Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

Ik ook! Erg interessant ook om te zien hoe de meningen zo ver uit elkaar kunnen liggen. Ik stel mij dan ook de vraag hoe dit zal lopen in een SHTF situatie waar een soortgelijke plicht waarschijnlijk ( bijv. In een community) ook ingevoerd zal moeten worden.

 

Iemand daar ideeën over??

 

Wat mij betreft is dat een heel andere situatie. Waar ik nu dus tegen militaire dienstplicht ben (maar zoals hopelijk ook duidelijk is, niet tegen plichten op zich!), zou ik in een SHTF situatie ook de kutklusjes oppakken. Het gaat dan om zelf overleven en het welzijn en overleven van je directe groep. Dat is iets heel anders dan in militaire dienst voor een overheid moeten. In een SHTF situatie heeft niemand de luxe van uitkeringen e.d. en moet iedereen gewoon meehelpen. In zo'n situatie is de groep alles en is er geen "dat wil ik niet" mogelijkheid (hoewel je natuurlijk altijd taken kunt ruilen). Iedereen zal moeten bijdragen op de manier die hij/zij kan. Zeker in 't begin wanneer 't overleven echt nog een strijd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Toch wel grappig dat één ding nooit veranderd:

 

'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'

Aan het woord is niet Dr. Phil, maar ene Socrates, een slordige 2500 jaar geleden.

(http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3378807/2013/01/17/Socrates-wist-het-2500-jaar-geleden-al-onze-jeugd-is-keihard-aan-het-verloederen.dhtml)

 

Ik neem dat soort opmerkingen altijd met een korreltje zout. Natuurlijk is dat niet het geval met de gehele jeugd van tegenwoordig en ik neem dan aan dat ook niemand dat daadwerkelijk zo bedoelt, voel je wat dat betreft niet persoonlijk aangesproken als dat het geval is. Door een bepaalde groep jongeren wordt natuurlijk wel de gehele jeugd over 1 kam geschoren en zoals altijd moeten dan natuurlijk de goeden onder de slechten lijden. Ik ken heel veel jongeren die echt het blinkende voorbeeld zouden kunnen zijn voor anderen die regelmatig in het nieuws worden genoemd, deze veroordelen de acties en daden van de slechte elementen natuurlijk net zo hard als andere mensen.

 

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel zo dat uitspraken tegen politie als ACAB een van de voorbeelden is die het verzieken voor de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het artikel gelezen? Zo slecht gaat het kennelijk niet met onze jeugd...

:p

 

Ja gelezen, ik ben het er ook niet mee eens met dat de jeugd het zo slecht doet. Maar ik ben het er wel mee eens dat een bepaalde groep onder de jeugd nogal storende elementen zijn en dat die waarschijnlijk het best af zijn met een flink pak slaag af en toe of andere strenge maatregelen. Ik denk dat zij die mensen (ik zal ze geen naam geven) bedoelen als ze het hebben over de 'jeugd'...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Oke, dan spreken we natuurlijk over een heel andere situatie (het was geen bedrijf die dit topic maakte) en ik denk dat als je de stelling zo doet dat alle leden op dit forum dan zouden zeggen dat ze zelf ook niet aan een dergelijke dienstplicht zouden voldoen, waaronder ik.

 

Dan zijn we het bijna met elkaar eens.

 

IMO is de huidige politiek een broednest van corruptie, in dienst van voornoemde multinationals.

 

Vrij simpel.

 

Hier houd ik het even bij. (Nou ja, even. . .. Vanaf de jaren 70 tot mijn dood, waarschijnlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, storende elementen zullen er altijd zijn en zijn er altijd geweest. Zowel onder de jeugd als in andere leeftijdsgroepen.

Toch denk ik dat deze mensen iets anders nodig hebben dan te leren orders volgen 'or else...'. De tijd van order volgen is voorbij. Mensen moeten leren zélf na te denken, zélf hun prioriteiten vast te stellen en niet klakkeloos te springen als iemand zegt: "spring". De tijd van verschuilen achter orders is wat mij betreft ook over. Als jij de trekker over haalt, ben jij degene die iemand heeft gedood, niet de president of de commandant (bij wijze van dan, niet persoonlijk bedoeld). Eigen verantwoordelijkheid leer je niet in het leger. Daar leer je braaf te doen wat je verteld wordt zonder een seconde te haperen 'or else...'. Dus, dienstplicht? Nee, dank U hartelijk. We hebben genoeg schapen in Nederland.

 

Wat mij betreft is een betere optie om de Jongerencentra uit te breiden met een FabLab, een paar mooie AutoCad programma's op de computers, een goeie permacultuur moestuin en een heleboel DIY en prep-spul. Leer de jeugd zelfredzaamheid, wetenschap en nuttige skills waar ze ook nog eens vrijwillig mee bezig kunnen zijn. En bij wijze van goede orde het dan ook toegankelijk maken voor de jeugdigen onder de ouderen, want niemand is ooit uitgeleerd :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, storende elementen zullen er altijd zijn en zijn er altijd geweest. Zowel onder de jeugd als in andere leeftijdsgroepen.

Toch denk ik dat deze mensen iets anders nodig hebben dan te leren orders volgen 'or else...'. De tijd van order volgen is voorbij. Mensen moeten leren zélf na te denken, zélf hun prioriteiten vast te stellen en niet klakkeloos te springen als iemand zegt: "spring". De tijd van verschuilen achter orders is wat mij betreft ook over. Als jij de trekker over haalt, ben jij degene die iemand heeft gedood, niet de president of de commandant (bij wijze van dan, niet persoonlijk bedoeld). Eigen verantwoordelijkheid leer je niet in het leger. Daar leer je braaf te doen wat je verteld wordt zonder een seconde te haperen 'or else...'. Dus, dienstplicht? Nee, dank U hartelijk. We hebben genoeg schapen in Nederland.

 

Wat mij betreft is een betere optie om de Jongerencentra uit te breiden met een FabLab, een paar mooie AutoCad programma's op de computers, een goeie permacultuur moestuin en een heleboel DIY en prep-spul. Leer de jeugd zelfredzaamheid, wetenschap en nuttige skills waar ze ook nog eens vrijwillig mee bezig kunnen zijn. En bij wijze van goede orde het dan ook toegankelijk maken voor de jeugdigen onder de ouderen, want niemand is ooit uitgeleerd :D

Met mijn toch wel jarenlange ervaring met de onderkant van de maatschappij, zijn zij die aan de oren gepakt zijn en verteld op te houden met slachtoffer spelen degenen die het gered hebben en tegenwoordig eerzame burgers zijn.

De politiek van geef ze dit en geef ze dat, heeft ervoor gezorgd dat de meesten verwende nesten zijn geworden die graag anderen hun problemen laten oplossen en sterker nog: Eisen dat ze als prinsjes en prinsesjes behandeld worden.

Nee....niks mis mee om de jeugd die op een zijpad beland en/of opgroeid met duidelijke en ferme taal normen en waarden bij te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de hamvraag, waarom wil je dienstplicht?

 

Ik hoor hier mensen roepen over order, discipline en respect. Dat "de jeugd" niet deugd en dat het leger er wel mannen van zal maken..

Ach kom nou, dat riepen en roepen de meeste op de verjaardagsfeestjes, in de jaren '90, '80, de jaren '70, en de jaren '60 enz.... lees de post van @Shush nog maar eens.

In het leger maken ze echt geen nette burgers van jongeren. Ze leren ze hooguit op dat moment te doen wat de hogergeplaatste vind dat moet gebeuren, als je bovenstaande op je 18de nog moet leren ben je 18 jaar te laat en heb je als ouder & gemeenschap gefaald!

 

Dan @Johnny BravoNL over rechten en plichten.

Hier heb je een punt, naast rechten heb je plichten. Maar een plicht om te stoppen voor een rood stoplicht of een ongeschreven plicht op te staan voor een oudere dame is van een heel andere orde dan iemand verplicht voor 12 maanden in het leger te sturen! In dienst van de overheid waar de meesten hier een broertje dood aan hebben. Dienstplicht, het leren om te vechten in een leger en orders uit te voeren waar je principieel niet achter staat.

Dienstplicht is totaal wat anders dan je sociale plicht om op te staan voor een oudere dame, dat heet opvoeding (zie bovenstaande).

 

Sociale stages? Heel goed plan! Dan kunnen instellingen heel snel de lager opgeleide mensen voor het "simpele" werk ontslaan, en met gevolg dat deze lager opgeleide mensen niet weer aan het werkt komen en in de bijstand raken, en van de bijstand weer verplicht moeten werken als.. ...sociale stage? maar wel voor bijstand loon.

zoals ik zei, heel goed plan!!

 

Dienstplicht is verplicht werken in het leger/order troepen van de overheid en deze orders uit te voeren.

Verwar dit niet met een gebrek aan opvoeding aan sommige jongeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel grappig dat één ding nooit veranderd:

 

'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'

Aan het woord is niet Dr. Phil, maar ene Socrates, een slordige 2500 jaar geleden.

(http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3378807/2013/01/17/Socrates-wist-het-2500-jaar-geleden-al-onze-jeugd-is-keihard-aan-het-verloederen.dhtml)

 

Maar kennelijk komt het uiteindelijk wel weer goed met die 'jeugd', aangezien nog geen 20 jaar later het dezelfde mensen zijn, die over 'de jeugd' klagen... :confused:

 

 

Ik ben het eens met @Heksenboot, oorlog is onlosmakelijk verbonden met economische belangen. Om woest over te worden... En ik ga echt geen kogels bijten omdat één of andere pipo heeft besloten dat hij nog wat olie of gas wil om de planeet verder te verneuken. Conflict gaat vrijwel altijd over schaarste en in deze wereld is de enige schaarste die we hebben fictieve schaarste en hersenschaarste.

Als je niet mee wil draaien in een systeem dat zichzelf opvreet, uitput en doodloopt, je voorbereid op de consequenties die dat onvermijdelijk met zich meedraagt en er al het mogelijke aan doet om zelf de dood van zo'n systeem te overleven, waarom zou je dan in hemels naam in dienst gaan voor zo'n systeem? Dood gaan voor zo'n systeem? Ik kan de twee (preppers en dienstplicht) niet met elkaar rijmen hoor....

 

Met alle liefde van de wereld, laten we ophouden met oorlogje spelen. :o

 

Laten we beginnen met de tekst: Met alle liefde van de wereld, laten we ophouden met oorlogje spelen. :o

 

Kon dat maar...

Leefden we maar in een wereld waarin iedereen hand in hand met en voor elkaar leefden.

Helaas is dit dus niet het geval en de beste remedie om je tegen landen/volkeren/tirannen te beschermen is om ervoor te zorgen dat iedereen het als een te groot risico ervaart om jou onderdrukken.

Dat is een feit en ook nog eens de waarheid.

Hoe graag je het ook anders zou willen!

 

Tevens als er een groot leger aan de landgrenzen zou staan om willens en wetens ons land (waar je toch in relatieve veiligheid woont en dit graag zou willen behouden) binnen te vallen, te moorden en te plunderen, vrouwen en kinderen verkrachten en ons hun wil willen opleggen, dan kun je niet zeggen van dit is niet mijn politiek en ik doe hier niet aan mee.

Zou je niet zij aan zij staan met je broeder of zuster die jou, je familie en de grond waarop je woont meehelpen te beschermen, dan ben je in feite net zo schuldig aan elke misdaad die gepleegd zal worden op het moment dat dit land uiteen zou vallen.

 

Je kunt tegen oorlog zijn. Zeker weten hou ik zelf van de vrede die ik dagelijks geniet.

Maar als mijn kinderen verplicht een basistraining zouden moeten volgen om in geval van een shtf elkaar te kunnen beschermen, dan zou ik dit alleen maar toejuichen.

Niet omdat ik ze de dood in wil jagen voor het bestuur van een land waar ik het vaak niet mee eens ben.

Neen, voor elkaar zodat ze een betere kans hebben om te overleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

In principe ben ik het met je eens @Gamble.

 

De pest alleen, is dat macht misbruikt wordt.

 

En dan worden jouw kinderen straks een geweertje in de handen gedrukt, om mensen af te slachten in de naam van Heilige Olie. Of zo.

 

Wil je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel een keer aangevoerd zijn, heb het hele draadje niet gelezen, maar het leger moet een beroepsleger blijven. Ik vind evenwel wel dat het leger heel goed als vervangende taakstraf of als vervanging voor celstraf kan dienen. Is er nog steeds een celtekort in Nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel een keer aangevoerd zijn, heb het hele draadje niet gelezen, maar het leger moet een beroepsleger blijven. Ik vind evenwel wel dat het leger heel goed als vervangende taakstraf of als vervanging voor celstraf kan dienen. Is er nog steeds een celtekort in Nederland?

 

Wij verhuren al een tijdje een deel van de capaciteit aan België dus cellen zat zou je zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel een keer aangevoerd zijn, heb het hele draadje niet gelezen, maar het leger moet een beroepsleger blijven. Ik vind evenwel wel dat het leger heel goed als vervangende taakstraf of als vervanging voor celstraf kan dienen. Is er nog steeds een celtekort in Nederland?

 

Uhm, ben ik nou de enige die dat een extreem onverstandig idee vindt? Laten we criminelen leren om nog beter te vechten, om hun criminele praktijken met militaire kennis te plannen en ze vooral veel trainen zodat ze lekker sterk zijn en makkelijker uit handen van de politie kunnen blijven.

 

Nee, het leger is wel de laatste plek om ze heen te sturen. Een strafkamp voor draaideurcriminelen, ja, dat wel, vroeg je nest uit en werken met je kadaver! Als draaideurcrimineel heb je je rechten verspeeld. Maar leer ze in godsnaam niet hoe ze wapens moeten gebruiken en dat soort zaken die ze uiteindelijk alleen maar tegen ons zullen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm, ben ik nou de enige die dat een extreem onverstandig idee vindt? Laten we criminelen leren om nog beter te vechten, om hun criminele praktijken met militaire kennis te plannen en ze vooral veel trainen zodat ze lekker sterk zijn en makkelijker uit handen van de politie kunnen blijven.

 

Nee, het leger is wel de laatste plek om ze heen te sturen. Een strafkamp voor draaideurcriminelen, ja, dat wel, vroeg je nest uit en werken met je kadaver! Als draaideurcrimineel heb je je rechten verspeeld. Maar leer ze in godsnaam niet hoe ze wapens moeten gebruiken en dat soort zaken die ze uiteindelijk alleen maar tegen ons zullen gebruiken.

 

Je kunt het ook anders zien. Jij gaat er vanuit "eens een crimineel, altijd een crimineel", en voor sommigen is dat een juiste constatering. Voor velen is dat niet zo, en is een gebrek aan begeleiding en toekomstmogelijkheden juist de reden dat men terugvalt in de criminaliteit. Daar kun je op screenen. Daarbij komt dat een gevangenis ook een goudmijn aan informatie en contacten is. Verbeterd de toekomst van een crimineel niet echt.

 

Geef de crimineel met een theoretische toekomst, een kans in het leger. Na een gevangenisstraf en een strafblad is het ook bijna onmogelijk om weer een baan te vinden. Geef deze jongens geen (openbaar) strafblad en ze kunnen bij toekomstige sollicitaties opvoeren dat ze in het leger gediend hebben. Verbeterd de kans op een baan.

 

Ik geef toe, er zitten heel wat haken en ogen aan, maar waar een wil is, is een weg. Het is altijd beter dan wat we nu hebben. De echte zware jongens horen natuurlijk gewoon achter slot en grendel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we beginnen met de tekst: Met alle liefde van de wereld, laten we ophouden met oorlogje spelen. :o

 

Kon dat maar...

Leefden we maar in een wereld waarin iedereen hand in hand met en voor elkaar leefden.

Helaas is dit dus niet het geval en de beste remedie om je tegen landen/volkeren/tirannen te beschermen is om ervoor te zorgen dat iedereen het als een te groot risico ervaart om jou onderdrukken.

Dat is een feit en ook nog eens de waarheid.

Hoe graag je het ook anders zou willen!

 

Tevens als er een groot leger aan de landgrenzen zou staan om willens en wetens ons land (waar je toch in relatieve veiligheid woont en dit graag zou willen behouden) binnen te vallen, te moorden en te plunderen, vrouwen en kinderen verkrachten en ons hun wil willen opleggen, dan kun je niet zeggen van dit is niet mijn politiek en ik doe hier niet aan mee.

Zou je niet zij aan zij staan met je broeder of zuster die jou, je familie en de grond waarop je woont meehelpen te beschermen, dan ben je in feite net zo schuldig aan elke misdaad die gepleegd zal worden op het moment dat dit land uiteen zou vallen.

 

Je kunt tegen oorlog zijn. Zeker weten hou ik zelf van de vrede die ik dagelijks geniet.

Maar als mijn kinderen verplicht een basistraining zouden moeten volgen om in geval van een shtf elkaar te kunnen beschermen, dan zou ik dit alleen maar toejuichen.

Niet omdat ik ze de dood in wil jagen voor het bestuur van een land waar ik het vaak niet mee eens ben.

Neen, voor elkaar zodat ze een betere kans hebben om te overleven!

 

De situatie die je nu noemt is compleet wat anders als een dienstplicht. De enige overeenkomst is dat het om een leger gaat.

Dat is de taak van een getraind en gemotiveerd beroepsleger van formaat met hulp van reservisten.

Niet de taak van een ongemotiveerde, slecht getrainde dienstplichtige. Al zal die wel gemotiveerd raken als de kogels hem om de oren vliegen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie die je nu noemt is compleet wat anders als een dienstplicht. De enige overeenkomst is dat het om een leger gaat.

Dat is de taak van een getraind en gemotiveerd beroepsleger van formaat met hulp van reservisten.

Niet de taak van een ongemotiveerde, slecht getrainde dienstplichtige. Al zal die wel gemotiveerd raken als de kogels hem om de oren vliegen ;)

 

Is dat je persoonlijke mening? Want volgens mij is dat, in het geval van oorlog, nog steeds de taak van mannen tussen de 17 en 45 jaar en dus niet alleen van een getraind en gemotiveerd beroepsleger. De opkomstplicht is dan wel uitgesteld maar volgens mij ontvangen ze op 17-jarige leeftijd nog wel een brief waarin staat dat ze zijn ingeschreven voor de dienstplicht.

 

Mochten we dan ook weer verzanden in een (koude) oorlog wordt het nog steeds als je plicht gezien om in een dergelijke situatie (en je in die leeftijdscategorie valt) de grenzen van ons landje te verdedigen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie die je nu noemt is compleet wat anders als een dienstplicht. De enige overeenkomst is dat het om een leger gaat.

Dat is de taak van een getraind en gemotiveerd beroepsleger van formaat met hulp van reservisten.

Niet de taak van een ongemotiveerde, slecht getrainde dienstplichtige. Al zal die wel gemotiveerd raken als de kogels hem om de oren vliegen ;)

 

Het zal dan ook wel aan mij liggen, maar ik snap dan ook niet waarom iemand bij voorbaat ongemotiveerd is om een dergelijke training te volgen.

Liever nu dan wanneer het te laat is toch....

 

En dan SAMEN hopen dat het geleerde nooit in praktijk gebracht hoeft te worden! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus? Je kunt je niet voorstellen dat mensen niet gemotiveerd zijn om zo'n training te volgen? Dat vind ik eigenlijk best triest, iedereen weet toch dat mensen erg verschillend zijn en dat wat jij leuk, gaaf, stoer, whatever vindt, helemaal niet hoeft te zijn wat een ander ook leuk vindt?

 

Ik zelf bijvoorbeeld ben een echte techneut; rondrennen op een stormbaan en dat soort militaire zooi zou voor mij persoonlijk een ware hel zijn. Ik snap dat een hoop mensen 't wel fantastisch vinden, maar het is totaal niet mijn ding.

 

Misschien dat 't dan zo ook wat duidelijker is waarom ik een probleem heb met militaire dienstplicht? Mensen zijn geen eenheidsworsten die allemaal hetzelfde leuk vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus? Je kunt je niet voorstellen dat mensen niet gemotiveerd zijn om zo'n training te volgen? Dat vind ik eigenlijk best triest, iedereen weet toch dat mensen erg verschillend zijn en dat wat jij leuk, gaaf, stoer, whatever vindt, helemaal niet hoeft te zijn wat een ander ook leuk vindt?

 

Ik zelf bijvoorbeeld ben een echte techneut; rondrennen op een stormbaan en dat soort militaire zooi zou voor mij persoonlijk een ware hel zijn. Ik snap dat een hoop mensen 't wel fantastisch vinden, maar het is totaal niet mijn ding.

 

Misschien dat 't dan zo ook wat duidelijker is waarom ik een probleem heb met militaire dienstplicht? Mensen zijn geen eenheidsworsten die allemaal hetzelfde leuk vinden...

 

De dienstplicht kan zowel militair als sociaal. Wil jij rennen op een stormbaan even simpel gezegd, dan kies je voor militair en anders voor sociaal.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de hamvraag, waarom wil je dienstplicht?

 

Ik hoor hier mensen roepen over order, discipline en respect. Dat "de jeugd" niet deugd en dat het leger er wel mannen van zal maken..

Ach kom nou, dat riepen en roepen de meeste op de verjaardagsfeestjes, in de jaren '90, '80, de jaren '70, en de jaren '60 enz.... lees de post van @Shush nog maar eens.

In het leger maken ze echt geen nette burgers van jongeren. Ze leren ze hooguit op dat moment te doen wat de hogergeplaatste vind dat moet gebeuren, als je bovenstaande op je 18de nog moet leren ben je 18 jaar te laat en heb je als ouder & gemeenschap gefaald!

 

Dan @Johnny BravoNL over rechten en plichten.

Hier heb je een punt, naast rechten heb je plichten. Maar een plicht om te stoppen voor een rood stoplicht of een ongeschreven plicht op te staan voor een oudere dame is van een heel andere orde dan iemand verplicht voor 12 maanden in het leger te sturen! In dienst van de overheid waar de meesten hier een broertje dood aan hebben. Dienstplicht, het leren om te vechten in een leger en orders uit te voeren waar je principieel niet achter staat.

Dienstplicht is totaal wat anders dan je sociale plicht om op te staan voor een oudere dame, dat heet opvoeding (zie bovenstaande).

 

Sociale stages? Heel goed plan! Dan kunnen instellingen heel snel de lager opgeleide mensen voor het "simpele" werk ontslaan, en met gevolg dat deze lager opgeleide mensen niet weer aan het werkt komen en in de bijstand raken, en van de bijstand weer verplicht moeten werken als.. ...sociale stage? maar wel voor bijstand loon.

zoals ik zei, heel goed plan!!

 

Dienstplicht is verplicht werken in het leger/order troepen van de overheid en deze orders uit te voeren.

Verwar dit niet met een gebrek aan opvoeding aan sommige jongeren.

 

Lees de eerste zin nog eens goed.

 

;)

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus? Je kunt je niet voorstellen dat mensen niet gemotiveerd zijn om zo'n training te volgen? Dat vind ik eigenlijk best triest, iedereen weet toch dat mensen erg verschillend zijn en dat wat jij leuk, gaaf, stoer, whatever vindt, helemaal niet hoeft te zijn wat een ander ook leuk vindt?

 

Ik zelf bijvoorbeeld ben een echte techneut; rondrennen op een stormbaan en dat soort militaire zooi zou voor mij persoonlijk een ware hel zijn. Ik snap dat een hoop mensen 't wel fantastisch vinden, maar het is totaal niet mijn ding.

 

Misschien dat 't dan zo ook wat duidelijker is waarom ik een probleem heb met militaire dienstplicht? Mensen zijn geen eenheidsworsten die allemaal hetzelfde leuk vinden...

 

er is voor iedereen wel een job in het leger

als dat jou keuze zou zijn voor je dienst

Link naar reactie
Delen op andere sites

.......rondrennen op een stormbaan........

Duidelijk geval nooit in dienst geweest ....... Ik wel en die stormbaan heb ik maar 2x gezien.

Alles valt en staat met het onderdeel waar je bijkomt en je kon bij de keuring aangeven wat je interesses zijn en daar werdt ondanks de wilde verhalen best rekening mee gehouden.

Uiteraard was het als er 10 plaatsen zijn en 100 gegadigde dat er 90 niet op die plek komen.

 

Al dat geneuzel over dat "verplicht" zo heb ik het nooit ondervonden of gevoeld, 'k heb er meer van geleerd als dat ik er van gebaald heb.

Het valt me wel op dat de grootste tegenstanders degene zijn die niet in dienst zijn geweest en lopen te klagen over dingen die ze niet hebben meegemaakt maar het keurig invullen met hun interpretatie van de verhalen die ze zeggen gehoort hebben ...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal dan ook wel aan mij liggen, maar ik snap dan ook niet waarom iemand bij voorbaat ongemotiveerd is om een dergelijke training te volgen.

Liever nu dan wanneer het te laat is toch....

 

En dan SAMEN hopen dat het geleerde nooit in praktijk gebracht hoeft te worden! ;)

 

Ik heb er 16 maanden in gezeten en er werd mij daardoor een hele goede baan door de neus geboord omdat ik eerst het leger in moest. Motivatie was dus ver te zoeken net als velen met mij. Heb niet veel dienstplichtigen gezien die het prettig vonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...