Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUG-in, Wat heb jij gedaan ?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

ja tuurlijk zo krijg je de hond prima onklaar maar de vraag is hoe "klaar" jij nog bent

en 3 kogels zal de hond niet overleven, maar hoelang duurt het voor hij dood is?

want veel van die honden vliegen op de keel en dan is schiet of een dreun geven moeilijker

ook zijn er aardig wat mensen met meerdere honden

mvg Bjorn

 

veel mensen hebben meerdere honden dat klopt

maar als ik jouw vertel dat als ik mijn hond roep de hond van de buurman ook komt (die heet toevallig het zelfde)

de meeste honden zijn wat dat betreft waardeloos

 

ik ken heel veel mensen met honden

daarvan heeft maar een enkel een zo goed afgerichte hond waar je wat aan hebt

 

de meeste beesten (en mensen net zo)

zijn bij een goed geplaatste schot/steek/wat dan ook in 1 klap uitgeschakeld

 

daarbij zit je in shtf in een hele andere state of mind dan nu

dan ben je veel meer alert op zaken zoals vreemde honden ZEKER als je op het dievenpad bent

veel criminelen zijn heel erg berekend op dingen zoals honden, alarmen en noem het maar op

als ze het willen komen ze overal bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
veel mensen hebben meerdere honden dat klopt

maar als ik jouw vertel dat als ik mijn hond roep de hond van de buurman ook komt (die heet toevallig het zelfde)

de meeste honden zijn wat dat betreft waardeloos

 

ik ken heel veel mensen met honden

daarvan heeft maar een enkel een zo goed afgerichte hond waar je wat aan hebt

 

de meeste beesten (en mensen net zo)

zijn bij een goed geplaatste schot/steek/wat dan ook in 1 klap uitgeschakeld

 

daarbij zit je in shtf in een hele andere state of mind dan nu

dan ben je veel meer alert op zaken zoals vreemde honden ZEKER als je op het dievenpad bent

veel criminelen zijn heel erg berekend op dingen zoals honden, alarmen en noem het maar op

als ze het willen komen ze overal bij

ja dat is waar; zijn dan ook geen waakhonden en vormen geen gevaar

waakhonden zijn iets anders en een pitbull of dogo canario opgeleid om te waken kun je al moeilijker uitschakelen

neem nu een pitbull op je af komt lopen , een pitbull loopt 50km/h op topsnelheid

dus kun je gemiddeld 1 schot afvuren dat raak moet zijn zonder gegrepen te worden

als je een zeer goed schutter bent ( en geluk hebt) is dat mogelijk en heb je er 1 uitgeschakeld meerdere is bijna niet mogelijk

zonder dat je aangevallen word

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is waar; zijn dan ook geen waakhonden en vormen geen gevaar

waakhonden zijn iets anders en een pitbull of dogo canario opgeleid om te waken kun je al moeilijker uitschakelen

neem nu een pitbull op je af komt lopen , een pitbull loopt 50km/h op topsnelheid

dus kun je gemiddeld 1 schot afvuren dat raak moet zijn zonder gegrepen te worden

als je een zeer goed schutter bent ( en geluk hebt) is dat mogelijk en heb je er 1 uitgeschakeld meerdere is bijna niet mogelijk

zonder dat je aangevallen word

mvg Bjorn

 

waakhonden en aanvalshonden zijn 2 verschillende dingen

onze chiwawa kruising is een prima waakhond maar een waardeloze aanvalshond

nogmaals hoeveel procent van alle honden zijn daadwerkelijk echte verdedigingshonden (ala politie honden)?

ga eens kijken op een gemiddelde hondenuitlaatplaats hoeveel honden ervan echt GOED luisteren

en slechts een percentage daarvan zijn echt goede verdedigingshonden (in ras en training)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waakhonden en aanvalshonden zijn 2 verschillende dingen

onze chiwawa kruising is een prima waakhond maar een waardeloze aanvalshond

nogmaals hoeveel procent van alle honden zijn daadwerkelijk echte verdedigingshonden (ala politie honden)?

ga eens kijken op een gemiddelde hondenuitlaatplaats hoeveel honden ervan echt GOED luisteren

en slechts een percentage daarvan zijn echt goede verdedigingshonden (in ras en training)

er zijn veel honden die hun gezin beschermen en je kunt ze vast en zeker doden maar op tijd ?

aanvals honden zijn iets anders die kun je mischien niet doden en veel van die ongetrainde honden gaan niets doen en dan moet je er ook niets aan doen

maar de huizen waar je wil inbreken wshtf hebben vaak wel waak-aanvals honden

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi die ideeën over waak-aanvals honden, maar Nederland is een overvol land en mensen die een grote dreigende hond hebben, is het beest 99% uiterlijke schijn. Meeste zijn schatten van beesten. Moet hier ook wel want bijtende, mensen verscheurende honden worden namelijk niet getolereerd. Mits sommige honden die alleen maar achter een hek op bijv een industrie terrein lopen, das een ander verhaal.

 

Ik zelf zou me eerder zorgen maken over de Mechelse herders - Duitse Herders dat soort, wel eens bij een honden club gekeken wat er afgericht word ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam er net op toen ik zag dat iemand schreef op een hoop pagina's terug "iets wat in iemands ogen irriteert".

 

Als je een plantenspuit heb die je op druk kan brengen (of een waterpistool) en dan zeeeeeeer langzaam gootsteen ontstopper in het water doen. Let op langzaam, door de reactie wordt het erg warm, maar als je het langzaam doet is er niets aan de hand. Pas ook trouwens op voor jezelf, maar dat is hetzelfde voor pepperspray.

 

Verder is het lastig, wij hebben 1 deur (appartement) met een goed slot, geen raam in de deur en verder geen toegang tot ons huis (als je geen GI-Joe heet). Het liefst zou ik ook vliegend lood willen hebben, maar aangezien ik geen vergunning er voor heb (en dat er dan nog een hobby bij komt), laten we het er maar bij zitten.

 

Tegen inbrekers zit er dus een goed slot op en binnenkort nemen we een alarm/inbraakmelder, maar dat werkt natuurlijk niet meer WSHTF.

 

ps. ben geen wakko waar zn verlof van is ingenomen of een gek die voor de lol NaOH in het rond spuit ;) just saying

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam er net op toen ik zag dat iemand schreef op een hoop pagina's terug "iets wat in iemands ogen irriteert".

 

Als je een plantenspuit heb die je op druk kan brengen (of een waterpistool) en dan zeeeeeeer langzaam gootsteen ontstopper in het water doen. Let op langzaam, door de reactie wordt het erg warm, maar als je het langzaam doet is er niets aan de hand. Pas ook trouwens op voor jezelf, maar dat is hetzelfde voor pepperspray.

 

Verder is het lastig, wij hebben 1 deur (appartement) met een goed slot, geen raam in de deur en verder geen toegang tot ons huis (als je geen GI-Joe heet). Het liefst zou ik ook vliegend lood willen hebben, maar aangezien ik geen vergunning er voor heb (en dat er dan nog een hobby bij komt), laten we het er maar bij zitten.

 

Tegen inbrekers zit er dus een goed slot op en binnenkort nemen we een alarm/inbraakmelder, maar dat werkt natuurlijk niet meer WSHTF.

 

ps. ben geen wakko waar zn verlof van is ingenomen of een gek die voor de lol NaOH in het rond spuit ;) just saying

 

Ergens zal ik me persoonlijk altijd inhouden zulke info gratuit te geven op het internet en wel om de volgende reden:

 

Als men slim en vindingrijk is, kan men er zelf op komen, is men dit niet, dan blijft men er beter van weg en dan is zulks beter om onbekend te blijven.

Eigenlijk pas ik dit voor veel zaken toe... want heel vaak moet je mensen met minder kennis of inzicht voor zichzelf beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ter aanvullig op hoe bescerm je je huis en gezin nog een tip om fiets veilig te stellen voor dieven en boefies.

De tip komt van Johnny, ex fietsendief: “Zet je ventiel bij je slot. Ze kunnen de fiets dan moeilijk jatten zonder het ventiel te breken. Want ook fietsendieven houden niet van een lekke band.”

“Huh, wat?” “Ja, ze breken de standaard af, zetten die tussen wiel en slot en breken het open. Zelfs dure sloten wip je zo zo open. Eén minuut tot tien minuten.”

 

fietsen_diefstal.jpg

 

http://www.sikkom.nl/tip-van-jonny-zo-wordt-je-fiets-niet-gestolen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik poste op een heel ander topic dat ik een 220 ponds kruisboog bezit, volstrekt legaal behalve bepaalde spitsen die niet mogen.... Maar het is op een gegeven moment mijn enig verweer... en dan?

Je kunt dan als moderator wel zeggen we verwijderen een stukje van je tekst, maar we zijn toch preppers?

We zijn toch bezig met overleven? Of zijn we lid van het moestuinforum? (Ben ik ook, maar dit ter zijde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik poste op een heel ander topic dat ik een 220 ponds kruisboog bezit, volstrekt legaal behalve bepaalde spitsen die niet mogen.... Maar het is op een gegeven moment mijn enig verweer... en dan?

Je kunt dan als moderator wel zeggen we verwijderen een stukje van je tekst, maar we zijn toch preppers?

We zijn toch bezig met overleven? Of zijn we lid van het moestuinforum? (Ben ik ook, maar dit ter zijde)

 

Ik geef je gelijk.

Een goed wapen zou wel is in de top 5 van het belangrijkste prepmiddelen kunnen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik poste op een heel ander topic dat ik een 220 ponds kruisboog bezit, volstrekt legaal behalve bepaalde spitsen die niet mogen.... Maar het is op een gegeven moment mijn enig verweer... en dan?

Je kunt dan als moderator wel zeggen we verwijderen een stukje van je tekst, maar we zijn toch preppers?

We zijn toch bezig met overleven? Of zijn we lid van het moestuinforum? (Ben ik ook, maar dit ter zijde)

 

In verband met een minder fijn verleden op dit gebied is dit zo bepaald. Believe me, dit doen we niet voor de lol!

 

Take it or leave it!

 

CtM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je gelijk.

Een goed wapen zou wel is in de top 5 van het belangrijkste prepmiddelen kunnen staan.

Niet aanmoedigen, je kent de regels.

Ik poste op een heel ander topic dat ik een 220 ponds kruisboog bezit, volstrekt legaal behalve bepaalde spitsen die niet mogen.... Maar het is op een gegeven moment mijn enig verweer... en dan?

Je kunt dan als moderator wel zeggen we verwijderen een stukje van je tekst, maar we zijn toch preppers?

We zijn toch bezig met overleven? Of zijn we lid van het moestuinforum? (Ben ik ook, maar dit ter zijde)

Dit is de zoveelste keer dat een nieuw lid dit weer opnieuw aan aan kaak stelt. Als je vragen hebt over beleid neem contact op met de mods bijvoorbeeld.

 

Kort door de bocht een uitleg: dit draadje zijn gang laten gaan zou gedoe met justitie opleveren een grote kans op het einde van dit forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

als ik mijn mening zou mogen spugen over dit,in NL is wapen bezit verboden en das niet voor nix .

Ook kan ik met zekerheid zeggen dat al zou je zoiets bezitten het gewoon niet zou helpen zoals je denkt

dus begin er gewoon niet aan.

ik heb 21 jaar in het leger gediend uitzendingen gedaan,en ik kan je zeggen een hoop leed gezien.

gezinnen uitgemoord/verkracht en ga zo maar door, in bijna alle situaties hadden deze lieden wapens ter ''bescherming'' denk bijvoorbeeld ak47 en andere maar ze lagen er vaak ongebruikt in de buurt.

alles bij elkaar, stop met dromen over bescherming met vuurwapens

 

Mocht deze post niet kunnen ivm de regels dan verwijder het maar

imq101

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met je eens @imq101, ik heb jarenlang met een blauwe pet rondgelopen en heb dezelfde ervaringen...

 

ja,eigenlijk zou iedereen die denk dat een wapen zou helpen eens een maandje zou moeten meelopen in het echte wapengekletter. 50% roept naar zijn of haar moeder, 25% vuurt geen schot af en verstijft bij de eerste schoten.

dan is er ineens nog maar een 3e over waarvan de helft niets raakt.

tuurlijk snap ik best dat door alle ''rambo/bambie'' onzin films het net lijkt alsof een wapen almachtig is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: ik heb ooit eens een rapport gelezen waarin stond dat een hoog percentage gewond raakt door het eigen wapen.

't Is alweer een hele tijd terug, dus het exacte percentage weet ik niet meer en ik weet ook niet of dit rapport ooit ook openbaar gemaakt is.

 

Het is niet voor niets dat wij minimaal 32 uur per jaar (en dat was al véél te weinig) moesten trainen om het wapen te mógen dragen.

 

Maar inderdaad: op de films en in spelletjes lijkt het allemaal veel spannender en makkelijker dan het in werkelijkheid is; het is natuurlijk ook het *gevoel* van macht die iemand krijgt wat het helemaal een gevaarlijk stuk gereedschap maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: ik heb ooit eens een rapport gelezen waarin stond dat een hoog percentage gewond raakt door het eigen wapen.

't Is alweer een hele tijd terug, dus het exacte percentage weet ik niet meer en ik weet ook niet of dit rapport ooit ook openbaar gemaakt is.

 

Het is niet voor niets dat wij minimaal 32 uur per jaar (en dat was al véél te weinig) moesten trainen om het wapen te mógen dragen.

 

Maar inderdaad: op de films en in spelletjes lijkt het allemaal veel spannender en makkelijker dan het in werkelijkheid is; het is natuurlijk ook het *gevoel* van macht die iemand krijgt wat het helemaal een gevaarlijk stuk gereedschap maakt.

 

ja inderdaad het percentage zelfverwonding is ongehoord hoog, dat komt er nog eens bij.

ben bang dat je eerst zoiets moet hebben meegemaakt voordat je deze conclusie kunt trekken,zolang je dit niet aan den lijve ondervonden hebt kunnen we lullen als brugman.Maar niemand zal ons hierin serieus nemen, erg jammer

 

En dan nog dit: na 21 jaar heb ik nog nachtmerries over deze zaken,terwijl we waren ''voorbereid'' hmmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad het percentage zelfverwonding is ongehoord hoog, dat komt er nog eens bij.

ben bang dat je eerst zoiets moet hebben meegemaakt voordat je deze conclusie kunt trekken,zolang je dit niet aan den lijve ondervonden hebt kunnen we lullen als brugman.Maar niemand zal ons hierin serieus nemen, erg jammer

 

En dan nog dit: na 21 jaar heb ik nog nachtmerries over deze zaken,terwijl we waren ''voorbereid'' hmmmm

 

 

 

Ok prachtig, jullie zijn het eens. Geen wapens want dat helpt toch niet. Maar wat dan? Alles af geven op het moment dat er kwaadwillende voor de deur staan. Verwachten dat de overheid te hulp komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok prachtig, jullie zijn het eens. Geen wapens want dat helpt toch niet. Maar wat dan? Alles af geven op het moment dat er kwaadwillende voor de deur staan. Verwachten dat de overheid te hulp komt?

 

kijk eens zo een 5 tal mensen die je gaan beroven,deze mensen zijn wanhopig dus stoppen voor nix ,allen bewapend waarschijnlijk want het zijn nou eenmaal rovers.Hoe lullig ook, als je geen grond opgeeft sterf je daar te plekke.Loop je weg, overleef je.Simpel lullig maar simpel

 

Gelijk erbij gezegd dat bijvoorbeeld 2 diemaco karabijnen gatenkaas van je huis zouden maken zonder dat je ook maar 1 keer terug schiet.simpel lullig maar simpel

 

gewoon wegwezen je kan zoiets niet winnen.

 

imq101

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat dan?

Wat @imq101 zegt: wees voorbereid op een decamp.

 

Dat houdt in dat je niet al je voedsel, drinken en andere eerste levensbehoeften op één plaats liggen of dat je in ieder geval backup hebt.

Maar het belangrijkste is: doe er alles aan om het niet zover te laten komen; vertel dus niemand wat je (allemaal) hebt en laat het vooral niet zien.

Wanneer je je BIL of BOL uitdost als fort kun je er donder op zeggen dat je op termijn bezoek gaat krijgen.

 

"He who fights and runs away, may live to fight another day."

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...