Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

Van een stukje ouderenzorg en basis verpleging, t/m wat hulpdiensten werk.

Zeer leerzaam, om zo eens wat tijd te besteden met oude mensen, die veel te vertellen hebben.

Ook zeer goed voor het besef van wat 'normaal' is, om bij rampen en ongelukken te assisteren.

(Voor de goede orde, zowel meiden als jongens beide laten doen).

 

Dat wordt vaak als alternatief voor militaire dienstplicht genoemd, maar is dat nou echt zo'n goed idee?

 

Jongeren die helemaal niets met (bejaarden)zorg hebben verplicht met bejaarden laten werken? Daar straf je zowel die jongere als ook die bejaarden mee. Denk je dat die blij worden van zo'n ongemotiveerde, ongeinteresseerde jongere die alleen maar z'n uurtjes aan 't volmaken is en zo snel 't kan weer weg is? Natuurlijk niet. Stel je voor dat jij daar in je rolstoel wordt rondgereden door zo'n ongeinteresseerd persoon, denk je dat je 't ook maar 1 seconde prettig vindt? Kan ik me niet voorstellen.

 

Iets doen voor de maatschappij, okee, heb ik geen probleem mee, maar zorg dan wel dat er een brede keuze is. Het leger mag daarbij uiteraard een optie zijn, (ouderen)zorg ook, werken bij de hulpdiensten ook, maar er moeten echt een stuk meer opties zijn. Maak er een soort van stage van met goede begeleiding (dus geen goedkope werkkracht voor kutklusjes), voor zeg twee keer een kwart jaar, zodat ze er wat aan hebben en wat van leren. Per kwart jaar kunnen ze dan een andere keuze maken, voor 't geval de eerste totaal niet beviel. Daar leren ze juist van. Koppel het aan de opleiding die ze volgen zodat ze er ook echt wat aan hebben en zodat ze op een leerzame manier alvast kennis maken met de-wereld-na-school.

 

De paar die helemaal niets willen doen, die hebben ook dat recht (want niemand zit te wachten op ongeinteresseerde jongeren in z'n bedrijf/organisatie), maar daarbij vervalt dan uiteraard hun recht op uitkeringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat wordt vaak als alternatief voor militaire dienstplicht genoemd, maar is dat nou echt zo'n goed idee?

 

Jongeren die helemaal niets met (bejaarden)zorg hebben verplicht met bejaarden laten werken? Daar straf je zowel die jongere als ook die bejaarden mee. Denk je dat die blij worden van zo'n ongemotiveerde, ongeinteresseerde jongere die alleen maar z'n uurtjes aan 't volmaken is en zo snel 't kan weer weg is? Natuurlijk niet. Stel je voor dat jij daar in je rolstoel wordt rondgereden door zo'n ongeinteresseerd persoon, denk je dat je 't ook maar 1 seconde prettig vindt? Kan ik me niet voorstellen.

 

Iets doen voor de maatschappij, okee, heb ik geen probleem mee, maar zorg dan wel dat er een brede keuze is. Het leger mag daarbij uiteraard een optie zijn, (ouderen)zorg ook, werken bij de hulpdiensten ook, maar er moeten echt een stuk meer opties zijn. Maak er een soort van stage van met goede begeleiding (dus geen goedkope werkkracht voor kutklusjes), voor zeg twee keer een kwart jaar, zodat ze er wat aan hebben en wat van leren. Per kwart jaar kunnen ze dan een andere keuze maken, voor 't geval de eerste totaal niet beviel. Daar leren ze juist van. Koppel het aan de opleiding die ze volgen zodat ze er ook echt wat aan hebben en zodat ze op een leerzame manier alvast kennis maken met de-wereld-na-school.

 

De paar die helemaal niets willen doen, die hebben ook dat recht (want niemand zit te wachten op ongeinteresseerde jongeren in z'n bedrijf/organisatie), maar daarbij vervalt dan uiteraard hun recht op uitkeringen.

 

Helemaal mee eens! Verplichten werkt naar mijn idee niet. Ze moeten gemotiveerd zijn of je moet ze ze motiveren. Anders heeft een dienstplicht/stage helemaal geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees nog eens mijn VOLLEDIGE TEKST.

 

 

 

Draait helemaal niet rond een mening erin stampen of een politieke ideologie maar rond wat zelfdiscipline en waarden erin stampen iets wat de meesten meer en meer te kort komen de dag van vandaag.

 

Lees aub de volledige tekst en niet de delen die jij of iemand anders goed vind om aan te vallen

En zoals ik ook zei hoeft je dienst niet in het leger te zijn

 

Bedankt voor uw aandacht.

Have a nice day :D

 

Helaas vinden nog te veel mensen in Nederland dat ze enkel RECHTEN hebben en geen PLICHTEN.

 

We hebben overal RECHT op, maar als het om plichten gaat, ho maar.

 

Ja, een ieder heeft het recht op gelijke behandeling, vrij van discriminatie. Kost niks. Ja, iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting, kost ook geen geld. Ja, iedereen heeft recht op een veilige omgeving, lijkt me logisch. Maar dat je recht hebt op, laten we zeggen een uitkering, wanneer je 18 bent, kerngezond, maar simpelweg te lui om wat te doen, nee, daar heb je geen RECHT op. Je hebt daarentegen wel de PLICHT om daar iets tegenover te stellen. Let wel, ik spreek over kerngezonde, luie, onwelwillende tieners en niet over gehandicapten, bejaarden, arbeidsongeschikten et al.

 

Daarnaast (mening alarm!) is het je PLICHT om op te staan in de bus voor ouderen, zwangeren, mensen die slecht ter been zijn, in plaats dat je die kudT iPod nog harder zet met die takkemuziek van je. Het is je PLICHT om vreemden, ouderen met "U" aan te spreken, gewoon omdat het fatsoenlijk is. Het is je PLICHT om die debiele pet van je achterlijke harses te halen als je in de klas zit, het is je PLICHT om goddomme met je vuile poten van de spullen van een ander te blijven, ambulance personeel met rust te laten (naar mijn mening moet je van de hoogste toren afgetiefd (is dat met -d of met -t?) worden, overgoten met benzine en tegelijkertijd twintig INWENDIGE stokslagen krijgen als je met je rotte rukhanden aan hulpverleners zit, maar ja, da's mijn mening.

 

Vreemd ook, dat je enkel student rechten hebt, en niemand die plichten studeert. ;-)

 

Enfin, in Neerlandia hebben we geen dienstPLICHT meer, hebben we nog wel dienstRECHT? Ja, dat wel! Wij hebben het RECHT op de DIENSTEN van Ambulance personeel (die vervolgens vakkundig in elkaar geramd worden door de eerste de beste kansloze groep kutjongeren), we hebben het RECHT op bescherming van Politie (die vervolgens de meest vreselijke ziektes naar hun hoofd krijgen geschreeuwd door amper Nederlands pratende bavianen en tokkievolk dat hun best doet om twee volledige volzinnen er uit te kotsen), we hebben het RECHT op de Brandweer als oma in slaap is gevallen in bed met haar sigaar, en diezelfde jongens worden aangevallen met Oud en Nieuw... Go Figure... Okay, we hebben dan wel belastingPLICHT. Althans de meesten van ons dan...

 

Zo, nu ik mijn punt dus totaal NIET heb gemaakt, ga ik weer lekker verder.

 

Daar heb ik RECHT op.

 

Dat is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen.

 

Johnny, de Rijdende Bravo

Link naar reactie
Delen op andere sites

.........

Jongeren die helemaal niets met (bejaarden)zorg hebben verplicht met bejaarden laten werken?

...........

Stel je voor dat jij daar in je rolstoel wordt rondgereden door zo'n ongeinteresseerd persoon, denk je dat je 't ook maar 1 seconde prettig vindt? Kan ik me niet voorstellen.

..........

Iets doen voor de maatschappij, okee, heb ik geen probleem mee, maar zorg dan wel dat er een brede keuze is.

............

De paar die helemaal niets willen doen, die hebben ook dat recht (want niemand zit te wachten op ongeinteresseerde jongeren in z'n bedrijf/organisatie), maar daarbij vervalt dan uiteraard hun recht op uitkeringen.

Ja tegen het eerste.

Een klap met m'n kruk in het tweede.

Ja tegen het derde.

Nee tegen het vierde.

 

Dan nu de wat uitvoeriger uitleg, cq. mijn opinie.

 

Punt 1. Ik denk niet dat het met keuze te maken heeft. Het heet niet voor niets 'plicht'. En ik zie het ook meer als een onderdeel van je 'leerplicht'. Het gaat tenslotte om een stuk opvoeding. In het leven zul je ook zaken moeten doen die je niet leuk vind. C'est la Vie.

 

Punt 2. Uiteraard is er begeleiding. Niemand wordt zo maar een rolstoel in handen gedouwd. "Ga jij met meneer maar een blokje om".

En vergis je niet, maar al te vaak heb ik gezien/meegemaakt dat ouderen een weldadige invloed hebben op jongeren. (Met of zonder kruk).

Oude mensen hebben ook vaak het geduld om tot een jongere door te dringen. Een massa aan verhalen. En een kop vol kennis.

Gaat het echt niet, dan stelt desbetreffende oudere de begeleiding op de hoogte. Dan kan er alsnog verder gekeken worden.

 

Punt 3. Je hebt helemaal gelijk. Ik ben benieuwd wat er zoal nog meer op het lijstje kan.

Uiteraard onder het voorbehoud dat het "(dus geen goedkope werkkracht voor kutklusjes)" zaken zijn.

 

Punt 4. Zie punt 1. Bovendien, uitkering, daar heeft iedereen recht op. Het is een vangnet. Niemand zal verhongeren, noch zonder dak zitten.

(Vraag is natuurlijk wel of je het in bijzondere gevallen uit moet betalen, of dat de rekeningen betaald worden, en er een zakcentje gegeven wordt).

 

Uit persoonlijke ervaring, je moest het eens wagen om in dienst ongeïnteresseerd te zijn. ;) Daar wisten ze wel raad mee!!

"Stormbaantje meneer? Doe maar 3x!"

 

Helemaal mee eens! Verplichten werkt naar mijn idee niet. Ze moeten gemotiveerd zijn of je moet ze ze motiveren. Anders heeft een dienstplicht/stage helemaal geen zin.

Het gaat niet om de jongeren die wel willen, maar vooral om die die het niet willen.

Zie JB hierboven. Rechten worden opgeëist, plichten met een vieze blik aan de kant geschoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook! Erg interessant ook om te zien hoe de meningen zo ver uit elkaar kunnen liggen. Ik stel mij dan ook de vraag hoe dit zal lopen in een SHTF situatie waar een soortgelijke plicht waarschijnlijk ( bijv. In een community) ook ingevoerd zal moeten worden.

 

Iemand daar ideeën over??

 

Persoonlijke note:

Ik zie het wel vaker maar een enkele regel uit een comment van een A4 halen en dat gebruiken om de poster onderuit proberen te halen is nogal laag. Beetje hetzelfde als de nazi's en WW2 aanhalen om je punt door te drukken (daar is zelfs een term voor).

 

Iedereen post zijn eigen mening, zwart, wit of grijs en een simpel 'ik ben het er niet mee eens' lijkt me voldoende en beter te lezen.

 

 

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

.........

Ik stel mij dan ook de vraag hoe dit zal lopen in een SHTF situatie waar een soortgelijke plicht waarschijnlijk ( bijv. In een community) ook ingevoerd zal moeten worden.

 

Iemand daar ideeën over??

......

Ja. Imho nogal simpel. Geen ontkomen aan.

Geen verplichtingen is een luxe positie. En in een shtf situatie valt luxe weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Imho nogal simpel. Geen ontkomen aan.

Geen verplichtingen is een luxe positie. En in een shtf situatie valt luxe weg.

 

Dat zou ik op zich ook denken, maar gezien de sterke reacties van de anti-plicht reageerders (niet persoonlijk, ik begrijp hem ergens wel) hier was ik benieuwd of ze op dat moment dan ook pertinent zouden weigeren. En zo ja, hoe zij die situatie dan op een dergelijk moment zouden oplossen.

 

Ik begrijp dat het niet dezelfde situatie is als nu of toen de dienstplicht al redelijk op het einde liep. Maar toch redelijk vergelijkbaar daar voor tijdens de koude oorlog (a.k.a. gewapende vrede) waar het wel degelijk noodzakelijk was dat de mensen een dergelijke dienstplicht vervulden. In die specifieke tijd stonden daar natuurlijk redelijke zware straffen op als mensen (zonder aanwijsbare redenen) pertinent weigerden om aan hun plicht te voldoen, maar ik kan met voorstellen dat dit in een SHTF situatie ook zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om de jongeren die wel willen, maar vooral om die die het niet willen.

Zie JB hierboven. Rechten worden opgeëist, plichten met een vieze blik aan de kant geschoven.

 

Het begint bij de opvoeding en dat weten we allemaal. Dus kan de overheid beter daarin investeren. Voorkomen is beter dan genezen.

Maar in het andere geval... Er is altijd wel iets te vinden wat een jongere leuk vind. Ik ben 7 jaar vrijwillig jongerenwerker geweest , geen geweldige maar toch ;) Iedereen heeft wel iets wat hem interesseert.

Laat die vechtersbaas verdedigingslessen maken en doen voor ouderen. (of een jaar in dienst gaan)

Laat die lamme computer nerd (=XXXDarkOverlordXXX=) Ouderen helpen (of anderen)

Laat die lamme make-up snol bejaarden of gehandicapten opmaken en verzorgen (handen/gezicht oid)

 

Ik noem maar wat. Als er een sociale dienstplicht zou komen zijn er bergen met mogelijkheden.

 

En dan wat anders. Een mens is geprogrammeerd om het zo makkelijk mogelijk te willen hebben.

We doen het liefst zo min mogelijk met een zo groot mogelijk effect (geld/voedsel/...).

Het is heel plat gezegd, maar klopt als een bus.

 

Daarbij is elk mens een egoïst. Alles wat we doen, doen we voor ons zelf. We willen/moeten er baat bij hebben.

Dat ik Afrika wil voeden is omdat ik daar een beter gevoel van krijg.

Dat ik die bejaarde wil helpen is omdat ik dat leuk vind. Of omdat ik het niet prettig vind dat het slecht gaat met die bejaarde.

Dat ik niet in dienst wil is omdat ik daar geen energie in wil steken omdat ik vind dat ik mijn energie beter kan besteden. Zelfs Gamen is een betere energiebesteding want dat is wel leuk.

Ik wil wel in dienst want ik zoek avontuur, sport etc

 

Daarom nemen mensen hun rechten en doen ze de plichten liever niet.

 

Ik ben overigens niet tegen de sociale stage of dienstplicht. Mits dit goed geregeld is. 3x stormbaan als jij je schep vergeten bent is nutteloos. Laat hem maar een gat graven met de spullen die hij heeft. Daar leert hij/zij van. 1 inventiviteit 2 schep nooit meer vergeten

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Please explain ;-)

 

Zoals mensen zich vrijwillig voor het karretje laten spannen van grote bedrijven, die niks anders willen dan de hele wereld monsantoburgers door de strot te duwen met behulp van bommentapijten.

 

Geniaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik op zich ook denken, maar gezien de sterke reacties van de anti-plicht reageerders (niet persoonlijk, ik begrijp hem ergens wel) hier was ik benieuwd of ze op dat moment dan ook pertinent zouden weigeren. En zo ja, hoe zij die situatie dan op een dergelijk moment zouden oplossen.

 

Ik begrijp dat het niet dezelfde situatie is als nu of toen de dienstplicht al redelijk op het einde liep. Maar toch redelijk vergelijkbaar daar voor tijdens de koude oorlog (a.k.a. gewapende vrede) waar het wel degelijk noodzakelijk was dat de mensen een dergelijke dienstplicht vervulden. In die specifieke tijd stonden daar natuurlijk redelijke zware straffen op als mensen (zonder aanwijsbare redenen) pertinent weigerden om aan hun plicht te voldoen, maar ik kan met voorstellen dat dit in een SHTF situatie ook zal zijn.

Met een beetje geluk zit je met mensen opgescheept die het niet als verplichting zien.

Maar als vanzelfsprekend er samen de schouders onder willen zetten.

 

@DeltaFox

Kudo.

 

@Heksenboot

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals mensen zich vrijwillig voor het karretje laten spannen van grote bedrijven, die niks anders willen dan de hele wereld monsantoburgers door de strot te duwen met behulp van bommentapijten.

 

Geniaal.

 

Ja die begreep ik, maar ik vind de beeldvormende uitleg een stuk leuker trouwens. Ik begreep alleen niet hoe dit met het onderwerp te maken had :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja die begreep ik, maar ik vind de beeldvormende uitleg een stuk leuker trouwens. Ik begreep alleen niet hoe dit met het onderwerp te maken had :-)

 

Het onderwerp is dienstplicht.

 

Dat je kan worden opgeroepen om verplicht je leven te geven voor een of ander fucking kut bedrijf. Zo duidelijk? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderwerp is dienstplicht.

 

Dat je kan worden opgeroepen om verplicht je leven te geven voor een of ander fucking kut bedrijf. Zo duidelijk? :)

 

Duidelijker.. Maar kon je gedachten gang niet volgen. Ik ging er zelf wel even vanuit dat een eventuele dienstplicht natuurlijk niet voor een k*t bedrijf is maar gewoon voor het land waarin je toch een onderdeel bent van de maatschappij. Dit land moet natuurlijk beschermd worden tegen eventuele vijandigheden net zoals iemand zijn gezin zou beschermen tegen een bedreiging van buitenaf. Laten we er voor de discussie van uit gaan dat onze overheid toch het beste voor ons in gedachten heeft en probeert voor onze belangen en veiligheid op te komen.

 

Ik weet dat het Patriot zijn in Nederland niet zo sterk is (ahum) zoals in bijvoorbeeld andere landen waar het zelfs als een eer wordt gezien om dit te mogen doen, vandaar ook het voorbeeld van een SHTF situatie waarin wij ons wat meer een onderdeel van zouden voelen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de subliminale boodschap in het hele "dienstplicht" verhaal, dat "we" of "jongeren" iets terug doen voor de samenleving.

 

We zijn hier een stelletje ouwe zakken. De jeugd is slecht en lui. Dat waren ze in de tijd van the Beatles, de Stones, de Hardcore Ravers, de Provo's en de Emo's en welke wazige subcultuur er nu dan ook heerst. De "patatgeneratie".

 

Het grote verschil met, pak 'em beet, de Beatles tijd, is de vergrote diversiteit in multi-culturele samenstelling.

 

Het gaat om het meegeven van waarden en normen. Welke dat dan per definitie zijn, kunnen we in het midden laten, maar de essentie is "respect", "zelfdiscipline" en het besef dat niets voor niks is. En dat is waar het heden ten dage fout gaat. De allerlaatste Samsing Galaxy Xpro 5 ISP 2,0 of de iPhone likmereedt 8,3. Als je hem niet op krediet kan kopen, dan jat ik hem wel.

 

Vroegah was alles beter. Besef dat nu, vroeger is, voor de jeugd van tegenwoordig.

 

Maar respect, zelfdiscipline en zingeving, is toch echt iets waar ik me terdege zorgen over maak bij de jeugd van tegenwoordig.

 

Oh, en ik ken eigenlijk niemand die "zijn leven" heeft gegeven voor een bedrijf... EDIT: Behalve ikzelf dan, maar dat is een ander verhaal...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tijd van de dienstplicht ging het om het tegenhouden van "De Rus".

En niet zozeer om het verspreiden van Coca Cola machines en Ronald McDonald.

Blijft natuurlijk de vraag of een "Hete Oorlog" niet toch om economische belangen zou zijn gegaan.

 

Dat is zeker een groot verschil tussen vroeger en nu. Als er op dit moment weer een koude oorlog zou ontstaan (een situatie die op dit moment met de toestanden in de wereld zeer reëel is) dan is de oorzaak bijna zeker de economische belangen van bepaalde mensen die mee spelen als grootste oorzaak. Het probleem voor ons is natuurlijk dat ''shit rolls down hill' en als deze situatie ontstaat de normale burgers er natuurlijk tegen wil en dank erbij betrokken gaan worden.

 

Het is dan ook zeker niet ondenkbaar dat in deze situatie er weer mensen opgeroepen gaan worden voor het vervullen van de dienstplicht. Maar dat is weer een ander topic waard ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Duidelijker.. Maar kon je gedachten gang niet volgen. Ik ging er zelf wel even vanuit dat een eventuele dienstplicht natuurlijk niet voor een k*t bedrijf is maar gewoon voor het land waarin je toch een onderdeel bent van de maatschappij. Dit land moet natuurlijk beschermd worden tegen eventuele vijandigheden net zoals iemand zijn gezin zou beschermen tegen een bedreiging van buitenaf. Laten we er voor de discussie van uit gaan dat onze overheid toch het beste voor ons in gedachten heeft en probeert voor onze belangen en veiligheid op te komen.

 

Ik weet dat het Patriot zijn in Nederland niet zo sterk is (ahum) zoals in bijvoorbeeld andere landen waar het zelfs als een eer wordt gezien om dit te mogen doen, vandaar ook het voorbeeld van een SHTF situatie waarin wij ons wat meer een onderdeel van zouden voelen.

 

Nee.

Ik hou het graag bij de werkelijkheid.

 

"De overheid heeft het beste met ons voor" is precies de hersenspoeling waar ik het over had.

 

En ik kan hoog springen of laag springen.

Wakker zullen de zombies er niet van worden.

 

Knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker een groot verschil tussen vroeger en nu. Als er op dit moment weer een koude oorlog zou ontstaan (een situatie die op dit moment met de toestanden in de wereld zeer reëel is) dan is de oorzaak bijna zeker de economische belangen van bepaalde mensen die mee spelen als grootste oorzaak. Het probleem voor ons is natuurlijk dat ''shit rolls down hill' en als deze situatie ontstaat de normale burgers er natuurlijk tegen wil en dank erbij betrokken gaan worden.

 

Het is dan ook zeker niet ondenkbaar dat in deze situatie er weer mensen opgeroepen gaan worden voor het vervullen van de dienstplicht. Maar dat is weer een ander topic waard ;-)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo eenvoudig zal zijn als 'toentertijd'. Wie laat zich nog oproepen?

En, mijn (optimistische, idealistische en waarschijnlijk niet realistische) hoop is dat 'de normale burgers' het nu eens niet langer pikken dat er zo met ze gesold wordt. Ach, we zullen wel weer zien. De meesten hier zijn sowieso voorbereid.

 

"Volkeren aller landen verenigt U.

Het zat zijn is geen schande,

Verdedigt U."

 

(Vrij vertaalt naar Fons Jansen).

 

:) Ik hou iig. de ellende weer voor gezien vandaag.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel grappig dat één ding nooit veranderd:

 

'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'

Aan het woord is niet Dr. Phil, maar ene Socrates, een slordige 2500 jaar geleden.

(http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3378807/2013/01/17/Socrates-wist-het-2500-jaar-geleden-al-onze-jeugd-is-keihard-aan-het-verloederen.dhtml)

 

Maar kennelijk komt het uiteindelijk wel weer goed met die 'jeugd', aangezien nog geen 20 jaar later het dezelfde mensen zijn, die over 'de jeugd' klagen... :confused:

 

 

Ik ben het eens met @Heksenboot, oorlog is onlosmakelijk verbonden met economische belangen. Om woest over te worden... En ik ga echt geen kogels bijten omdat één of andere pipo heeft besloten dat hij nog wat olie of gas wil om de planeet verder te verneuken. Conflict gaat vrijwel altijd over schaarste en in deze wereld is de enige schaarste die we hebben fictieve schaarste en hersenschaarste.

Als je niet mee wil draaien in een systeem dat zichzelf opvreet, uitput en doodloopt, je voorbereid op de consequenties die dat onvermijdelijk met zich meedraagt en er al het mogelijke aan doet om zelf de dood van zo'n systeem te overleven, waarom zou je dan in hemels naam in dienst gaan voor zo'n systeem? Dood gaan voor zo'n systeem? Ik kan de twee (preppers en dienstplicht) niet met elkaar rijmen hoor....

 

Met alle liefde van de wereld, laten we ophouden met oorlogje spelen. :o

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

Ik hou het graag bij de werkelijkheid.

 

"De overheid heeft het beste met ons voor" is precies de hersenspoeling waar ik het over had.

 

En ik kan hoog springen of laag springen.

Wakker zullen de zombies er niet van worden.

 

Knap.

 

Oke, dan spreken we natuurlijk over een heel andere situatie (het was geen bedrijf die dit topic maakte) en ik denk dat als je de stelling zo doet dat alle leden op dit forum dan zouden zeggen dat ze zelf ook niet aan een dergelijke dienstplicht zouden voldoen, waaronder ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...