Ga naar inhoud
GENEGEERD

Even een poosje het bos in


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast ghostwhiper
@ghostwhiper is toch maar een kutprepper, niks meer te roken is echt SHTF fuck dat eten maar roken moet ;)

jij controleert de volgende keer dus je shag extra? ;)

 

nja zonder gein, geslaagd dagje dacht ik als ik het zo lees goed bezig ;)

 

Ik dacht er nog aan toen ik de auto uit stapte maar compleet vergeten te pakken uit het dashboard kastje

 

@GuywithAplan niet met de spork maar zo'n bestekset die je in elkaar schuift

Uiteraard hen ik voldoende blokjes in de rugzak zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag ook met de kids het bos in geweest, wel vuur maken geoefend met firesteel en watjes (hout was te nat), maar toen spontaan iemand last kreeg van constipatie (en geen wc papier bij, note voor volgende keer), was het tripje al voorbij en zijn we weer huiswaarts gegaan. de hut waar we al een aantal keer aan gewerkt hebben nu is nog steeds niet ontdekt (geen mensen sporen, wel dieren sporen in de hut). en redelijk waterdicht. heeft hier gisteren nog geregend en vandaag was de bodem toch helemaal droog nog, konden lekker zacht zitten op de dennentakken.

 

ook nog de puntenslijper getest :) (van de action, 2 stuks voor nog geen 30 cent, geheel metaal). een paar mooie stokjes gevonden, welke van buiten droog leken. het slijpsel wat er af kwam was echter toch flink nat, je zag reflectie in het vocht. zelfs met de aansteker wilde het nog niet branden :( dat is wel iets wat ik nog lastig vind in de bossen hier, er is in deze periode nergens fatsoenlijk droog hout te vinden, je bent dan echt wel afhankelijk van je eigen tinder. puntje om over na te denken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe Leuk dat je zo met je kinderen bezig bent. Ik kan je vertellen dat ik houten bouwen geweldig vond vroeger. Nog steeds eigenlijk wel een beetje...

Hout kan inderdaad een probleem zijn, maar probeer dode takken te vinden die nog aan de boom hangen, die zijn meestal droger. Als je een hakbijl hebt een je vind een stronk, dan kan je daar proberen de randen van af te hakken met een hakbijl, want vaak trek het water niet meteen helemaal in het hout.

Misschien is het nog een idee om een zeiltje neer te leggen over hout dat je eerder gesprokkeld hebt, zodat het droog blijft voor de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik heb wel wat riet pluimen hier een daar verzameld maar aangezien ik geen gewoon vuur aan wilde leggen heb ik het bij mn esbit en aansteker gehouden.

Indien nodig had ik genoeg klein sprokkel hout liggen wat droog genoeg was om een gewoon vuur op te starten

 

@Kvgorp de yumyum was op :mad:

 

@houthe Ik had ook niet aan wc papier gedacht maar zit nu in de tas.

 

 

Was wel even goed om te testen want heb toch nog een paar dingen ontdekt die anders moeten en ontbreken.

Tas is te klein want er past geen slaapzak bij in.

Licht gewicht slaapzak (heb alleen een lompe m90) en eventueel een matje.

Rolletje ijzerdraad om vallen mee te maken compleet vergeten wilde mn maat laten zien hoe je een aantal verschillende modellen maakt maar kon dus niet.

Klapzaag moet ik ook nog ergens gaan halen want ook al voldoet de zaag op de victorinox hij is wel klein

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu zien we straks een sukkel in een berenpak lopen en bedankt JB :p

Okay @Harmen Stap, dit houdt dus in dat we binnen nu en één week een fotoverslag van jouw avontuur gaan zien alhier? Put your money where your mouth is... Oh, en ik wil wel beren op de foto's zien, niet op de weg, maar in het bos, boven een vuur...

 

Succes!

 

Wel eerst aan je moeder vragen of het mag natuurlijk ;)

 

X,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

even vlug copy paste van http://siegurd.nl/tondel

De bast (binnen en buiten) van talloze dode bomen en planten wordt beschouwd als een van de beste tondel. Zelf ben ik erg gesteld op berk. Berk is en blijft mijn favoriet. Dankzij de aanwezigheid van oliën en de luchtige eigenschappen, heeft berkenbast mij nog nooit teleurgesteld zelfs niet wanneer het vochtig was.

De bast van berken kan op verschillende manieren verzameld worden maar het belangrijkste is dat je dat nooit doet vanaf levende bomen behalve als er lange slierten dunne velletjes er vanaf hangen. Dus de regel is dat wanneer je er moeite voor moet doen om de bast eraf te trekken we dat nooit van levende bomen doen. Als je een mooi stuk bast hebt gevonden dan kun je hier nog met je mes hele dunne vliesjes er vanaf schrapen.

 

 

vandaag ook met de kids het bos in geweest, wel vuur maken geoefend met firesteel en watjes (hout was te nat), maar toen spontaan iemand last kreeg van constipatie (en geen wc papier bij, note voor volgende keer), was het tripje al voorbij en zijn we weer huiswaarts gegaan. de hut waar we al een aantal keer aan gewerkt hebben nu is nog steeds niet ontdekt (geen mensen sporen, wel dieren sporen in de hut). en redelijk waterdicht. heeft hier gisteren nog geregend en vandaag was de bodem toch helemaal droog nog, konden lekker zacht zitten op de dennentakken.

 

ook nog de puntenslijper getest :) (van de action, 2 stuks voor nog geen 30 cent, geheel metaal). een paar mooie stokjes gevonden, welke van buiten droog leken. het slijpsel wat er af kwam was echter toch flink nat, je zag reflectie in het vocht. zelfs met de aansteker wilde het nog niet branden :( dat is wel iets wat ik nog lastig vind in de bossen hier, er is in deze periode nergens fatsoenlijk droog hout te vinden, je bent dan echt wel afhankelijk van je eigen tinder. puntje om over na te denken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag even een dagje in het bos geweest.

moest de kleinere en handzamere tarp die ik recent heb aangeschaft nog even testen.

 

DSCN1758.jpg.7279841e2fa5ab6eeacfd06c0d941fcd.jpg

 

na gedane arbeid maar even wat water gekookt voor een cup noodles en een kop koffie

 

DSCN1769.jpg.1321f0be371a800004029f3b516f9c77.jpg

 

DSCN1750.jpg.8142c9ee89ce2ed0e6dc80b943d30058.jpg

 

toen shtf en snel de boel opgeruimd en het paracord weer tot armband geknoopt en naar de auto toe.

 

DSCN1765.jpg.6002662ffea17098fbe9f41e03b3f678.jpg

 

DSCN1773.jpg.69d33ba7db8831ac9db049304f551aac.jpg

 

al met al een km of 10 gelopen zonder een enkel probleem met de rugzak alleen is de rugzak net te klein.

had alleen mijn slaapzak en matje niet bij me verder had ik het meeste wel mee.

achteraf alle sporen uitgewist en een kleine 5 km terug naar de auto en dat ging behoorlijk snel aangezien ik zin in een peuk had:p

 

Heerlijk zulke tochtjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag ook met de kids het bos in geweest, wel vuur maken geoefend met firesteel en watjes (hout was te nat), maar toen spontaan iemand last kreeg van constipatie (en geen wc papier bij, note voor volgende keer), was het tripje al voorbij en zijn we weer huiswaarts gegaan.

Ik heb altijd papieren zakdoekjes bij me. Zijn te gebruiken als wc-papier, drukverband, tonder, servet enz. Passen ook makkelijk in jas, rugzak en broekzak.

 

http://robashop.nl/winkel/papieren-zakdoekjes/

 

oja...en ook handig als je een snotneus hebt :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klapzaagjes zijn vanaf vandaag in de aanbieding bij de lidl. Het is natuurlijk geen Silky maar deze voldoen aardig.

 

Ik zou zelf voor de Gerber Gator machete gaan (of iets soortgelijks). Niet alleen zagen, maar ook kappen. Hier kun je ook nog een iets kortere versie van kopen.

 

http://knivesandtools.nl/nl/pt/-gerber-gator-machete.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...