Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is jouw favoriete merk B.O.B./G.H.B./I.N.C.H. rugzak?


Summ

Welk merk rugzak vind jij het beste?  

73 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk merk rugzak vind jij het beste?



Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor mij is het Tasmanian Tiger een degelijk Duits merk, en ze zien er nog mooi uit ook.

 

Kleine pack voor max 3 dagen (met voedsel) de Combat flecktarn van 22 liter:

 

7716032a_zps781c45c7.jpg

 

Grote pack voor max 14 dagen (met voedsel) de Pathfinder flecktarn van 70/85 liter:

 

7600032a_zps2b7e4b86.jpg

 

Het is ook nog goed betaalbaar en eventueel in Nederland te verkrijgen.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als edc een The North Face rugzak. Als bob een 65 liter rugzak bij De Veteraan gekocht. Die moet ik voor het grootste deel nog wel inpakken.

 

Is dat die Kampfrrucksack night camo, zo ja zorg dat je zachte spullen tegen de rugzijde doet anders prikt het alleen maar in je rug er zit namelijk geen verstevigde rug in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Dit jaar een nieuwe trekkingrugzak gekocht en na wat passen bij de Osprey Aether 70 uitgekomen.

Deze bevalt zo goed dat ik er een Talon 33L bijgekocht heb, met de heupbanden aan de achterkant aan elkaar geklikt is het een handzame daypack maar is in principe groot genoeg om alles mee te nemen voor een weekend kamperen cq als BOB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee! Heb schijnbaar het unieke talent alles kapot te krijgen.

 

Ik ken dat! Vroeger kocht ik bijvoorbeeld een mp3 speler van 128mb (die goede ouwe tijd:rolleyes:) Ik ben geëindigd met eentje van =1 GB!. (128mb>>256mb>>512mb>>1028mb :p) Ik versleet ze sneller dan m'n onderbroeken en heb nooit wat betaald na de aanschafprijs van die eerste. Ze gingen altijd kapot binnen de garantieperiode van een jaar en ze werden altijd omgeruild voor een 'soortgelijk product of beter' wat er vaak op neerkwam dat mijn model niet meer werd gemaakt en ik dus met een 'betere' thuis kwam :p. Heb er dacht ik in no time een stuk of 6-8 versleten.

 

Ik heb ook zo'n talent dus vandaar dat ik liever voor kwaliteit en bokito-proof ga. Let me know if you find something :)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens dat Maxpedition een geweldig merk is. Ik heb de Condor II dagrugzak en een heleboel grote en kleine pouches en tassen. Het is prijzig maar ongeveer onverwoestbaar en ik heb op dit forum al vaker geroepen hoe geweldig dat spul is. Maxpedition heeft echter geen 'grote' rugzakken.

 

Precies! Ik EDC een Falcon-II Backpack 0513K. Daarvoor EDC'de ik een Malaga Gearslinger 0423K, super handig en super snel en gemakkelijk, maar wordt al snel te zwaar voor aan één schouder als je je oude Macbook en dergelijke bij je wil hebben. Verder heb ik heb een Neatfreak Organizer 0211K voor de tropische dagen (een rugtas is zo warm) en de dagjes weg op vakantie. Maxpedition is inderdaad absurd duur in Nederland/Europa, want hier betaal je bijna het dubbele!? Helemaal als je bedenkt dat al dat spul in China gemaakt wordt.

 

De grootste Maxpedition rugtas die tot nu toe verkrijgbaar is, is een Vulture-II Backpack met een capaciteit van 46 liter. Ik heb geen ervaring met andere merken dan Maxpedition (en natuurlijk de fantastische Eastpaks tijdens schooljaren) maar voor iets groters zit ik voornamelijk te denken aan de Warrior X300 60 liter rugzak 175 EUR. Mensen die groter en sterker zijn dan ik en meer capaciteit zoeken (en ook meer te besteden hebben lol) raad ik aan eens te kijken naar de Kelty Eagly 128 met 103 tot 129 liter inhoud(!?)

 

Overigens is sterker niet voor iedereen altijd beter. Immers betekent sterker ook vaak zwaarder en als elke gram telt prefereren sommige begrijpelijkerwijs het lichtere en flexibelere 640D Cordura Basaltic Nylon van het goedkopere Condor Outdoor over het stuggere en zwaardere 1050D ballistic nylon van Maxpedition. Zodoende kan bijvoorbeeld een Condor 3-Day Assault Pack van 50 liter een mooi en goedkoper alternatief zijn voor het dure en zwaardere Maxpedition.

 

Overigens is er ook wat voor te zeggen om tijdens een SHTF Bug-Out zo low profile als mogelijk te blijven en juist daarom voor een onopvallende =12"]Eastpak te kiezen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dr.acula

 

Kijk hier even, staat al het een en ander geschreven. Inhoud is wel al weer een stuk aangepast. http://preppers.nl/forum/threads/190-Wat-zit-er-in-jouw-EDC?p=145541&viewfull=1#post145541

Netjes en overzichtelijk uitgelegd! Hoop dat je het weer zo uitgebreid doet met de volgende review.

 

Ik zit er ook aan te denken dingen te gaan reviewen.

Is er hier animo voor reviews over weekdieren? Erg voedzaam en ben je dicht bij zee dan heb je altijd eten ten tijden van een SHTF situatie.

 

Groetjes, Dr. Acula

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Netjes en overzichtelijk uitgelegd! Hoop dat je het weer zo uitgebreid doet met de volgende review.

 

Ik zit er ook aan te denken dingen te gaan reviewen.

Is er hier animo voor reviews over weekdieren? Erg voedzaam en ben je dicht bij zee dan heb je altijd eten ten tijden van een SHTF situatie.

 

Groetjes, Dr. Acula

 

Tuurlijk, 't liefst met hele handleiding erbij en evt. gevaren van bacteriële besmetting van tweekleppigen.

Zelf zit ik weliswaar een eind er vandaan, maar mooi instructie met foto's e.d. zal zeker door velen gewaardeerd worden.

 

Ook verstand van zeewier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...