GuywithAplan Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 @ghostwiper Goed te horen dat je het naar je zin hebt gehad. Denk dat de meeste hier ook nog wat van kunnen leren door niet alles alleen te kopen maar ook een keer te testen. Wel de noodels met je spork gegeten? ps vergeet geen nieuw blokje voor je stove in je rugzak te doen GWAP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 Ik denk er net zo over. Wie is er vandaag in het bos geweest? Hij wel en heeft het prima naar zijn zin gehad. En daar gaat het om. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 Ben donderdag even mijn hangmat met tarp wezen testen. Had nogal last van de wind. Blijkbaar had jij meer geluk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 @ghostwhiper is toch maar een kutprepper, niks meer te roken is echt SHTF fuck dat eten maar roken moet jij controleert de volgende keer dus je shag extra? nja zonder gein, geslaagd dagje dacht ik als ik het zo lees goed bezig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 Wie is er vandaag in het bos geweest? *steekt vinger op* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 * steekt ook vinger op * Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 @ghostwhiper is toch maar een kutprepper, niks meer te roken is echt SHTF fuck dat eten maar roken moet jij controleert de volgende keer dus je shag extra? nja zonder gein, geslaagd dagje dacht ik als ik het zo lees goed bezig Ik dacht er nog aan toen ik de auto uit stapte maar compleet vergeten te pakken uit het dashboard kastje @GuywithAplan niet met de spork maar zo'n bestekset die je in elkaar schuift Uiteraard hen ik voldoende blokjes in de rugzak zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 En er stond in geval van nood ook nog een bos met bomen rond je. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kvgorp Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 Volgende keer. Probeer yum yum. Veel lekkerder dan die flauw Unox troep. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 vandaag ook met de kids het bos in geweest, wel vuur maken geoefend met firesteel en watjes (hout was te nat), maar toen spontaan iemand last kreeg van constipatie (en geen wc papier bij, note voor volgende keer), was het tripje al voorbij en zijn we weer huiswaarts gegaan. de hut waar we al een aantal keer aan gewerkt hebben nu is nog steeds niet ontdekt (geen mensen sporen, wel dieren sporen in de hut). en redelijk waterdicht. heeft hier gisteren nog geregend en vandaag was de bodem toch helemaal droog nog, konden lekker zacht zitten op de dennentakken. ook nog de puntenslijper getest (van de action, 2 stuks voor nog geen 30 cent, geheel metaal). een paar mooie stokjes gevonden, welke van buiten droog leken. het slijpsel wat er af kwam was echter toch flink nat, je zag reflectie in het vocht. zelfs met de aansteker wilde het nog niet branden dat is wel iets wat ik nog lastig vind in de bossen hier, er is in deze periode nergens fatsoenlijk droog hout te vinden, je bent dan echt wel afhankelijk van je eigen tinder. puntje om over na te denken dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 @houthe Leuk dat je zo met je kinderen bezig bent. Ik kan je vertellen dat ik houten bouwen geweldig vond vroeger. Nog steeds eigenlijk wel een beetje... Hout kan inderdaad een probleem zijn, maar probeer dode takken te vinden die nog aan de boom hangen, die zijn meestal droger. Als je een hakbijl hebt een je vind een stronk, dan kan je daar proberen de randen van af te hakken met een hakbijl, want vaak trek het water niet meteen helemaal in het hout. Misschien is het nog een idee om een zeiltje neer te leggen over hout dat je eerder gesprokkeld hebt, zodat het droog blijft voor de volgende keer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 Een ideetje voor een regenachtige zondag, samen tondel maken. http://preppers.nl/forum/threads/3706-Fire-starters-van-vaseline-en-watten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 Ik heb wel wat riet pluimen hier een daar verzameld maar aangezien ik geen gewoon vuur aan wilde leggen heb ik het bij mn esbit en aansteker gehouden. Indien nodig had ik genoeg klein sprokkel hout liggen wat droog genoeg was om een gewoon vuur op te starten @Kvgorp de yumyum was op @houthe Ik had ook niet aan wc papier gedacht maar zit nu in de tas. Was wel even goed om te testen want heb toch nog een paar dingen ontdekt die anders moeten en ontbreken. Tas is te klein want er past geen slaapzak bij in. Licht gewicht slaapzak (heb alleen een lompe m90) en eventueel een matje. Rolletje ijzerdraad om vallen mee te maken compleet vergeten wilde mn maat laten zien hoe je een aantal verschillende modellen maakt maar kon dus niet. Klapzaag moet ik ook nog ergens gaan halen want ook al voldoet de zaag op de victorinox hij is wel klein Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 tja een luxe SHTF zo wil ik ze ook wel meemaken lol haha @ghostwhiper hoe beviel de tarp?? Van Unox nog wel. Had je ook een Heineken bij ? Dat heet in Vlaanderen een SHTF. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 nu zien we straks een sukkel in een berenpak lopen en bedankt JB Okay @Harmen Stap, dit houdt dus in dat we binnen nu en één week een fotoverslag van jouw avontuur gaan zien alhier? Put your money where your mouth is... Oh, en ik wil wel beren op de foto's zien, niet op de weg, maar in het bos, boven een vuur... Succes! Wel eerst aan je moeder vragen of het mag natuurlijk X, JB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 februari 2014 Delen Geplaatst: 23 februari 2014 even vlug copy paste van http://siegurd.nl/tondel De bast (binnen en buiten) van talloze dode bomen en planten wordt beschouwd als een van de beste tondel. Zelf ben ik erg gesteld op berk. Berk is en blijft mijn favoriet. Dankzij de aanwezigheid van oliën en de luchtige eigenschappen, heeft berkenbast mij nog nooit teleurgesteld zelfs niet wanneer het vochtig was. De bast van berken kan op verschillende manieren verzameld worden maar het belangrijkste is dat je dat nooit doet vanaf levende bomen behalve als er lange slierten dunne velletjes er vanaf hangen. Dus de regel is dat wanneer je er moeite voor moet doen om de bast eraf te trekken we dat nooit van levende bomen doen. Als je een mooi stuk bast hebt gevonden dan kun je hier nog met je mes hele dunne vliesjes er vanaf schrapen. vandaag ook met de kids het bos in geweest, wel vuur maken geoefend met firesteel en watjes (hout was te nat), maar toen spontaan iemand last kreeg van constipatie (en geen wc papier bij, note voor volgende keer), was het tripje al voorbij en zijn we weer huiswaarts gegaan. de hut waar we al een aantal keer aan gewerkt hebben nu is nog steeds niet ontdekt (geen mensen sporen, wel dieren sporen in de hut). en redelijk waterdicht. heeft hier gisteren nog geregend en vandaag was de bodem toch helemaal droog nog, konden lekker zacht zitten op de dennentakken. ook nog de puntenslijper getest (van de action, 2 stuks voor nog geen 30 cent, geheel metaal). een paar mooie stokjes gevonden, welke van buiten droog leken. het slijpsel wat er af kwam was echter toch flink nat, je zag reflectie in het vocht. zelfs met de aansteker wilde het nog niet branden dat is wel iets wat ik nog lastig vind in de bossen hier, er is in deze periode nergens fatsoenlijk droog hout te vinden, je bent dan echt wel afhankelijk van je eigen tinder. puntje om over na te denken dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 vandaag even een dagje in het bos geweest. moest de kleinere en handzamere tarp die ik recent heb aangeschaft nog even testen. na gedane arbeid maar even wat water gekookt voor een cup noodles en een kop koffie toen shtf en snel de boel opgeruimd en het paracord weer tot armband geknoopt en naar de auto toe. al met al een km of 10 gelopen zonder een enkel probleem met de rugzak alleen is de rugzak net te klein. had alleen mijn slaapzak en matje niet bij me verder had ik het meeste wel mee. achteraf alle sporen uitgewist en een kleine 5 km terug naar de auto en dat ging behoorlijk snel aangezien ik zin in een peuk had:p Heerlijk zulke tochtjes.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Ik liep gisteren ook door het bos en weet je wat ik zag? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 vandaag ook met de kids het bos in geweest, wel vuur maken geoefend met firesteel en watjes (hout was te nat), maar toen spontaan iemand last kreeg van constipatie (en geen wc papier bij, note voor volgende keer), was het tripje al voorbij en zijn we weer huiswaarts gegaan. Ik heb altijd papieren zakdoekjes bij me. Zijn te gebruiken als wc-papier, drukverband, tonder, servet enz. Passen ook makkelijk in jas, rugzak en broekzak. http://robashop.nl/winkel/papieren-zakdoekjes/ oja...en ook handig als je een snotneus hebt 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Knap verslagje! Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Klapzaag moet ik ook nog ergens gaan halen want ook al voldoet de zaag op de victorinox hij is wel klein Klapzaagjes zijn vanaf vandaag in de aanbieding bij de lidl. Het is natuurlijk geen Silky maar deze voldoen aardig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Klapzaagjes zijn vanaf vandaag in de aanbieding bij de lidl. Het is natuurlijk geen Silky maar deze voldoen aardig. Ik zou zelf voor de Gerber Gator machete gaan (of iets soortgelijks). Niet alleen zagen, maar ook kappen. Hier kun je ook nog een iets kortere versie van kopen. http://knivesandtools.nl/nl/pt/-gerber-gator-machete.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Leuk verslag @ghostwiper. Zinvol om je gear te testen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Hoe heet de knoop waarmee je dat armband mee maakt? Erg mooi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Is de blaze bar waarmee ik hem knoop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.