Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

 

Zoals @QuickFix al zegt, verwacht er niet veel van. Zie de specificaties:

 

-Zonne-energie 5V/60 ma

-800 maH accu capaciteit

 

De oplader van mijn telefoon laad met 550mA en dat is nog een zwakke lader. Een goede USB lader kan met 2A = 2000mA laden. Met 60mA gaat het heel lang duren voordat je accu vol is.

 

De accu van mijn telefoon is 2000maH. Als de accu van dit zonneladertje helemaal vol is kan ik dus 40% van mijn telefoon opladen (als er helemaal geen energie verloren zou gaan bij het laden, en dat is wel het geval).

 

Ik zou deze opladers dus links laten liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 1.3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoals @QuickFix al zegt, verwacht er niet veel van. Zie de specificaties:

 

-Zonne-energie 5V/60 ma

-800 maH accu capaciteit

 

De oplader van mijn telefoon laad met 550mA en dat is nog een zwakke lader. Een goede USB lader kan met 2A = 2000mA laden. Met 60mA gaat het heel lang duren voordat je accu vol is.

 

De accu van mijn telefoon is 2000maH. Als de accu van dit zonneladertje helemaal vol is kan ik dus 40% van mijn telefoon opladen (als er helemaal geen energie verloren zou gaan bij het laden, en dat is wel het geval).

 

Ik zou deze opladers dus links laten liggen...

 

over de specs daar was ik ook al achter... beter iets dan niets, en altijd nog een lampje dan....verwacht er ook niet te veel van...nog iemand... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfecte maat in ieder geval. Dan past het zelfs wanneer ik de zijkant uitgeklapt laat staan.;)

 

Hou er wel rekening mee dat er condens ontstaat onder zo'n hoes en er dus nog steeds roest kan vormen (je hebt ook ademende hoezen maar daar betaal je ook voor).

Daarnaast is mijn ervaring dat er ook zand en dergelijke onder de hoes blaast (of al op het apparaat ligt) en de wind die de hoes beweegt kan dan je lak beschadigen.

Ook werkt de hoes bij harde wind soms als zeil, in het verleden is op deze wijze al eens twee keer mijn motor omgewaaid. Persoonlijk kies ik er voor om, als dat kan, de motor (of welk apparaat dan ook) onder een afdak te zetten zonder hoes. Dan wordt hij wel sneller vies maar er is een veel betere ventilatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zaklampje kost nog geen tientje en geeft veel licht, 240 lumen. Stevig dingetje. Ik ben er bijzonder tevreden over. Er is nog voorraad.

 

http://www.checkdiedeal.nl/tactical-zoom-cree-led-combo-deal.html

 

Chinese spullen zijn het goedkoopst in China, 2,64 gratis verzending: http://www.aliexpress.com/item/Mini-ZOOMABLE-7W-CREE-Q5-XPE-500lm-ZOOM-Tactical-AA-14500-battery-Flashlight-Torch-Lamp/1997274664.html?spm=2114.01020208.3.3.pElwKa&ws_ab_test=201407_1,201444_6,201409_1

 

Het enige verschil is dat ze liegen over het aantal lumen, maar iedereen kan eenvoudig googlen wat zo'n Q5 led te in 't echt geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Aliexpress vond ik gisteren het volgende. http://nl.aliexpress.com/store/sale-items/1266582.html

Natuurlijk is de kwaliteit waarschijnlijk laag, maar de prijzen ook. Voor de budget prepper die nog visspullen of kampeerspullen zoekt een leuke start.

Ik zelf heb wat regenjassen besteld, en wat spullen om de BOB mee aan te vullen.

,b.v. tent, matje, slaapzak, hoofdlampje, pannensetje, tarp/grondzeil, waterzak, parakoordarmband, survivial setje met compas, fluitje e.d. voor totaal €10, 34 thuisgestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Aliexpress vond ik gisteren het volgende. http://nl.aliexpress.com/store/sale-items/1266582.html

Natuurlijk is de kwaliteit waarschijnlijk laag, maar de prijzen ook. Voor de budget prepper die nog visspullen of kampeerspullen zoekt een leuke start.

Ik zelf heb wat regenjassen besteld, en wat spullen om de BOB mee aan te vullen.

,b.v. tent, matje, slaapzak, hoofdlampje, pannensetje, tarp/grondzeil, waterzak, parakoordarmband, survivial setje met compas, fluitje e.d. voor totaal €10, 34 thuisgestuurd.

 

Heb je de verzendkosten al gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Aliexpress vond ik gisteren het volgende. http://nl.aliexpress.com/store/sale-items/1266582.html

Natuurlijk is de kwaliteit waarschijnlijk laag, maar de prijzen ook. Voor de budget prepper die nog visspullen of kampeerspullen zoekt een leuke start.

Ik zelf heb wat regenjassen besteld, en wat spullen om de BOB mee aan te vullen.

,b.v. tent, matje, slaapzak, hoofdlampje, pannensetje, tarp/grondzeil, waterzak, parakoordarmband, survivial setje met compas, fluitje e.d. voor totaal €10, 34 thuisgestuurd.

 

Hij doet het niet meer, heb je nog zo' n link?

Er stonden mooie dingen bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als je goed oplet bij aliexpress kun je een hoop geld besparen.

 

Toen ik mijn eerste smartphone kocht had ik op mijn werk alleen een oplader van nokia met de oude ronde stekker. Mijn telefoon had natuurlijk een usb aansluiting. Nu kon ik natuurlijk een extra usb oplader kopen voor op mijn werk, maar dat vond ik eigenlijk een beetje onzin. Ik dus opzoek naar een adapter om mijn oude oplader op mijn nieuwe telefoon te gebruiken. En gevonden. Een klein kabeltje van nokia met aan de ene kant twee aansluitingen voor oude nokia opladers (groot en klein) en aan de andere kant een micro usb stekker. Kosten in NL: 35 euro + 7,95 verzendkosten. Op aliexpress 3 euro met gratis verzending. Duurde een paar weken voor ik het had, maar toch twee jaar plezier van gehad. Ondertussen heb ik van mijn werk een nieuwe telefoon die ook een usb aansluiting heeft, dus ook een usb oplader er bij. Ben dus blij dat ik er geen 43 euro aan uit had gegeven.

 

Maar zoals gezegd, je moet wel goed opletten. Sommige spullen zijn ook wel van bedroevende kwaliteit. Maar zelfs dan kun je vaak niet zeggen dat de prijs-kwaliteit verhouding slecht is. Voor alledaags gebruik misschien prima, maar voor spullen die in je BOB gaan en waar je leven dus mogelijk van af kan hangen zou ik toch oppassen met wat voor kwaliteit je koopt. Dat betekend niet dat je geen goedkope spullen moet kopen, maar ik zou ze wel eerst goed uittesten voordat je je leven er aan toevertrouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...