Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zit er in jouw EDC?


Sneard

Aanbevolen berichten

Ik vind dat mijn zwakste kant tot nu toe mijn EDC is.

graag wat tips om hem te verbeteren.

uqupy9u9.jpg

 

Je zwakste kant is het ontbreken van een flesje water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je zwakste kant is het ontbreken van een flesje water.

 

Loop jij de hele dag met een flesje water rond dan?

Vind ik meer wat voor een ghb!

Daarbij loopt hij rond met oasis waterzuiveringstabletten en een drinkbeker kun je overal van maken/regelen.

 

Vind homeruns edc best goed zo. Visspul er uit en zakmes/multitool erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop jij de hele dag met een flesje water rond dan?

Vind ik meer wat voor een ghb!

Daarbij loopt hij rond met oasis waterzuiveringstabletten en een drinkbeker kun je overal van maken/regelen.

 

Vind homeruns edc best goed zo. Visspul er uit en zakmes/multitool erbij.

 

Als ik een klein rondje ga fietsen, neem ik standaard circa 1 liter mee.

 

Ik wil het volgende benadrukken:

2% vochtverlies is 20% prestatieverlies. Lichamelijk en geestelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar moet je visspullen hebben ? zoetwater vis is toch niet te kluiven lijkt me.

 

Honger maakt rauwe bonen zoet. Overigens zit zoetwater vis vol met graat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een klein rondje ga fietsen, neem ik standaard circa 1 liter mee.

 

Ik wil het volgende benadrukken:

2% vochtverlies is 20% prestatieverlies. Lichamelijk en geestelijk.

Edc = Every Day Care

Dus wat je ALTIJD bij je hebt.

Als jij een rondje gaat fietsen is het verstandig om drinken mee te nemen. Als je de hond gaat uitlaten zie ik jou niet met een liter water sjouwen, om maar even wat te noemen.

 

Als ik naar de stad ga met de auto, dan heb ik drinken in mijn GHB.

Mocht ik in de stad dorst krijgen dan haal ik wat te drinken.

 

Als homerun in de stad loopt en de wereld vergaat en er zijn geen winkels meer, dan heeft de beste jongen waterzuiveringsmiddelen in zijn Edc om ten alle tijden water te kunnen drinken.

Zou hij een stukje fietsen, dan zou hij kunnen besluiten om een flesje water mee te nemen.

Geen standaard item dus voor een Edc en geen noodzaak dus om de hele dag met een flesje water rond te lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als de wereld vergaat nou dat is nog al iets zeg, nou noem je wel iets waar ik totaal niet in geloof, en ik geloof dat wij Nederlanders echt wel aan water kunnen komen als we dat willen we gaan elkaar echt niet vermoorden om drinkwater.

 

Als we beleeft zijn en met normen en waarden naar elkaar toe treden dan krijg nog een bord eten ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edc = Every Day Care ---> Carry

Geen standaard item dus voor een Edc en geen noodzaak dus om de hele dag met een flesje water rond te lopen.

 

Sorry @Gamble. Maar met die laatste zin ben ik het absoluut niet met je eens.

Mijn ouders lopen nu op een grote beurs rond te hangen, met elk een rugtas en een flesje water bij zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry @Gamble. Maar met die laatste zin ben ik het absoluut niet met je eens.

Mijn ouders lopen nu op een grote beurs rond te hangen, met elk een rugtas en een flesje water bij zich.

 

Zelfs in de tropen loop ik niet met een fles water rond, dat kan je hier iedere honderd meter kopen.

Alleen als ik weet dat het water niet te filteren is (vulkaan met teveel zwavel) dan neem ik genoeg mee tot de volgende bron + 1-2 liter extra.

De enige reden om water mee te nemen naar een beurs lijkt me kostenbesparing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry @Gamble. Maar met die laatste zin ben ik het absoluut niet met je eens.

Mijn ouders lopen nu op een grote beurs rond te hangen, met elk een rugtas en een flesje water bij zich.

 

En die tas hebben ze ELKE dag om overal waar ze naar toe gaan en met DEZELFDE inhoud?

Of is de tas speciaal voor de beurs samengesteld?

 

I rest my case

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden om water mee te nemen naar een beurs lijkt me kostenbesparing.

 

Klopt ten dele. Op een beurs betaal je al gauw 3 Euro voor een halve liter water. Mijn ouders zijn echte Hollanders en vertikken het om zo duur te moeten kopen.

Tevens heb je vaak lange rijen voor eten en drinken.

 

En ik heb het van geen vreemde.

@Gamble Die tas is speciaal voor de beurs samengesteld. Lekker eigen drinken en eten mee. Niet 3 euro voor een flesje water of een broodje kaas te hoeven lappen en dat geld beter besteden.

Ook dat is een vorm van preppen.

Overigens, ik zweet makkelijk en zeker bij enige hitte. Ik heb dus wel vocht nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ten dele. Op een beurs betaal je al gauw 3 Euro voor een halve liter water. Mijn ouders zijn echte Hollanders en vertikken het om zo duur te moeten kopen.

Tevens heb je vaak lange rijen voor eten en drinken.

 

En ik heb het van geen vreemde.

@Gamble Die tas is speciaal voor de beurs samengesteld. Lekker eigen drinken en eten mee. Niet 3 euro voor een flesje water of een broodje kaas te hoeven lappen en dat geld beter besteden.

Ook dat is een vorm van preppen.

Overigens, ik zweet makkelijk en zeker bij enige hitte. Ik heb dus wel vocht nodig.

 

Helemaal goed en geef je ouders groot gelijk.

Maaar..... dit topic gaat over EDC en wat je ELKE dag bij je draagt.

Dat je af en toe dingen per situatie aanpast en/of meeneemt staat los van een Edc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop jij de hele dag met een flesje water rond dan?

Vind ik meer wat voor een ghb!

Daarbij loopt hij rond met oasis waterzuiveringstabletten en een drinkbeker kun je overal van maken/regelen.

 

Vind homeruns edc best goed zo. Visspul er uit en zakmes/multitool erbij.

Ja maar zakmes of multitool is een probleem want dat is illegaal op mijn school en we worden af en toe gecotrolleert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij op in dit draadje dat mensen denken dat een EDC een survivalpaketje is OF er zijn mensen die denken dat het echt nodig is om elke dag overal een survival pakket mee naar toe te nemen.

 

Wat een flesje water betreft zijn er mensen die echt overal een flesje water mee naar toe nemen met name vrouwen die heel erg gezond willen doen ;) dus kan het tot de EDC behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal goed en geef je ouders groot gelijk.

Maaar..... dit topic gaat over EDC en wat je ELKE dag bij je draagt.

Dat je af en toe dingen per situatie aanpast en/of meeneemt staat los van een Edc..

 

Naast de door mij eerder genoemde standaard items ga ik NOOIT weg zonder voldoende drinken bij me te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij op in dit draadje dat mensen denken dat een EDC een survivalpaketje is OF er zijn mensen die denken dat het echt nodig is om elke dag overal een survival pakket mee naar toe te nemen.

 

Wat een flesje water betreft zijn er mensen die echt overal een flesje water mee naar toe nemen met name vrouwen die heel erg gezond willen doen ;) dus kan het tot de EDC behoren.

 

Ik ben geen vrouw, ik ben ook niet gezond bezig. Maar zoals ik eerder schreef 2% vochtverlies is 20% prestatieverlies. Ik zweet me heel makkelijk de klere. Ik heb vocht nodig, en zouten voor de Na/K-balans.

Voor mij behoren 2 flesjes water tot EDC. Nog afgezien van de rest waar ik mee zeul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar zakmes of multitool is een probleem want dat is illegaal op mijn school en we worden af en toe gecotrolleert

hoe doen ze dat? school mag toch niet controleren

lijkt me wel mogelijk in een doosje met ander spul in

bij ons mag het ook niet maar over leatherman doen ze niet echt moeilijk heb hem al eens uitgeleend aan een leerkracht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als de wereld vergaat nou dat is nog al iets zeg, nou noem je wel iets waar ik totaal niet in geloof, en ik geloof dat wij Nederlanders echt wel aan water kunnen komen als we dat willen we gaan elkaar echt niet vermoorden om drinkwater.

 

Als we beleeft zijn en met normen en waarden naar elkaar toe treden dan krijg nog een bord eten ook.

 

Las je mijn sarcasme niet ofzo?

 

Normen en waarden na een shtf zullen ver te zoeken zijn trouwens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een EDC is niet specifieks voor preppers, maar enkel een benaming voor de spellen die iemand altijd bij zich draagt. Heeft dus ook niets met shft te maken. Tenzij je een survival kit onderdeel van je EDC is.

Er zullen vast wel shtf zijn geweest en het kan altijd nog komen zeker nu we zo afhankelijk zijn van energie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SHTF ja waar neer is dat ooit voor gekomen in ons land na mijn weten niet ?

 

Eeeuh...de romeinen???

Duitsche bisschoppen, franze keizers, engelse koningen, spaanse legers, 1953, 1940-1945 en nog vele shtf's nog meer.

Sh#t heb je wel eens geschiedenis gehad in je leven???

Nee hoor, maak je geen zorgen. In geen enkele eeuw heeft nederland ooit een shtf meegemaakt.

Pffft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...