Ga naar inhoud
GENEGEERD

De perfecte rugzak/tas: INCH/BOB, EDC en GHB


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

Ik zie het merk Maxpedition bij herhaling terugkomen op deze, inmiddels al 39(!), pagina's. Maar feit blijft dat Maxpedition in China wordt gemaakt. Als ik Chinese gear kan voorkomen, dan doe ik dat graag. Dus mijn vraag is: wel alternatief dat in "de Westerse wereld" gemaakt is kunnen jullie adviseren voor de Maxpedition Vulture-II [46 liter] (of anders de Condor-II [32 liter], of als het echt niet anders kan de Falcon-II [25 liter])??? Thanks!

 

Kent iemand hier bijvoorbeeld de Fast Pack EDC [30 liter] van Triple Aught Design? Ik houd deze tas in de gaten omdat de kwaliteit me top lijkt, helaas is de verkrijgbaarheid is slecht. Zie: http://www.tripleaughtdesign.com/Equipment/Bags-And-Packs/FAST-Pack-EDC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het warme welkom.

De reden is met name gebrek aan vertrouwen in de kwaliteit: ik vind $180.-- retail niet zo erg, maar voor die prijs is die tas in China gemaakt, naar Amerika verscheept en wordt er nog winst gemaakt ook. En dan heb ik de Nederlandse prijzen en tussenhandel nog niet eens meegenomen. Dus dan betaal ik liever voor een tas die door een fabrikant 'in huis' is gemaakt. En dan komt misschien een stukje 'gunnen' om de hoek kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het warme welkom.

De reden is met name gebrek aan vertrouwen in de kwaliteit: ik vind $180.-- retail niet zo erg, maar voor die prijs is die tas in China gemaakt, naar Amerika verscheept en wordt er nog winst gemaakt ook. En dan heb ik de Nederlandse prijzen en tussenhandel nog niet eens meegenomen. Dus dan betaal ik liever voor een tas die door een fabrikant 'in huis' is gemaakt. En dan komt misschien een stukje 'gunnen' om de hoek kijken.

 

 

Gunnen is een ding, maar TAD Gear is berucht over het feit dat ze exorbitante hoge prijzen vragen voor producten.

 

$325 voor een 30 liter tas?!? Echt niet.

 

Dit is misschien wel wat:

 

http://specopstech.com/osc/index.php?cPath=146_161&osCsid=903ca214f54d458994c67f033b459300

 

Bombproof spul. En aanzienlijk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gunnen is een ding, maar TAD Gear is berucht over het feit dat ze exorbitante hoge prijzen vragen voor producten.

 

$325 voor een 30 liter tas?!? Echt niet.

 

Het is inderdaad veel geld. Ik zou die tas moeten voelen/passen om de kwaliteit te kunnen beoordelen. Dus wellicht zal ik die nooit kopen. Dank voor de SOTech-tip - die ga ik even goed onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het warme welkom.

De reden is met name gebrek aan vertrouwen in de kwaliteit: ik vind $180.-- retail niet zo erg, maar voor die prijs is die tas in China gemaakt, naar Amerika verscheept en wordt er nog winst gemaakt ook. En dan heb ik de Nederlandse prijzen en tussenhandel nog niet eens meegenomen. Dus dan betaal ik liever voor een tas die door een fabrikant 'in huis' is gemaakt. En dan komt misschien een stukje 'gunnen' om de hoek kijken.

 

Helemaal duidelijk.

5.11 laat zijn spullen ook in Azië maken maar wel op de American way inclusief de kwaliteit.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als EDC heb ik een oud zwart trail rugzakje, is tevens mijn GHB, genoeg handige vakjes, lekker versleten maar oerdegelijk.

Ondanks alle prep inhoud nog steeds ruim genoeg ruimte voor de dagelijkse dingen die ik erin mik.

Niemand heeft door dat er zo veel in zit.

 

Als BOB heb ik voor de saracen gekozen, de sidepockets zitten momenteel gewoon in het hoofdcompartiment en nog heb ik ruimte over. Ik vond het belangrijk om extra ruimte over te hebben maar dat ik het dan wel met de banden samen kan pakken, de saracen kan dat uitstekend. Het lijkt nu een veel kleinere rugzak.

Ook zocht ik stevige stof, liefst waterafstotend. In de BOB zelf heb ik een paar waterdichte zakken en tassen, de grootste (45 liter) is gevuld met de meeste spullen, de anderen niet, die zitten ook gewoon daarin.

Iemand anders hiervoor (sorry, naam even kwijt) koos volgens mij voor dezelfde redenen de saracen, flexibiliteit.

Hier wil ik aan toevoegen: omdat je het kan samenpakken, ook dezelfde mobiliteit als kleinere tassen.

Als het echt koud is trouwens, raad eens waar mijn onderstel dan ook nog in gaat ? precies, mijn rugzak.

 

 

Maxpedition vind ik prachtig spul, maar elke keer als ik iemand daarmee zie, denk ik meteen: PREPPER !!! Ik weet niet of meer mensen dat hebben ? Blijft erg mooi spul hoor, bedoel het niet verkeerd. Ga echt wel kwijlen van die mooie tassen, zelfde heb ik met berghaus. Ik had er alleen het budget niet voor.

 

Tip: Let bij tweedehands Saracens op de binnenvoering, nog mooi zwart is prima, wit uitgeslagen is versleten en niet meer goed waterdicht (en het staat lelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als EDC heb ik een oud zwart trail rugzakje, is tevens mijn GHB, genoeg handige vakjes, lekker versleten maar oerdegelijk.

Ondanks alle prep inhoud nog steeds ruim genoeg ruimte voor de dagelijkse dingen die ik erin mik.

Niemand heeft door dat er zo veel in zit.

 

Als BOB heb ik voor de saracen gekozen, de sidepockets zitten momenteel gewoon in het hoofdcompartiment en nog heb ik ruimte over. Ik vond het belangrijk om extra ruimte over te hebben maar dat ik het dan wel met de banden samen kan pakken, de saracen kan dat uitstekend. Het lijkt nu een veel kleinere rugzak.

Ook zocht ik stevige stof, liefst waterafstotend. In de BOB zelf heb ik een paar waterdichte zakken en tassen, de grootste (45 liter) is gevuld met de meeste spullen, de anderen niet, die zitten ook gewoon daarin.

Iemand anders hiervoor (sorry, naam even kwijt) koos volgens mij voor dezelfde redenen de saracen, flexibiliteit.

Hier wil ik aan toevoegen: omdat je het kan samenpakken, ook dezelfde mobiliteit als kleinere tassen.

Als het echt koud is trouwens, raad eens waar mijn onderstel dan ook nog in gaat ? precies, mijn rugzak.

 

 

Maxpedition vind ik prachtig spul, maar elke keer als ik iemand daarmee zie, denk ik meteen: PREPPER !!! Ik weet niet of meer mensen dat hebben ? Blijft erg mooi spul hoor, bedoel het niet verkeerd. Ga echt wel kwijlen van die mooie tassen, zelfde heb ik met berghaus. Ik had er alleen het budget niet voor.

 

Tip: Let bij tweedehands Saracens op de binnenvoering, nog mooi zwart is prima, wit uitgeslagen is versleten en niet meer goed waterdicht (en het staat lelijk)

 

'k Vermoed dat ik dat was, heb zelf sinds een klein half jaartje de Saracen.

 

Het enige nadeel aan de rugzak is zijn eigen hoge gewicht.

Misschien als ik alle gear vervangen heb voor superdure ultra light spullen dat het met een kleiner en lichter model kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Vermoed dat ik dat was, heb zelf sinds een klein half jaartje de Saracen.

 

Het enige nadeel aan de rugzak is zijn eigen hoge gewicht.

Misschien als ik alle gear vervangen heb voor superdure ultra light spullen dat het met een kleiner en lichter model kan.

 

En hoe bevalt ie inmiddels? Al eens flink me buiten gespeeld? Je wilde 'm toch gaan verven oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe bevalt ie inmiddels? Al eens flink me buiten gespeeld? Je wilde 'm toch gaan verven oid?

 

Verven?! Dat was dan weer iemand anders.

 

De rugzak bevalt uitstekend, de conditie wat minder. :o

Eerste keer ging ik iets te enthousiast met 15kg lading erin m'n standaard rondje lopen (4,5km) en dat viel vies tegen.

Daarna me voorgenomen iedere week een paar keer te gaan lopen met opbouwende lading, maar in de praktijk is dat maar twee keer per maand. :rolleyes: Voor een middagje bos gebruik ik eigenlijk nog steeds m'n kleine rugzakje.

 

Ik merk dat ik al die blikken toch ook niet zo plezierig vind, als ik met zo'n grote woodland camo zak rondloop, ook een reden waarom ik er minder mee loop dan gepland, naast de gebruikelijke menselijke zwakheden als luiheid en gemak uiteraard. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die blikken herken ik heel erg, ik doe er vanaf de volgende keer een zwarte regenhoes van een ander merk omheen. Minder blikken hoop ik.

En ik wil mijn bagage trolley meepakken, om te testen. Misschien ergens verstoppen als ik er niet meer verder mee kom.

 

Maar niet vandaag......

en misschien prop ik gewoon heel veel in mijn gewone rugzakje en ga daar mee oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die blikken herken ik heel erg, ik doe er vanaf de volgende keer een zwarte regenhoes van een ander merk omheen. Minder blikken hoop ik.

En ik wil mijn bagage trolley meepakken, om te testen. Misschien ergens verstoppen als ik er niet meer verder mee kom.

 

Maar niet vandaag......

en misschien prop ik gewoon heel veel in mijn gewone rugzakje en ga daar mee oefenen.

 

Ik heb zo'n shoppingtrolley, daar wil ik die rugzak ook op kunnen zetten. Het frame + wielen wegen minder dan 1 kg. Moet ik nog een beetje mee prutsen en uitproberen.

 

Regenhoes is wellicht een idee tegen de vreemde blikken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik blijf bij mijn medium alice pack later nog een large alice pack erbij ...... gewicht wordt goed verdeeld is comfortabel en Bomb proof kost sur plus bijna niks en er is genoeg van te vinden als er iets kapot of versleten is .......if it aint broke .....dont try tho fix it ....:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Mijn "maak dat ik wegkom" tas inhoud, alles past in een piepklein laptopsleeveje voor een 12 in laptop, serieus.

 

Inhoud

 

Vouwzaag, Mora companion met plusminus 20 meter koort erom gewonden, een zwikkie rangerbands( strips fietsbinnenband) rib ties en mijn firesteel, een ijzerzaagje, een klein klapschopje demontabel, een hevelpomp van 2 euro, mijn esbitje met Loki firestarters, waterfilter voor 2000 liter met reserve filter voor nog eens 2000 liter, zaklampje, slijpsteentje, flutmultitooltje, reserve mes, 2 spaceblankets (95 ct bij action) en mijn kleine akai am/fm radiotje met batterijen.

 

001.jpg.0b87768438fbbbd503e1688ba29794ac.jpg

 

en als voer voor onderweg staan er drie grote potten pindakaas( das heeeeeeel veel energie voor heel weinig) en bouillionblokjes klaar in de kast.

 

Oja, en de hele zooi past in laptopsleeve) in het voorvak van mijn 25/30 liter rugzakje en dan heb ik nog ruimte over voor droge sokken een waterzak en een zeiltje om onder te pitten, tis voor nood, niet om rampen op wereldschaal te overleven tot het einde der tijden.

 

Ben zelf erg blij met dit kleine beetje spulletjes die me uit penibele situaties kunnen redden, weegt compleet nog geen 5 kilo en weet 100% zeker dat ik 1000% beter ben voorbereid als jan met de korte achternaam waarvan ik er duizenden tegenkom op weg naar mijn werk, dat geeft me een fijn gevoel, een beetje wakker geworden zijn de afgelopen jaren draagt ook bij aan dat gevoel uiteraard.

 

 

Welke waterfilter is is dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Zie hem alleen maar op ebay en andere chinese verkopers. is deze ook in nederland te koop ?

Ik zoek namelijk een goedkope waterfilter waar ik wel water mee kan filteren om mee te koken (met mijn Lifestraw lukt dat helaas niet).

 

Als je je water toch gaat koken, is het filteren door een doek of koffiefilter voldoende. Gaat ook alles dood na een paar minuutjes.

 

Om brandstof te sparen gebruik je een filter.

 

Nederlandse leverancier (zelf ook daar gekocht) http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/koken-water/mini-outdoor-water-filter.html

 

Door het kleine keramische element, moet je lang pompen voor 1 liter, ongeveer 3 minuten. Ook zit het kleine element snel verstopt, voorfilteren is cruciaal. In 't veen, waar ik hem heb gebruikt, zweven veel kleine deeltjes in het water en zonder voorfilteren moet je hem een paar keer schoonmaken voor je de petfles vol hebt. http://preppers.nl/forum/threads/5054-Voorfilter-voor-keramisch-waterfilter?highlight=pureeasy

 

Jammer genoeg ben je net te laat! Mijn pureeasy + twee nieuwe elementen krijgt een nieuwe eigenaar.

 

Maar ik zou de Sawyer Squeeze aanbevelen: http://prepshop.nl/buitenleven/water/sawyer-pointone-squeeze-waterfilter Simpel en enorme capaciteit (3,8 miljoen liter, versus 2000 per element van de pureeasy)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...