Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Ofwel zie je problemen, ofwel kansen en oplossingen. Als je 'messen' overal zomaar in huis in het zicht liggen... nu ja. Bij mij liggen die ofwel in de vaatwas, of op het droogrek, of in de lade. Niet dat ik zo ordelijk ben,

maar een beetje orde en respect voor je gerief en gereedschap kan geen kwaad. Dat denk ik dan maar weer.

 

Ik heb m'n katana set boven m'n tv hangen, en daar heb ik ook twee oude WWII dolken hangen. Gewoon omdat het mooi is. Maar de politie vind dat eng. M'n keukenmessen staan in de keuken in een blok, dus ook 'bij de hand'.

Plus dat het voor mij een prep zou zijn, en indien mogelijk een deel van m'n edc. Als je eenmaal een verlof hebt (voor een sportwapen, want je krijgt geen verlof voor iets praktisch) en de pleuris breekt uit kun je er op rekenen dat ze 't komen ophalen. Illegaal spul doe ik niet aan, is me het risico niet waard. Dus... Helaas. Misschien verkassen naar een ander land als dat kan en mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik wou dat vuurwapens nooit uitgevonden waren... Maar dat zal wel te utopisch gedacht zijn... :rolleyes:

 

Dat is inderdaad een utopie. Want het probleem zit 'm niet in de (vuur)wapens maar in de mens. Dat is zo'n beetje hetzelfde als voor alles en iedereen regeltjes verzinnen om zaken veiliger te krijgen.........criminelen/boeven/misdadigers/etc etc houden zich daar toch niet aan.............gek he?

 

Als je het ene verbied is de mens wel zo inventief om iets anders te verzinnen om z'n doel te bereiken......... als je daar rekening mee kan houden kan je veel zaken in een (beter) ander perspectief zien...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een utopie. Want het probleem zit 'm niet in de (vuur)wapens maar in de mens. Dat is zo'n beetje hetzelfde als voor alles en iedereen regeltjes verzinnen om zaken veiliger te krijgen.........criminelen/boeven/misdadigers/etc etc houden zich daar toch niet aan.............gek he?

 

Als je het ene verbied is de mens wel zo inventief om iets anders te verzinnen om z'n doel te bereiken......... als je daar rekening mee kan houden kan je veel zaken in een (beter) ander perspectief zien...:D

 

Ben ik het helemaal mee eens, daarom had ik het ook niet over regels en verbieden, maar de wat onzinnige gedachte dat ik wou dat het nooit uitgevonden was.

Dat het de mens zelf is die van een vuurwapen een potentieel moordwapen maakt ben ik het ook mee eens, feit is wel dat de uitvinding van het vuurwapen en de daaruit voortkomende ontwikkeling een hoop ellende heeft gefaciliteerd dan wel groter gemaakt.

Natuurlijk kan je met een mes/zwaard/pijl en boog/koekenpan ook veel schade aanrichten, maar kijk bijv even naar WOI, naar de loopgraven waar duizenden, wat zeg ik, miljoenen jonge knullen letterlijk aan flarden zijn geschoten door mitrailleurs, puur en alleen voor een paar meter winst of verlies. Of kijk nu naar de drones, die het mogelijk maken om op afstand, zonder lijfelijke aanwezigheid, mensen overhoop te knallen. Nou ja zo kan ik natuurlijk wel tig dingen noemen, stuk voor stuk hartstikke offtopic en ook nog eens onzinnig omdat het vuurwapen nou eenmaal wel uitgevonden en doorontwikkeld is. Maar goed, ik dacht als we dan toch wensen omtrent vuurwapens gaan uitspreken, dan spreek ik mijn wens ook even uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loreen, @phaelin, @wodan, @phtvs, @prepass,

 

Zullen we maar weer on-topic? Iets met een lijstje van 5 (prep)items voor op je lijstje met wensen (Nee, 5 vuurwapens tellen niet :p )

 

Mijn wishlist is niet geschikt voor publicatie op dit forum. Maar goed, aangepaste versie dan...

 

1: Nog meer voedselvoorraad

2: Een kachel met voorraad brandstof

3: Een groot waterreservoir

4: Een Fallkniven Thor of Odin :o

5: Kippen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lijstje....

 

1- meer lang houdbaar voedsel (waarom is die rommel zo duuurrr)

2- Zonnepanelen

3- Discovery mobiele telefoon

 

En als laatste een geld druk persje om dit alles te betalen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hier een lijstje dan met nog wat dingetjes die ik nog wil:

 

- Een extra kacheltje, was een flut-winter dus ik heb niet kunnen testen of m'n ene zibro m'n flatje, of iig 1 kamer warm genoeg houd

- Skills (heb een hoop meuk waarmee ik nog niet echt ge-oefend heb

- Een grotere solar generator van Goal-zero waar ik op het ogenblik het geld niet voor heb :(

- Kruisboog

- regenton

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loreen....Waar heb je de Fallkniven Thor of Odin voor nodig?

Je hebt toch een aantal messen?

 

Kun je dan niet beter voor een zaag of bijl gaan?

De rest van het rijtje kan ik begrijpen.... alleen dat mes(je)...:confused:

 

Hm, nou weet ik niet goed of ik moet uitleggen waar ik dat mes voor nodig zou hebben, of dat ik uit moet leggen hoe smileys werken? :confused: Die smiley staat er natuurlijk niet voor niets achter hè....

 

Maar goed:

Nee tuurlijk is dat mes niet mijn hoogste prioriteit, en zijn er veel nuttigere dingen die ik zou kunnen kopen.

Nee tuurlijk ga ik niet meer dan 500 euro uitgeven aan een mes.

 

Punt is dat ik gewoon geen fuck geef om materiële zaken. Daarom had ik ook nog geen lijstje gemaakt. Als ik iets niet nodig heb koop ik het niet, als ik iets wel nodig heb koop ik het, als ik het geld er niet voor heb dan heb ik pech en leg ik me daar bij neer. Heb ik later wel het geld en heb ik het dan nog steeds nodig, dan koop ik het dan.

De fallkniven thor en odin (ik kan niet kiezen, vandaar) vind ik gewoon de aller mooiste messen en vind ik gewoon leuk om naar te kijken, dus ik dacht als ik dan toch een "wishlist" moet maken dan zet ik ze er lekker op.

Vandaar. En vandaar de smiley er achter. Ik zou namelijk heel graag zo'n mes willen hebben, maar ik heb hem niet nodig en ga hem daarom ook echt niet kopen. Er werd echter gevraagd om een "wishlist", niet wat mijn volgende 5 aankopen zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn wishlist zou zijn

 

1 Saivo Hilleberg tent

2 dd hammock tarp, denk de 3 bij 3

3 Barnett Kruisboog

4 Aantal regentonnen voor het bewateren van mijn tuintje

5 Folding Firebox Campfire Stove

 

Is Barnett 'het' merk? Ik ben op zoek naar een betaalbare kruisboog, en betaalbare pijlen. Natuurlijk alleen bedoeld om te jagen in geval van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Barnett 'het' merk? Ik ben op zoek naar een betaalbare kruisboog, en betaalbare pijlen. Natuurlijk alleen bedoeld om te jagen in geval van...

Keuisboogonline.nl volgens mij staat heel veel over merken en de soorten die er zijn. Misschien eens bekijken? Prijsklasse tussen 70euro tot 5000 volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn opinie is het 1 van de merken, je hebt ook TenPoint, PSE, Excalibur, Stryker . Dit zijn de echte "goede" jacht kruisbogen, nadeel is je betaald er ook voor. De nieuwe Barnett Razr is in America 1600 dollar, in Nederland het zelfde in euro's. Zelf zit ik te kijken naar een Ghost of een Buck Commander, (dat door vele jagers een bewezen goed model is), maar ook beter betaalbaar. Barnett Quad zou je bv al rond de 400-500 range kunnen kopen, wat ook een goed bewezen model is. De andere merken hebben ook crossbows rond die prijs range. Verschil in merken is meer de model en de 1 richt zich meer op recurve, de ander op compound, Ik geloof dat er ook een merk was dat zich alleen richte op compound met reversed latten. Maar je hebt hoe dan ook bij 1 van die merken voor dat geld een betere kwaliteit in je handen dan bv een Man kung of een Jaguar. Tuurlijk alles werkt gewoon en kan gerust voor eten op tafel zorgen, alleen de 1 voelt als een wapen en de ander als speelgoed. Beste is gewoon rond te kijken bij die merken totdat je iets vind waarvan je zegt, ja dat is betaalbaar en haalbaar en de hele hele goedkope merken gebruik je als een back up, voor het geval dat. Dat is wat ik van plan ben in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

1 Compacte Waterfilters ( Prioriteit ) aangezien ik nu maar 1 militaire webtex rietje heb.

2 Haix Tibet gevechtslaarzen of een vergelijkbaar soort

3 Slaapmatje leger

4 Meer kennis en skills verder ontwikkelen

5 Een stukje grond waar ik nog een beetje kan rommelen zou wel erg mooi zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic

 

1 Tipi

2 Houtkachel ( eigenlijk 2, een voor in huis en een in de tipi)

3 Nieuwe cv mischien in combinatie met de houtkachel

4 10 kuub hout

5 Machette (die we willen Is even uitverkocht bij de prepshop)

 

Ik zag dit draadje weer staan en heb mij lijstje opgezocht. Leuk zo'n lijstje :D. De tipi is ondertussen onderweg. We hebben er een in Duitsland besteld maar die wilde ze alleen binnen Duitsland verzenden. Via via komt ie hier naar toe.

Nummer vijf van het lijstje is ondertussen ook hier aanwezig.

 

Tijd voor een nieuwe lijst:

 

1 leuke nieuwe buren.

2 Houtkachel voor huis en tent

3 cv

4 10 kuub hout

5 accupak om offgrid te kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...