Ga naar inhoud
GENEGEERD

De perfecte rugzak/tas: INCH/BOB, EDC en GHB


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Als je het forum doorleest kom je er achter dat de meeste hier niet in staat zijn om met 30 kilo 25 km te lopen, vandaar ook dat er een hoop draadjes zijn over het makkelijker vervoeren van een BOB.

 

Ik heb een collega die 150 km hardloopt achter mekaar leuk om te weten maar dat is een los staand geval.

 

En trainen is leuk maar het moet lichamelijk ook mogelijk en voor hoop mensen is dat niet zo, daar zijn er hier ook genoeg van.

 

Een knop omzetten is leuk voor een keer maar op langere termijn ga je daar lichamelijk aan onder door en is dus ook geen oplossing.

 

Als je getraind bent weet je waar voor je traint en weet je dus ook wat je kan hebben, en hoef je dat hier niet te vragen of op te zoeken.

 

Ik geef advies aan de hand van mijn ervaringen en die van de mensen om heen ik kan ook met meer gewicht lopen maar wil ik dan, nee liever niet want elke kilo extra maakt het moeilijken en al helemaal in moeilijk terrein of als je snel weg moet zijn.

 

En de kans op blessures word ook groter naar mate het gewicht groter word hoe getrainnd dat je ook bent.

 

M.v.g. JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je draait de discussie om. Jij zegt altijd onder de 20 kg. Ik zeg dat het terrein je max bepaalt. En dat dus 20kg geen heilig getal is. Bovendien hoef je het niet elke dag te lopen, maar alleen naar je Bol. Ook ik spreek uit ervaring (10jaar) . ik neem misschien veel mee maar de absolute top neemt 50 tot 60 kg mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait de discussie om. Jij zegt altijd onder de 20 kg. Ik zeg dat het terrein je max bepaalt. En dat dus 20kg geen heilig getal is. Bovendien hoef je het niet elke dag te lopen, maar alleen naar je Bol. Ook ik spreek uit ervaring (10jaar) . ik neem misschien veel mee maar de absolute top neemt 50 tot 60 kg mee.

 

Ik vind inderdaad dat je het beste altijd onder de 20 kilo kan blijven en het terrein maakt dan niet uit het moet lekker aan voelen ook al sta je stil.

 

En niet iedereen heeft een bol dichtbij of heeft niet eens een bol of kan er niet bij komen, en als je snel ergens weg moet gaan is een tas van 30 kilo echt geen pretje, ik moet als op een speciale manier een tas van 30 kilo pakken die slinger ik niet zomaar op mijn rug want dan donder ik om.

 

En 50 tot 60 kilo slaat natuurlijk nergens op, dat is meer dan de helft van het gemiddelde lichaams gewicht van mensen, dat is het zelfde als die collega van mij met 150 kilometer hardloopt, dat is een exces en totaal niet relevant.

 

Zoals ik al meerdere keren aangaf, neem lekker mee wat je wil maar ga niet een onervaren ongetraind persoon vertellen dat hij wel makkelijk 30 kilo kan meenemen want dat is niet realistische en als je zo ervaren bent weet je dat zelf ook wel.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind inderdaad dat je het beste altijd onder de 20 kilo kan blijven en het terrein maakt dan niet uit het moet lekker aan voelen ook al sta je stil.

 

En niet iedereen heeft een bol dichtbij of heeft niet eens een bol of kan er niet bij komen, en als je snel ergens weg moet gaan is een tas van 30 kilo echt geen pretje, ik moet als op een speciale manier een tas van 30 kilo pakken die slinger ik niet zomaar op mijn rug want dan donder ik om.

 

En 50 tot 60 kilo slaat natuurlijk nergens op, dat is meer dan de helft van het gemiddelde lichaams gewicht van mensen, dat is het zelfde als die collega van mij met 150 kilometer hardloopt, dat is een exces en totaal niet relevant.

 

Zoals ik al meerdere keren aangaf, neem lekker mee wat je wil maar ga niet een onervaren ongetraind persoon vertellen dat hij wel makkelijk 30 kilo kan meenemen want dat is niet realistische en als je zo ervaren bent weet je dat zelf ook wel.

 

M.v.g JP

 

Je hebt mij niet zien vertellen dat een onervaren persoon zo maar 30 kg mee kan nemen. Maar 20 kg als harde eis stellen vindt ik (met mijn ervaring) raar. Als jij niet wilt beamen dat het van het terrein afhangt wat je mee kunt nemen dan heeft discussiëren helemaal geen zin want dan kan ik net zo goed tegen een pantserplaat aan lullen(21kg is ook boven de 20.. Niet gelijk 30) .trouwens' Absolute top noem ik speciale eenheden als kct en SAS.

 

En inderdaad zon rugzak pak je niet zo 123 op doe maar met zijn tweeën ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt mij niet zien vertellen dat een onervaren persoon zo maar 30 kg mee kan nemen. Maar 20 kg als harde eis stellen vindt ik (met mijn ervaring) raar. Als jij niet wilt beamen dat het van het terrein afhangt wat je mee kunt nemen dan heeft discussiëren helemaal geen zin want dan kan ik net zo goed tegen een pantserplaat aan lullen(21kg is ook boven de 20.. Niet gelijk 30) .trouwens' Absolute top noem ik speciale eenheden als kct en SAS.

 

En inderdaad zon rugzak pak je niet zo 123 op doe maar met zijn tweeën ;)

 

Wat ik bedoel is dat een rugzak lekker moet zitten en voor een hoop mensen zit 30 kilo niet lekker hoe goed je rugtas ook is dus dan maakt het terrein niet uit want oncomfortabel is dan toch wel.

 

Maar jij hebt volkomen gelijk iedereen kan makkelijk met meer dan 20 kilo lopen ik zit er volkomen naast.

 

M.v.g P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel is dat een rugzak lekker moet zitten en voor een hoop mensen zit 30 kilo niet lekker hoe goed je rugtas ook is dus dan maakt het terrein niet uit want oncomfortabel is dan toch wel.

 

Maar jij hebt volkomen gelijk iedereen kan makkelijk met meer dan 20 kilo lopen ik zit er volkomen naast.

 

M.v.g P

Ja moet lekker zitten heb je 100 punten voor. Maar nu kom je weer met die 30 kg aanzetten ....ik probeer alleen maar te zeggen dat als je bob bv 22 kg is dat helemaal niet erg is.. Het heeft ook met je bug out plan te maken.. Met hoeveel mensen ben je, wat is de samenstelling van je groep. Hoe ver is je bol .. Door wat voor terrein moet je... Dat alles bepaalt wat je mee neemt en hoeveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja moet lekker zitten heb je 100 punten voor. Maar nu kom je weer met die 30 kg aanzetten ....ik probeer alleen maar te zeggen dat als je bob bv 22 kg is dat helemaal niet erg is.. Het heeft ook met je bug out plan te maken.. Met hoeveel mensen ben je, wat is de samenstelling van je groep. Hoe ver is je bol .. Door wat voor terrein moet je... Dat alles bepaalt wat je mee neemt en hoeveel.

 

En ik heb gezegd (mijn mening) dat je moet proberen onder de 20 kilo te blijven ten alle tijden ik zeg niet dat het verkeerd is om er boven te gaan.

 

20 kilo loopt nu eenmaal makkelijker dan 22 of 30 kilo.

 

Maar als je uitgaat van 20 kilo en je zit er iets boven dan is dat nog niet zo erg maar ga je gelijk uit van 30 kilo en je gaat er boven word het toch een stuk vervelender.

 

Mijn winter uitrusting is ook bijvoorbeeld zwaarder dan mijn zomer, maar mijn zomer probeer ik echt wel onder de 20 kilo te houden.

 

Ik heb dit ook door schade en schande geleerd en ik had het prettig gevonden als ik van te voren had geweten dat 20 kilo een mooi gewicht is, dit geld trouwens ook voor de bijna alle mensen met wie ik weg/om ga, de vrouwen zelfs liever nog wat minder.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb gezegd (mijn mening) dat je moet proberen onder de 20 kilo te blijven ten alle tijden ik zeg niet dat het verkeerd is om er boven te gaan.

 

20 kilo loopt nu eenmaal makkelijker dan 22 of 30 kilo.

 

Maar als je uitgaat van 20 kilo en je zit er iets boven dan is dat nog niet zo erg maar ga je gelijk uit van 30 kilo en je gaat er boven word het toch een stuk vervelender.

 

Mijn winter uitrusting is ook bijvoorbeeld zwaarder dan mijn zomer, maar mijn zomer probeer ik echt wel onder de 20 kilo te houden.

 

Ik heb dit ook door schade en schande geleerd en ik had het prettig gevonden als ik van te voren had geweten dat 20 kilo een mooi gewicht is, dit geld trouwens ook voor de bijna alle mensen met wie ik weg/om ga, de vrouwen zelfs liever nog wat minder.

 

M.v.g JP

Goeiezaak! Dan zijn we er haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Floesh en @larik...het heeft ff geduurd maar hier zijn dan wat fotootjes van de rugzak en wat ik er tot nu toe in heb.

 

BOB-1.jpg.f00da6350ffada3008f7a5040a0670ca.jpg

 

Rugzak 44 ltr...

 

BOB-2.jpg.4292db689b100f84ad2e659958c0c4ee.jpg

 

Hier dan de (voorlopige) inhoud:

 

BOB-3.jpg.3be67e30e67c993dc08d074bd7fd7215.jpg

 

Nordisk Svalbard tent+ Coleman 3 seizoenen slaapzak..beide IN de rugzak...heb nog een matje die ik aan de buitenkant vast gesp.

 

BOB-4.jpg.a044a3a469d9b3f4fbfbab7bb491df7c.jpg

 

Spullen om vuur te maken indien nodig.

 

BOB-6.jpg.68ae5db580927aad3f194cb570fe1f49.jpg

 

Wat lampjes voor als het donker is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel 2 vd inhoud:

 

BOB-7.jpg.4eda8e895a0e9e37bd2bc882f160a42d.jpg

 

Watertankje en LifeStraw

 

BOB-11.jpg.ab2624090b4ca27709ebc638567a5bd3.jpg

 

EHBO-kitje

 

BOB-8.jpg.36648cc39da3f07a85a14ad2903acb23.jpg

 

Kaarten vd omgeving

 

BOB-9.jpg.bfc869bcdfed3d0831c5b481cf56d17c.jpg

 

Verrekijker en wat om vast te maken.

 

BOB-10.jpg.d355f361f0880289d9e0b37c34aaa51e.jpg

 

Wandelstokken voor als ik lopen moet in plaats van fietsen wat ik van plan ben te doen.

 

Verder zitten er nog een aantal andere kleinere dingen in...zoals een poncho, klapzaag...en er moet natuurlijk nog eten in.

 

Maar zoals gezegd probeer ik PH per fiets te bereiken als het nodig is...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@zippo....dit zijn de specs:

 

 

Details

Description

Duraflex branded buckles and clips

10 Gauge self repair zips

Shock cord top system

Draw cord snow closure, Chest and waist strap

Waterproof transit case, Lid Compartment

Accessory D-rings, Utility chain

Airmesh funnel back system, Padded waist system

Specifications

Fabric/Materials:

XTP1000D

Capacity:

44 litre

Side Pockets:

2x2 litre

Packaging:

PBHT

Item Dimension:

64x32x22cm

Pack Size:

59.5x32x6.5cm

Weight:

1.45 kg

 

 

Grt easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen even langs de action fietsen dus, dankje voor de tip! @houthe

 

een opvouwbare jerrycan van ik geloof 5 liter (kan ook 10 zijn) heb ik onlangs gekocht bij de Action, kostte geloof ik nog geen 2 euro

 

Ik had er ook twee gekocht, binnen twee tripjes allebei lek.

Prijs/kwaliteit is per in verhouding, 't kost bijna niets en 't is bijna niets.

 

Ik ben terug bij de petfles en op de camping een mini jerrycan waar ooit 5 liter siroop in heeft gezeten.

Die heb ik nog uit het scoutinggebouw bij Nunspeet gesnaaid, met toestemming van @CMFC1988 uiteraard.

 

Een degelijkere variant van een opvouwbare jerrycan staat nog wel op de verlanglijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan weer wat minder handig. Voor de watervoorraad thuis misschien wel handig, hoewel die niet opvouwbaar hoeven te zijn.

Die prijzen zijn amper te weerstaan bij de action winkels, maarja aan rommel hebben we weinig.

 

Naast aliens en kometen om de oren ook nog eens lekkage, nee bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Vraagje. Is een Lowe Alpine Sting groot genoeg? Normaal 60 + 2x 10 Ltd Ik kan er een over nemen van iemand zonder daypacks. Die daypacks krijg ik nog wel ergens gevonden. Familie situatie: Mijn vriendin plus kind van 1 en ik natuurlijk.... Er zal wel een EDC bij komen hoor die in geval van SHTF bij m'n vriendin op de rug komt te hangen?

 

Wat denken jullie? Is dit te klein wel lekker wendbaar natuurlijk, of moet ik voor de Strike gaan? De Saracen vind ik veel te groot en lomp. Ziet er leuk uit in de winkel me plastic zakken er in maar in het echt is dat wel wat anders denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...