Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUG-in, Wat heb jij gedaan ?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Aangezien de politie nog geen 3 min rijden bij mijn vandaan is, is het te hopen dat hun sneller zijn dan de kwaad willende. Mochten we praten over een noodtoestand of een staat van beleg dat overheid aparte wetten moet gebruiken om de orde te herstellen ( staat van oorlog of stad omsingeld ) maar me huis beschermen tegen een inbreker als ik een inbreker te hard sla ga ik de gevangenis in en niet de inbreker en die plezier gun ik hem niet.

 

Mocht het echt nodig zijn dat ik me huis moet beschermen in de zin van de bovenstaande dingen, door wetteloosheid, plunderingen, gevechten, rellen volks opstand, alien invasie, totale shit. En het leger niet meer komt en de politie zelf ook pleite is gegaan.

 

Ben ik voorbereid .... denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij mij is in het verleden gebleken dat verdediging van mijn straat vooral een collectief gebeuren is, mijn eerste verdediging is dat men buiten de straat niet zal verwachten dat er bij mij iets te halen is. En daarna de bereidheid van mijn buren en mijzelf om de straat op te gaan met tafelpoten danwel knuppels om de rust te bewaren. Als er problemen komen met de buren zelf.. dan hoop ik dat ze weten dat ze meer aan mij hebben als we gewoon goede buren blijven.

Het zijn geen van allen preppers zogezeid, maar ik hou rekening met meer dan mijn eigen gezin in deze.

 

Maar goed, de laatste linie bestaat bij mij uit een goed hek, degelijke sloten, een hond en wapens voor korte afstand, en hopelijk de bereidheid deze ook effectief te gebruiken (behalve de hond dan, die mag van mij na het alarmeren een stil hoekje opzoeken en daarna mijn wonden komen likken zonder zelf wat opgelopen te hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een onderwerp dat me enigszins zorgen baart. Als alleenstaand moeder moet ik in mijn eentje twee kinderen beschermen (en als het even kan ook mezelf), maar de enige ervaring op dat gebied is die keer in groep 8 toen ik die ene pestkop een trap verkocht had... =/ Nou vooruit, ik heb ook 1x een leuke bitchfight gehad met de ex van mijn toenmalige vriend, maar goed, mijn punt is denk ik wel duidelijk.

Wat mijn huis betreft voel ik me redelijk beperkt met mijn huurhuis (rijtjeshuis in een grote stad...), ik geloof dat je tegenwoordig wel gaatjes mag boren in de muren zonder dat je problemen krijgt maar ook daar houdt het dan ongeveer wel op. Ik heb geen kachel, open haard of schoorsteen of iets in die richting, nou ja ik kan best een lange opsomming maken van zaken die niet zo heel erg gunstig zijn. Om deze reden ben ik me dan ook voornamelijk (in theorie...) aan het voorbereiden om bij een SHTF hier zo snel mogelijk weg te zijn met mijn kinderen, met zoveel mogelijk theoretische kennis om from scratch een zelfvoorzienend bestaan op te bouwen ergens off the grid. Maar goed ook dat is natuurlijk totaal niet realistisch, een (vrij jonge) vrouw met twee kinderen met goedgevulde rugzakken alleen op pad is voor mensen met kwade bedoelingen natuurlijk hetzelfde als een snoepwinkel voor een kind. Misschien moet niet een waterfilter maar een grote gespierde man bovenaan mijn preplijstje komen haha ;)

Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: dit vind ik dus een lastig onderwerp. Natuurlijk zou ik aanpassingen kunnen maken in mijn huis, maar volgens mij is dat totaal niet realistisch. Wat hier al vaker is gezegd, als een groep mensen echt binnen wil komen lukt ze dat toch wel. Het enige dat ik hoop is dat ik tegen die tijd al ergens anders ben met mijn kinderen, maar waar??

Link naar reactie
Delen op andere sites

[video=youtube_share;chYVFMJVSjc]

 

Door te kijken vanuit de ogen, en gedachten van de inbreker, kan je veel leren hoe je huis te beschermen

 

[video=youtube_share;ua96Sl6QA1c]

 

Jammer, eerst waren er meer afleveringen op youtube, met veel verschillende huizen, en tips. Ik kan ze niet meer vinden op youtube helaas.

 

Waren echt nuttige tips, en soms ook met stopwatch erbij, hoelang een inbraak duurt. Vaak dus een fractie van wat de bewoners hadden ingeschat.

 

http://tvblik.nl/de-inbreker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet niet een waterfilter maar een grote gespierde man bovenaan mijn preplijstje komen haha ;)

?

Meestal zijn het de bredere en gespierde mannen die minder ervaring hebben in zaken als verdediging omdat hun uiterlijk al ervoor zorgt dat ze minder snel lastig worden gevallen.

En gezien alle vrouwen gewend zijn lastig gevallen te worden en zeker moeders leeuwinnen zijn denk ik dat je het wel alleen afkan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik geen mod ben, post de forum regels maar helpt geen zier

dan een quote maar

Toevoeging over wapen discussie op Preppers.nl

 

Het “Wapen dillema”…

 

Op preppers praten we niet over wapens.

 

Oh, we hebben het wel gedaan hoor! Er was zelfs een heel subforum voor! Het “wapengekletter” was er niet van de lucht. Wegens aanhoudende klachten hebben we besloten dat subforum te sluiten.

.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwakste schakel van mijn bovenappartement is de voordeur. Balkon is alleen te bereiken via de tuinen van de benedenburen.

Mijn voordeur heeft 3 kleine ruiten, waarvan de onderste van lexaan is omdat daar het katteluikje inzit. Tevens een dubbele knip die eropgaat.

En als ik wegben, gaat het nachtslot er op. Mijn buurman is altijd thuis en weet wanneer ik weg ben.

 

Hoe ik het verdedig indien nodig ? Met hand en tand ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik geen mod ben, post de forum regels maar helpt geen zier

dan een quote maar

 

Een mod heeft dit onderwerp gestart. Wat was de verwachting van de opvolgende posts dan? Hoe bescherm je je huis en je gezin? Die vraag kun je niet beantwoorden binnen de forumregels.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt 't ook voor de lol doen. Als darten maar dan anders :)

 

 

 

dat klopt ;) het punt is dat je er erg veel skills moet hebben om hem zodanig in de roos te gooien dat het uit maakt.

 

 

 

In de tussentijd ben je hem natuurlijk kwijt, of je moet er met meerdere willen gooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt een beetje LTS midden jaren 80: messen waren verboden maar een van de eerste metaal projecten was vaak een werpster maken, dit terzijde :D.

Ik heb regelmatig hekwerk / tralies gemaakt voor mensen op deuren / ramen, mijn ervaring is dat dit de snelle kraak tegenhoud maar ook weer grof geweld oproept.

Kreeg een keer telefoon van een klant met de complimenten voor mijn werk: de verzekering was zeer content met het traliewerk, het zat nog steeds in de muur maar de muur lag op de grond. ( touw om de tralies en gas geven )

In mijn buurt hebben rijtjes huizen camera's buiten hangen, dit trekt aandacht waarom hangen ze er ?????

Rolluiken hebben ook het nadeel dat een vreemde gewoon met het licht aan door het huis kan banjeren niemand ziet iets dankzij de rolluiken en hij heeft alle tijd.

Over wapens wil ik het niet hebben want dat mag niet volgens de regels, wat ik wel mag zeggen is dat een metalen balpen een goede vervanger is voor een steekwapen en overal legaal verkrijgbaar is ook kunnen de bamboe stokjes die in de plantenbak staan erg scherp zijn vooral als de kids er met een puntenslijper mee hebben gespeeld dit valt niet op omdat ze in de vensterbank staan dus opgepast ermee.

Wat ook bij veel mensen een groot probleem is dat kabels vaak in de knoop raken, als je tijdens het uit de knoop halen van een kabel iemand raakt dan is dat zeer pijnlijk vooral als de knopen er nog in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...