Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zit er in jouw EDC?


Sneard

Aanbevolen berichten

EDC

 

ook wel Every Day Carry.

 

Hoeft geen reet met "preppen", "bushcraft" of "survival" te maken te hebben. Hij heeft elke dag oordopjes bij zich ofwel Every Day Carry.

 

 

 

 

Je geintjes waren even geinig.

 

Even.

 

Bedankt Bolo, iemand die begrijpt waar EDC voor staat ;)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ok cool Bolo. No problem mate. Tuurlijk snap ik dat dit weinig met "preppen" etc te maken heeft. Daarom ben ik het ook kwijt.....

 

Oja, ik draag elke dag sokken. En ook altijd veters in m'n schoenen, behalve als ik op badslipper/flipflops loop. Ik zal er binnenkort foto's van maken ( van die veters)... :D

 

Fnck was het haast vergeten, ik draag ook elke dag een broek, soms kort, soms lang..... :D

 

 

EDC

 

ook wel Every Day Carry.

 

Hoeft geen reet met "preppen", "bushcraft" of "survival" te maken te hebben. Hij heeft elke dag oordopjes bij zich ofwel Every Day Carry.

 

 

 

 

Je geintjes waren even geinig.

 

Even.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn EDC als ik gewoon op stap ben.

 

- portefeuille

- gsm met oortjes (dient als mp3, zaklamp, radio en je kan er zelfs mee bellen)

- sleutelbos

 

Als ik met de fiets op stap ben (en dat is meestal zo) hangt er standaard een fietstas aan met daarin :

- regenbroek

- regenjas

- reservebinnenband

- sleutelset

- reservespaken

- repareerschuim

- plakkit

- Engelse sleutel

- sleutel 13

- flesje co2

- setje umbraco's

waterflesje

reserve fietslicht voor en achter demonteerbaar

fietsslot

stevige boodschappentas

 

Op het werk hangt een volledige reserveoutfit :

-broek, hemd, kousen, ondergoed, trui,schoenen.

-grote waterfles

-verpakking koekjes

-koffiefilters

-handschoenen

-hesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sam's EDC

 

ietwat ironisch toch?

 

Van uitgemaakt worden voor "troll" nu zelf "getroll'ed" worden door forumlieden.

 

Je kan op het profiel van een lid klikken. Zie je links een aantal opties. Optie #3 aanklikken. "Voeg toe aan Negeer lijst"

Scheelt hoopjes irritatie. Net zelf ook weer gedaan.

 

Zeg dat wel ja, maar ik ga niemand negeren. Wil ik ook niet dat zij doen. Als mensen willen dat ik me 'volwassen' gedraag. Dan zouden 'echte' volwassenen dat ook eens moeten doen. Dat geldt trouwens niet voor iedereen :).

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maxpedition Lunada met daarin:

 

- portemonnee met bankpasjes, creditcards, papier- en muntgeld

- telefoon

- careplus EHBO setje

- leatherman wave

- buck 112

- drinkfles (0,6 L)

- pen, potlood, setje fijnschrijvers

- notitieboekje

- labello

- zonnebrandcreme

- buff

- hoofdlamp

- compact camera + reserve accu

- zonnebril

- kompas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik uiteen zet wat ik in mijn EDC heb zitten, is het waarschijnlijk wel een goed idee om uit te leggen wat ik onder EDC versta aangezien de meningen hier nogal uiteen lopen. Ik wil hier niet opnieuw de discussie wat EDC nou is beginnen, alleen uitleggen wat ik er mee bedoel en uitleggen wat het doel is van mijn EDC.

 

Onder EDC versta ik wat ik altijd bij me heb. Dat is dus per definitie een beperkte hoeveelheid want ik loop niet altijd met een grote rugzak rond. Mijn EDC bestaat dus uit wat ik mee kan nemen in mijn (broek)zakken en aan mijn riem en is bedoeld om zowel van nut te kunnen zijn in een noodsituatie als bij de dagelijkse kleine problemen waar je tegen aan kunt lopen. Deze spullen zijn slechts het minimale wat ik bij me wil hebben wanneer er echt iets gebeurd en moeten voldoende zijn om me weer thuis of bij de rest van mijn spullen te krijgen. Wanneer ik verder van huis ga zoals b.v. naar mijn werk, neem ik mijn GHB mee. Maar daarover meer in een volgende post.

 

Mijn EDC:

EDC_Belt.jpg.bb79b380fca8cfb9689997a7717adcdc.jpg

Van links naar rechts, boven naar beneden:

- Maxpedition Volta tasje, hier gaat alles op deze foto in en het tasje gaat aan mijn riem.

- Een flink stuk extra dik aluminium folie.

- Boven op de aluminium folie enkele stukjes charcloth.

- Mini verband setje bestaande uit moleskin, pleisters, gaasje, alcohol doekjes, poeder om wondjes in de mond te desinfecteren, zeep verpakt in aluminium folie.

- Ducktape.

- Lijstje met belangrijke telefoonnummers en adressen.

- Een witte katoenen bandana.

- Bankline (2m).

- Aansteker.

- Waterzak en 4 waterzuiveringstabletten.

- Tampon.

- Tie-wraps.

- Potloodje.

- Druivensuiker (2x).

- Kompas.

- Veiligheidsspelden, verschillende groottes.

- Canvas naald.

- Blikopener.

 

EDC_Pockets.jpg.9498a0ece01c18061520a823c3503e0d.jpg

- Multitool met holster.

- Zaklamp met holster.

- Rood filter voor zaklamp.

- Backup telefoon, ook wel werk telefoon genoemd.

- Sleutelbos met: mini firesteel, fluitje en paracord.

 

Wat niet op de foto's staat zijn de kopietjes van mijn paspoort en rijbewijs, die had ik nog niet gemaakt toen ik de foto maakte. En de twee wattenbolletjes met vaseline, die zitten in de holster van de multitool en was ik vergeten er uit te halen.

O ja, en natuurlijk mijn smartphone, daar maakte ik de foto's mee :p

 

Ik hoor graag wat jullie van mijn EDC vinden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig @Gamble ;)

Simpel maar doeltreffend.

Ik zie geen noodzaak in het teveel aan spullen op zak hebbende.

In de auto (en die is meestal nabij) heb ik voorts eten en drinken, ehbo spullen, multitool, een fire kit, extra mes, touw, identiteits papieren etc. etc.

Zoals ik zeg, geen noodzaak om alles in mijn broekzakken en/of draagtasjes te stoppen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de auto (en die is meestal nabij) heb ik voorts eten en drinken, ehbo spullen, multitool, een fire kit, extra mes, touw, identiteits papieren etc. etc.

Zoals ik zeg, geen noodzaak om alles in mijn broekzakken en/of draagtasjes te stoppen....

Inderdaad, met een Every Day Car dichtbij heb je niet zoveel nodig.

Als ik naar het werk ga heb ik een tas bij me, met vanalles erin wat ik nodig kan hebben om er de 22 kilometer die ik naar huis zou moeten lopen in geval van calamiteiten...water, wat te eten, kleding(regen/windjas), EHBO enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]11094[/ATTACH]

 

Mijn EDC van dit moment:

 

* linksboven - Overval alarm van werk om politie te waarschuwen.

* linksonder - Rookwaren om de dag door te komen.

* boven midden - Paar euro fooiengeld

* onder midden - Bos sleutels met alarm van woning.

* rechts boven - Aansteker

* rechts midden - Gerber folding knife (Messen en/of multitools veranderen nog wel eens in de EDC.

* rechts onder - Sleutels van werk

 

 

Even post verwijderd en opnieuw gepostd.

Reden: Sleutel van werk te goed in beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een sinds pas een setje gemaakt waar van ik niet weet hoe ik het moet noemen, heb het zo compact mogelijk gemaakt met zo weinig mogelijk ruimte en met zo veel mogelijke tools er in.

 

Laat ik ze niet allemaal gebruiken of nodig hebben al zou ik 1 of 2 dingen gebruiken dan ben ik al te vrede over dit pakketje. En ergens voel ik me een lulletje dat ik zo iets heb samen moeten stellen vind het totale onzin ik wacht af en hoop de voordelen er van te gaan zien.

 

In een oude plastic snoepdoos wat prima paste in dat rugzakje zit

 

Een NATO lensatic kompas

Een SAS handboekje

Scheermesjes

touwtjes / breeklichtjes

Een reflector armband

Potlood / pen / condoom

Vergrootglas / Aanstekers

Waxinelichtjes/ Visdraad

Een zakmes met een gordelsnijder ruitenbreker

Zaagdraad / een zooitje paperclips / koperdraad

Een esbit brandertje compleet met brandstof tabletten

Grote firesteel.

 

Veders in me rugtasje zit

 

Een Fluor vestje

Camouflage stick met anti insecten middelen

Handheld distress marker ( zend een krachtige lichtflits uit om de seconde )

Waterzak met drinkslang voor 1 ltr water

Zaklamp AP PRO

Een Waterzuiverings rietje: Web-Tex surviva pure survival straw

Een tang voor het grotere werk

Spyderco mes

Zakboekje met een pen

Fluor stiften

Een klein leeslampje

EHBO setje / Paracetamol

Zakdoekjes

Defensie radio protocol kaart

Een warmte deken

 

Paar meter touw aan de buitenkant.

Een portofoon 136 tm 174 MHz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Primair heb ik altijd bij me:

- Analoog (duik) horloge (kan daardoor ook als kompas fungeren)

- Victorinox Handyman, misschien te dik, maar ik kan er niet meer zonder

- Sleutels aan een kobotan

Vaak ook:

- Portemonnee

- Telefoon (smartphone)

Erg vaak ook muziek:

- iPod Classic/iPhone met in-ear oordopjes

 

Als ik mijn tas mee heb zit dit er standaard in:

- Silva Kompas 'Metro'

- NiteIze SpotLit LED Carabiner

- Rubytec Omnitowel

- DAN sleutelhanger Pocketmask

- ResQMe Windowbreaker/Beltcutter

- 3in1 USB Cable (Mini USB, Micro USB, 30-pin Apple)

- Labello

- Alcohol Preppads

- 16GB Kingston USB 3.0 Stick

- DIY Kubotan

- CardSharp 2.0

- Zakdoejes

 

Ik vind het erg interessant om te kijken wat andere mensen bij zich hebben. Zelfs mensen zonder EDC hebben toch een EDC. Bijvoorbeeld losse munten in de zak of alleen een horloge en een PIN pas. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil toch even zeggen dat je voorzichtig moet zijn met messen vooral met APV zones, de plaats, hoe en waar je hebt als het aangetroffen wordt kan het je behoorlijk zuur maken LET DAAR OP ECHT ! ik liep een APV zone in zonder dat ik het wist.

 

En je wordt aangehouden door wat voor lullig iets of door een ander mans toedoen dan voel je toch behoorlijk klote.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil toch even zeggen dat je voorzichtig moet zijn met messen vooral met APV zones, de plaats, hoe en waar je hebt als het aangetroffen wordt kan het je behoorlijk zuur maken LET DAAR OP ECHT ! ik liep een APV zone in zonder dat ik het wist.

 

En je wordt aangehouden door wat voor lullig iets of door een ander mans toedoen dan voel je toch behoorlijk klote.

 

Wat is een APV zone ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan c algemene plaatselijke verordening zijn allerlei regeltjes binnen een stad voor de leefbaarheid, staan dingen in zoals geen vuur stoken en geen winkelkarretjes op de stoep laten staan dat soort spul.

 

maar dus ook over messen, vaak is het niet toegestaan in echt de stad maar erbuiten wel. Ik heb ook eens iets gehoord over een regel dat het wel mag als het meer als drie stappen kost om je mes te pakken dus een multitool zou dan wel mogen. (multitool uit je zak halen, zakje van multiool openen, multitool openen en uiteindelijk mes eruit halen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan c algemene plaatselijke verordening zijn allerlei regeltjes binnen een stad voor de leefbaarheid, staan dingen in zoals geen vuur stoken en geen winkelkarretjes op de stoep laten staan dat soort spul.

 

maar dus ook over messen, vaak is het niet toegestaan in echt de stad maar erbuiten wel. Ik heb ook eens iets gehoord over een regel dat het wel mag als het meer als drie stappen kost om je mes te pakken dus een multitool zou dan wel mogen. (multitool uit je zak halen, zakje van multiool openen, multitool openen en uiteindelijk mes eruit halen.)

 

Dit laatste kan ik beamen, ik loop al jaren met een Leatherman aan mijn riem wat gewoon zichtbaar is en ik heb er nog nooit problemen om gehad ook niet in het uitgaans gebied in de stad.

Of ik heb geluk nog steeds gehad of ik val buiten de doelgroep van de orde handhavers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit dit met interesse te lezen.

Er is tot nu toe (misschien is het al genoemd, maar heb ik het nog niet gezien) één ding niet genoemd: een voorraadje van eventuele medicijnen, die je gebruikt.

Tenzij jullie natuurlijk allemaal kerngezond zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...