Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUG-in, Wat heb jij gedaan ?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Heb ooit eens in de verleiding geweest om een watertoren te kopen, was geen kapitaal, ding koste zeggen en schrijven 1 gulden (vroegu)

Nu ik er aan terug denk, nog spijt dat ik het niet heb gedaan.

Was de meest ideale locatie als BOL, en als prep uitvalsbasis. Veel grond eromheen voor tuinen etc, met mogelijkheid om die dikke 50 cm dikke muren als fort te beheren.

Soms, heel soms komen er dingen op je pad, maar goed, het onderhoud had ik nooit kunnen bekostigen, komt nu neer op nu 20.000 per jaar.

 

Echter, als geld geen probleem was......een eigen watertoren, 24 meter hoog, je gooit de deur dicht en klaar ben je.

Tja...zo hebben we allemaal onze droom

 

 

dat is zonde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mbt enkele uitlatingen die ik geplaatst heb in deze topic. Hiervoor mijn welgemeende excuses, ik liet mij leiden door irrationeel denken.

 

Bushmaster, ook van mij aan jou mijn excuses. Ik kan nogal eens flauw of vervelend uit de hoek komen....en ik ben blij dat je het zo sportief opvat, dat siert je! Hoop nog veel van je te lezen en te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je je huis en gezin beschermt? Is dit een "trick" question, of menen jullie dit echt?

Met elke vorm van buitensporig geweld, die ik op dat moment kan verzinnen.

En niets anders dan dat.

 

Kerels het sub forum wapens is al gesloten vanwege dit soort uitlatingen.

Buitensporig geweld in welke vorm of tijdsaspect dan ook is niet toelaatbaar.

Hou het wat gematigd?.

 

Euhm....ik wil niet zeuren en ook niet aanzetten tot geweld als dat niet nodig is, maar we hebben het hier wel over fysieke bedreiging van jezelf en je gezin. Dan ga je niet van je balkon af theelepeltjes gooien. Als de meute voor je deur staat, dan doe je ALLES om ze weg te jagen. Maar inderdaad, dit topic is een domme vraag voor open deur. Ik geef Bushmaster gelijk....maar laten we zeggen dat het geweld wat je er tegenover zet 'proportioneel' is, dat staat wat leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm....ik wil niet zeuren en ook niet aanzetten tot geweld als dat niet nodig is, maar we hebben het hier wel over fysieke bedreiging van jezelf en je gezin. Dan ga je niet van je balkon af theelepeltjes gooien. Als de meute voor je deur staat, dan doe je ALLES om ze weg te jagen. Maar inderdaad, dit topic is een domme vraag voor open deur. Ik geef Bushmaster gelijk....maar laten we zeggen dat het geweld wat je er tegenover zet 'proportioneel' is, dat staat wat leuker.

 

Ok Keyser, Proportioneel klinkt beter, Ieder zijn portie(van iets?) dus !.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas de reden voor de sluiting van het wapens subforum gemist. Ik heb ook niet echt een discussie of zelfs een motivatie voor de redenen van die sluiting gezien, als die er wel zijn zie ik graag een linkje.

 

In het algemeen wil ik opmerken dat het praten over dit soort zaken in NL misschien niet politiek correct is maar iig niet strafbaar. Ik ben de eerste om alles realistisch en rationeel te houden, ik heb een hekel aan sensatie en gebluf, maar laat ik het volgende erover zeggen: ik heb bijna twee jaar in Israel gewoond, en daar wordt op allerlei niveau's heel nuchter over dit soort zaken nagedacht. Lijkt heel voor de hand liggend om te zeggen "Ja maar daar is het anders" maar dat soort toestanden zijn in SHTF nou juist niet meer zo vergezocht. En toch kan er niet over gesproken worden?

 

Ik wil direct aannemen dat de overheid aandacht besteed aan forums zoals dit, ze hebben tijd en geld teveel en zien graag overal bedreigingen. Daar komt bij dat de Staat zich officieel het monopolie op geweld heeft toegeeigend, en niet blij is met speculatie over omstandigheden waarin Zij niet meer bestaat of geen rol van betekenis speelt. Maar opnieuw, het is niet illegaal, en als we over dat aspect niet kunnen praten (los van WAT we erover te zeggen hebben), dan steken we onze kop in het zand tov een belangrijk aspect van SHTF/WROL.

 

Als het hier echt niet kan, is het dan een idee het buiten dit forum om te doen, op een Yahoo groep of zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@philwar Geweldig idee om ergens anders over wapens te gaan lullen. We hebben als site het afgelopen weekend zo afgrijselijk veel voor onze kiezen gehad op dit gebied, dat het een zegen zou zijn als je er verder over ophield. Uiteraard verwijt ik jou helemaal niks! Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Mbt enkele uitlatingen die ik geplaatst heb in deze topic.

 

Hiervoor mijn welgemeende excuses, ik liet mij leiden door irrationeel denken.

 

Daar heb ik respect voor Bushmaster. Ik heb zelf ook een paar keer mijn excuses moeten aanbieden op deze site voor wat irrationele uitlatingen. We hebben de afgelopen dagen te veel deining gehad op dit forum. Omdat ik hier al wat langer meeloop en omdat ik een aantal mensen (waaronder Prepper en Gold) persoonlijk ken, weet ik dat het loodzwaar is geweest voor ze om de boel een beetje in de goede banen te leiden. Ondanks de ingreep op het wapenforum kan er echt heel veel op deze site hoor. Maar mag ik je -zonder de beschuldigende vinger uit te willen steken naar wie dan ook- vragen, om je de komende paar dagen een klein beetje in te houden. We hebben echt even rust in de tent nodig. Dit forum kan een belangrijke rol spelen bij het overleven van de shtf die onvermijdelijk op ons afkomt. Daarom vraag ik van iedereen nu een extra constructieve bijdrage om de sfeer hier goed te houden, want het was echt te erg de afgelopen dagen. Bedankt alvast! Met hartelijke groet, Dick Berts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben (o.a.) lid van bladeforums.com, zoals gezegd ben ik nogal een messenverzamelaar. Op BF is er een subforum "practical tactical" waar ALLEEN maar gepost wordt over onderwerpen die hier (en in NL in het algemeen) kennelijk taboe zijn. Geen oordeel, zo is het gewoon.

Ik moet toegeven dat ik had gehoopt dat dit forum een geschikt NEDERLANDS platform zou zijn om over SHTF te praten zonder direct al tegen allerlei kunstmatige barrieres op te lopen maar ik snap zonder meer de noodzaak ervan voor de beheerders, en bekritiseer ze ook niet. De behoefte, sterker, de noodzaak blijft echter.

 

Op bladeforums.com gebruik ik dezelfde nick als hier, alleen ben ik daar al jaren actief en heb er een goede reputatie. En in de VS is het concept van (gewapende) zelfverdediging nog steeds een normaal onderwerp, anders dan in NL. Hier moet men bevreesd zijn voor wat 'men' ervan denkt, en die vrees, dat zegt mij eigenlijk al genoeg.

Ik doe toch niets verkeerds??

 

Ik blijf hier zeker actief lid, heb al weer een hoop opgestoken sinds ik hier kom. Maar ik moedig iedereen die wil praten over gebruik van wat voor wapens dan ook aan om dat dan te doen op bladeforums.com. Dat heeft het bijkomende voordeel dat er meteen honderdduizenden anderen meedenken over een onderwerp dat voor veel Nederlanders eigenlijk compleet maagdelijk terrein is. Ik vind het triest, het is goed en wel bekeken een vorm van censuur, maar ik accepteer het voor wat het is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hier best het hebben over zelfverdediging en noodweer en noodweerexces.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfverdediging

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_(juridisch)

 

als je eerst even verdiept in deze, dan weet je ook wat de beperkingen zijn..

Dat weet je ook dat noodweer niet geld in het kader van huisvredebreuk (de bewoner mag wel andere wettelijke bevoegdheden gebruiken, bijvoorbeeld gepast geweld gebruiken in het kader van een aanhouding op heterdaad)

Als bij de huisvredebreuk wel directe bedreiging is, dan natuurlijk weer wel.

 

Als je voorbereid op bedreigingen van buitenaf, (thuis of op je BOL) dan zijn een aantal zaken van belang.

 

Early Detection :. Hoe eerder je weet, dan een bedreiging je nadert, hoe eerdere je gepaste maatregelen kan nemen.. (bewegingsdetectie, camerabewaking, fysieke barricades opwerken. (rolluiken, hout en stalen platen, bouwsteunen., stenen en betonnen plantenbakken, keuze locatie)

 

Onder de radar blijven : Zorgen dat je er niet uitziet als prooi, onopvallend zijn, er is niets te halen..

 

Preventie en ontmoediging De indruk wekken dat deze prooi te moeilijk is, er zijn veel gemakkelijker prooien. Er zijn te veel fysiek barrières, en te veel risico om als aanvaller zelf gewond te raken.,.

 

Hier zijn al heel veel zaken die je kan benoemen, zonder uberhaupt al dichtbij de kaders van de wet, forum regels te komen.

 

Strategie en tactiek

het is handig om je in ieder geval van te voren na te denken hoe je kan beroepen op de rechtvaardigingsgrond (eisen van proportionaliteit en subsidiariteit)

Wie doet wat, bij welke situatie

Hoe communiceren tijdens een aanval ? Kent iedereen de gebaren ?

 

Zelfverdedingstechnieken

Iedereen kan op youtube allerlei alternatieve zelfverdedingstechnieken vinden, over de wandelstokken, sleutelbossen, er zijn zelf diverse sporten die je hier op kan beoefenen. Bij elke zelfverdedingstechniek geld., je moet er niet over schrijven, maar gewoon beoefenen in bijvoorbeeld een sportvorm.

 

Tools bij zelfverdediging

Naast zeg maar de reguliere wapens, kan je denken aan een bak Heetwater, of andere hulpmiddelen om het moeilijker te maken, om binnen te komen.

Bij dit laatste moet je heel goed nadenken over de formulering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rescue: Je post is een goed voorbeeld van 'the 1000 pound gorilla in the room.' Allemaal zinnige dingen die je noemt, maar in een WROL situatie (want daar hebben we het over) DOEN de juridische aspecten er niet toe, en bovendien ontbreekt dan aan je lijst van voorbereidingen de meest recente en meest effectieve vorm van persoonlijke zelfverdediging die er bestaat. Daar is een reden voor, en om die reden adviseer ik geinteresseerden - puur voor dat ene onderwerp - uit te wijken naar een forum waar men niet bezorgd hoeft te zijn voor 'wat men ervan denkt.'

 

Vind je zelf niet dat bij ieder punt dat je opnoemt niet automatisch de gedachte ontstaat "Goh, ik wou dat ik wat anders had dan lege handen of een bak heet water? Vooral gezien het feit dat mijn aanvaller wel over iets effectiefs beschikt..."

Het is erger dan zinloos, het is contraproductief je zelfs in discussies over dit onderwerp al te beperken tot wat politiek-correct is. Hier kan het niet, ok, dan hier niet. Dat is niet hetzelfde als helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rescue: Je post is een goed voorbeeld van 'the 1000 pound gorilla in the room.' Allemaal zinnige dingen die je noemt, maar in een WROL situatie (want daar hebben we het over) DOEN de juridische aspecten er niet toe, en bovendien ontbreekt dan aan je lijst van voorbereidingen de meest recente en meest effectieve vorm van persoonlijke zelfverdediging die er bestaat. Daar is een reden voor, en om die reden adviseer ik geinteresseerden - puur voor dat ene onderwerp - uit te wijken naar een forum waar men niet bezorgd hoeft te zijn voor 'wat men ervan denkt.'

 

Vind je zelf niet dat bij ieder punt dat je opnoemt niet automatisch de gedachte ontstaat "Goh, ik wou dat ik wat anders had dan lege handen of een bak heet water? Vooral gezien het feit dat mijn aanvaller wel over iets effectiefs beschikt..."

Het is erger dan zinloos, het is contraproductief je zelfs in discussies over dit onderwerp al te beperken tot wat politiek-correct is. Hier kan het niet, ok, dan hier niet. Dat is niet hetzelfde als helemaal niet.

 

Ik denk dat je iets onderschat.. Je kan net zoveel guns en munitie hebben, als je de eerste stappen (zie mijn vorige post) niet gedaan heb, ben je nog eerder dood, dan dan je met ogen kan knipperen. Of staat iemand al met een mes op de keel van je dochter, voor dat jij het in de gaten hebt. En wat doe jij dan met je GUN.. niets. einde dochter..

Mijn eerste punt is dat iedereen het heeft over zelfverdediging en guns, maar alle andere punten die prima te preppen zijn, gewoon vergeten.

Mijn tweede punt is als je het slim formuleert, dan kan er op dit forum ook heel veel, zonder maar in de buurt te komen van de spelregels van het forum, zonder dat de mods hoeven in te grijpen.

 

Zelfs je voorbereiden voor een WROL situatie, kan het slim zijn hoe ben ik geen target, hoe ben kan ik iets achteraf wel goed uitleggen. Hoe doen het gezamenlijk, zonder dat je dochter domme dingen doet, die de veiligheid van je gezin in gevaar brengt.. (OEI-acties).

Hoe communiceren we, zonder dat anderen direct meeluisteren.

 

Daar kunnen we het hier prima over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf thuis een 50-pond kruisboog ( pistoolkruisboog) en ga ook een 175 ponder geweerskruisboog halen. Niet meteen om iemand te doden in een WROL, maar zo'n dingen in je handen komt redelijk agressief over, daarnaast als je een pijl in je knieschijf krijgt ( ik kan accuraat schieten) door zo'n 175 ponder denk ik niet dat je nog doorgaat om mijn huis binnen te dringen. Zoals ik al eerder las werken 'de slimmen onder de nacht'. Daarom heb ik ook een mooie felle campinglamp die enorm ver schijnt, als je die vol in hun bakkes schijnt weet ik ook niet of deze scavengers doorgaan met hun actie, tenzij ze écht kwaad in de zin hebben. Verder denk ik er nog over na om een cold steel brooklyn smasher te halen. Maar je moet het ook een beetje relativeren: hoe groot is de kans dat er in jouw woonwijk mensen tot op de tand toe bewapend zijn ( ik heb het niet over een keukenmes of een hamer) om effectief tijdens een langdurige shtf of teotwawki jouw huis met force binnen te dringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je iets onderschat.. Je kan net zoveel guns en munitie hebben, als je de eerste stappen (zie mijn vorige post) niet gedaan heb, ben je nog eerder dood, dan dan je met ogen kan knipperen. Of staat iemand al met een mes op de keel van je dochter, voor dat jij het in de gaten hebt. En wat doe jij dan met je GUN.. niets. einde dochter..

Mijn eerste punt is dat iedereen het heeft over zelfverdediging en guns, maar alle andere punten die prima te preppen zijn, gewoon vergeten.

Mijn tweede punt is als je het slim formuleert, dan kan er op dit forum ook heel veel, zonder maar in de buurt te komen van de spelregels van het forum, zonder dat de mods hoeven in te grijpen.

 

Zelfs je voorbereiden voor een WROL situatie, kan het slim zijn hoe ben ik geen target, hoe ben kan ik iets achteraf wel goed uitleggen. Hoe doen het gezamenlijk, zonder dat je dochter domme dingen doet, die de veiligheid van je gezin in gevaar brengt.. (OEI-acties).

Hoe communiceren we, zonder dat anderen direct meeluisteren.

 

Daar kunnen we het hier prima over hebben.

Ik onderschat helemaal niets. Ik spreek uit ervaring. Jouw lijstje is nuttig, maar pure theorie, en opnieuw, je kan nog zo alert en gewaarschuwd zijn, als je weerloos bent (en dat ben je in NL) dan doet het er allemaal niet toe.

 

Ik stel vast dat je niet ingaat op de bezwaren die ik maak.

Je lijst is zo nuttig en effectief als hij maar zijn kan - in een omgeving waar we over wat ECHT werkt niet mogen spreken.

 

Neem het alsjeblieft niet persoonlijk. Als we elkaar ooit persoonlijk spreken weet ik zeker dat we eigenlijk niet of nauwelijks van mening verschillen. Peace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het trouwens een beetje raar dat mijn vorige comment meteen wordt geflagged als 'aanzetten tot geweld' terwijl ik het helemaal niet zo bedoel. Had ik het niet over na een WROL? Zeg ik dat ik het echt doe? Graag eerst even persoonlijk vragen of een berichtje sturen voor verduidelijking voordat mensen mij gaan reporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het trouwens een beetje raar dat mijn vorige comment meteen wordt geflagged als 'aanzetten tot geweld' terwijl ik het helemaal niet zo bedoel. Had ik het niet over na een WROL? Zeg ik dat ik het echt doe? Graag eerst even persoonlijk vragen of een berichtje sturen voor verduidelijking voordat mensen mij gaan reporten.

 

Trek je niets aan van dit soort ingetogen, beroerde gedrag. Haalt overigens niet weg dat het tegen de forumregels is het te hebben over het gebruik van wapens tegen mensen (geloof ik iig, dit halve topic gaat tegen die vermeende regel in.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek je niets aan van dit soort ingetogen, beroerde gedrag. Haalt overigens niet weg dat het tegen de forumregels is het te hebben over het gebruik van wapens tegen mensen (geloof ik iig, dit halve topic gaat tegen die vermeende regel in.)

 

Thanks.. Ik snap het ook niet echt, ik zie dingen voorbij komen als het inzetten van spijkermatten tegen inbrekers, het gebruiken van hamers, messen, honkbalknuppels etc. maar dat van mij gaat weer net over de streep. Achja. Laat ook maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je moet het ook een beetje relativeren: hoe groot is de kans dat er in jouw woonwijk mensen tot op de tand toe bewapend zijn ( ik heb het niet over een keukenmes of een hamer) om effectief tijdens een langdurige shtf of teotwawki jouw huis met force binnen te dringen?

Persoonlijk vind ik dit topic soms wat teveel fantasie bevatten (en ik heb het niet over het gebruik van wapens), maar hier wil ik wel even op reageren.

Het gaat er niet over om hoe bewapend indringers kunnen zijn, ik denk dat iedereen met een basisdosis verstand uit alles wat voorhanden is wel enkele dodelijke wapens kan fabriceren, dus dat zal het probleem niet zijn indien iemand je thuis wil aanvallen.

Mijn stelling is dat indien er iemand (ik vermoed echter dat het om een goepje zal gaan) beslist om bij jou iets te komen halen, hij dat ook zal doen. Jullie doen alsof jullie in versterkte burchten wonen^^, terwijl elke amateur inbreker al lang heeft bewezen dat er in elk huis zonder problemen in te breken valt en dat is dan nog op een zo onopvallend mogelijke manier, niet iets waar ze tijdens een SHTF gaan rekening mee houden.

Als je 4 man hebt die bij jou binnen willen, dan hoeven ze slechts elk 1 kant van je huis aan te vallen (tenzij jullie kogelvrije ruiten hebben) en klaar is kees, tenzij je je in 4 kan klonen natuurlijk...

Ik besef dat dit een beetje simpel uitgelegd is, maar tenzij je een vuurwapen hebt (waarmee je snel meerdere personen tegelijk kan uitschakelen) kan je het wel vergeten, hoeveel deuren je ook verstevigt, elk huis heeft ramen...

En je huis vol vallen zetten zou wel eens contraproductief kunnen werken, 's morgens wil ik echt niet Indiana Jones spelen in mijn eigen huis lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en daar heb je dus gelaagd glas en lexaan voor.

Vertraagd de inbreker of 4 mannen aanzienlijk,zodat je voldoende tijd hebt om te reageren.

En voor een SHTF heb je ook versterkte kastelen en bunkers. Wie hier heeft een kasteel? Wie hier heeft een bunker? Wie hier heeft gelaagd glas?

Kijk, in mijn fantasie kan ik ook een 'zombieproof' huis ontwerpen, alleen leven we in de realiteit en moeten we roeien met de riemen die we hebben, persoonlijk ben ik al heel blij dat ik nu overal dubbel glas heb, in mijn vorige huis was dat nog enkel glas en kon je bij wijze van spreken gewoon door de muur lopen.

Vandaar dat ik zeg dat er wat teveel fantasie is, met wat de meeste mensen hebben als huis ga je echt geen vastberaden groepje buiten houden hoor.

Ik zou ook liever dat 'zombieproof' huis hebben van die kerel in Polen, maar 95% van de mensen is natuurlijk niet stinkend rijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor een SHTF heb je ook versterkte kastelen en bunkers. Wie hier heeft een kasteel? Wie hier heeft een bunker? Wie hier heeft gelaagd glas?

Kijk, in mijn fantasie kan ik ook een 'zombieproof' huis ontwerpen, alleen leven we in de realiteit en moeten we roeien met de riemen die we hebben, persoonlijk ben ik al heel blij dat ik nu overal dubbel glas heb, in mijn vorige huis was dat nog enkel glas en kon je bij wijze van spreken gewoon door de muur lopen.

Vandaar dat ik zeg dat er wat teveel fantasie is, met wat de meeste mensen hebben als huis ga je echt geen vastberaden groepje buiten houden hoor.

Ik zou ook liever dat 'zombieproof' huis hebben van die kerel in Polen, maar 95% van de mensen is natuurlijk niet stinkend rijk :)

 

Gelaagd glas kost 10/20% meer dan gewoon dubbel glas is dus echt wel haalbaar voor de gewone mens.Alleen denkt hier bijna niemand aan bij het bestellen van glas.ook extra veilig voor kinderen en in sommige gevallen (schuifpui,lage ramen/deuren) zelfs verplicht.

Lexaan 6mm ongeveer € 40 per m2,goedkoop te plaatsen als voorzetraam.En erg inbraakvertragend en NIET in te gooien/slaan.

Zijn dus echt geen fantasie maatregelen.Heb bij verschillende klanten lexaan en ook gelaagd glas geplaatst.

In combinatie met goed maar niet heel duur hang en sluitwerk kun je een behoorlijke weerstand bieden aan zo'n groepje vastberaden zombies.

groeten joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik ben (o.a.) lid van bladeforums.com, zoals gezegd ben ik nogal een messenverzamelaar. Op BF is er een subforum "practical tactical" waar ALLEEN maar gepost wordt over onderwerpen die hier (en in NL in het algemeen) kennelijk taboe zijn. Geen oordeel, zo is het gewoon.

Ik moet toegeven dat ik had gehoopt dat dit forum een geschikt NEDERLANDS platform zou zijn om over SHTF te praten zonder direct al tegen allerlei kunstmatige barrieres op te lopen maar ik snap zonder meer de noodzaak ervan voor de beheerders, en bekritiseer ze ook niet. De behoefte, sterker, de noodzaak blijft echter.

 

Op bladeforums.com gebruik ik dezelfde nick als hier, alleen ben ik daar al jaren actief en heb er een goede reputatie. En in de VS is het concept van (gewapende) zelfverdediging nog steeds een normaal onderwerp, anders dan in NL. Hier moet men bevreesd zijn voor wat 'men' ervan denkt, en die vrees, dat zegt mij eigenlijk al genoeg.

Ik doe toch niets verkeerds??

 

Ik blijf hier zeker actief lid, heb al weer een hoop opgestoken sinds ik hier kom. Maar ik moedig iedereen die wil praten over gebruik van wat voor wapens dan ook aan om dat dan te doen op bladeforums.com. Dat heeft het bijkomende voordeel dat er meteen honderdduizenden anderen meedenken over een onderwerp dat voor veel Nederlanders eigenlijk compleet maagdelijk terrein is. Ik vind het triest, het is goed en wel bekeken een vorm van censuur, maar ik accepteer het voor wat het is.

 

Het viel mij ook al op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...