Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

Ik geef toe dat ik er even inhop weer terwijl de discussie door is gegaan #maarikdoehetlekkertoch;) b bedankt Nikki nog voor de reactie. Ook ik vind dat de skills die je bij de dienst leert nuttig kunnen zijn als je zelf de discipline niet kunt opbrengen. Ook eens met Heksenboot voor wat betreft de motivatie. Ik kom er weer in omdat ik deze tegenkwam http://imgur.com/gallery/mSxPL en dat redelijk vond verwoorden waar ik het eerst over had. Dat was al beslecht overigens dus ik bedoel het niet kwaad. Het perspectief is echter wel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mensen helpen doe ik graag.

Toen ik op herhaling voor dienstplicht ging, kwam ik bij een onderdeel van het leger, die mensen opleidde om te assisteren bij rampen.

Niet alleen in Nederland. Je kon b.v. ook worden uitgezonden naar aardbevingsgebieden.

Dit (wapenloze) Onderdeel is afgeschaft.

 

Basistraining kan je op diverse manieren zelf regelen.

 

Survival.

Bushcraft.

Sport.

Vechtsport.

Scouting.

Schietclub (boog, vuurwapens enz. Hierover praten is tegen de forumregels).

 

En Shelter Camping natuurlijk. :D

 

 

Hé @Heksenboot, Was dat bij Korps Mobiele Colonnes in Crailo?

Ik ben daar ook op herhaling geweest in 1987.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

 

Als ik dit zo lees, dan ben ik blij dat het is opgeschort! Militaire Dienstplicht of Sociale Dienstplicht, ik zit er niet op te wachten. Het kan wel een idee zijn om als jongeren zich ervoor geroepen voelen om iets voor de maatschappij te doen, er iets voor hen te creéren. Zo als een legerbasis in de buurt als ze een voorproefje voor het werk bij defensie of een werkplaats in een bejaardentehuis of anders als voorproefje voor het werk in de zorg. We moeten jongeren niet dwingen om een of twee jaren van hun leven voor de staat op te offeren.

 

Overigens heb ik twee jaren lang iedere maand een brief geschreven in de Engelse taal naar de president van Myanmar, om Aung San Suu Kyi vrij en andere personen te krijgen. Toen de mensen daar zelf voor hun rechten begonnen te demonstreren, stopte ik met het schrijven van brieven. Zo schrijf ik ook regelmatig andere staatshoofden een brief, maar ben ik ook een vredesactivist in het dagelijks leven. Van de jaren 2005 tot 2007 was door middel van brieven schrijven mijn manier van het vervullen van een plicht om voor de mensenrechten elders in de wereld op te komen.

 

Als mensen toch de militaire dienstplicht of de sociale dienstplicht terug willen. Dan moeten ze het woord plicht weglaten, en de jongeren zelf de keuze laten maken. Als de jongere dan twee jaren dienst heeft volbracht, dan kan hij of zij na de dienst een officiéle oorkonde krijgen waarin staat dat hij of zij dienstgenomen heeft.

Overigens vind ik het voor sommige jongeren geen probleem dat ze daarvoor deze oplossing aankaarten. Maar de meeste jongeren zullen met deze oplossing niet blij zijn. Daarom kan het eerder een idee zijn dat we eerst als ze naar school gaan, in de scholen worden voorbereid op de keuzes die ze hierin kunnen maken. Ik zou dan als ze de keuze kunnen maken, drie keuzemogelijkheden bieden.

 

Keuzemogelijkheid een: Militaire dienst (in de weekeinden verlof)

Keuzemogelijkheid twee: Sociale dienst (in de weekeinden verlof)

Keuze mogelijkheid drie: Geen dienst (hij of zij moet dan werk hebben)

 

Als mensen op andere wijze zich onmisbaar maken in de samenleving, bijvoorbeeld door middel van vrijwilligerswerk, dan mag de persoon na twee jaar dienst te doen een blijk van waardering ontvangen.

 

Groeten,

 

Japio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

(Aangepaste versie ).Ikzelf heb indertijd mijn militaire dienstplicht gedaan.Andere preppers hebben wellicht dat ook meegemaakt en wensen daarover te praten.

Aangezien je als Belg je dienstplicht kon inkorten tot 10 maanden door naar Duitsland te gaan heb ik voor deze optie gekozen.Enkel mijn 2 eerste maanden opleiding in Vlaanderen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...