prepper053 Geplaatst: 12 juli 2013 Delen Geplaatst: 12 juli 2013 Hoi allemaal, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik bedenk dat ik meerdere dagen achter elkaar water moet gaan drinken dan wordt ik het een beetje zat. Maar wat kan je doen, je hebt tenslotte maar weinig ruimte in je BOB. Een fles ranja meenemen? nee dat neemt teveel ruimte in beslag. Gelukkig heb ik de oplossing gevonden.... voor mij dan in ieder geval en hopelijk ook voor jullie. Jaren geleden kon men nog wel eens gepoederde limonade/sap kopen in de winkel, helaas is dat er nu niet meer. Maar ik heb een website gevonden die het verkoopt! Volgens mij de enigste in nederland. http://www.tsjechshop.nl/levensmiddelen/tang-limonade-sportdrank?limit=20&limitstart=0 1 pakje weegt ongeveer 8 gram en je kan er 1.5liter sap mee maken. prijs per pakje: 0.60 Dat is iets wat je wel kwijt kan in je bob en als je het omrekent is het goedkoper dan sappen in de winkel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 12 juli 2013 Delen Geplaatst: 12 juli 2013 Thee, blaadjes uit de natuur, koffie, ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 12 juli 2013 Delen Geplaatst: 12 juli 2013 dennen- of sparrennaalden thee (geen lariks natuurlijk) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 @prepper053 Ik begrijp je standpunt en er is zeker iets voor te zeggen . thee maken van allerlei blaadjes is een mogelijkheid of koffie maken van geroosterde wortelen /eikeltjes ed is ook een mogelijkheid of bepaald fruit sap maar zo'n zakje is inderdaad handig wat ik minder van die site vind is dat er niet staat wat de samenstelling is ,van dit spul Ook is het me niet duidelijk of het om sportdrank gaat of limonade want sportdrank poeder (isotone drank )kun je bij veel sportshops op het net kopen zo maar een voorbeeldje en er zullen nog wel betere en goedkopere sites zijn http://www.sportvoedingwebshop.com/sportdranken-sachets-c-37_70.html?osCsid=c48395ac35c0a9d07cba0005de2f88d4 Er is nog een punt waardoor die zakjes wel interessant zijn namelijk het isotone gebeuren dus zouten en suikers voor je lichaam , maar hoeveel en hoe vaak je dit zou kunnen gebruiken en hoe lang is mij niet bekend maar dhr @vheeswijk kan daar denk ik wel uitsluitsel over geven . Op deze manier drink je dus iets wat voor jou lekkerder is dan alsmaar water (Ik drink enkel maar water en vind dit erg lekker ) en het is ook nog goed voor je lichaam . Overigens als je kruiden droogt als munt en tijm ed dan neemt het weinig plek in , en net als in de zomer is een koud watertje met wat muntblad erg verfrissend en lekker gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Hoi allemaal, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik bedenk dat ik meerdere dagen achter elkaar water moet gaan drinken dan wordt ik het een beetje zat. Maar wat kan je doen, je hebt tenslotte maar weinig ruimte in je BOB. Een fles ranja meenemen? nee dat neemt teveel ruimte in beslag. Gelukkig heb ik de oplossing gevonden.... voor mij dan in ieder geval en hopelijk ook voor jullie. Jaren geleden kon men nog wel eens gepoederde limonade/sap kopen in de winkel, helaas is dat er nu niet meer. Maar ik heb een website gevonden die het verkoopt! Volgens mij de enigste in nederland. http://www.tsjechshop.nl/levensmiddelen/tang-limonade-sportdrank?limit=20&limitstart=0 1 pakje weegt ongeveer 8 gram en je kan er 1.5liter sap mee maken. prijs per pakje: € 0.60 Dat is iets wat je wel kwijt kan in je bob en als je het omrekent is het goedkoper dan sappen in de winkel. Dat is inderdaad heel handig, zeker met kinderen erbij. Bij ons in Rotjeknor zit vast wel een Tsjechiese winkel, dus ik zal eens kijken of ze het daar ook verkopen... scheelt weer verzendkosten Gr. en suc6, Martin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Zo een oplos drankje hebben we uitgeprobeerd op de laatste meting . Alleen had eerst niemand gelezen dat het voor 1, 5 liter water bestemd was en niet vaar 2 kopjes . Eerst was het veel te sterk maar dan met genoeg water er bij was het heel lekker . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 13 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2013 @prepper053 Ik begrijp je standpunt en er is zeker iets voor te zeggen . thee maken van allerlei blaadjes is een mogelijkheid of koffie maken van geroosterde wortelen /eikeltjes ed is ook een mogelijkheid of bepaald fruit sap maar zo'n zakje is inderdaad handig wat ik minder van die site vind is dat er niet staat wat de samenstelling is ,van dit spul Ook is het me niet duidelijk of het om sportdrank gaat of limonade want sportdrank poeder (isotone drank )kun je bij veel sportshops op het net kopen zo maar een voorbeeldje en er zullen nog wel betere en goedkopere sites zijn http://www.sportvoedingwebshop.com/sportdranken-sachets-c-37_70.html?osCsid=c48395ac35c0a9d07cba0005de2f88d4 Er is nog een punt waardoor die zakjes wel interessant zijn namelijk het isotone gebeuren dus zouten en suikers voor je lichaam , maar hoeveel en hoe vaak je dit zou kunnen gebruiken en hoe lang is mij niet bekend maar dhr @vheeswijk kan daar denk ik wel uitsluitsel over geven . Op deze manier drink je dus iets wat voor jou lekkerder is dan alsmaar water (Ik drink enkel maar water en vind dit erg lekker ) en het is ook nog goed voor je lichaam . Overigens als je kruiden droogt als munt en tijm ed dan neemt het weinig plek in , en net als in de zomer is een koud watertje met wat muntblad erg verfrissend en lekker gr will nou volgens mij is het gewoon kleur en smaakstof in een zakje, maar ik zag dat ze ook isotonic energiepoeder verkochten. 1 zakje is voldoende voor 0.33l. kost ook 60 cent geloof ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Hoi allemaal, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik bedenk dat ik meerdere dagen achter elkaar water moet gaan drinken dan wordt ik het een beetje zat. Dat heb ik ook, alsof je weer moet wennen aan iets drinken zonder smaakstoffen en suiker. Ik probeer de laatste tijd meer water te drinken ipv koffie/thee/ranja/frisdrank, volgens mij is dat wat gezonder (en goedkoper) en ik kan nu al 'wennen aan water drinken'. Gelukkig heeft m'n eiwit-shake nog een chocolade smaak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Drinken nu al een jaar of twee geen fris meer, ikzelf alleen maar water en koffie en de kids diksap (alleen water went wel en ook geen behoefte meer aan fris, wel fris voor bezoek in huis alleen blikjes). Bij de preps zitten wel bussen aanleng alleen voor echte nood. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 @prepper053 Dat klopt en ik denk dat dit isotonic energie poeder in feite beter is als een kleur en smaak stof , het is enkel dit soort dingen moet je met mate drinken en niet als limonade voordeel van dat isotonic gebeuren is je kan het ook in groot verpakking kopen (voor onderweg zijn die kleine zakjes wel handiger denk ik ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 @prepper053 Dat klopt en ik denk dat dit isotonic energie poeder in feite beter is als een kleur en smaak stof , het is enkel dit soort dingen moet je met mate drinken en niet als limonade voordeel van dat isotonic gebeuren is je kan het ook in groot verpakking kopen (voor onderweg zijn die kleine zakjes wel handiger denk ik ) gr will Grote verpakking? Enig idee waar? Grootste wat ik zag was een paar honderd gram. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 voor degene die aan water willen wennen ipv frisdrank (,is wel het lekkerste op een warme dag ) je zet een ''sterke'' thee van muntblad (tijm ed kan ook maar ik vind munt het friste) laat dit afkoelen ,giet het door een zeef , doe er wat citroen sap bij , zo maar wat druppels en als je wilt honing naar smaak en giet dit mengsel in van die ijsblokmaak zakjes en leg ze in de vriezer de andere dag als je dorst krijgt gewoon een glas water pakken en daar een paar van die ijsklontjes in doen . is lekker , dorst lessend en verfrissend gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 @dR3 de Aldi heeft het af en toe in blikken van 675 gram (is goed voor plm 8 liter drank) in de smaken citroen en sinaasappel ( en goedkoper als bij die sportshops ) of bij een sportshop : http://www.duursport-sportvoeding.nl/Amacx/Isotonic-Sportdrink-600-gr-1132 gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Het is alleen jammer dat ik nergens wat lees over de houdbaarheid. Enig idee @prepper053 ? Iemand? Ik zou mede gelet op de vitamines wel enkele in m'n INCH-bag willen stoppen als oppepper . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 @Kungfufox dat blik wat ik van de Aldi heb dat is zeker een jaar houdbaar (er staat 12-2013 op en heb het vorig jaar zomer gekocht ) maar ik denk, zeker als je het ongeopend houd en koel en vooral droog bewaard dat het toch zeker een paar jaar .houdbaar is gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mammie Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Ik heb altijd van die flesjes citroen sap in huis, paar druppeltjes in je glaasje water en het is net even wat anders en lekker fris! Kost iets van 0,60 cent en met een flesje doe je erg lang! Kan met en zonder bubbels, ik vind het erg lekker en schijnt nog gezond te zijn ook Weet niet of je er iets aan hebt, maar bij deze Staat op dat het houdbaar is tot januari 2014.. Weet niet of je dit daarna nog kan gebruiken?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Zo een oplos drankje hebben we uitgeprobeerd op de laatste meting . Alleen had eerst niemand gelezen dat het voor 1, 5 liter water bestemd was en niet vaar 2 kopjes . Eerst was het veel te sterk maar dan met genoeg water er bij was het heel lekker . Geert Het glazuur sprong spontaan van zijn tanden zo zoet was die eerste slok ghehehe Dat was wel vermaak! ... leedvermaak welteverstaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miss Jade Geplaatst: 13 juli 2013 Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Het is alleen jammer dat ik nergens wat lees over de houdbaarheid. Enig idee @prepper053 ? Iemand? Ik zou mede gelet op de vitamines wel enkele in m'n INCH-bag willen stoppen als oppepper . Misschien heb je hier iets aan? Discussie over de shelf life van deze limonadepoeders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 13 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2013 Het is alleen jammer dat ik nergens wat lees over de houdbaarheid. Enig idee @prepper053 ? Iemand? Ik zou mede gelet op de vitamines wel enkele in m'n INCH-bag willen stoppen als oppepper . ik heb geen idee, ik gok ongeveer 5 jaar. maarja het is een gokje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hippo Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Tsjee, water is het allerlekkerste wat er is, al die eeuwen evolutie heeft je geen cola leren drinken maar water, tip: wen nu alvast aan de smaak en stop met dure rommel drinken, je lichaam en portemonnee zullen je dankbaar zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan001 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Het glazuur sprong spontaan van zijn tanden zo zoet was die eerste slok ghehehe Dat was wel vermaak! ... leedvermaak welteverstaan Nou! Die persoon van de poederdrankjes was zeker vergeten te lezen wat er op het zakje stond? @Communicator lekker snugger van die persoon, maar later was het goed te drinken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan001 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Is goed te doen, en de tht is hiervan is 2 jaar, maar kan makkelijk meer zijn, omdat dit poeder goed vacuüm verpakt is. En de smaak is goed en suikervrij, vraag maar aan @jada, @Geert, @Communicator Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 bij de reform en sport winkels kun je kokertjes met isostar tabletten kopen 1 tablet in je bidon en je hebt heerlijk dorstlessend drinken met mineralen etc sinaasappel,citroen en druivensmaak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 bij de reform en sport winkels kun je kokertjes met isostar tabletten kopen 1 tablet in je bidon en je hebt heerlijk dorstlessend drinken met mineralen etc sinaasappel,citroen en druivensmaak Ik ken ze. Ik gebruik ze absoluut niet. Hier zit zoetstof in itt de Isostar poederbus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Tsjee, water is het allerlekkerste wat er is, al die eeuwen evolutie heeft je geen cola leren drinken maar water, tip: wen nu alvast aan de smaak en stop met dure rommel drinken, je lichaam en portemonnee zullen je dankbaar zijn. In de middeleeuwen en ook nog er na werd er meer wijn en bier gedronken dan water omdat het water erg vervuilt was . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.