Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op zoek naar: grote auto, lage kosten ... wie denkt mee...


Communicator

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik rijd momenteel in een Renault Twingo (kanarie) en heb een poosje geleden bewust voor deze auto gekozen om de kosten te drukken. En dat is prima gelukt!

Nu een aantal maanden verder, kom ik er steeds meer achter dat deze auto toch echt te klein is voor een 4-koppig gezin, en een papa met 1001 hobbies :)

 

Binnenkort gaan wij een weekje richting pornopark schaamharen (haha) en mogen er twee logeetjes mee.... zie je het probleem al?

Ik ben nu een beetje marktplaats aan het afstruinen op zoek naar een passende auto voor Communicator en zijn hobbies... en zijn gezin :p

 

Budget zit rond de 1000,- / 1300,- en de kanarie moet er op ingeruild worden. ik verwacht daar maximaal zo'n 300-400 voor te kunnen vangen.

er MOET een trekhaak onder zitten.

Mijn zoektocht komt steeds uit op een Renault Espace.

Die zijn prijstechnisch aantrekkelijk, en qua wegenbelasting nog 'redelijk' te betalen door het geringe gewicht. (een Chrysler Voyager is al gauw 200,- per kwartaal duurder).

 

Het liefst redelijk in de buurt uiteraard (omg. West-Brabant).

 

Wie zoekt er mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een aanrader. had ik jaren geleden al moeten doen.. had mij heeeeeeeeeel veeeuuuul geld bespaard. Gewoon een mitsubishi carisma op lpg g3. rijdt 1:13 op lpg.

 

Hele volksstammen reden in deze auto, dus onderdelen zat:p

 

tientje duurder in belasting, maar veeeeeeeeeel goedkoper tanken en rijden.

 

op de lijst van vaille lpg komt dit model er als PREMIUM geschikt uit voor lpg g3 vloeibaar inspuiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang in een Citroen Jumpy rondgereden met dubbele cabine. Dat ding reed heerlijk.

Misschien kan je bij zijn broertjes ook kijken, peugeot 806, fiat ulysse zijn de civiele variant, maar je hebt nog steeds de dubbele cabine, bedrijfsuitvoering.

Het grote voordeel is, dat ze tegenwoordig weer goedkoper zijn voor de particulier qua wegenbelasting. En met zo'n dubbele cabine kan je toch 6 man kwijt.

 

Greetz Holy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn 4e Renault (Clio>19>Mégane>Laguna) en de volgende op de planning was ook de Espace. Echter zitten we te denken aan een caravan, en qua trekkracht en mogelijkheden voor SHTF zitten we nu aan een Subaru Forester te denken. Daar kun je alleen hooguit 5 man in kwijt.

 

In elk geval ben ik zeer tevreden met Renaults tot nog toe, als de Forester niet bevalt tijdens proefritten dan kan het toch maar zo een Renault worden weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben ook best fan van franse bolides. Rijden behoorlijk comfortabel en de aanschaf tweedehands is niet al te duur. Nadeel van de Espace is dat de buitenkant volledig polyester is waardoor het nut van mijn Wilson 1000 magneetantenne komt te vervallen. Uiteraard heb ik hier nog een prima dv27 antenne die ik ergens aan het frame van de auto kan verbinden.

 

Wil er wel bij zeggen dat ik niet merkgebonden ben, moet gewoon tegen de juiste auto aanlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Espace is tweedehands zeer goedkoop, kost geen drol. maar technisch ramp gevallen. Een collega koopt al 10 jaar storicijns espasen en alle zijn na eenjaar op, een hleef er achter in duitsland en een brande af langs de snelweg. Hij gebruikt ze voor de paarde trailer, trekgewicht is idiaal.

Volgens mijn collega heeft ie nooit goedkoper kunnen rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij een Kia Carnival automaat, 6 cylinder, 82 liter LPG tank eronder, progressieve vering, 7 persoons met de achterstoelen erin (anders 5). Ik betaal volgens mij 170 belasting in de maand maar door de LPG toch voordelig. Ze worden niet meer nieuw geleverd in NL (worden er te weinig van verkocht) en 2008 was het laatste jaar dat ze nieuw verkocht werden. Mijne is ook van 2008. Dubbeldin DVD\routeplanner\Radio\TV\USB etc ding erin en je kunt overal naartoe. ik ben er een paar keer mee naar Spanje gereden en het is echt een genot. Stoelen kunnen bijna helemaal plat, dus slapen in de auto is geen probleem. Auto kan officieel 2000 of 2700 kilo trekken, maar totaal geen last bij meer. Behalve dan dat je verbruik snel omhoog gaat. Kan de auto iedereen aanraden.

 

Vroeger veel Renaults gereden en op zich niets mis mee, alles werd altijd opgelost maar de nieuwprijs vond ik de laatste jaren veel te hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele echte 'vent' droomt van een Franse auto in zijn jeugd. Geen uitstraling, een belabberde reputatie, naar het schijnt roesten ze terwijl je er naar staat te kijken. Ik kijk naar de 'total cost of ownership' en kocht dan ook een jaar of zeven geleden een Renault Mégane break. Een instapmodelletje met zo goed als geen opties. Er zit een radio cd in, metaalkleur en een manuele airco. That's it. Geen toeters of bellen, geen elektrische packs, geen andere snoepjes.

 

Mijn ervaringen :

- grote wagen, relatief lage aankoopprijs.

- verbruik 4. à 5.5 l/100 km

- geen kosten (oké, één elektrische sleutel ging stuk)

- onderhoud om de 20.000km. Ik ververs zelf de olie op 10.000

- Eén onderhoud per jaar dus.

- Verder de gewone dingen, remschijven en banden en af en toe een lampje.

 

- filters : moeilijk te demonteren zonder speciaal gereedschap

- lampen : onmogelijk zelf te vervangen zonder opleiding

 

Evaluatie :

- lage aankoopprijs

- laag verbruik

- weinig kosten van onderhoud

- weinig herstellingen nodig

 

Kortom, een fatsoenlijke auto die me tegen de laagst mogelijke prijs voert. Momenteel heeft het ding 107.000 km en hij heeft nog nooit een sleutel gezien. Op 120.000 laat ik de distributieriem vervangen, dat wordt de eerste echte kost.

 

Zou ik die auto nog kopen ? Als je weinig 'luxe' verwacht en blij bent dat de auto je van A naar B brengt een aanrader. Mijn volgende wordt waarschijnlijk een Dacia. En nee, ik weet het, niemand droomt daar van, maar ik ga echt niet harder werken voor een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor dat geld zoveel wensen?

hij moet ook nog een beetje betrouwbaar zijn zeker?

ik zou zoiezo van die franse meuk wegblijven, ik ken er zat die goede ervaring hebben met het eerste type opel zafira

die motoren kunnen rustig 3 ton onder zware belasting maken

onderdelen zijn er volop te vinden

zijn wel wat duurder maar heel wat meer auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met elke auto kun je op de koffie komen, pas vooral op voor de zogenaamde "handelsautos" auto's die naar de handel gaan omdat een beetje goede zaak deze niet wil verkopen. Dus de afgetrapte bakken die al zijn opgereden, maar weer opgepoetst zijn voor de verkoop.

 

Belangrijk is om de onderhoudshistorie te bekijken, dus zijn er bonnen van reparatie's of staat de onderhoudshistorie bij een garage in de computer en kun je dit opvragen ( de onderhoudsbeurten uitprinten). Een goede garage heeft hier geen moeite mee.

 

De ingevoerde auto's uit Duitsland hebben hier geen onderhoudshistorie, heb meegemaakt dat een particulier een mooie VW Transporter kocht met iets van 120.000km Er waren wel erg veel problemen die niet corresponderen met de mooie kilometer stand. De eigenaar wist toch een en ander te achterhalen en wat bleek, de VW transporter kilometerteller was in totaal 3X terug gedraaid en de VW had ongeveer 450.000 Km gelopen.

 

Pas ook op voor handelaren die de zwakke broeders als particulier verkopen.

 

Je kunt beter wat vaker gaan kijken dan bij twijfel een auto kopen, wie het geld heeft is de baas:)

 

 

Als je iemand kent die technisch inzicht heeft en autokennis gewoon meevragen, je kunt ook beter iemand er iets voor betalen als je er zelf niet heel veel van af weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maatje van me heeft een megane met daaraan zoveel reparaties dat ie niet eens kan sparen voor een nieuwe auto.

Zelf heb ik het ook niet op franse bakken ..... maar voor m'n werk nu al m'n 2e jumpy (eerst die wig en nu het nieuwe type) en die 2 krengen hebben me echt nooit laten staan.

Het freebee sparen gaat langzaam want die dieseltjes verbruiken niet zoveel én er zit een grote tank in.

Maar die jumpy, al dan niet in personen uitvoering, is dan ook de enige franse auto die ik aanraad ;)

 

Voor de rest ..... Mitsubishi of toyota station, mits goed onderhouden, altijd goed.

Subaru .. goed, betrouwbaar, beurtjes vallen mee alleen de 100.000km-beurt doet wel pijn (komt er bij ons binnenkort aan) en het verbuik is misschien wat hoog.

Maat van me rijd in zo'n Dacia Station (logan?) en ik hoor 'm eigenlijk nooit klagen.

Rover 400 of 45 .... maar dan alleen!! met een 1.6 of 1.8 waarvan de koppakking reeds is vervangen door de versterkte ... voor de rest vrij voordelige auto en schijtgoedkoop in aanschaf.

en die volvo V50's ..... zijn er bakken en bakken van verkocht, en mits ze niet op gas rijden of gereden hebben zijn dat best wel goeie auto's.

 

en als je een bedrijf hebt is het helemaal super met de mogenlijkheid grijs te rijden ...... Dan had in mijn geval hier een totaal onopvallende Toyota tundra voor de deur gestaan die maandelijks gewoon nog goedkoper is dan m'n Subaru.

 

 

Wat betreft auto's is er gewoon teveel keuze ..... teveel verschillende meningen .... meningen gebaseerd op emoties .... m.a.w. je staat er alleen voor en je moet mazzel hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft wel een voorkeur voor een merk,of bepaalt model van wagen.Voor mij persoonlijk men defke

en voor madam al 18 jaar vw minibus.

Met de def kom ik ook overal,ik moet alleen wat vroeger vertrekken.Alleen het verbruik valt tegen,zelf sleutelen is

nog wel mogelijk bij de oudere modellen defender.

 

grtn verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn 4e Renault (Clio>19>Mégane>Laguna) en de volgende op de planning was ook de Espace. Echter zitten we te denken aan een caravan, en qua trekkracht en mogelijkheden voor SHTF zitten we nu aan een Subaru Forester te denken. Daar kun je alleen hooguit 5 man in kwijt.

 

In elk geval ben ik zeer tevreden met Renaults tot nog toe, als de Forester niet bevalt tijdens proefritten dan kan het toch maar zo een Renault worden weer.

 

 

Er kunnen 6man in de caravan;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet alles gelezen, maar pas op met de espace / de oudere renaults.

Zijn erg veel problemen mee.

 

Fiat is ook niet mijn favoriet maar een fiat multipla is lelijk en daarom goedkoop.

Als je echter voor dezelfde centen een minibusje van een japanner kunt vinden zou ik daar voor gaan.

 

Heb je een bedrijf? kijk dan naar een bestelbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet alles gelezen, maar pas op met de espace / de oudere renaults.

Zijn erg veel problemen mee.

voordeel van de oudere Renaults is wel weer dat er erg makkelijk zelf aan te sleutelen is, en onderdelen veel beschikbaar zijn tegen lage prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...