Keyser Suze Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Nou....mes gemaakt. Dus. Wat foto's. Staal soort W2 verhit in ouderwets kolen vuur, olie gehard en daarna 1 uur bij 230 Celsius ontladen. Geschatte Rockwell zou volgens de boeken zo'n 61 a 62 moeten zijn ik gok echter op 59 als ik hem over de stenen laat glijden. Oja de inspiratie kwam van dit mes: http://www.blackhawk.com/Products/Accessories/Knives/Fixed/Tatang™.aspx @Jorisb je kunt je er mee scheren. Na wat hakken is het ultra scherpe er af uiteraard. @AWOL ja snijden gaat goed. @lambert messing is geklonken en gelijmd. Hout is gelijmd en messing pennen. Voor gewoon gebruik voldoet die constructie prima. Bison constructie tix gebruik ik, vezel versterkt. Waanzinnige lijm. @Wafels die truc met de magneet is flauwekul. De kleur zegt je genoeg. Inderdaad is er een plek waar de kolen zijn ingebrand, wat ik kon weg schuren en polijsten of kon laten zitten. Ik vind een mes die zelf gemaakt is met sporen van het proces leuker, authentieker. Een kras, een lichte asymmetrie, dat soort effecten appelleert aan mijn gevoel-anders zou ik een soort fabriek mes maken. Het blad is ook 7 millimeter dik (!!!) en de plek waar de kolen zijn ingebrand is heel oppervlakkig. Hier kun je goed zien hoe dik het lemmet is. @tom666 Er is staal wat gehard moet of kan worden in water, zout water, ijswater, klei, olie of. ....aan de lucht. Wat je uiteindelijke hardheid bepaalt, is inherent aan het soort staal (met name het koolstof gehalte plus de soms vele toevoegingen), de manier van afkoelen, de mate van ontladen. De mooiste manier om nog wat ijzer in je zwaard te krijgen plus koolstof, was om je gloeiende zwaard in een gevangen genomen vijand te steken. Je hebt de afgelopen 24 uur te veel repuranus gegeven. Probeer het later opnieuw. 14 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Wauw ks . Naast dokter en andere vaardigheden heb jij het ook in jou vingers om mooie messen te maken . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Mooi stuk werk! Hoe heb je het heft geslepen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Mooi werk @Keyser Suze Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Howly sheet! Volgens mij heeft KS stiekem gewoon ergens een geheime cheatcode ontdekt die de gebruiker in staat stelt onbeperkt skills toe te voegen ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Wow, die is echt mooi gemaakt! Echt respect Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Die man kan ook werkelijk ALLES! Nice! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Mooi gemaakt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jorisb Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Wauw dat ziet er erg mooi uit. Hoe scherp heb je hem kunnen krijgen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Järv Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Sowhej, dat ziet er strak uit zeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Nice, mooi gedaan. Snijdt ie ook een beetje ? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Potverdorie @Keyser Suze puik stukje vakwerk, respect:) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Zeker goed gedaan.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 @Keyser Suze Dit is een waar kunstwerk ! Werkelijk heel erg mooi, je hebt jezelf overtroffen hoor Zo'n mes zou ik ook wel willen, kan ik een bestelling plaatsen ? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lambert Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Erg mooi, knap werk. Zit het hout en het messing/koper/brons ook nog gelijmd met een epoxy of zo of is het alleen geklonken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Vandaar je bewust gekozen afwezigheid. Puik werk doc! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wesley Bos Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Netjes, ziet er erg goed uit! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaptorNLD Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Verbaas mij regelmatig over de handigheid en vakmanschap van velen hier. En zo ook nu weer. Super mooi mes! Chapeau hoor! En idd.....als deze nog een broertje of zusje er bij krijgt.....wil ik er wel een. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Is dat mes net zo scherp als jouw tong @Keyser Suze? mooi hoor! Je hebt me wel eens wat laten zien, maar ik heb werkelijk nog steeds weinig inzicht in hoe je zoiets maakt. Respect! doe mij maar een LaRo 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Is dat mes net zo scherp als jouw tong @Keyser Suze? mooi hoor! Je hebt me wel eens wat laten zien, maar ik heb werkelijk nog steeds weinig inzicht in hoe je zoiets maakt. Respect! doe mij maar een LaRo Of zo bot als XD 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Of zo bot als XD het snijdt aan 2 kanten he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacob Geplaatst: 1 januari 2015 Delen Geplaatst: 1 januari 2015 Zoooo, dat heb je knap gedaan. Respect.... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 2 januari 2015 Delen Geplaatst: 2 januari 2015 Ziet er zeker goed uit @Keyser Suze. Klasse. Wordt tijd dat ik ook eens iets met staal ga doen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 2 januari 2015 Delen Geplaatst: 2 januari 2015 Heel mooi. Heel authentiek en een zeer ''gezellige look'' (ja vind er geen ander woord voor ) echt heel erg mooi. Het koper staat mooi in contrast naast het staal. Welk hout is er gebruikt voor het handvat? Welk metaal gebruik je voor de klinknagels? Staat zeker op de agenda als komend project hier in mijn werkplaats... Ik ontbreek enkel het staal. Ik ga eens zoeken waar ik zo een stuk kan kopen. Het wordt echt tijd nu mn eigen mes te maken. Ik heb alle materiaal en ook de vaardigheden..(wil niet van een toren blazen hoor ) Misschien kan iemand me hier aan een stuk geschikt staal helpen ?? Hoewel ik denk dat met staal van bladveren ook een heel goed mes kan worden gemaakt. Dit is alvast heel erg makkelijk en goedkoop te vinden.. Uit 1 stuk bladveer kunnen verschillende messen worden gemaakt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 2 januari 2015 Delen Geplaatst: 2 januari 2015 mooi gedaan hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.