Ga naar inhoud
GENEGEERD

De perfecte rugzak/tas: INCH/BOB, EDC en GHB


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn BOB is 35l. Alle spullen die ik nodig zou hebben voor 72 uur past er net in. Dan lijkt mij voor 3 personen een rugzak met 60l aan de krappe kant. los van de spullen die je niet driedubbel meeneemt. 3 setjes kleding neemt al aardig wat ruimte in.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wat stop je erin, drie militaire slaapzakken, of donzen Cumulus slaapzakken? Een familietent of een lichtgewicht tarp.

Luiers voor de uk en billendoekjes enzo. En wat eten jullie?

Eerst een lijst maken wat erin moet en dan zoeken naar een rugzak.

Die niet te zwaar moet zijn anders kom je niet ver.

Vriendin heeft uk in een draagzak?Anders kan zij ook een rugzak om he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had tot voor kort deze rugtas als 'bushcraft'-tas:

 

bob1-kopie.JPG.bcfee28b278a65b3ec3312fc83ad52ed.jpg

 

Zat al m'n zooi in, dus als we op pad gingen (met de auto) gooide we deze standaard in de koffer (van de auto).

Ik zet overal expres 'auto' achter want het was met dit tastje, met als inhoud o.a. een bijl, een machete, handzaag, etc, niet echt prettig lopen.

 

Maar aangezien ik nu enigzins ben aangestoken door het preppen en BOB enzo heb ik nu deze gekocht (gister binnen gekregen):

 

bob2-kopie.JPG.5e70024ffe228f6e351e2787c835f0d4.jpg

 

een Zweedse LK 35 met frame ..... weet het, het wat fora gelezen en de een loopt ermee weg en de ander loopt erop te schelden ....... maar aangezien ik eigenwijs ben ;)

Het frame en de cleane uitstraling spraken me wel aan.

Heb nu alles van de ouwe bushcrafttas nu in de LK35 gestopt en aangevult met nog een paar kleine spulletjes en moet zeggen dat ie me best prettig op de rug zit.

Binnenkort maar eens een stukkie gaan wandelen en kijken hoe dat ie bevalt ....... er kan in ieder geval nog een hele hoop bij in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hej hej,

 

'k ging vandaag naar de Scapino om een paar sloffen en gymschoenen voor m'n boefie .... en toen zag ik deze daaro hangen voor € 24,99

 

bob.jpg.ac09418e2bba6ce18688b7662ad4b2d9.jpg

 

ook via de webshop op : http://www.scapino.nl/accessoires/tassen/rugzakken/dames-heren-sport-accessoires-tassen-rugzakken-osaga-zwart-158430041

Heb 'm eens goed bekeken.... en daar kan een heule hoop in.

Diverse vakjes en scheidingsschotten.

 

158430041_01.jpg.5ba1d789c6d36c7ee23f505bb5a97d1c.jpg

 

Lijkt me wel een goeie onopvallende EDC of BOB voor iemand die geen bakken met geld uit kan geven aan spul.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dôh Logisch dat 2ehands goedkoper kan zijn, daar gaat het niet om, 'k zag dit ding hangen en dacht misschien heeft iemand hier er wat aan ...... stom van me, zal niet meer voorkomen.

 

Niks stom van je, lijkt me leuke tas. Maar voor dat geld mag je nieuw geen hoogstaande kwaliteit verwachten, tweedehands soms wel, vandaar mij bemerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah okay ;)

't geld zegt alleen niet zoveel, van die dure merk rugtassen trek je de stiksels vaak ook zo uit elkaar omdat de tas nix kost maar het merkje wat erop staat een heule boel.

 

'k heb die tas in m'n handen gehad, alle banden, vakken en risten etc bekeken ('k had de tijd, m'n vrouw was aan 't winkelen) en het leek me een goeie stevige tas voor dat geld.

Als je d'r 30kg in stouwd en er ff flink mee gaat rennen, mja dan kan ik me 't een en ander voorstellen .... maar voor normaal gebruik en als beginner lijkt 't me een prima ding.

 

't was maar ff een tip-dingetje voor het geval dat omdat ik 'm tegenkwam.... ik zou zowiezo iedereen aan raden eerst een lading rugtassen te bekijken en door de handen te laten gaan voordat men tot aanschaf overgaat. zéker als je het budget probeert te doen (en dat geld eigenlijk bij alles, niet alleen bij rugtassen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dôh Logisch dat 2ehands goedkoper kan zijn, daar gaat het niet om, 'k zag dit ding hangen en dacht misschien heeft iemand hier er wat aan ...... stom van me, zal niet meer voorkomen.

 

:) Niet gelijk zo happen, valt me op dat dat vaker gebeurd hier terwijl dat niet nodig is.

 

Interessante tas, ik ben juist op zoek naar een tas als EDC waar ook m'n laptop in kan zodat ik het makkelijk mee naar het werk kan nemen. Volgende week maar even een kijkje nemen dus thnx voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... die moest ik ff googlen .... maar das inderdaad een apparaatje wat handig kan zijn in budget en 2ehands rugtassen ......eh, uberhaubt een handig apparaatje btw ;)

Heel makkelijk te leren niet super speedy als de naam suggereerd maar heel handig voor dik materiaal zoals tassen shoenen en leder, vooral als je onderweg bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah okay ;)

't geld zegt alleen niet zoveel, van die dure merk rugtassen trek je de stiksels vaak ook zo uit elkaar omdat de tas nix kost maar het merkje wat erop staat een heule boel.

 

'k heb die tas in m'n handen gehad, alle banden, vakken en risten etc bekeken ('k had de tijd, m'n vrouw was aan 't winkelen) en het leek me een goeie stevige tas voor dat geld.

Als je d'r 30kg in stouwd en er ff flink mee gaat rennen, mja dan kan ik me 't een en ander voorstellen .... maar voor normaal gebruik en als beginner lijkt 't me een prima ding.

 

't was maar ff een tip-dingetje voor het geval dat omdat ik 'm tegenkwam.... ik zou zowiezo iedereen aan raden eerst een lading rugtassen te bekijken en door de handen te laten gaan voordat men tot aanschaf overgaat. zéker als je het budget probeert te doen (en dat geld eigenlijk bij alles, niet alleen bij rugtassen)

 

Ik wil niet de Grammer Nazi uithangen, maar kun je ook gewoon woorden typen? Dit heeft niets met dyslexie te maken.

Mijn Nederlands is ook zeker niet feilloos, in tegendeel, maar ik probeer wel woorden te typen.

 

't

'k

m'n

d'r

ff

nix

 

Het kost je hooguit 1 a 2 letters extra typen, dat kun je toch wel aan?

 

Over de rugzak, je krijgt waar je voor betaald. Ik ken de rugzak niet maar ik verwacht geen duurzaam product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet de Grammer Nazi uithangen, maar kun je ook gewoon woorden typen? Dit heeft niets met dyslexie te maken.

Mijn Nederlands is ook zeker niet feilloos, in tegendeel, maar ik probeer wel woorden te typen.

 

't

'k

m'n

d'r

ff

nix

 

Het kost je hooguit 1 a 2 letters extra typen, dat kun je toch wel aan?

 

Over de rugzak, je krijgt waar je voor betaald. Ik ken de rugzak niet maar ik verwacht geen duurzaam product.

 

Niks beters te doen? je begrijpt het toch? Hoezo niet de gramatica nsb'er uithangen? Doe toch FF normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks beters te doen? je begrijpt het toch? Hoezo niet de gramatica nsb'er uithangen? Doe toch FF normaal.

 

Volgens mij ben jij diegene die niet normaal typt. Dus wie moet er normaal doen?

 

je begrijpt het toch?

 

Laat ik het anders uitleggen:

We hebben een orkest wat de 5de Beethoven speelt (of elk ander willekeurig nummer), dan is het prettig is dat alle muzikanten in een orkest niet vals spelen en in de maat. Dat klinkt een stuk beter.

De dirigent zal niet zeggen: "Nou ja, het orkest zat er soms wat naast, maar de luisteraar begrijpt toch wel dat het de 5de van Beethoven was’"

 

Daarbij is het een vorm van respect voor de lezer. Jij post een tekst op het forum met als doel ons iets bij te brengen, te informeren of ergens op te wijzen, in dit geval een budget rugzak.

 

Waarom is het dan respectvol voor de lezer? Dat is omdat je het jouw lezer een stuk makkelijker maakt als je zorgt dat jouw verhaal goed leesbaar is. Een stuk tekst dat de juiste woorden gebruikt, leest veel makkelijker dan een stuk tekst waarin dat niet het geval is.

Als lezer wil ik mij concentreren op de inhoud van de tekst, dat is jou doel ook als je iets post.

Maar als jij niet dezelfde woorden gebruikt als gebruikelijk, dan kost tijd, moeite en energie. Pas na het decoderen komt ik (of iemand anders) eventueel toe aan het begrijpen van de inhoud. Terwijl je post om gelezen te worden, om iets aan iemand te vertellen, ik mag aannemen dat het daar toch uiteindelijk om gaat.

 

Ik val je niet aan op een d of t of ander grammaticale fout, die maken we allemaal en ik zeker. Daar begin ik niet over, ik ben zelf ook niet goed in voudtlooz Nederlands. Maar als je 'k typt, dat zijn twee toetsen, dan kun je dus ook ik typen, net zoveel toetsen en geeft aan dat je respect hebt voor diegene die je bericht leest.

Je zal het er wel niet mee eens zijn, maar denk er maar eens over na.

 

Daarbij, je bent toch Nederlander? Typ dan ook als één.

 

Als extra, zie forum regels:

Als je een post maakt zorg er dan voor dat je goed Nederlands schrijft, dit komt ten goede van het forum en de leesbaarheid en kans op meer boeiende reacties."

Kun je hier vinden => http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan me helemaal te laten gaan en vol de aanval te kiezen en hier ff het e.e.a. te gaan uitbenen ...... en toen herinnerde ik me een paar opmerkingen hier op het forum over van die opnaaitrollen en dacht ah!..... dus ik ben weer helemaal chill en relaxed :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...