Pathfinder Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 Gisteravond Danone kwark gegeten die houdbaar was tot 11 december. Ik ben met verse zuivel wel voorzichter dan met pakken en blikken maar het rook en smaakte prima. Donderdag een pak gekoeld vruchtensap gedronken (het merk is Coolbest - ligt bij de super in de koeling maar kan gewoon in de kast bewaard worden) dat precies een maand over tijd was. Niks gemerkt uiteraard, prima spul. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 Pizza van Oetker die 6 maand langer in de diepvries heeft gelegen dan de houdbaarheidsdatum Zeggen dat hij qua smaak nog lekker was is mss iets te overdreven, maar ik heb er iig niets aan over gehouden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 Als ik me nu bedenk hoe lang ik op die blikken soep en groente had kunnen overleven in een SHTF.... *schaamt zich diep* maar JIJ weet nu beter! Er zijn mensen die het nog voor de THT al niet meer willen Geprepareerde verlopen tht vlees producten laat ik altijd door de hond voorproeven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 Ik heb nog een halve pot kruidnagels staan vervaldag is nog moeilijk te lezen 12.11.1986 . Het is een pot van 375gr daar zitten er duizend in . Ik gebruik dat nog wekelijks . Hoe het komt dat ik die nog heb ? Wel al zo van die dingen koop ik in het groot , al jaren . Nu had ik jeneverbes en kruidnagels nodig (voorraad was bijna op ) ik naar de groothandel om dat beiden te kopen . Nu bleek de jeneverbes uit voorraad te zijn . Dus nam ik 2 van die potten kruidnagels mee en ging de volgende maal wel jeneverbes kopen . Nu twee of drie weken later kwam ik terug in die zaak en stond voor het kruiden rek . Ik vroeg mezelf af wat ik de vorige maal niet gekocht had . Ha kruidnagels dacht ik , dus 2 potten kruidnagels mee genomen . Ik had dan 4 potten kruidnagels en nog steeds geen jeneverbes . Nu 30 jaar later gebruik ik nog steeds van de zelfde kruidnagels . En ik word er echt niet ziek van . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 Een rolletje drop uit 40-45, en dat was op dat moment de lekkerste drop die ik ooit had gegeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 Ik kijk nooit naar de datum. Gewoon ouderwets ruiken, kijken en klein beetje proeven of iets nog smaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 Creme fraiche. Een maand over datum, gekeken, geroken en geproefd...niets mis mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 Cacao. 40 jaar over datum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan c Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 In mijn koelkast staat een potje uien op zuur die is al een jaar over datum maar eet er af en toe eentje uit ook vrouwlief eet er van al weet ze niet dat die over datum is . Ook onlangs brood gebakken met bloem uit 1988 . Niets aan de hand . Geert Eveneens nog met oude bloem gebakken en op zich was er met de smaak niets mis ,enkel het rijzen van het brood viel tegen ...Had jij hetzelfde? Met de gebruikte gist was er nochtans niets mis ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 Eveneens nog met oude bloem gebakken en op zich was er met de smaak niets mis ,enkel het rijzen van het brood viel tegen ...Had jij hetzelfde? Met de gebruikte gist was er nochtans niets mis ... Het deeg rees normaal . Duurde misschien iets langer . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 inderdaad voelen, ruiken,kijken en eerst beetje proeven met voelen bedoel vooral vlees als het begint te plakken is dit meestal het begin het laaste wat ik gegeten heb wat over data was was een mars 1/2 half jaar over data niks mis mee Ik kijk nooit naar de datum. Gewoon ouderwets ruiken, kijken en klein beetje proeven of iets nog smaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 inderdaad voelen, ruiken,kijken en eerst beetje proeven met voelen bedoel vooral vlees als het begint te plakken is dit meestal het begin "A DIRTY MIND, IS A JOY FOREVER!" Sorry, het was sterker dan mezelf... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 heineken bier, v (5 maanden) vruchten yoghurt ( 1 week ) augurken (enkele maanden) slagroomrtaart ( 2 dagen) m & m 's 3 jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tombola Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Een Rozijnen Snelle Jelle met een houdbaarheid van 19-09-2014 vandaag gegeten. Dit was geen goed idee, maar dit kan ook mede komen doordat ik maar een nachtje van 3,5 uur slaap gehad heb... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 @tombola Een rozijnen snelle jelle is nooit een goed idee...weinig vet ja, maar barstensvol suiker. Het jaagt de bloedsuikerspiegel heel snel heel hoog op, en kwartier, half uur later een enorme dip daarvan...met als gevolg dat je je nog beroerder voelt dan toen je dacht wat nodig te hebben om op te knappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Paprika in pot, vier maanden over de datum. Smaakt nog prima en ik ben er niet ziek van geworden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cadi Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Chocola en koekjes rond de half jaar over de datum, smaakte nog best. En regelmatig voorverpakte groente en zuivel wat ik in grote hoeveelheden gratis meekrijg bij de Jumbo en meerdere dagen van kan eten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renard Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Ben nu sinds paar weken voorraad cup a soup op aan et drinken in de pauze. Zijn half jaar tot 9 maanden over datum. Smaken erg goed ik denk dat ze nog wel vele maanden langer houdbaar blijven. De tijd lijkt na de pauze alleen stuk langzamer te gaan tot 5 uur Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Euroshopper gezeefde tomaten in glazen pot, 18 maanden over de datum. Smaakte heerlijk bij de pasta. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Nep bifi worstjes van de lidl. 6 maanden over de datum: goor; uitgespuugd! (dus eigenlijk niet gegeten) Vieze weeige, zepige smaak Normaal wel erg lekker..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Recentelijk nog een pot bruine bonen van Hak... 4 jaren overdatum! Iets muffer dan een gewone boon maar niets mis mee!! Vele zaken uit de Nederandse Noodrantsoenen houdbaarheid 80's gegeten in de 90's en later... Ook prima! Zowel de maaltijden als alle poeders, kaakjes en de zoetigheden zeker! Vele soorten cup-a en andere instant poedersoepjes in de loop der jaren en ook vaak jaren overdatum... Meer peper en zout en gewoon bikken! Droge goederen hebbik nooit echt zorgen om gehad... Bonen vond ik wel een uitdaging maar heb het als test gewoon gedaan en ben nog even geshtft als daarvoor...;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maan Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Yoghurt 3 weken over datum, nog prima, maar wel in de koelkast bewaard. Filet americain 2 dagen over de datum, maar dan bak ik het wel even. Vlees en vleeswaren kunnen vaak ook wel iets langer dan de datum Ik eet alles over de datum als het nog goed ruikt/voelt proeft. Het gebeurt regelmatig, dat ik iets op de datum in de supermarkt scoor voor half geld. Maar het gebeurt mij ook wel eens dat ik b.v. een pak vlees wat niet over de datum is open trek en dat het niet goed meer ruikt. Dat gaat dan ook weg. Wel laat ik de kids nog even ruiken, zodat zij de geur van bedorven vlees leren (her)kennen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Cacaopoeder, in blik meegebracht door de Amerikanen in 1945, vervaldatum 3 jaar na datum. Datum van consumptie 1986. Ongeveer 40j na datum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Cacaopoeder, in blik meegebracht door de Amerikanen in 1945, vervaldatum 3 jaar na datum. Datum van consumptie 1986. Ongeveer 40j na datum. heb je het overleeft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 18 november 2014 Delen Geplaatst: 18 november 2014 Sterker nog, Mijn oma en opa dronken er ook van en zijn respectievelijk 95 en 92 jaar oud geworden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.