Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je info @prepass! Die Kabar BK2 lijkt wel op een verbeterde versie van de MOD UK military Issue Survival knife. Ik zie nu de Kabar BK2 (even heel snel opgezocht) voor 117 dollar, klopt die prijs wel? Ik vind dat namelijk net iets te duur. Een MOD koop je al voor 80 euro.

Eerdere reacties die ik gekregen heb over Morakniv spreken me nu zo aan dat ik eraan zit te denken om te wachten met een 'heavy duty knife' en toch een 'zwaardere' Mora aan te schaffen. Die messen zijn echt spotgoedkoop en hartstikke goed. Tenminste van wat ik op internet zie en lees. Of ik het echt een goed mes vind zal ik zelf uit moeten vinden. Je kan er geen spijkers mee in hout slaan maar ik heb toch geen spijkers in mijn BOB :cool: (waarom eigenlijk niet?) Van wat ik heb begrepen blijft en Mora lang scherp en het is wel mogelijk om er bijvoorbeeld hout mee te splitten maar hij is er eigenlijk niet voor bedoeld. En het lijkt mij dan ook verstandig om er een diamant slijper bij te kopen voor het geval hij wel bot wordt. Dan kan ik nog even door sparen voor zo een 'heavy duty knife' en ook nog even meer info over opzoeken, misschien even langs een dumpstore of messenwinkel om hem in het echt te zien en vast te houden. Tegen die tijd stop ik dan ook spijkers in mijn BOB:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Natuurlijk kan ik dat en anders heb ik hier op het forum ook nog een stukje gezien over het slijpen van messen. Daar kan ik vast nog een paar tips and tricks uithalen. Als ik dan eindelijk een fatsoenlijk mes heb dan wil ik hem natuurlijk ook wel fatsoenlijk bijhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Eigenlijk was het mijn bedoeling als eerst volgende grote uitgave te beginnen aan mijn medische kit. Echter kon ik al deze spullen voor slechts €100 echt niet laten liggen.

 

Overzichtje:

IMAG1599.jpg.3933fa923c87956f6bf25155300d7b8e.jpg

 

Closeup1:

IMAG1600.jpg.a0767380d9bcf3addfcbd91947090162.jpg

Regenbroek

Gevechtsjas met winter- en waterdichte voering

2x Blouse

3x shirt

broek

M90 kisten

M95 kisten

Schoenenpoets set

 

closeup2:

IMAG1601.jpg.d4b9cc4ab848b381648c6b43cbea37e6.jpg

Bestek setje

nbc dop set voor veldvles (gemaakt voor de FM12 die ik heb, altijd handig een extra dop bij de flessen die ik al heb)

Mestins

opvouwbaar bekertje

veldvles

esbitstove tasje

 

Closeup3:

IMAG1602.jpg.e20f4d4c11255c12665fe9878e7a21bf.jpg

 

KL gevechtshelm maat L

Woodland overtrek voor helm

Junglepet

2x hoedje (staat zó verkeerd he als ik die opzet hahah)

Lowe Alpine Sting (geweldige tas!, de daypacks zijn erg handig om als ik de tas ffe niet nodig heb, ik mn medicatie wel gewoon mee kan nemen!)

KL 40L tas

 

Alles is precies in mijn maat en zit erg goed! Hoe kan het ga ik mij bijna afvragen! Ik ben HEUUUL blij met dit spul! Dat wilde ik jullie toch even laten weten hihihi :o

@Raycoupe hier had ik het over vorig weekend :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

5 items die ik graag nodig heb......

large alice pack kan de medium naar me meisie.

woodcarving set

eigen smidse met alle gereedschappen/slijpmiddelen

yo-yo reels

rijbewijs klein/groot

 

iemand een winnend lot uit de staats loterij voor me over ??? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is precies in mijn maat en zit erg goed! Hoe kan het ga ik mij bijna afvragen! Ik ben HEUUUL blij met dit spul! Dat wilde ik jullie toch even laten weten hihihi :o

@Raycoupe hier had ik het over vorig weekend :)

 

Dat is inderdaad wel een enorme bult spullen voor weinig! Normaal ben je al meer voor de Sting kwijt.

 

't Lijkt net alsof je in dienst gaat en je spullen heb opgehaald! ;) Gefeliciteerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wellicht dat zwart/groen beter bij de rest van je spullen past. ;)

 

Yes waarschijnlijk wel :p heb de laatste tijd ook weer veel leuke dingen gehaald ;)

 

- Gamo RGB 3x9-40

- Cold Steel Leatherneck SF

- Cold Steel GI tanto

- MFH US MC combat jack ( Zwart wind & waterdicht )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CMFC1988: Sleep alles maar mee naar de volgende meeting/camping! 'k Mag het graag even bepotelen, zo leer ik weer wat van dat legerspul kennen. :o

 

Was sowieso in de planning heb de baas al lief aangekeken, hetzelfde over de snijwerende handschoenen ;) Maar komen wat kruisbogen mee misschien wat normale bogen en wat messen, en anders moet je hier gewoon eens een keer langs komen :p je kijkt je ogen uit in ieder geval ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Mijn rijbewijs ;)

2. Zo'n butaanding waar je iets op kan verwarmen

3. Een waterfilter (of meerdere)

4. Meeeeeer batterijen!

5. Een BOL :D[/quote

 

Mocht u meer batterijen op vooraad willen hebben,raad ik u lithium batterijen aan, deze gaan langer mee kwa standtijd en shelf life

 

Aah, super, bedankt! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Nee toch.....gezien in een film.....oowwwkeeee..... Er zijn inmiddels betere lampen hoor. Deze is niet verkeerd (mega thrower!) de TK61

 

Zonder gekkigheid, waarop baseer jij de aankoop van een lamp? Ik op functionaliteit (max output, min output runtime, formaat en batterij type)

 

 

[ATTACH=CONFIG]13942[/ATTACH]

 

Nieuw item op mijn wishlist: Fenix TK45 High Performance Flashlight. Na gezien te hebben in Prometheus :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...