Ga naar inhoud
GENEGEERD

The HORRORWINTER of 2014-2015! Prep maar warme kleren!


DutchSurvival101

Aanbevolen berichten

Daar was ik dus ook al naar op zoek op internet;nergens iets te vinden over noodvoorzieningen van het gasnet,ben bang dat bij een landelijke stroomstoring het gasnet 5 minuten later ook plat ligt.

Iemand info hier over?

 

Nee, zoek ik ook al een tijdje naar.

Wel heb ik in ieder geval een gas-buitenkeuken die eventueel binnen gezet kan worden (extra flessen in de schuur).

Water kan gekookt worden en douchen via de campingdouche.

Voor warmte zullen we de open haard aansteken.

Primitief maar doeltreffend.

 

Ben nog steeds aan het denken hoe ik een onafhankelijk systeem op kan zetten, buiten de providers om. Ideeen welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 185
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met wat juiste pannen kan je ook in de open haard koken he.

Altijd handig meer methodes tot je beschikking te hebben.

 

Er staan op internet goede voorbeelden hoe je een regenwatersystemen eruitziet, wat je bv voor de was, douchen en schoonmaak en wc water gebruikt.

Geen primitief gedoe, gewoon goed dubbel waterleidingsysteem met ondergrondse tank en een pomp.

Begin hier eens te kijken....

SCI_woningbouw

http://www.regenwater.com/contentServlet/;jsessionid=652E0BC6C176FC8DE5804A5EEBF8E320.gepserver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat juiste pannen kan je ook in de open haard koken he.

Altijd handig meer methodes tot je beschikking te hebben.

 

Er staan op internet goede voorbeelden hoe je een regenwatersystemen eruitziet, wat je bv voor de was, douchen en schoonmaak en wc water gebruikt.

Geen primitief gedoe, gewoon goed dubbel waterleidingsysteem met ondergrondse tank en een pomp.

Begin hier eens te kijken....

SCI_woningbouw

http://www.regenwater.com/contentServlet/;jsessionid=652E0BC6C176FC8DE5804A5EEBF8E320.gepserver

 

En natuurlijk ook in de vuurkorf in de achtertuin. Wat koken en vuur betreft hoef je je voor mij geen zorgen te maken. Komt altijd goed :p

 

Nice link. Ga ik eens bekijken. Thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat juiste pannen kan je ook in de open haard koken he.

Altijd handig meer methodes tot je beschikking te hebben.

 

Er staan op internet goede voorbeelden hoe je een regenwatersystemen eruitziet, wat je bv voor de was, douchen en schoonmaak en wc water gebruikt.

Geen primitief gedoe, gewoon goed dubbel waterleidingsysteem met ondergrondse tank en een pomp.

Begin hier eens te kijken....

SCI_woningbouw

http://www.regenwater.com/contentServlet/;jsessionid=652E0BC6C176FC8DE5804A5EEBF8E320.gepserver

 

Ook die pomp werkt met elektriciteit .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is goede uitleg op het ecologieforum, ik ga niet hier uitleggen, maar als je meer wilt weten hoe een en ander wel kan kan je daar kijken.

Er zijn vele mogelijkheden om regenwater te gebruiken, deels te gebruiken, op te slaan enz. Teveel om even in een berichtje hier weer te geven.

Ik kwam met dit plaatje zodat @Gamble een idee heeft hoe het eruit kan zien. Gamble is slim menneke die kan dat prima zelf verder uitzoeken als hij de richting heeft gevonden waar hij informatie zoeken kan.

 

 

Ik vond net trouwens dit bericht, waarin bekend gemaakt wordt dat de belasting op leidingwater hoger wordt. Investeren in een regenwateropslag en meer gebruik maken van regenwater gaat lonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een inverter die een echte sinusvorm output levert, anders ligt je pomp zo aan gort! De goedkope chinese invertertjes zijn over 't algemeen dus NIET geschikt voor pompen en andere electromotoren.

 

Wat het gasnet betreft, bij een grote landelijke stroomstoring mag je er vanuit gaan dat 't gasnet ook redelijk snel plat gaat. Geen stroom -> Geen pompen om de boel onder druk te zetten -> Geen gas.

Nou zou je verwachten dat ze noodstroom hebben die op gas werkt, maar dat klinkt zo logisch dat 't vast te simpel is ;)

 

Oh, enne, niet je camping kook setjes of ander spul met open vlam onder je afzuigkap in de keuken zetten, tenzij je van binnenbrandjes houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het me handiger dat je je niet op mijn tekstje focust maar @Gamble uitlegt hoe jouw systeem is aangelegd en werkt en bij een SHTF nog kan werken.

Jij hebt ervaring tenslotte, jij hebt zelf een regenwateropslag en leidingen in je huis, jij bent de expert.

Deel je kennis zodat anderen daar ook wat van op kunnen steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik wacht nog steeds op die horrorwinter; tot nu toe is 't hier in Zweden met +5C al de hele maand zo'n 20 graden (!) warmer dan 't hoort te zijn en staat m'n verwarming slechts een paar uurtjes per dag aan, ipv de voor deze tijd gebruikelijke 24/7. Niet dat ik klaag hoor, van mij mag de hele winter zo blijven, een jaartje zonder dagen van -35C is ook niet erg ;)

 

Horror? Mmmm, misschien voor de energiebedrijven die veel minder verkopen dan ze normaal doen? Voor ons normale mensen in ieder geval (nog) niet! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eerst donder en bliksem,dan 10 minuten hagel,en nu vollenbak regen.Midden belgie.

Het was hier 12 graden vandaag,maar met de sterke wind voelt dit kouder aan.

Is de wind chilfactor,ik snak nu ook wel echt naar de winter.

En einde maart iets gepland in zwitserland,maar dat is nog zzzzzoooooo

lang weg.

grtn verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezeer ik deze temperaturen aangenaam vind voor de portemonnee (stookkosten), hoop ik toch op nog een beetje winter deze maand, al is het maar twee weken.

 

Zonder een goede vorstperiode heeft de natuur en ook mijn moestuin het lastig.

Er zitten verdorie nu nog rupsen aan m'n restjes broccoli plant te vreten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...