Ga naar inhoud
GENEGEERD

Horloges


dR3

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Casio G-Shock G7710

 

Geeft tijd aan. Doet ie prima.

 

G-7710-1-watches-12369536751.jpg.12e191c08acab9d0b8524e4d495dd0e9.jpg

 

Ha, ik heb precies dezelfde. Helaas totaal verneukt doordat ik de gele verf probeerde te verwijderen met Goof Off. Heb nu een simpele all-black G-300ML.

 

Ik draag al jaren Casio horloge's op het moment heb ik een protrek prg-80yt deze is alweer een jaar of 6 oud en draag ik met veel plezier.

Voor mijn werk, als ik aan het navigeren ben gebruik ik vaak een hoogtemeter. En verder vind ik het handig om te weten en in grafiek te zien wat het weer gaat doen.

 

Een goed SHTF-horloge lijkt me inderdaad een atomic, solar powered Casio G-Shock met kompas, zoals de Mudman, of de Pro Trek/Pathfinders waar Overleven het over heeft. Nadeel is dat mijn polsjes een omtrek hebben van 6 inch/15.5cm en een Mudman al een wandklok lijkt, laat staan een Pro Trek/Pathfinder. Maar goed, uiterlijk boeit wat minder tijden SHTF natuurlijk.

 

Zelf heb ik een atomic, solar powered Mudman op m'n verlanglijstje staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige sierraad waar mannen mee mogen pronken, toch?

 

Ik heb een oris diver, onverwoestbaar, mechanisch wind zichzelf door pols beweging op.

Beste horloge aanschaf die ik heb gedaan, geen batterijen meer, waterdicht 300 meter, stopwatch en datum.

Aanschaf is even slikken, maar heel veel plezier van, of ik het nu nog zou kopen ? hmmm dat is een moeilijke vraag....

 

Grt

Kans

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer iemand mij vroeg "hoe laat is het ? " Antwoorden ik nonchalant "Tijd om te preppen ". Die man was even het noorden kwijt, zal gedacht hebben geschift wijf. :) Verder heb ik geen horloge, vreselijk ding vind ik dat.

 

Die moet ik onthouden, TOP.

(tijd om geprept te zijn ?)

 

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige sierraad waar mannen mee mogen pronken, toch?

 

Ik heb een oris diver, onverwoestbaar, mechanisch wind zichzelf door pols beweging op.

Beste horloge aanschaf die ik heb gedaan, geen batterijen meer, waterdicht 300 meter, stopwatch en datum.

Aanschaf is even slikken, maar heel veel plezier van, of ik het nu nog zou kopen ? hmmm dat is een moeilijke vraag....

 

Grt

Kans

 

mrtintro.jpg

 

Niet alleen draagt hij sieraden om z'n nek ze zijn tevens zijn spaarpotje.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweedehandsje KS ?? listprice 174,510.00$ aardig tweedehandsje zou ik zo zeggen:p

Alleen om die tourbillon te maken zit een meesterhorlogemaker al enkele maanden te werken.

Dit is de enige mechanische complicatie die de aantrekkings kracht van de aarde compenseert.

En meteen ook de duurste complicatie die je in een luxehorloge kan kopen.

 

Lol ...

Kortom : dikke-bullsh** van @The_Communicator ;)

Of als grap bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed SHTF-horloge lijkt me inderdaad een atomic, solar powered Casio G-Shock met kompas, zoals de Mudman, of de Pro Trek/Pathfinders waar Overleven het over heeft.

 

Goede suggesties, kom ik vaak tegen op andere forums.

 

Voor iedereen die geen horloge draagt vanwege hun goede tijdgevoel: dat heb ik ook, en juist daarom wil ik een horloge waarmee je meer kan dan de tijd aflezen. Dingen die je leven bij SHTF of survivallen wat gemakkelijker maken. Minimaal de mogelijkheid om een beetje fatsoenlijk het noorden te vinden, en een kompas/hoogtemeter/barometer is natuurlijk helemaal top. Je hebt ook horloges waar je zelf informatie op kunt slaan (soort mini usb functie). Ultieme EDC tool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In horloges die werken op zonne-energie zit ook een batterij hé, eentje die constant wordt opgeladen en terug leeg getrokken, iets wat de meeste batterijen maar een beperkt aantal keer kunnen.

Maw, als je interne batterij kapot is moet je toch nog een nieuwe gaan halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In horloges die werken op zonne-energie zit ook een batterij hé, eentje die constant wordt opgeladen en terug leeg getrokken, iets wat de meeste batterijen maar een beperkt aantal keer kunnen.

Maw, als je interne batterij kapot is moet je toch nog een nieuwe gaan halen...

 

Ik ben het eens met de theorie, echter heb ik nu 15 jaar iedere dag een gshock op zon in mijn pols dus wanneer het leven op is van de batterij? Ik merk er nu nog niets van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is beter dan ik had verwacht, ik zeg het maar omdat ik onlangs zelf naar zo een horloge zat te kijken en er iemand zij dat zijn batterij na 7 jaar de geest had gegeven.

Kan toevallig zijn ook natuurlijk, ondanks dit is 7 jaar nog steeds niet slecht natuurlijk.

 

Tja ik weet het niet, theoretisch word een batterij slechter, maar hoeveel heeft een horloge nodig om te lopen... Ik kan me zo voorstellen dat de originele capaciteit vele malen groter is dus zelfs als er nog maar een test potentiaal verschil is van 1% kan het nog voldoende zijn. Vaak word er namelijk gebruik gemaakt van batterijen die in massa's geproduceerd worden die niet noodzakelijk afgestemd zijn op dit apparaat(horloge). Het is maar een theorie.

 

Overigens hoor je mij niet klagen over de levensduur:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met de theorie, echter heb ik nu 15 jaar iedere dag een gshock op zon in mijn pols dus wanneer het leven op is van de batterij? Ik merk er nu nog niets van

 

Inderdaad. Die niet-solar standaard batterijen gaan vaak al bijna 15 jaar mee bij een Casio. Als je pech hebt moet jij de jouwe één keer je leven vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ojeee........... daar gaan we weer met die goedkope Chinese waterfilters..... Wat snappen jullie nou nog steeds niet? Chinese kloon, Gadgets en goedkoop in één zin met waterfilters.......wat klopt daar niet aan? Juist...... neem geen risico met dit soort zaken. Ze zijn niet gemaakt voor langdurig gebruik, de filter capaciteit en effectiviteit is bij deze filters nooit/niet aangetoont. Neem er eentje van een goed merk en bijvoorbeeld die in gebruik zijn bij grote organisaties (rode kruis, defensie etc). Deze lui gaan niet over één nacht ijs. Waar denk je dat het prijs verschil inzit met een Chinees filter van 30euro en eentje van katadyn van 300euro? Je betaald echt niet alleen voor de naam.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...