Amazing Dree Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 In Vlaanderen val het water nu met bakken uit de hemel (gelukkig niet bevroren). Wij kwamen uit Gent rijden met die bui mee, zelden zo'n noodweer onderweg gehad, met veel fel onweer, best eng in een klein autootje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Zal het nu echt gaan komen? Volgens diverse tabellen van weerkundigen komt de vrieslucht er binnen een week aan. Ook de Charolais runderen hier op de hei verraden een komende weersverandering doordat ze op een uitzonderlijke plaats gingen overnachten begin deze week. Best handig zo'n wandelende vleesboom met een barometer app. Ik ben er nog niet achter of er sneeuw komt als ze met hun kont naar het Oosten staan, zo goed is m'n relatie met hun nog niet, sorry daarvoor.... [ATTACH=CONFIG]7425[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 De natuur is flexibel en heeft geen geheugen http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9104/Het-weer/article/detail/3573696/2014/01/08/Extreem-zacht-winterweer-reden-om-ons-zorgen-te-maken.dhtml http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/c9bf4d29bdd7b6b2ae7aee6d41856793/article/het_wordt_dus_een_zachte_winter.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Penn83 Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 http://www.activistpost.com/2013/11/pole-shift-it-has-started.html Ik ben benieuwd. vooralsnog hebben we een lekker lange herfst! En denk ik dat ik de zomervakantie maar eens in oktober-november ga boeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 20 januari 2014 Delen Geplaatst: 20 januari 2014 http://www.telegraaf.nl/buitenland/22222645/___Er_komt_een_Kleine_IJstijd_aan___.html Warme winter, slecht voorteken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 20 januari 2014 Delen Geplaatst: 20 januari 2014 Tenzij ik iets over het hoofd zie, is dat geen enkel voorteken, een warme winter zou eerder op een hoge zonneactiviteit duiden dan op een lage (waarbij het normaal gezien kouder zou moeten zijn). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 20 januari 2014 Delen Geplaatst: 20 januari 2014 Tenzij ik iets over het hoofd zie, is dat geen enkel voorteken, een warme winter zou eerder op een hoge zonneactiviteit duiden dan op een lage (waarbij het normaal gezien kouder zou moeten zijn). Ik snap er ook niks meer van: http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/article/detail/3579913/2014/01/18/Is-de-zon-in-slaap-gevallen.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kvgorp Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Over horror winter gesproken? SHTF in de alpen? Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen? http://www.nu.nl/buitenland/3690406/duizenden-nederlanders-gestrand-in-oostenrijk.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Gewoon, wachten he, meer kan je niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Anderhalve meter, hmm, da's 80cm meer dan hier ligt, uurtje extra sneeuw scheppen voor ik weg kan 's ochtends... niet echt problematisch verder, het zal iets langer duren dan normaal voordat de sneeuwschuivers overal geweest zijn, dan maar even thuis werken Overigens is deze "horror" winter de warmste winter in tientallen jaren, hier in Zweden. Het is zo'n 20-30 graden warmer dan 't hoort te zijn, al ruim 2 maanden lang. Het dooit nu zelfs lichtjes, wat ongehoord is voor deze tijd van 't jaar... dus horror winter? Uhm, als 500 euro besparen aan stookkosten horror is, dan ja... anders nee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Over horror winter gesproken? SHTF in de alpen? Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen? http://www.nu.nl/buitenland/3690406/duizenden-nederlanders-gestrand-in-oostenrijk.html Langer van je vakantie genieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Horrorwinter. Inderdaad. Ik liep vandaag in mijn t-shirt naar buiten en dacht: "Brrrr, ik denk dat ik mijn shirt maar ín mijn broek doe." Was die horrorwinter maar voorbij. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
platipous Geplaatst: 1 februari 2014 Delen Geplaatst: 1 februari 2014 Voorlopig is de horrorwinter alleen van toepassing op schaatsverkopers, en winterkleding verkopers. Maar dat we nog wel het één en ander zullen krijgen, daar ben ik van overtuigd, we zullen zo echt de lente niet inrollen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 Horrorwinter. Inderdaad. Ik liep vandaag in mijn t-shirt naar buiten en dacht: "Brrrr, ik denk dat ik mijn shirt maar ín mijn broek doe." Was die horrorwinter maar voorbij. Ja Meteorologisch is 1 maart de winter al weer voorbij dus het kan nog een lange koude winter worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 2 februari 2014 Delen Geplaatst: 2 februari 2014 mijn drang om naar alaska te verhuizen word steeds groter met deze zomers uhh ik bedoel winter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
2mansterk Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 mijn drang om naar alaska te verhuizen word steeds groter met deze zomers uhh ik bedoel winter. ik geloof dat het van de week weer wat kouder wordt dus wie weet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 23 maart 2014 Delen Geplaatst: 23 maart 2014 het klimaat lijkt wel van slag, ook dat is horror! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 23 maart 2014 Delen Geplaatst: 23 maart 2014 Ach, nog even en de horrorwinter is voorbij. (Het was immers een horror voor elfstedentochtliefhebbers... ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 11 december 2014 Delen Geplaatst: 11 december 2014 En gaat ie dit jaar komen dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Summ Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Ik denk zelf van niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Begin van een ijstijd die 10 jaar gaat duren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 ik hoop toch wel dat we een beetje winter krijgen dit jaar, met flink wat centimeters aan sneeuw bij mijn stukkie bos..... heerlijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Toch een elfstedentocht??? ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 ik hoop toch wel dat we een beetje winter krijgen dit jaar, met flink wat centimeters aan sneeuw bij mijn stukkie bos..... heerlijk! En de rest van NL geen sneeuw? Ego tripper..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Begin van een ijstijd die 10 jaar gaat duren Met circa 15 jaar zou je, op basis van de trend in het aantzal zonnevlekken een koudere periode mogen gaan verwachten. Een ijstijd zou ik dat nog niet willen noemen maar wie weet... (wordt het een Dalton Minimum-achtig gebeuren of een Maunder Minimum? beide geen ijstijd maard e laatste steviger qua koude...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.