rookieapocalypse Geplaatst: 2 augustus 2014 Delen Geplaatst: 2 augustus 2014 Ik geef toe dat ik er even inhop weer terwijl de discussie door is gegaan #maarikdoehetlekkertoch;) b bedankt Nikki nog voor de reactie. Ook ik vind dat de skills die je bij de dienst leert nuttig kunnen zijn als je zelf de discipline niet kunt opbrengen. Ook eens met Heksenboot voor wat betreft de motivatie. Ik kom er weer in omdat ik deze tegenkwam http://imgur.com/gallery/mSxPL en dat redelijk vond verwoorden waar ik het eerst over had. Dat was al beslecht overigens dus ik bedoel het niet kwaad. Het perspectief is echter wel belangrijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 3 augustus 2014 Delen Geplaatst: 3 augustus 2014 Mensen helpen doe ik graag. Toen ik op herhaling voor dienstplicht ging, kwam ik bij een onderdeel van het leger, die mensen opleidde om te assisteren bij rampen. Niet alleen in Nederland. Je kon b.v. ook worden uitgezonden naar aardbevingsgebieden. Dit (wapenloze) Onderdeel is afgeschaft.  Basistraining kan je op diverse manieren zelf regelen.  Survival. Bushcraft. Sport. Vechtsport. Scouting. Schietclub (boog, vuurwapens enz. Hierover praten is tegen de forumregels).  En Shelter Camping natuurlijk.   Hé @Heksenboot, Was dat bij Korps Mobiele Colonnes in Crailo? Ik ben daar ook op herhaling geweest in 1987. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 augustus 2014 Delen Geplaatst: 3 augustus 2014 Hé @Heksenboot, Was dat bij Korps Mobiele Colonnes in Crailo? Ik ben daar ook op herhaling geweest in 1987.  Ja man, dat was het. KMC. Ik weet het niet meer zeker, maar '87 of '88. Veel geleerd daar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 3 augustus 2014 Delen Geplaatst: 3 augustus 2014 Ja man, dat was het. KMC. Ik weet het niet meer zeker, maar '87 of '88. Veel geleerd daar. Â Zuipen vooral vermoed ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 augustus 2014 Delen Geplaatst: 3 augustus 2014 Zuipen vooral vermoed ik. Â Je vermoedt maar een eind weg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Japio Geplaatst: 22 augustus 2014 Delen Geplaatst: 22 augustus 2014 Hallo allemaal,  Als ik dit zo lees, dan ben ik blij dat het is opgeschort! Militaire Dienstplicht of Sociale Dienstplicht, ik zit er niet op te wachten. Het kan wel een idee zijn om als jongeren zich ervoor geroepen voelen om iets voor de maatschappij te doen, er iets voor hen te creéren. Zo als een legerbasis in de buurt als ze een voorproefje voor het werk bij defensie of een werkplaats in een bejaardentehuis of anders als voorproefje voor het werk in de zorg. We moeten jongeren niet dwingen om een of twee jaren van hun leven voor de staat op te offeren.  Overigens heb ik twee jaren lang iedere maand een brief geschreven in de Engelse taal naar de president van Myanmar, om Aung San Suu Kyi vrij en andere personen te krijgen. Toen de mensen daar zelf voor hun rechten begonnen te demonstreren, stopte ik met het schrijven van brieven. Zo schrijf ik ook regelmatig andere staatshoofden een brief, maar ben ik ook een vredesactivist in het dagelijks leven. Van de jaren 2005 tot 2007 was door middel van brieven schrijven mijn manier van het vervullen van een plicht om voor de mensenrechten elders in de wereld op te komen.  Als mensen toch de militaire dienstplicht of de sociale dienstplicht terug willen. Dan moeten ze het woord plicht weglaten, en de jongeren zelf de keuze laten maken. Als de jongere dan twee jaren dienst heeft volbracht, dan kan hij of zij na de dienst een officiéle oorkonde krijgen waarin staat dat hij of zij dienstgenomen heeft. Overigens vind ik het voor sommige jongeren geen probleem dat ze daarvoor deze oplossing aankaarten. Maar de meeste jongeren zullen met deze oplossing niet blij zijn. Daarom kan het eerder een idee zijn dat we eerst als ze naar school gaan, in de scholen worden voorbereid op de keuzes die ze hierin kunnen maken. Ik zou dan als ze de keuze kunnen maken, drie keuzemogelijkheden bieden.  Keuzemogelijkheid een: Militaire dienst (in de weekeinden verlof) Keuzemogelijkheid twee: Sociale dienst (in de weekeinden verlof) Keuze mogelijkheid drie: Geen dienst (hij of zij moet dan werk hebben)  Als mensen op andere wijze zich onmisbaar maken in de samenleving, bijvoorbeeld door middel van vrijwilligerswerk, dan mag de persoon na twee jaar dienst te doen een blijk van waardering ontvangen.  Groeten,  Japio Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 (Aangepaste versie ).Ikzelf heb indertijd mijn militaire dienstplicht gedaan.Andere preppers hebben wellicht dat ook meegemaakt en wensen daarover te praten. Aangezien je als Belg je dienstplicht kon inkorten tot 10 maanden door naar Duitsland te gaan heb ik voor deze optie gekozen.Enkel mijn 2 eerste maanden opleiding in Vlaanderen gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Jij geeft niet veel om OPSEC, is het niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 :)Misschien nuttig om en weten wie militaire ervaring heeft  Sorry @Palmbird, dat is "classified"  [ATTACH=CONFIG]19795[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 En er is hier al een draadje over . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Opsec.Even opzoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Ok.Bedankt. Ikzelf plaats alvast bijna nooit een foto op een forum,denk dat dit ook onderdeel is van OPSEC of zie ik dat verkeerd of gaat OPSEC alleen over militaire zaken. M.v.g. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The lonely prepper Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Ik vind de titel van dit topic toch wel intrigerend.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Ik zat bij de padvinders en heb mijn insigne voor veterstrikken en flitspaalherkenning. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 ;)Militaire dienst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Volgens mij zal er morgen terug iemand zijn die zich verontschuldigt dat hij gedronken had . Â En dat is niet geplaatst om sommige te kwetsen . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Is mij eens gevraagd om bij de kringspier musketieren te komen, maar nooit gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 @Geert .Wel bewegingsstoornis.Vervelend ook bij het typen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Is mij eens gevraagd om bij de kringspier musketieren te komen, maar nooit gedaan. Â "In militaire dienst worden de jongens gescheiden van de mannen..." Â En nu kunnen we los. Schat zelf op een topic van 70 pagina's (op zijn minst!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JD81 Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 Ik loop liever niet met persoonlijke informatie te koop  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 @Palmbird  Waar was je dan chauffeur op, welk voertuig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Palmbird Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 @Tom .UNIMOG en MAN.Vond vrachtwagen niet boeiend,later in het burgerleven toch wel weer af en toe gereden wegens job in de tuinaanleg.(Renault met container ).Hier in Vlaanderen moet je wel om de 5 jaar een medische keuring doen en ben enkele jaren geleden niet meer geslaagd . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 kan iemand !@#$Y$&%&*&*W die titel aanpassen!!!!!!!!!!!????????????? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 kan iemand !@#$Y$&%&*&*W die titel aanpassen!!!!!!!!!!!????????????? Â Haha je bent mij net voor. Doet pijn om naar te kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 25 juli 2015 Delen Geplaatst: 25 juli 2015 kan iemand !@#$Y$&%&*&*W die titel aanpassen!!!!!!!!!!!????????????? Â Ik vind hem juist wel melig. Van mij mag -ie blijven. Melitaire dienst, die hou ik er in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.