Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik denk altijd beter iets dan niets, als mooie (dure) kwaliteit niet binnen je bereik is, zul je het moeten doen met wat wel kan. Beter een lek dak dan geen dak.

Onze BOB's zijn van goedkope kwaliteit, omdat de kans zeer klein is dat we het huis zullen gaan verlaten. Maar een aantal dagen/ weken kunnen we ons er wel mee redden.

 

De link werkt idd niet meer, ik kan ook niets anders meer vinden. In mijn bestel overzicht, lijkt alles verzonden, dus ik ben heel benieuwd wat er binnen gaat komen.

 

Mocht ik er nog eentje tegen komen dan meld ik dat uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 1.3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar kan dit gewoon in een sfeerhaard? Met van die blikken.

 

Theoretisch is het hetzelfde maar spiritus heeft x% water en blauwe kleurstof in zich. Vooral de kleurstof is een vies goedje als je spiritus gaat verbranden.

Bv in spiritus lampen of haard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spiritus is inderdaad minder puur en bevat een beetje methanol om misbruik te voorkomen.

In welke opzichten vies?

 

Blijft achter en verstopt de sproeiers bij lampen.

Tevens bevat het 15% (?) water dus laten staan in recevoir is minder goed idee.

 

Sfeerhaarden met brandpasta/gel heb ik zo wie zo mijn twijfels bij de gezondheid aangezien het zelden een volledige verbranding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je bio ethanol in de triangia brander doen?

Krijg je dan ook zwarte pannen?

@-geanonimiseerd-

 

Moet je meer olie gebruiken bij het braden !

 

Bio ethanol, eigenlijk dus ethanol, is zeer goed te gebruiken in, wat wij, spiritus branders, noemen dus ook de tangria. Eigenlijk zijn het alcohol branders.

Zwart is roet. Dat wijst op een minder goede verbranding. Wat al op kan treden door de wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je meer olie gebruiken bij het braden !

 

Bio ethanol, eigenlijk dus ethanol, is zeer goed te gebruiken in, wat wij, spiritus branders, noemen dus ook de tangria. Eigenlijk zijn het alcohol branders.

Zwart is roet. Dat wijst op een minder goede verbranding. Wat al op kan treden door de wind.

 

Ik zou kunnen koken op die triangia dingetjes, ik heb er twee maar ze zijn wel klein. Als ik een grotere pan (met water oid) heb gebruik ik m'n petroleum stellen. Iets minder heet maar 't werkt prima. Voor een snel bakkie pleur is de triangia perfect :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft achter en verstopt de sproeiers bij lampen.

Tevens bevat het 15% (?) water dus laten staan in recevoir is minder goed idee.

 

Sfeerhaarden met brandpasta/gel heb ik zo wie zo mijn twijfels bij de gezondheid aangezien het zelden een volledige verbranding is.

 

Ca 10% water. En restje is methanol en aceton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou kunnen koken op die triangia dingetjes, ik heb er twee maar ze zijn wel klein. Als ik een grotere pan (met water oid) heb gebruik ik m'n petroleum stellen. Iets minder heet maar 't werkt prima. Voor een snel bakkie pleur is de triangia perfect :)

 

Is ook een heel uitgekiend ontwerp.

Ik heb ooi een nabouw bij Ikea gekocht. En een ombouw gemaakt van een kleine gasbrander.

Kan ik kiezen: alcohol of gas ;-)

 

Spiritus branders zijn qua ontwerp al best oud.

Je had ze als "simpele" reisbrander tot luxe (qua model) tafelbrander voor chocolade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook een heel uitgekiend ontwerp.

Ik heb ooi een nabouw bij Ikea gekocht. En een ombouw gemaakt van een kleine gasbrander.

Kan ik kiezen: alcohol of gas ;-)

 

Spiritus branders zijn qua ontwerp al best oud.

Je had ze als "simpele" reisbrander tot luxe (qua model) tafelbrander voor chocolade.

 

Ik heb drie van die ouwe, nog van m'n oma geweest :) Zo maken ze ze niet meer (m'n oma inbegrepen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen, 26 sept 2015, ALDI aanbieding boomzaag en bijl.

Waar voor je geld. Of je krijgt wat je er voor betaald of zo iets dergelijks.

 

Tijdje geleden bij de Lidl een beugelzaag gekocht (ook zo'n bedragje) van Powerfix. Twee zaagbladen, beschermers erbij, zag er top uit, maar zaagt voor geen meter.

Het zaagblad kantelt veel te snel, hopeloos, hoe strak je hem ook aandraait. (met tang zefls!). Vroeger voor de houtkachel thuis erg veel met zo'n ding gewerkt, dus weet hoe het wel kan/moet.

 

Ik zoek dus nog een betere, leuke tip, ik ga even kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...