Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Als ik het nieuws over tropical storm Sandy een beetje volg zou ik zeggen :

 

1. brandstof

2. brandstof

3.....

 

Beetje flauw, maar de noodzaak lijkt me wel duidelijk.

 

Ik denk dus ook aan veel jerrycans. Zelf staat mijn garage vol met lege jerrycans in geval er twijfel is kan ik ze binnen 30 minuten allemaal vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat let je om ze nu al te vullen?

 

Kwaliteit van benzine gaat achteruit en zou wel kunnen omzeilen om ze te rouleren (en te tanken ermee). Daarnaast die explosie goedje naast mijn huis hebben (ivm verzekering en buren die niet vrolijk er van worden) Daarnaast kan ik de grote jerrycans (nog ongebruikt) ook nu nog gebruiken om bv water in op te slaan als dat nodig zou moeten zijn.

 

Ik kan vanuit mijn huis ons tankstation zien en ken de eigenaar dus hopelijk ben ik dan gewoon nog op tijd t.z.t. :) Hij zal wel denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Jammer dat (bepaalde) informatie op dit forum verborgen is
Met je eens @CityPrepper. Op de FB pagina van preppers.nl wordt een discussie aangekaart over marianne vaatstra, die ook al ontoegankelijk blijkt te zijn. http://preppers.nl/forum/threads/3044-Wat-is-er-zo-bijzonder-aan-de-moord-op-Marianne-Vaatstra @drprepper etc... waarom is dit? en waarom staat het in notabene op FB?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je eens @CityPrepper. Op de FB pagina van preppers.nl wordt een discussie aangekaart over marianne vaatstra, die ook al ontoegankelijk blijkt te zijn. http://preppers.nl/forum/threads/3044-Wat-is-er-zo-bijzonder-aan-de-moord-op-Marianne-Vaatstra @drprepper etc... waarom is dit? en waarom staat het in notabene op FB?

 

Ik heb hetzelfde, kan niet bij het bericht en ikbegrijp niet waarom niet. Ben ik te kort lid? heb ik niet genoeg gepost?

Dit krijg ik te zien als ik op de links klik:

Amero, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

 

Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te wijzigen, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?

Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op nummer 1 van de lijst is: KATADYN GLOBETROTTER POCKET en de KATADYN HIKER

 

Waarom twee? Nou dat zal ik even toelichten:

 

Katadyn Professional Pocket - 50.000 liter - ruim 300 euro

Katadyn Vario - 2.000 liter - ruim 112 euro

Katadyn Light Traveller - 7.000 liter - ruim 108 euro

Katadyn Globetrotter Combi - 50.000 liter - ruim 179 euro (ookwel Katadyn Combi)

Katadyn Expedition - 100.000 liter - ruim 900 euro

Katadyn Hiker - 750 liter - ruim 60 euro

 

Levensduur van een Katadyn waterfilter ligt op 20 jaar (mits ongebruikt)

 

Heb er op het moment twee, eentje van Tulip en eentje die het leger gebruikt, maar ik heb daar de laatste tijd veel dingen over gelezen dat ik zo mijn twijfels heb over dat filter. Dat filter zou het wel goed doen als je water uit Nederlandse meertjes en riviertjes wilt halen maar als je verderop in de wereld gaat, kun je toch echt beter een Katadyn in huis halen.

 

Zat zowat te kijken welke Katadyn Waterfilter ik uiteindelijk zou willen nemen en ben tot de conclusie gekomen dat je beter meerdere filters moet hebben. Want ookal garanderen ze hoeveel liters water je kunt filteren, zit je nog vast aan de hoeveelheid tijd dat je deze wilt gaan gebruiken. Het schijnt dus zo te zijn, als je de filter gebruikt tijdens een SHTF die maar 1 maand duurt, dat je veel te duur uit bent met een Katadyn Globetrotter/Pro Pocket maar beter uit bent met de Katadyn Hiker. Het is de bedoeling dat je grote hoeveelheden in één keer moet filteren per dag om daadwerkelijk tot die 50.000 liter wat ze beloven te kunnen komen. Als je maar een paar liter per dag filtert, verminderd het beloofde aantal liters over geruime tijd.

 

Nou de Pro Pocket valt al af, aangezien het qua prestaties precies hetzelfde doet als de Globetrotter en die is in vergelijking, betaalbaarder. Ook voor de budget prepper is de spaartijd ernaartoe stukken kleiner. Voor een langdurige SHTF (dus mocht er een grote EMP komen die de wereld pakweg 10 a 15 jaar plat legt van alle voorzieningen) En de Hiker is handig om die tenminste de eerst komende maanden te gebruiken, duurt het langer, dan pak je de Globetrotter tevoorschijn (ga er vanuit dat je na die maanden al voldoende flessen hebt verzameld om flink wat liters te kunnen verzamelen)

 

Op nummer 2 van de lijst is: BOL

Een shelter bouwen is geen probleem, ik zal droog en warm zitten. De vraag van "waar?" is voor mij onzeker. Ik doe het stealthy. SHTF neemt criminaliteit hand in hand, die mensen wil ik niet ontmoeten. Stuk land opkopen doe ik ook niet, bij SHTF bestaat er geen regering meer die jou kan bijstaan met je papiertje waarop staat dat het jouw land is om anderen ervan weg te krijgen. De wereld is weer van iedereen, waardoor de wereld tegelijkertijd supergevaarlijk word. Geen regeltjes meer, geen angsten voor vervolging van de wet, dus vrij toegang tot alles. Ja, tribes zullen worden gevormd op ten duur. En tribes hebben net als de kluizenaars evenveel kans op aangevallen te worden. Nou heb ik wel een idee om een stealthy shelter te maken voor pakweg 12 of meer mensen, maak er bijna elke dag wel een tekening van, maar daar gaat wel een hoop werk in zitten en het zijn geen huizen zoals je die gewend bent. (stealthy) Uiteindelijk zijn het gewoon kamers waar iedereen zijn eigen plek heeft maar afgeschermd van het zichtbare oog. De vraag blijft nog steeds staan: Waar? En daarop kan ik maar één ding zeggen: De tijd zal het ons vertellen. Wat voor nut heeft het een BOL te hebben als er 40 jaar toch niets gebeurt... Beter eentje maken wanneer het nodig is. In één dag heb ik al een onderkomen voor mezelf gemaakt en zal uiteindelijk dat gaan uitbouwen, want ik houd niet van stilzitten in zulke tijden.

 

Op nummer 3 van de lijst is: SLAAPMAT.

Slaapmatten zijn nogal lastig voor mensen van 2 meter of langer. Je kunt dan wel de zak gebruiken waarin je slaapzak zat, maar het effect van volledige isolatie van top tot teen is dan wel verstoord. Hoeft niet persé een probleem te zijn, maar ik wil het ook niet een probleem laten worden. Laatste kampeeruitje was een totale fiasco, want het was wel zoo koud en dat dunne smalle matje is dus echt niets voor mij.

Dus ga ik gewoon bij de bouwmarkt zo'n isolatiemateriaal halen die je ook kunt gebruiken als slaapmat. Dan wel niet dezelfde dikte, het is iets dunner, maar het isolerende effect is zeer zeker aanwezig. Dus ook weer handig, vanwege de dikte, makkelijk oprolbaar, minder stijfheid en je zou de mat zelfs breder kunnen hebben. Dus dat staat op nummer 3 van mijn lijst.

 

Op nummer 4: TIJDDODERS

Spelconsole/tablet die ondanks hun mogelijkheden gemakkelijk zijn op te laden met een zonnelader. Meesten hebben zo'n grote capaciteit nodig dat het gewoon een week duurt om een tablet op te laden. De PGC lijkt aantrekkelijk, klein van formaat, pakweg 30 spelletjes erop maar werkt op batterijen. Een zonnelader die tevens batterijen oplaad had ik ergens gezien op conrad.nl maar nu niet meer. Zonneladers kosten tegenwoordig vrij weinig. Dus wil ik daar zeker van profiteren. (en ja, ik heb een faraday cage om mijn electronica te beschermen tegen een mogelijke EMP)

Ik zou van die zonnelantaarntjes kunnen pakken, die kosten iets van 5 euro per stuk, klein van formaat, zit gewoon 1 oplaadbare batterij in, zou een optie kunnen zijn mocht ik zo'n officiële zonnelader niet meer kunnen vinden. En nog wat kleine mp3 spelertjes. Die zijn er zat. Maar nummer 4 van de lijst zijn dus electronica om de verveling tegen te gaan. E-reader heb ik al, veel pdf bestanden heb ik compilaties van gemaakt naar ansi-text bestanden, om ruimte te besparen. Hoe meer boeken erop staan, hoe trager de e-reader werkt ben ik achtergekomen. Een ipod zou alles oplossen, kleine games e.d. maar ik vind dat je je hoop niet moet laten afhangen op slechts 1 exemplaar. Ze zijn al zo klein gemaakt, laten we daar gebruik van maken. Alle zonneladers, mp3 spelertjes, de e-reader en de tablet samen vormt één echt boek qua formaat, maar bied meer mogelijkheden om de tijd te doden.

 

En tenslotte op nummer 5: DUFFLEBAG

Een dufflebag van minimaal 1m5 lang. Waar ik mijn boog e.d. in kan doen. Plus wat extra winterkleding. Er zit kleding in mijn BOB, maar ik wil eigenlijk geen kleding in mijn BOB hebben zitten, alleen maar belangrijke materialen (zoals firesteel, aanstekers, zonneladers, zaklampen, waterfilter), gereedschap (bijl, zaag, houweel, schep, schaar, mes), medische zooi (ehbo, emergency deken, medicijnen, verband) en een aantal voedselpakketjes.

De kleding doet ook gelijk haar functie de harde boog iets te verzachten, mocht het telkens tegen mijn been aan botsen als ik ermee aan de wandel ben. Bovendien gaat er verdomd veel in zo'n dufflebag en is vrij makkelijk met het dragen ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Jeep is leuk, maar zoiets http://www.acpr.org.il/ENGLISH-NATIV/04-issue/merkava4-2.jpg als BOV-je lijkt me ook wel praktisch, en het parkeert zo gemakkelijk.. ;)

 

 

Nee hoor geintje,

 

 

Ik wil eigenlijk meer gaan investeren in zonne-energie, Ik heb nu ongeveer 3KW = zonneboilers (daar moet een aardwarmteinstalatie bij i.p.v. naverwarming met aardgas) dus dat wil zeggen helemaal grid-onafhankelijk worden en als tweede op mijn lijstje staan elektrische voertuigen, ik zit sterk aan Renault te denken, maar eerst maar eens een paar testritjes zodra de mogelijkheid zich voordoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...