Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prep oefening


Gast Sandokan

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit topic hoeft niet gesloten, want er zijn nog steeds mensen nu aan het oefenen die dus ook niet op het forum kijken.

 

Het is misschien 'lullig' tegen Sandokan omdat hij wel een gegronde reden heeft.. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook om moest lachen.

Vind het best dat hij ermee stopt en het ook hier zegt, alleen vond ik dat hij in het begin een beetje fel deed tegen anderen die niet mee wilden doen.

Dat staat dan in mijn ogen weer in een scheve verhouding met het zelf opgeven, nouja, nu was er natuurlijk een reden voor..

 

Al met al; nog steeds respect voor de mensen die het wél doen en ben wel heel erg benieuwd naar hun bevindingen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat de ellende echt uitbreekt, zullen veel preppers zich minder goed voorbereid voelen dan ze vooraf dachten. Tegelijkertijd zullen niet-preppers zich beter kunnen redden dan wij en zij vooraf dachten. De mens is nu eenmaal een behoorlijk flexibel wezen en past zich snel aan als het gaat om veranderende omstandigheden. Als je er middenin wordt gegooid, zul je wel moeten. Op dag 1 is het schrikken, op dag 3 weet je al niet meer beter.

 

Hoe een crisis er straks uit gaat zien, is eenvoudigweg niet te voorspellen. Die kan economisch van aard zijn, maar ook te maken hebben met abrupte klimaatveranderingen, plotselinge tekorten, ziektes, oorlog (onderschat vooral de geavanceerde biologische wapens niet) en verzin er zelf nog maar een paar. Het kan zelfs allemaal tegelijk komen en daarom kun je niet preppen voor een bepaalde situatie. Het enige wat je kunt doen is je best en voor de rest moet je hopen dat het allemaal meevalt. Preppen is voor mij zo goed mogelijk voorbereiden op het onverwachte.

 

O ja, probeer niet door te schieten in je voorbereidingen (wat ik eerlijk gezegd soms wel heb gedaan). Tuurlijk heb ik ook een firesteel, maar daarnaast genoeg aanstekers van de buurtsuper om tienduizenden vuurtjes te maken. En die zoveelste cool uitziende zaklantaarn was ook niet echt nodig, haha. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog wel 't liefste met zijn allen op een perceel van 1000m2 willen wonen. Zetten jullie er wel een webcam op na SHTF :D :D

Was onderdeel van de oefening :p. Maar in het echt is het toch wat anders dan op een forum. Lichaamstaal wordt op een forum gemist, en het is ook een stuk laagdrempeliger om hier fel op elkaar te reageren. Zo weinig mogelijk mensen op de borst stuiten op een online forum vind ik niet zo interessant, dus van tact trek ik mij dan ook niet heel veel aan. In het echt zou Bolo mij waarschijnlijk niet fout geïnterpreteerd hebben, en ik zou met een stuk meer geduld uitgelegd hebben waarom zijn verontwaardiging onterecht is.

 

daarbij zitten hier mensen te piepen over het gebrek aan inzet voor de oefening die zelf ook niet meedoen.. :p

Begin jij nu ook al? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was onderdeel van de oefening :p. Maar in het echt is het toch wat anders dan op een forum. Lichaamstaal wordt op een forum gemist, en het is ook een stuk laagdrempeliger om hier fel op elkaar te reageren. Zo weinig mogelijk mensen op de borst stuiten op een online forum vind ik niet zo interessant, dus van tact trek ik mij dan ook niet heel veel aan. In het echt zou Bolo mij waarschijnlijk niet fout geïnterpreteerd hebben, en ik zou met een stuk meer geduld uitgelegd hebben waarom IK VIND DAT zijn verontwaardiging onterecht is.

 

 

Begin jij nu ook al? :p

 

Even een kleine nuance inbrengen. Mening vind ik prima. Voor mij iets bepalen niet. :)

 

No hard feelings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zal ik dan maar?

 

Zo veel mensen op dit forum, even zoveel meningen.

 

Echter, Sandokan, heeft behoorlijk stemming lopen maken over zijn "oefening". Ik heb daarop -geheel zonder enige bijbedoeling- gereageerd dat ik niet mee zou doen (lastig, baby, kleine kinderen, etc) maar wenste hem veel succes. Zoals wellicht bij andere forummers bekend, reageerde Sandokan op zijn eigen, bijzondere, inspirerende manier. Meneer "Ik Weet Alles Beter" Sandokan, ramde op zijn toetsenbord -al blind typend met een onnavolgbaar stuk proza als resultaat- en een discussie was het gevolg.... (Lees AUB de hele thread door alvorens te reageren op dit bericht!).

 

En dan flikt hij het om af te haken?! De anderen die WEL serieus het idee volgen, hebben geen idee dat ze alleen zijn (EMP! SHTF!) en dat de “Grote Genius” lekker thuis zit te internetten, verwarming aan heeft en waarschijnlijk nu lekker in bad zit, terwijl zij op een houtje zitten te bijten, op een emmer zitten te schijten en bij kaarslicht een Panorama uit 2005 aan het lezen zijn! Wat een Lulhannes! En ondertussen belerend zijn naar anderen...

 

Het is schier onmogelijk om te checken of het verhaal van die "kennis" die in het ziekenhuis ligt waar is (ik hoop het oprecht niet). Of, misschien is het wel de stagiair van Medan die zijn vingers er af heeft gezaagd? Wellicht dat hij beter zijn mond had kunnen houden over die kennis, en de anderen tenminste het idee had kunnen geven dat hij een poging deed. En kom niet aanzetten met “maar ik was toch eerlijk?”, dat is hij niet. Ik geloof d’r geen donder van dat hij door omstandigheden niet mee kon doen!

 

Aangezien ik Sandokan reeds dagen geleden een PM heb gestuurd omdat we het -op aanraden van Bolo- "outside zouden taken" :) en hij niet eens de moeite nam om te reageren, terwijl ik toch mijn excuses aanbood voor mijn directe opstelling en oprecht de dialoog met hem aan wilde gaan op een normale manier, doe ik het maar op deze manier.

 

Maar, hij is weg… Zijn account is gedelete en ik praat tegen een muur. Neeeeee…. Ik heb zijn "post historie" eens doorgenomen en hij leest dit lekker mee! Ouwe lurker die je bent! Wellicht meld je jezelf weer aan binnenkort, onder een andere naam. Al lezende kwam ik tot de conclusie dat ik niet de enige ben die de pen met hem gekruist heeft! Mijn hemel, wat een opgewonden standje is Sandokan...

 

Wat eigenlijk het meest bezwaarlijke is, is dat hij het presteert om zelfs niet eens te wachten met het deleten van zijn profile tot de mensen die WEL de oefening hebben gedaan terug zijn, nog eventjes netjes te woord te staan. Neen! Hij vlucht weg -als een dief in de nacht- zonder zijn verantwoordelijkheden te nemen ten opzichte van de groep (Je weet wel, die mensen die nu al 72 uur op een emmer zitten te schijten omdat Sandokan dat zo'n goed idee vond...).

 

Wat een held, daar winnen we de oorlog wel mee... En dat is dan weer MIJN mening...

 

JB

 

P.S. Gezellig he? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zal ik dan maar?

 

Zo veel mensen op dit forum, even zoveel meningen.

 

Echter, Sandokan, heeft behoorlijk stemming lopen maken over zijn "oefening". Ik heb daarop -geheel zonder enige bijbedoeling- gereageerd dat ik niet mee zou doen (lastig, baby, kleine kinderen, etc) maar wenste hem veel succes. Zoals wellicht bij andere forummers bekend, reageerde Sandokan op zijn eigen, bijzondere manier. Sandokan "Ik Weet Alles Beter" ramde op zijn toetsenbord en een discussie was het gevolg.... (Lees AUB de hele thread door alvorens te reageren op dit bericht!).

 

En dan flikt hij het om af te haken?! De anderen die WEL serieus het idee volgen, hebben geen idee dat ze alleen zijn (EMP! SHTF!) en dat de “Grote Genius” lekker thuis zit te internetten, verwarming aan heeft en waarschijnlijk nu lekker in bad zit, terwijl zij op een houtje zitten te bijten, op een emmer zitten te schijten en bij kaarslicht een Panorama uit 2005 aan het lezen zijn! Wat een Lulhannes! En ondertussen belerend zijn naar anderen...

 

Het is schier onmogelijk om te checken of het verhaal van die "kennis" die in het ziekenhuis ligt waar is (ik hoop het oprecht niet). Of, misschien is het wel de stagiair van Medan die zijn vingers er af heeft gezaagd? Wellicht dat hij beter zijn mond had kunnen houden over die kennis, en de anderen tenminste het idee had kunnen geven dat hij een poging deed. En kom niet aanzetten met “maar ik was toch eerlijk?”, dat is hij niet. Ik geloof d’r geen donder van dat hij door omstandigheden niet mee kon doen!

 

Aangezien ik Sandokan reeds dagen geleden een PM heb gestuurd omdat we het -op aanraden van Bolo- "outside zouden taken" :) en hij niet eens de moeite nam om te reageren, terwijl ik toch mijn excuses aanbood voor mijn directe opstelling en oprecht de dialoog met hem aan wilde gaan op een normale manier, doe ik het maar op deze manier.

 

Maar, hij is weg… Zijn account is gedelete en ik praat tegen een muur. Neeeeee…. Ik heb zijn "post historie" eens doorgenomen en hij leest dit lekker mee! Ouwe lurker die je bent! Wellicht meld je jezelf weer aan binnenkort, onder een andere naam.

 

Wat eigenlijk het meest bezwaarlijke is, is dat hij het presteert om zelfs niet eens te wachten met het deleten van zijn profile tot de mensen die WEL de oefening hebben gedaan terug zijn, nog eventjes netjes te woord te staan. Neen! Hij vlucht weg als een dief in de nacht zonder zijn verantwoordelijkheden te nemen ten opzichte van de groep (Je weet wel, die mensen die nu al 72 uur op een emmer zitten te schijten omdat Sandokan dat zo'n goed idee vond...).

 

Wat een held, daar winnen we de oorlog wel mee... En dat is dan weer MIJN mening...

 

JB

 

P.S. Gezellig he? :)

 

72 uur lang schijten maar liefst:p

 

ik geloof helemaal niet in oefenen, nooit gedaan ook.

ik zal wel een weekdier zijn misschien.

ik zie er het nu niet van in.

 

waarom moet ik oefenen dat de stroom uit kan knallen??

wat is dat voor onzin?? (vind ik dan)

waarom moet ik oefenen dat de waterpomp afgezet kan worden voor reparatie(zodat ik geen water krijg in mijn huis)??

 

ik heb kaarsen,lampen,led pushlights en alternatieve verwarming voor mijn woning.

ik heb 100 liter water in flessen opgeslagen die ik met mijn spiritusstel zo kan opwarmen als het moet.

ik heb een sloot achter en een lading flessen chloor staan om het ergste tegen te gaan en in ieder geval niet ziek te worden,(chemisch toilet staat nog op mijn verlanglijstje)

als het voor een paar dagen is is het geen shtf maar gewoon een vervelende situatie, dan ga ik gewoon naar familie toe.

 

wat valt daar voor mij dan nog in te leren??

er valt voor mij daarin niks te leren, ik hoef er alleen maar rekening mee te houden dat het kan gebeuren.

zodra het gebeurd ben ik daar klaar voor.(want je hebt geen andere keus simpelweg).

 

een mens is creatief, en zodra hij problemen ondervind wordt hij scherper en scherper op het creatieve vlak dus ook.

er is voor alles wel een oplossing, alle eeuwen voor ons heeft de mensheid ook overleeft.

en er zijn nog zat mensen die vandaag de dag nog niet naar de wc kunnen zoals wij dat kunnen.

 

maargoed in ieder geval hebben we geleerd dat niets menselijks ons vreemd is, zelfs in een mislukte oefening zijn er nog mensen die teleurgestelt zijn.

das dan weer het voordeel van alleen of alleen met gezin overleven, makkelijker keuze,s maken dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als bij de familie de situatie hetzelfde is?

 

dan veranderd dat nog steeds niks aan de situatie.

dan zal ik het inderdaad op de moeilijke manier moeten doen allemaal.

terug naar huis gaan en emmers/bad vullen met slootwater en chloortabletten erin

en dan gewoon ''met emmertje leeggooien'' doorspoelen.

 

chloortabletten voor bijvoorbeeld zwembaden/fonteinsets zijn trouwens gestabiliseert en uitermate geschikt voor lang houdbaarheid

niks ergs aan om daar een paar potjes van op voorraad te hebben.

 

de flessen chloor zijn dan voor het schoonmaakwerk.

ook is er een enorme partij toiletpapier en schoonmaaksprays en chlorix doekjes op voorraad.

dus die paar dagen/weken zijn wel door te komen.

als het langer mis is heb je zowiezo shtf dus dan is er ook geen houden meer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik geloof dat ik in die 3 daagies n hoop gemist heb....die oefening stelde eig wienig voor hetzij t lastig was om me bad te missen..maar buiten dat en (62 oproepen)viel t wel mee........In ieder geval weer goed hier te zijn.Nu ff alle Shit bij lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi offgrid, verder nergens tegen aangelopen. Dat moet een fijn idee zijn. Hier is het een gezellige boel, in meerdere topics, zijn de discussie goed op gang. Welkom terug

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Eigenlijk nergens tegenaan gelopen wat ik niet had verwacht...nou moet ik ook zeggen dat ik gewoon die 3 dagen thuis heb uitgezeten he...k hoefde nergens heen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je kijken wat er gebeurt als je je account opzegt - kan je als guest zien hoe erg je wel of niet gemist wordt. ;)

 

Hoi Zanshin, ben blij dat je niet weg bent zoals ik even dacht door toespelingen van andere.

Volgens mij dacht iemand even dat wij dezelfde persoon waren?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom is iedereen zo boos op de organisator van de oefening als die niet mee doet? Je doet niet mee aan de oefening vóór Sandokan maar voor jezelf..

Als ik mee had gedaan wat had het mij dan kunnen schelen als iemand anders dat niet doet? Het gaat erom dat je er zelf iets van leert.

 

Als er om zoiets kleins al een ruzie kan ontstaan dat hier mensen hun account gaan wissen hoe erg moeten de rellen wel niet worden als de buurt super leeg is menn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom is iedereen zo boos op de organisator van de oefening als die niet mee doet? Je doet niet mee aan de oefening vóór Sandokan maar voor jezelf..

Als ik mee had gedaan wat had het mij dan kunnen schelen als iemand anders dat niet doet? Het gaat erom dat je er zelf iets van leert.

 

Als er om zoiets kleins al een ruzie kan ontstaan dat hier mensen hun account gaan wissen hoe erg moeten de rellen wel niet worden als de buurt super leeg is menn!

 

Niet iedereen is boos op de organisator van de oefening, ik heb er maar een enkele gezien zelfs (als dat al boosheid is), en hij legt het in reactie #132 prima uit. Er is ook geen enkele 'ruzie' direct ontstaan door Sandokan die gestopt is met de oefening. Verder heeft Sandokan zijn account helemaal niet verwijderd als gevolg van boosheid over het stoppen met de oefening, want daar is hij immers pas op aangesproken nadat hij al vertrokken was. En wat een onenigheid op een online forum te maken heeft met rellen... In andere woorden: Waar heb je het in hemelsnaam over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff dit over die oefening..voor de mensen met n hond..Ik ben drie dagen binnen geweest(Alsof er spake was van n Buginn maar ik heb wel 3x per dag ff de hond uitgelaten(zelf op die porttapotti was al irritant genoeg)maar stel je voor dat er n WROL situatie is ....Dan ga je natuurlijk niet ff met je hond naar buiten...tuurlijk kan ik dat drolletje van m ook in die portap.mikken maar de rest doet ie gewoon in n hoekje of waar ie staat als ik m niet uitlaat denk ik....Dus ik ga ook maar n soort absorbeerende doekken preppen ofzo..........hondebezitters met tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...