Ga naar inhoud
GENEGEERD

De perfecte rugzak/tas: INCH/BOB, EDC en GHB


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
We zijn hier op zoek naar een betaalbare BOB. Aangezien de meeste nieuwe rugzakken van 50+ liter toch al gauw boven de 100 euro komen, viel me deze op

 

http://www.outdoorstunter.nl/aanbied...r-77x36x2.html

 

Iemand ervaring met deze tas en/of winkel?

 

Het lijkt me een goede deal namelijk.

 

Ik zou het niet doen ,je kan beter voor een Lowe Alpine of Berghaus ,een tweedehands legeruitvoering.

Vraag @frans81

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen ,je kan beter voor een Lowe Alpine of Berghaus ,een tweedehands legeruitvoering.

Vraag @frans81

 

 

DE laatste tijd worden er via Marktplaats veel Ex Defensie rugzakken aangeboden voor zeer mooie prijsjes.

Gewoon geduld hebben.

Ja ik heb er ook nog enkele in de verkoop.

ER zijn betere te koop . Weliswaar iets duurder maar dan blijf je niet bezig.

Spaar wat langer en heb geduld.

Beter meteen iets wat bevalt dan weer iets ( Een andere Rugzak ) die beter moet gaan bevallen .

En pak iets zonder Camo !! Gewoon een egaal Groene / Blauwe /zwarte enz. Of gewoon een mooie Grote Gele :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu al een tijdje de 5.11 tactical bail out bag van maxpedition en ben best tevreden over deze tas,

 

Lekker grote zakken vooraan , normaal voor patronen maar ik gebruik ze voor de silky vouzaag, vuurkit, kook kit,... binnenin genoeg ruimte voor shelteropties en voedsel. buitenzakjes aan de zijkanten ruim genoeg voor survivaltin met laetherman en aardig wat molle bevestegings linten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...
Absoluut mooi spul dat ze maken, ik heb de Maxpedition Fatboy Versipack voor het kleine spul. Veel handige vakjes, zeer robuust gemaakt.

 

Maar voor m'n BoB ben ik toch gevallen voor een Karrimor (wat een schitterende naam is dat :)) en wel de Karrimor Predator Patrol 45. Zonder de side pockets, die staan nog wel op mijn wish list.

 

Inderdaad maxpedition Jumbo E.D.C. S-Type maxpedition.jpg.1f829001c2213eff32002aecfb2a7951.jpg

en een BoB karrimor sabre 60-100 incl yoke met verschillende side pockets naar keuzeSabre-60-100-2.jpg.3c9bb9916bb75cdf076165f8eb392885.jpg

Vroeger een berhaus Vulcan en een lowe alpine sarracen gehad maar (erg goede kwaliteit)

Maar ik moet zeggen dat karrimor meer doordacht is en diverse opties heeft gezien het molle en plce systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik zelf heb het heel anders aangepakt.

 

Omdat ik niet weet wat er kan gebeuren heb ik een overdosis aan spullen in mijn auto.

Al deze spullen zitten waterdicht verpakt in een grote weekend tas met wieltjes eronder.

In deze weekend tas zit ook een lege rugzak.

 

Het idee is om in een noodgeval snel een veilig plekje op te zoeken en alle onnodige zooi achter te laten.

Bij uitbraak van een dodelijke ziekte neem ik bijvoorbeeld mijn mondmaskers en wegwerp overalletjes mee.

In geval van een overstroming is dit onnodig en zal ik eerder de lichtfakkels en droge kleding meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in een noodgeval snel een veilig plekje op te zoeken en alle onnodige zooi achter te laten.

En daar heb je eigenlijk al meteen het eerste probleem in je idee: "Noodgeval" en "Veilig plekje" zijn twee termen die moeilijk in dezelfde zin passen.

 

In geval van nood is haast vaak geboden en even rustig uitzoeken, in nota bene een stresssituatie, wat je wellicht het beste kunt gebruiken in je tas is eigenlijk gedoemd te mislukken.

Beter kun je een basistas hebben waar het hoogst (en altijd) nodige al inzit (water, eten, warmte) en die aanvullen naar behoefte (indien mogelijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar heb je eigenlijk al meteen het eerste probleem in je idee: "Noodgeval" en "Veilig plekje" zijn twee termen die moeilijk in dezelfde zin passen.

 

In geval van nood is haast vaak geboden en even rustig uitzoeken, in nota bene een stresssituatie, wat je wellicht het beste kunt gebruiken in je tas is eigenlijk gedoemd te mislukken.

Beter kun je een basistas hebben waar het hoogst (en altijd) nodige al inzit (water, eten, warmte) en die aanvullen naar behoefte (indien mogelijk).

 

Ik ga er vanuit dat het noodzakelijk kan zijn om in sommige gevallen je rugzak te dumpen om ergens aan te ontkomen.

Daarom een aantal basiszaken op het lijf (waterfilter, mes, zaklampje, wat je wilt).

 

Ook bij de (in mijn geval INCH), moet het mogelijk zijn snel gewicht te verminderen en alleen het hoognodige over te houden. Daypacks zijn hiervoor bv. geschikt, of een tasje met de essentiele dingen die je zo uit je INCH kunt vissen.

 

Zo kun je snel schakelen tussen het sjouwen met je rugzak (veel kilo's), kleine tas (paar kilo) of slechts een paar zaken op het lijf.

Flexibel blijven door modulair te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

INCH speelt bij mij niet zo.

Ik woon 5 meter boven NAP en ver buiten de stad.

In het ergste geval heb ik mijn BOL op 5 uur loop afstand.

 

Bij de meeste SHTF scenario's heb ik echt wel die 5-10 minuten om de rugzak te vullen met de benodigde dingen.

Bovendien bij het noodgeval dat ik snel moet vluchten blijf ik liever in mijn 4x4 pick up truck zitten. :cool:

 

Ik heb me de vaardigheden aangeleerd om zelfs in een nat bos een vuur en onderdak te maken.

Een zakmes en aansteker heb ik altijd op zak.

 

Een tas met spulletjes is altijd handig maar de vaardigheden om ze ook te kunnen gebruiken is belangrijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

We zoeken een goede rugzak sterk met afkoppelbare zij tassen die ook weer aan elkaar gekoppeld kan worden tot een rugzak.

Het liefs geen leger groen en zeker geen camouflage leger rugzak.

Er mag geen regenwater binnen dringen, en moet niet kleiner zijn dat 90 liter.

Al jaren is de wens zo'n rugzak te hebben, ook moet het heel goed zitten.

Ik denk dat grijs een kleur is waar je minder gauw rommel of gebruikers vlekken op ziet.

Ook denk ik dat we er niet onderuit komen om te kiezen voor leger rugzakken die zijn denk ik heel sterk en slijtvast.

Veel vakjes is ook we handig zo heeft alles een vaste plek.

 

O ja de bedoeling voor de rugzak van de beide zijzakken is om daar spullen in de doen die je altijd bij je wilt hebben, en dat is aardig wat.

 

Graag jullie tips

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...