal kiezen en niet voor anderen. In de GHB's zit een handleiding en helemaal bovenaan staat dikgedrukt 'TRUST NO ONE', dat is denk ik voor jezelf een veilig uitgangspunt. Als de shitstorm voorbij is, dan kun je weer denken aan het opbouwen van sociale aspecten in het leven.
  3. Mooie opsomming @f150, en wat een heerlijke auto! Ik heb een tijdje (tot 2018) een Explorer gehad, maar dat was het U1 model dat technisch gezien gewoon een redelijk drama was. Motor liep altijd, maar veel roest, lekkage en een automaat die zo nu en dan kuren had. Ik zou er nooit een BOV van gemaakt hebben, maar de Amerikaanse charme kennen wij thuis ook! De afgelopen 2 jaar ook Mustang gehad maar afgelopen september weer afscheid van genomen aangezien ik van mijn vriendin maar 3 auto’s mag hebben en ik wat anders op het oog had 😄 Veel van je artikelen heb ik in de BOB’s en garagebox liggen, maar een aantal van je items ga ik toch deze week even bij elkaar scharrelen. Nu ik erover nadenk is o.a. een vaste 12v compressor en kachel wel erg handig om permanent bij je te hebben. We hebben 2 BOB’s klaar staan in huis, dus in principe kunnen we direct weg na een tussenstop bij de garagebox om de laatste dingen in te laden.
  4. Ik heb in een garagebox een deel van de BOV accessoires staan, waaronder 2x 25L verse brandstof in metalen jerrycans. Ook heb ik een 120w zonnepaneel die ik via een SAE stekker kan aansluiten op de auto, maar ook de 'battery box' die ik gebouwd heb, hier zitten 6x 4.5Ah accu's in die voor aan totaal van 324Wh zorgen. Daarnaast nog een grotere accubak aan het bouwen met 2x 22Ah accu's waar ook een 230v omvormer in komt, alsmede een vloeistofpomp die geschikt is voor benzine/diesel om bijvoorbeeld 'gebruik' te kunnen maken van achtergelaten voertuigen, oppompen van lager geleden water, verzin het maar. In het verleden ooit een accubox gebouwd met een echte autoaccu van 70Ah, maar die was gewoon veel te zwaar om in een noodgeval makkelijk mee te kunnen nemen. Die accu wordt nu gebruikt als backup in de Volvo en is net als in jouw geval aangesloten met 'Franse' klemmen. Het loskoppelen van de hoofdaccu is niet echt een issue voor mij, de Volvo zit (helaas) vol met anti diefstal maatregelen, waaronder alarm, deadbolts, startonderbreker, etc. Zonder de sleutel kan die auto nooit gestart worden. Wegslepen kan ook niet, 4-wiel aandrijving en zodra de sleutel uit het contactslot gaat, moet hij (automaat) in de P en blokkeren alle wielen. Aan deze kant van het land gelukkig amper bruggen en een slootje/greppel hoeft geen probleem te zijn als je hem schuin oversteekt. In dat geval zal er continu 1 wiel zweven en hebben de andere 3 genoeg tractie om door te gaan. Dus als ik op de snelweg zou terechtkomen in een zware file, dan zou ik er geen moment over twijfelen om de weg te vervolgen via de berm, desnoods een weiland oversteken om door te kunnen.
  5. Waarde preppers, Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met het aanpassen van een van de auto's waarvan de XC70 de beste kandidaat was als BOV. Inmiddels is de auto voorzien van een 2e accu die aangesloten is via een Cyrix relais dat automatisch de 2e accu afkoppelt zodra de spanning van de hoofdaccu te laag wordt. Mocht de hoofdaccu helemaal leeg raken, of een te lage spanning hebben om de auto te starten dan kan met 1 druk op de knop de 2e accu gekoppeld worden. Achter de 2e accu hangt een 230v omvormer, de aansluiting voor de Mobicool koelkast en meerde USB aansluitingen. Ook de communicatie apparatuur (27MC + VHF set) zijn aangesloten op deze accu. Verder is hij voorzien van flinke BF Goodrich T/A KO2 offroad banden, skidplate, LED verstraler en sinds enkele maanden ook een Thule dakdrager waar de velg met BF Goodrich reserveband op ligt (met een thuisbrengertje of normale band zou het differentieel binnen no-time kapot gaan). Rondom geblindeerd met geniale SolarPlexius platen en een aangepaste achterbank die helemaal plat kan en 190cm ligruimte biedt. Ik heb lang overwogen om een busje of iets dergelijks aan te schaffen als BOV, maar het vermogen, de wegligging en offroad-mogelijkheden van een AWD voertuig hebben me toch over de streep getrokken. Zelfs met het roofrack (dat flink wat afbreuk doet aan de aerodynamica) haalt hij met gemak de 200 en in de diepe modder is hij nog veel beter in zijn element, een paar weken geleden heb ik hem tot de bodemplaat in de modder gehad en zonder klagen klom hij er weer uit (moest het toch even zeker weten). Het motorblok is vlak voor aankoop vervangen en heeft nu zo'n 150k gelopen, dus hij moet nog probleemloos 350k meegaan Verder is uiteraard in alle auto's een GHB aanwezig, alsmede 20L water, een paar dagen aan voedsel, slaapzak, hygiëne artikelen, losse portofoons, etc. Op de wensenlijst staat nog een elektrische lier, het enige wat me echt tegenhoudt is de montage van zo'n kreng.. Ik zag dat de voorgaande BOV topics redelijk oud waren, dus ik ben benieuwd wat jullie momenteel als BOV gebruiken en aanvullingen op de accessoires hebben.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...