Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zit er in jouw EDC?


Sneard

Aanbevolen berichten

aan een zakmes zonder mes inderdaad niet zoveel maar als je het mes subtiel ergens anders stopt kun je bij controle de multitool laten zien

bij de sidekick gaat het ; doe ik geregeld voor onderhoud aan het mes

mvg Bjorn

Oke daar heeft u goed punt.

Maar hoe haal ik mijn mes uit mijn multitool?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik dacht ooit is ergens gelezen te hebben dat je 3 multitools hebt

Heeft geen enkele een schroefje ?

En heb je al is zo'n creditcard mes overwogen ?

Mvg Bjorn

Ja ik wil graag zo,n creditcard mes. Maar bij de legerdumps waar ik heb gekeken hebben ze hen niet.

En ja ik heb 3 multitools maar geen eentje met schroef maar die andere is wel heel klein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil graag zo,n creditcard mes. Maar bij de legerdumps waar ik heb gekeken hebben ze hen niet.

En ja ik heb 3 multitools maar geen eentje met schroef maar die andere is wel heel klein

 

Kun je niet online bestellen ?ik denk dat Amazon ze verkoopt

Mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet online bestellen ?ik denk dat Amazon ze verkoopt

Mvg Bjorn

Ja ik zal wel gelijk kijken.

Alvast bedankt voor de tip

 

 

Edit: ik heb hem gevonden voor 3,99 euro.

Maar ik bestel hem pas na 10 augustus omdat ik dan weer geld heb als ik wat over hou uit spanje.:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zal wel gelijk kijken.

Alvast bedankt voor de tip

 

 

Edit: ik heb hem gevonden voor 3,99 euro.

Maar ik bestel hem pas na 10 augustus omdat ik dan weer geld heb als ik wat over hou uit spanje.:D:D

 

 

Oke, in spanje kun je ook zoveel messen vinden als je wilt heb er een goede

Multitool gekocht voor € 10 al verkies ik mijn leatherman

Veel succes in Spanje veel te warm daar vind ik

Mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, in spanje kun je ook zoveel messen vinden als je wilt heb er een goede

Multitool gekocht voor € 10 al verkies ik mijn leatherman

Veel succes in Spanje veel te warm daar vind ik

Mvg Bjorn

Oohh ik kan geen mes meenemen want ik ga vliegen (eerste keer)

En mij lijkt het ook wel warm dus dat wirdt zwemmen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oohh ik kan geen mes meenemen want ik ga vliegen (eerste keer)

En mij lijkt het ook wel warm dus dat wirdt zwemmen haha.

 

Waarom niet ?

Je mag het gewoon in je bagage stoppen uiteraard niet in hand bagage

Mischien vind je daar wel leuke dingen al geraakte ik niet verder dan de eerste winkel met messen vanwege de hitte??

Mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet ?

Je mag het gewoon in je bagage stoppen uiteraard niet in hand bagage

Mischien vind je daar wel leuke dingen al geraakte ik niet verder dan de eerste winkel met messen vanwege de hitte??

Mvg Bjorn

Ja maar de extra bagage kost weer extra geld. Dus ik doe alleen de handbagage

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan een zakmes zonder mes inderdaad niet zoveel maar als je het mes subtiel ergens anders stopt kun je bij controle de multitool laten zien

bij de sidekick gaat het ; doe ik geregeld voor onderhoud aan het mes

mvg Bjorn

 

 

Bij het demonteren van een lm tool vervalt de garantie wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun als je een mes wilt meenemen uit Spanje, let dan wel op dat je geen mes koopt dat in Nederland verboden is, dus geen categrorie I wapens (zie deze link)

 

Een mes mag je inderdaad niet meenemen in je handbagage, maar je gaat toch niet op vakantie met alleen maar handbagage? Als je koffer te zwaar wordt door het mes, haal er dan iets anders uit en stop dat in je handbagage...

 

Om nog even antwoord te geven op je eerdere vraag: een multitool zonder mes kan nog steeds een nuttig stuk gereedschap zijn. Ik draag mijn multitool altijd bij me en gebruik regelmatig de schaar en de schroevendraaiers en soms de tang en de draadknippers. Het mes gebruik ik eigenlijk alleen maar om verpakkingen open te maken.

 

Pas trouwens wel op met het verstoppen van een mes in b.v. de voering van je etui of zo'n creditcard mes in je portomonee. Als je b.v. gaat vliegen en je vergeet die er uit te halen moet je ze in ieder geval in leveren en waarschijnlijk duurt het ook wel even voordat je weer door kunt lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun als je een mes wilt meenemen uit Spanje, let dan wel op dat je geen mes koopt dat in Nederland verboden is, dus geen categrorie I wapens (zie deze link)

 

Een mes mag je inderdaad niet meenemen in je handbagage, maar je gaat toch niet op vakantie met alleen maar handbagage? Als je koffer te zwaar wordt door het mes, haal er dan iets anders uit en stop dat in je handbagage...

 

Om nog even antwoord te geven op je eerdere vraag: een multitool zonder mes kan nog steeds een nuttig stuk gereedschap zijn. Ik draag mijn multitool altijd bij me en gebruik regelmatig de schaar en de schroevendraaiers en soms de tang en de draadknippers. Het mes gebruik ik eigenlijk alleen maar om verpakkingen open te maken.

 

Pas trouwens wel op met het verstoppen van een mes in b.v. de voering van je etui of zo'n creditcard mes in je portomonee. Als je b.v. gaat vliegen en je vergeet die er uit te halen moet je ze in ieder geval in leveren en waarschijnlijk duurt het ook wel even voordat je weer door kunt lopen.

 

Ja maar er is mij voor vertelt dat ik alleen 10 kilo mag meenemen meer niet.

Maar daar mag geen mes in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn EDC-tje : ja idd ik heb goed naar de EDC van @elloco999 gekeken :

 

edc-1.JPG.8c1032e2d1ec11bf3996a629105b8005.jpg

De Maxpedition Volta met 2 Aluminium Musketon haken om hem flexibel aan de riem te rijgen.(kan hem rustig de hele dag meenemen als ik ga hiken.

 

edc2.JPG.e528099a1b62a7a051faaf45a9a67ac6.jpg

In het tasje:

banklijn 250 pond

wenger sak

mini bic

waterzak 1L

stevige alu kookzak

pleisters

watervast schrijfpapier

waterzuiveringspillen 10x

shampoo

brillen doekjes

 

edc3.JPG.68f913d864c618909371c5591e4d604e.jpg

in het blikje:

condoom

natdoekje kfc

tampon

draadzaag

ijzerdraad

fresnellens

watervaste luizepote met strijker

druivensuiker in pedaalemmerzak gewikkeld

naaisetje met ingeregen!!! naalden met ijzergaren wit en zwart(probeer het maar eens als het waait)

vissetje 3x kant en klaar +reserve haakjes +visdraad

pollootje met ong.1 meter ducttape eromheen

grote naalden 2x

pen die schrijve ken

paperclip

20 Euri: ET phone home..

 

ontbreken nog : Kompas(heb een Recta altijd vast aan mijn rugtas maar mini versie moet nog uit het verre oosten komen en ik moet de stormvaste verjaardagskaarsen lightstick en firesteel ook nog bekomen .

 

Voor de rest denk ik redelijk compleet.

 

Graag uw op en aanmerkingen ten bate van verbetering ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gemini

 

Volgens mij heb je daar een erg compleet setje. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken zijn een firesteel en kompas, maar je schrijft al dat je die nog gaat toevoegen.

Ik zou zelf het vis setje weg laten, ik zie mezelf niet even rustig langs de kant van het water gaan zitten om te proberen een vis te vangen...

 

Vraagje: waar heb je de banklijn (ik hoop op een adresje in NL of BE) en de alu kookzak (lijkt me interessant, altijd goed om iets bij je te hebben waar je in kunt koken) gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gemini

 

Vraagje: waar heb je de banklijn (ik hoop op een adresje in NL of BE) en de alu kookzak (lijkt me interessant, altijd goed om iets bij je te hebben waar je in kunt koken) gekocht?

 

Hey @elloco999 ; dankjewel !!

 

Banklijn komt van Ebay(US) ,de alu kookzak lag bij bij de bbq afdeling van Jumbo.

 

Als ik op pad ben heb ik meestal mijn rugzak bij me 22L met daarin onder andere(qua relevantie op preppen)

 

een mylar folie noodshelter en

idem slaapzak,

wat waxinelichtjes in plastic zak

extra full size aansteker,

pennen,stiften

2x1 L gevulde plastic flessen water en een

Swisstool +

Eetdc(zie boven)

 

en dus altijd het DP1 kompas

als het koud is extra

chemische handpad warmers

zijden handschoentjes:cool: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen is het wel een update waardig denk ik, aangezien mijn "setup" al lang niet meer zo is zoals deze beschreven stond in mijn vorige post ergens ver terug in deze draad.

 

Het is onderverdeeld in categorieën, die zijn met bold aangegeven, en de onderverdeling word onderstreept.

 

Op mijn persoon:

-Horloge op zonne energie, van Seiko.

-Medische gevaren bandjes met daarop de nodige info.

-Spyderco squick (op riem)

-Sleutelbos (met daaraan een resque me, leatherman squirt ps4 mini multitool en noodfluit)

-Telefoon S4 (met case mate tough xtreme case in zwart) (functies zoals gps, offline kaarten, chemische gevaren borden apps,

-maxpedition micro wallet (in zwart met alleen de nodige kaarten erin, victorinox creditcard multitool en 30 euro aan briefgeld)

 

Mijn reserve benen:

-Rolstoel (zeer stevig top of the line, moet er wel alles mee kunnen, met daarop een fenix LD 20 en spyderco tenacious, molle tasje met reparatie set voor beide banden)

 

(Mijn edc tas) 5.11 Tactical Rush 12, zwart:

>>Eten & drinken

-0.5L water

-0.5L cola

-2x voorverpakte ontbijtkoek

-Voorverpakte wafel

-Rol Wilhelmina pepermunt

-Rol stophoest

 

Medisch

-Nonin Onxy vantage 9590 saturatie & hartslag meter, rood (gezien medische situatie kan ik niet af met een €30 lidl metertje)

-Nonin justice mark 2 hard case (voor de Nonin 9590 saturatie meter, shock proof en waterdicht tot 15 meter) (besteld, nog niet binnen)

-Oxyfit 5L zuurstofbus(je)

-Rol tape, 5 cm breed

-Maxpedition micro pocket organizer, zwart (met daarin bijna alle medicatie voor 5 dagen)

-Vinger braces

-Pillendoos voor de dag

-Puffer

-Strip paracetamol

-Strip ibuprofen

-IFAK, zwart met rode paracord grab handel en pulls zelf gemaakt (individual first aid kit)

-Bedstaande uit:

--Israeli bandage 10cm

--CAT tourniquet

--Zware verbandschaar (als ik op trauma schaar zoek krijg ik de gene die ik heb)

--2 sets ruwe zwarte nitril maat M handschoenen (zwart omdat, wanneer er een gaatje in de handschoen komt of zit, dit makkelijker te zien is dan bijv met witte handschoenen)

--Quickclot (zal waarschijnlijk nooit gebruikt worden)

--3x 3laags mondmasker (voor protectie van mond en neus tegen bloed of andere lichaamssappen)

--Kiss of life AED maskertje/doekje

--5x 5x5 gaas kompres

--Steristrips

--Verschillende formaten pleisters (stuk of 10 totaal)

--2 sachets brandwond verkoelende gel van 3.5gram per stuk

--Klein pincet

--Sharpie, zwart

--Insecten beet vacuum pompje

--Betadine (10ml flesje)

--2x snelverband gerold 8cm

--Nooddeken

--2x 10x10 gaas kompres

--Gevouwen driekante doek

 

Opvallen/bescherming

-Mechanix Mpact handschoenen voor het rollen, te weinig knijpkracht met remmen :p

-Oranje hesje

-2x reflectie bandjes, past perfect tussen molle webbing (die je om je arm heen kan slaan en dan vouwen)

-Grote dikke vuilniszak, blauw (om op te zitten, poncho, met varen tas in de zak, enz)

-Vest of jas (weer afhankelijk)

 

Tools in tas:

-Fenix PD35 (inclusief 2x nieuwe batterijen)

-Fenix LD20 batterijen

-Multitool gerber

 

Admin pouch/overig/geen idee waar in te delen

-Zonnebril op sterkte in case

-Sharpie, zwart

-Balpen, blauw

-Write in the rain notitie blokje (offbrand)

-Gele chemlight

-Spork, rood

-€50 (in briefje 2x€10, 2x€5, 5x€2, 6x€1 4x€0.50 cent, 5x€0.20cent, 10x€0.10cent)

-Achterlicht voor de rolstoel

-10.000mah powerbank voor opladen telefoon

-Suiker zakjes

-Grote bic aansteker

-Kleine bic aansteker

-Oordoppen

-Duct tape op kaartje

 

Totale gewicht: 5300gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @elloco999 ; dankjewel !!

 

Banklijn komt van Ebay(US) ,de alu kookzak lag bij bij de bbq afdeling van Jumbo.

Ik was er al bang voor dat je de banklijn uit de US had. Als iemand een lokaal adresje weet houd ik me aanbevolen!

 

Jammer dat er geen Jumbo bij ons in de buurt zit, maar als ik er weer eens ben zal ik zeker even bij de bbq spullen kijken.

 

 

Als ik op pad ben heb ik meestal mijn rugzak bij me 22L met daarin onder andere(qua relevantie op preppen)

 

een mylar folie noodshelter en

idem slaapzak,

wat waxinelichtjes in plastic zak

extra full size aansteker,

pennen,stiften

2x1 L gevulde plastic flessen water en een

Swisstool +

Eetdc(zie boven)

 

en dus altijd het DP1 kompas

als het koud is extra

chemische handpad warmers

zijden handschoentjes:cool: .

 

Je bent goed voorbereid zo te zien :)

 

Een eventuele aanvulling zou een klein waterfilter kunnen zijn, zoals de sawyer mini of een life straw. Is sneller en handiger dan zuiveringstabletten of koken.

 

Over koken gesproken, je zou kunnen overwegen een van de plastic flessen te vervangen met een RVS fles om eventueel mee te kunnen koken. Of je kunt zoals ik doe, een RVS mok die precies om een 1L plastic fles past meenemen. Kun je minder tegelijk mee koken, maar het is wel een stuk handiger als je alleen even een kop thee o.i.d. wilt zetten.

 

Ik neem zelf ook meestal een rugzak met een meer uitgebreide kit mee. Ik moet toch ook maar eens even tijd maken om de inhoud van mijn tas hier uiteen te zetten. Probleem is een beetje dat ik nog druk bezig ben om de balans tussen wat ik allemaal graag mee wil nemen en het comfort bij het dagelijks mee sjouwen. De inhoud veranderd dus nog regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gemini: Ik heb net bij de Jumbo ook een pakje alu kookzakken meegenomen, leuk om eens te testen. :) Het nut van het venstertje snap ik niet helemaal, behalve dat het leuk is om je eten te zien braadstomen.

 

Kun je de zak ook met water vullen en boven het kampvuur hangen? Of gaat het venster er dan aan?

Zelf heb ik wel van die braadstoomzakken, die zijn doorzichtig en daarmee wil ik nog eens proberen of je boven een kampvuur water kunt koken. Die zijn nog compacter als deze aluzakken.

 

Zijn er nog voordelen aan die aluminium kookzakken t.o.v. aluminiumfolie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...