Dontor Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 :)Misschien nuttig om en weten wie militaire ervaring heeft ,waar gediend,opleiding gehad heeft en welke manoevers en dergelijke meegemaakt. Mijn gegevens zijn 9030398,18 ste ecadrille Merzbruck Duitsland.Eerst 2 maanden opleiding Heverlee(Vlaanderen gehad).Chauffeur opleiding,wapen FNC. Wegens mij studie iets later dan 90 laat vermoeden in dienst geweest maar dan onder beveiligde dienst wegen golfoorlog. Geloof me vrij, met deze info kunnen we je totale achtergrond achterhalen. Het "leger" geeft geen f*ck om je privacy... @Geert: je zou wel eens gelijk kunnen hebben :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 "In militaire dienst worden de jongens gescheiden van de mannen..." Waarna de jongens een jaar lang soldaatje mogen spelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Waarna de jongens een jaar lang soldaatje mogen spelen. Ik had je hoger ingeschat @Vladimir Ga je nog naar het SC N. !? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Ik had je hoger ingeschat @Vladimir Ga je nog naar het SC N. !? Ja al weet ik nog niet hoe lang of wanneer exact. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dontor Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Waarna de jongens een jaar lang soldaatje mogen spelen. @Vladimir: veel soldaatje moeten spelen ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 @Vladimir: veel soldaatje moeten spelen ;-) Nee ik vond de bierprijzen te hoog in het leger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 En hij had platvoeten en een lange arm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dontor Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Nee ik vond de bierprijzen te hoog in het leger. Die Hollanders toch ... :-) :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Nee ik vond de bierprijzen te hoog in het leger. Mijn tijd fl1,25, valt toch wel mee!? Hoewel, bij een soldij van fl915,-... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Mijn tijd fl1,25, valt toch wel mee!? Hoewel, bij een soldij van fl915,-... Ik betaalde een gulden in die tijd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Soldij was een 110 Belgische frank.Een biertje 10 frank meen ik mij te herinneren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Soldij was een 110 Belgische frank.Een biertje 10 frank meen ik mij te herinneren. Tip: pas die info in het eerste berichtje aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 @Palmbird, leuk dat je nu je eerste post heb aangepast maar nu gaat dit draadje helemaal nergens meer over. Je maakt slechts een opmerking over je diensttijd en het is onduidelijk wat je van anderen wil. Mag ik voorstellen dit samen te voegen met een van de andere militaire dienst draadjes, zoals bijvoorbeeld: http://preppers.nl/forum/threads/7341-De-dienstplicht-weer-invoeren @netuyas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Als een moderator dit kan samenvoegen met een ander draadje ,indien nodig mag dat. @Palmbird, leuk dat je nu je eerste post heb aangepast maar nu gaat dit draadje helemaal nergens meer over. Je maakt slechts een opmerking over je diensttijd en het is onduidelijk wat je van anderen wil. Mag ik voorstellen dit samen te voegen met een van de andere militaire dienst draadjes, zoals bijvoorbeeld: http://preppers.nl/forum/threads/7341-De-dienstplicht-weer-invoeren @netuyas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Ik betaalde een gulden in die tijd Hebben we oude poep hier !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijn Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 uhu, stop alvast met preppen want als de SHTF er is word je opgeroepen ipv in je bol te gaan zitten, tenzij je deserteert :-) iedereen staat ingeschreven als reservist hoor. je hoeft geen basistraining meer te volgen maar als het nodig is worden we tóch wel opgeroepen. tenminste dat had ik in mijn hoofd, toen mijn broer 18 werd namelijk heeft mijn moeder er veel aan gedaan om het van die lijst af te halen want ik denk neit dat ze veel hebben aan een meervoudig gehandicapte jongen die in een rolstoel zit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Hebben we oude poep hier !! 75 cent. In het lanterfanten 298 squadron. Ben ook raadselachtig 40 kilo zwaarder geworden toen. Kroket was 20 cent geloof ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 In dienst hadden ze 2 maten kleding, te groot en te klein. Als het past mocht je ruilen Mijn pak paste bij bij groot verlof ook niet meer, denk iid dat de broodjes hamburger, kroket en frikandel (met triple majo) er iets mee te maken hadden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 KuKo Verbindingen. Was een aardige tijd. Plaatsvervangend commandant van een detachement. Dus altijd met een klein clubje. En dus veel vrijheid. Veel oefeningen. Met legers van diverse landen. Was al met al best wel interessant. De dienstplicht terug? Nee. Niet zoals die was. Een sociale dienstplicht, ook voor vrouwen? Ja graag! Daar valt een mooie invulling aan te geven. Het geeft toch een mogelijkheid jonge mensen wat zaken bij te brengen, waar op scholen geen ruimte voor is. ....... Mijn pak paste bij bij groot verlof ook niet meer, ....... Geweldig, de herhaling. Iedereen met ontbrekende PSU, en/of niet meer passend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 75 cent. In het lanterfanten 298 squadron. Ben ook raadselachtig 40 kilo zwaarder geworden toen. Kroket was 20 cent geloof ik. Ik zat het me steeds af te vragen, hoeveel was het ook alweer, 75 cent toch, jij bevestigt het (KS en ik hebben beide bij 298 Squadron gediend, Soesterberg, kantine op Kamp van Zeist) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Plaatje uit de oude doos dan... [ATTACH=CONFIG]19810[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 ^ Nog een reden waarom ik nooit in dienst gegaan ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dubbel0 Geplaatst: 27 juli 2015 Delen Geplaatst: 27 juli 2015 beroeps , groeps comm. bij hersteleenheid ergens in duitsland. Voor deze episode was ik al de halve wereld over geweest bij andere werkgevers. ik zie inderdaad een sociale dienstplicht wel zitten maar wel met een eerste mil. vorming , ook voor vrouwen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 27 juli 2015 Delen Geplaatst: 27 juli 2015 ......... ik zie inderdaad een sociale dienstplicht wel zitten maar wel met een eerste mil. vorming , ook voor vrouwen Iets wat in die buurt komt zou inderdaad niet verkeerd zijn. Training in overleven, daar ben ik een grote voorstander van. Omdat je jezelf en je grenzen leert kennen, je plaatst in een groep, wat een groep voor jouw kan betekenen, wat jij voor een groep kan betekenen, en uiteraard geeft het wat zelfdiscipline. Afzien is niet verkeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johan de Barbaar Geplaatst: 27 juli 2015 Delen Geplaatst: 27 juli 2015 Beroeps en later Natres, Limburgse Jagers, ...een dienstplicht herinvoeren als sociale (dienst)plicht zonder militaire opleidingen . Sociale dienstverleningen en semi-opleidingen eraan gekoppeld. Goed voor drop-outs e.a. uitvallers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.