Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sinterklaasstorm 2013: zware noordwesterstorm met springtij


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Flevoland-preppers, wat doen jullie vanavond. Ik zit te overwegen uit de polder te vertrekken. Kan iemand mij helpen met deze keuze. rond 11 uur 's avonds moet het op het heftigst worden (?)

 

Als je dat gevoel hebt en de mogelijkheid moet je het altijd doen , Atijd beter dan afteraf spijt hebben dat je het niet heb gedaan .

Beter 10 keer te voorzichtig dan een keer te onvoorzichtig is mijn mening.

 

Succes alvast daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Flevoland-preppers, wat doen jullie vanavond. Ik zit te overwegen uit de polder te vertrekken. Kan iemand mij helpen met deze keuze. rond 11 uur 's avonds moet het op het heftigst worden (?)

Ben net wakker. De wind giert al telig. Tot nu toe code oranje.

Geen evacuatie plannen bij huize Gamble.

Vrouw moet werken van 1300 tot 1830 in Almere. Gaat met trein en bus en is tot nu toe de enigste waar ik me zorgen om maak.

Heb een tas meegegeven voorzien van regenkleding, extra fleece trui, kleine brander, aansteker, lucifers, eten, drinken, handschoenen en zeiltje.

Ze weet dat als nood aan de man zou komen dat ze een hooggelegen plek moet opzoeken. In dit geval het ziekenhuis (altijd veilig).

Zelf moet ik werken van 1615 tot 2130. Edc altijd bij me en vandaag uitgebreid met extra zeil en touw (kan nooit verkeerd zijn toch).

Opa past op kids die vandaag extra laat mogen opblijven omdat de goede sint pas komt als vrouwlief thuis van werk is (grootste frustratie vandaag: Dat ik er zelf grmmmbl grmmbl niet bij ben).

Thuis zie ik vooralsnog als veilig. Tot nu toe geen redenen om weg te gaan of de provincie te ontvluchten.

Plannen gemaakt, maar ja dat is wat ik altijd doe.

Ben gewoon graag goed voorbereid ;)

http://www.omroepflevoland.nl/Mobile?NewsId=108002

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels windkracht 10 gemeten op de waddeneilanden

BateX7UIgAA8-NM.jpg.b24949dde584a43631decea89d5b71d9.jpg

It KNMI hat koade rood ôfjûn. Der wurdt ekstreem waar ferwachte. It swiertepunt fan de stoarm leit oan it begjin fan 'e middei. Benammen op waadeilannen en yn de kustgebieten lûkt de wyn oan. Dat betsjut kâns op heech wetter en springtij.

 

Hoe???? Hahaha pik er maar enkele woorden uit...

Hier in omgeving Nijmegen/Arnhem nog rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond maar eens wat extra bedden klaar zetten. Als het fout gaat om wat mensen op te vangen en onderdak te geven. Ik vind nederland laconiek reageren op deze storm. Schotland eb duitsland zetten zich schrap en denken dat het wel eens fout kan gaan. In iedergeval alle mede preppers aan de kust sterkte vanavond. En zou er iets gebeuren. Sta ik wel klaar om mensen te helpen.

 

Dat is een van de voordelen onder preppers. Je moet er niet aan denken dat als er wel wat gebeurt, je met je hele gezin ergens in een sporthal op stretchers moet gaan bivakkeren met een paar honderd andere ongelukkigen.

Alle verhalen tot nu toe over dat soort opvang, wordt je niet blij van. Irritaties, ruzies, diefstal en erger.

 

Dan is een flexibel preppersnetwerk goud waard. Bijna iedereen kan wel 1 of 2 logees opvangen, sommigen wel meer. :cool:

 

Hier bij mij is het veilig, 13 meter boven NAP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe???? Hahaha pik er maar enkele woorden uit...

Hier in omgeving Nijmegen/Arnhem nog rustig.

 

Hahaha, zal het voorzichtig proberen te vertalen.......

Het KNMI heeft code rood uitgegeven. Er wordt extreem weer verwacht. Het zwaartepunt van de storm ligt in het begin van de middag. Met name op de waddeneilanden trekt de wind aan. De kans bestaat op hoogwater en springtij ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik ken teveel friezen denk ik... ik maak er zoiets van:

 

Het KNMI heeft kode rood uitgegeven. Er wordt extreem weer verwacht. Het zwaartepunt van de storm ligt aan het begin van de middag. Met name op de waddeneilanden en i n de kustgebieden "legt de wind aan". Dat ??? kans op hoog water en springtij.

 

En dat noemen ze dan "een eigen taal". Ik noem 't nog altijd "een spraakgebrek" :p

 

Edit : Oh, te laat met vertalen :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij thuis in Den Helder staan drie draagbare veldkeukens van het Zwitserse leger met alles erop en eraan paraat. Mega hoeveelheid koffie etc. erbij. Als zich ergens een watersnood voordoet, dan rijd ik er heen als de storm ietsje is gaan liggen en dan kan ik voor vele honderden mensen koffie zetten etc. Maar ja, als de Kapitale Helderse Zeewering -zoals hij op oude kaarten heet- het begeeft.... mochten jullie groene kisten voorbij zien drijven, die zijn dus van mij. En zo zullen wij Hollanders, Friezen, Zeeuwen, Limburgers en noem het tuig maar op, elkaar uit de stront trekken als het moet. Of gewoon uit het water halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

geweldig om te zien dat we regelmatig in de clinch gaan met zijn allen maar bij een eventuele poep tegen de rafters , staan we wel klaar voor elkaar :p

 

+1 voor jezelf allemaal !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spoorwegen roepen reizigers op zoveel mogelijk eerder van huis te gaan indien ze een een treinreis hebben gepland. De NS spreekt van “hinder” op het spoor in het noorden van het land en verwacht daar later vanmiddag “ernstige hinder”. De dienstregeling is nog niet aangepast. Ook zijn er nog geen grote problemen op het spoor gemeld.

 

Busbedrijven Connexxion en Arriva rijden vooralsnog ook nog een normale dienstregeling in het noorden. Arriva schrapt vanaf 14.00 uur wel alle treinen in het noorden en adviseert mensen alleen op pad te gaan als dit noodzakelijk is. Connexxion waarschuwt voor extra reistijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb mijn afspraak in Amsterdam ook afgezegd. Zie het niet zitten om rond 17:00 op de ring te zitten plus kans op schade aan mijn auto als die geparkeerd staat in de binnenstad. Dan maar herplannen, jammer dan.

Zal allemaal best meevallen maar vind het het risico niet waard (zou een pc ophalen bij een vriend)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij thuis in Den Helder staan drie draagbare veldkeukens van het Zwitserse leger met alles erop en eraan paraat. Mega hoeveelheid koffie etc. erbij. Als zich ergens een watersnood voordoet, dan rijd ik er heen als de storm ietsje is gaan liggen en dan kan ik voor vele honderden mensen koffie zetten etc. Maar ja, als de Kapitale Helderse Zeewering -zoals hij op oude kaarten heet- het begeeft.... mochten jullie groene kisten voorbij zien drijven, die zijn dus van mij. En zo zullen wij Hollanders, Friezen, Zeeuwen, Limburgers en noem het tuig maar op, elkaar uit de stront trekken als het moet. Of gewoon uit het water halen.

 

Amen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een rondje langs de dijken gegaan. In Lelystad valt het ook allemaal (tot nu toe) mee.

[ATTACH=CONFIG]6748[/ATTACH]

 

Wel harde windstoten en de coniferenhaag die ik van de week naar beneden gehaald heb en gebonden in mijn voortuin, is goed vastgebonden maar nog wel tricky!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

... mochten jullie groene kisten voorbij zien drijven, die zijn dus van mij
hahahha sorry ik zie het al voor me ;)

Doe je er ook effe je boek bij in? en als goody een opblaasbare DickBerts :p

 

Alle mensen achter de dijken: sterkte met de spannende uren het komende etmaal. Laten we hopen op weinig ellende. Gaat het toch mis dan ben ook ik online vandaag voor contact om jullie eventueel hulp te bieden vanuit 't Gooi. Hopelijk zijn meer prepper maatjes in de situatie om zich hier aan te melden om standby te staan wanneer de poep door de ventilator stroomt.

Zelf verzamel ik zoveel mogelijk live cam's van kwetsbare gebieden aan de kust, dus mocht je die willen plaatsen hier tussen door, dan stel ik dat zeer op prijs :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op, dat de Maeslantkering bij Hoek van Holland toch dicht gaat en dat is een serieuze zaak;

 

http://www.omroepwest.nl/nieuws/05-12-2013/extra-personeel-op-maeslantkering-vanwege-hoog-water?utm_source=www.hetnieuws.in&utm_medium=embed&utm_content=

 

De echte problemen gaan vanwege het tij pas vannacht komen tussen 00.00 uur en 06.00 uur vrijdagmorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me nog het meest irriteert zijn de buren die kinderspeelgoed zoals trekkers en trapauto's boven op de schuren dumpen als bergplaats. Als dat eens langs komt vliegen....

 

Haha!... Ik zit ook uit te kijken over de balkons en achtertuinen hier... Er staat aan de overkant zo'n muutje van 180 tussen twee balkons. Daarop staat zo'n grote zinke teil van een 80 cm doorsnee met een dooie struik erin... Te ballanceren... Die gaat nog bij iemand door z'n dak vandaag gok ik...

 

Verder is het voorlopig in kannen en kruiken hier... Mensen die in meer shit zitten dan ik, kunnen natuurlijk gewoon aankloppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...