Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verzoek tv-programma BNN


Stephanie91

Aanbevolen berichten

Voor mij kwam het over dat het beetje overacting emo gebracht werd en komt de voorstelling van de oproep niet echt overeen met het eindresultaat. Dus geloof niet alles wat ze op de buis tonen...

 

Had ook de indruk dat 'leon' ook 'zwaarder' gemaakt werd, om dan de de presentatrice vervolgens te laten kunnen zeggen 'daarom kies je dus voor een bug in' met de intentie het imago te geven dat de gemiddelde prepper woonkamer en pantoffelhelden zijn.

 

Het woord 'preppen' heeft gewoon een negatief imago mede dankzij van de extreme exemplaren te tonen in de programma's op NG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 467
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

DMV: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1376261

 

Ik vind dat die "Leon" het er vrij goed van heeft afgebracht. Als je het beter kan, doe het zou ik zeggen.

 

Mijn vermoeden is dat de man heel bewust bepaalde zaken (zijn helmpje, zijn load baring vest, zijn uitlating 'defensie kan ons niet aan')

gesteld heeft en weet dat de gemiddelde Nederlander dan niet verder kijkt en hem afdoet als een dorpsgek (zo is niemand bang van 'em)

en deze die al aan het nadenken zijn en wel hersens hebben en verder zien, daar wel iets aan hebben.

 

Hij kan natuurlijk ook een beetje een simpele ziel zijn... en dat is ook prima. Als ie maar gelukkig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DMV: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1376261

 

Ik vind dat die "Leon" het er vrij goed van heeft afgebracht. Als je het beter kan, doe het zou ik zeggen.

 

Mijn vermoeden is dat de man heel bewust bepaalde zaken (zijn helmpje, zijn load baring vest, zijn uitlating 'defensie kan ons niet aan')

gesteld heeft en weet dat de gemiddelde Nederlander dan niet verder kijkt en hem afdoet als een dorpsgek (zo is niemand bang van 'em)

en deze die al aan het nadenken zijn en wel hersens hebben en verder zien, daar wel iets aan hebben.

 

Hij kan natuurlijk ook een beetje een simpele ziel zijn... en dat is ook prima. Als ie maar gelukkig is.

 

Volgens mij was het ook geen Nederlander maar een Belg

Link naar reactie
Delen op andere sites

DMV: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1376261

 

Ik vind dat die "Leon" het er vrij goed van heeft afgebracht. Als je het beter kan, doe het zou ik zeggen.

 

Mijn vermoeden is dat de man heel bewust bepaalde zaken (zijn helmpje, zijn load baring vest, zijn uitlating 'defensie kan ons niet aan')

gesteld heeft en weet dat de gemiddelde Nederlander dan niet verder kijkt en hem afdoet als een dorpsgek (zo is niemand bang van 'em)

en deze die al aan het nadenken zijn en wel hersens hebben en verder zien, daar wel iets aan hebben.

 

Hij kan natuurlijk ook een beetje een simpele ziel zijn... en dat is ook prima. Als ie maar gelukkig is.

 

Lijkt mij onzin dat hij die uitdossing zo bewust heeft gekozen. Hij is anoniem in beeld en krijgt de kans om Nederland "aan zijn kant te krijgen". Als je dan slim bent zwak je eerder wat af en zoek je de redelijkheid om acceptabel te zijn voor een grotere groep.

Dat je er dan voor kiest je zo te laten filmen getuigt dan eerder inderdaad van een simpele ziel of van een onvermogen om weerstand te bieden aan de druk van het productie team.

" Ah Leon, trek die spullen aan man, is leuk voor het beeld, staat je echt hartstikke goed, stoer en mannelijk, zo kun je echt overbrengen dat je serieus bent!". Of iets van die strekking.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was het ook geen Nederlander maar een Belg

Afgaande op zijn accent, mogelijks, maar zijn woordkeuze is wel Nederlands, geen Vlaams.

Defensie zegt men in NL, in Begie spreekt men van 'het leger'. Hij spreekt van 'de wallen', is ook in NL.

 

Dus hij moet in NL lang gewoond hebben op zijn minst. Wat ie is van origine, dat blijft gissen. Maar maakt uiteindelijk niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op zijn accent, mogelijks, maar zijn woordkeuze is wel Nederlands, geen Vlaams.

Defensie zegt men in NL, in Begie spreekt men van 'het leger'. Hij spreekt van 'de wallen', is ook in NL.

 

Dus hij moet in NL lang gewoond hebben op zijn minst. Wat ie is van origine, dat blijft gissen. Maar maakt uiteindelijk niet uit.

 

Maakt ook niets uit Juist niet! vaak lijken Belgen meer bescheiden en respectvoller ipv de harde Nederlanders. En dan is het natuurlijk een inkoppertje voor Sophie of Rutger van BNN om zon jongen als dorpsgek neer te zetten.

 

Terwijl het waarschijnlijk een doodgoeie jongen is, die ook op een heel andere manier neergezet zou kunnen worden., jammer dat er niet meerdere preppers aan het woord kwamen, om zo een beter beeld te krijgen van de verschillen in mensen die preppen, en de gelijkenissen.

Ik ben blij dat @DickBerts ook wat beeldmateriaal mbt tot preppen heeft opgenomen. En natuurlijk het filmpje van @Communicator

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach,vond eigenlijk dat het wel mee viel,een vent met een kast levensmiddelen en een doos medicijnen,een bob,waterfiltertje en een paar simpele wapens en z'n eigen verhaal over het hoe en waarom.

Hij zou hier zomaar tussen passen.Een van de vele types preppers die er zijn,DE prepper bestaat niet,nou geloof ik wel dat er graag een ideaalbeeld van de prepper neergezet zou worden maar hoe ziet die er dan uit?Is dat een super Rambo?een hippie die bloemen en liefde uitdeelt tijdens het waarschuwen voor het einde der tijden?Een huisvader die het beste wil voor z'n gezinnetje ?

Een sportjongen die ieder weekend 100 km hicked met z'n bob op de schouders?

Een prepper is een mens die doet wat hij denkt dat nodig is om te ontkomen aan de ellende van een shtf,niet meer en niet minder,deal with it.

 

P.S.,ik was het niet hoor,en ik ken hem ook niet:)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ach,vond eigenlijk dat het wel mee viel,een vent met een kast levensmiddelen en een doos medicijnen,een bob,waterfiltertje en een paar simpele wapens en z'n eigen verhaal over het hoe en waarom.

Hij zou hier zomaar tussen passen.Een van de vele types preppers die er zijn,DE prepper bestaat niet,nou geloof ik wel dat er graag een ideaalbeeld van de prepper neergezet zou worden maar hoe ziet die er dan uit?Is dat een super Rambo?een hippie die bloemen en liefde uitdeelt tijdens het waarschuwen voor het einde der tijden?Een huisvader die het beste wil voor z'n gezinnetje ?

Een sportjongen die ieder weekend 100 km hicked met z'n bob op de schouders?

Een prepper is een mens die doet wat hij denkt dat nodig is om te ontkomen aan de ellende van een shtf,niet meer en niet minder,deal with it.

 

P.S.,ik was het niet hoor,en ik ken hem ook niet:)

 

Hee, ik ben het een keer met je eens. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb net uitzendinggemist gekeken, en die "leon" lijkt me wel een toffe peer uit het zuiden des lands, die het beste voorheeft met zijn naasten. Als ik me hem probeer voor te stellen met zonder neus, dikke wangen, pruik, aangezette wenkbrauwen, baard en snor, dan blijft er maar weinig over :-)

 

Ok, ik zou nooit op tv met een helm op door een bos gaan rennen om konijntjes te jagen, maar als Sophie het vraagt, dan weet je maar nooit wat voor gekkigheid je in je hoofd haalt. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze ... ik ben Leon.

Heb jullie reacties tot zoverre allemaal doorgenomen.

BNN heeft mij anders neergezet dan ik eigenlijk verwachte.

 

Het knip en plakwerk met onderandere de uitingen over defensie en dergelijke zijn heel mooi geknipt en geplakt totaal buiten de context waar het over ging.

Stel je wel voor dat de opnames van 10:00 uur in de ochtend tot 17:00 uur hebben geduurd. Dus binnen 15 minuten uitzending krijg je dat soort dingen.

 

Al om al heb ik er geen spijt van. Iedere prepper is een prepper met zijn eigen gedachtegang.

Mijn intenties zijn uiterst goed en daar toon ik geen schaamte om.

 

Als iemand een oordeel wil vellen prima! Kritiek? Ook goed! Heb ook niet verwacht dat Nederland/Belgie de straten op ging toeterend en vlaggenzwaaiend prepper (Leon) de lucht in te prijzen. Haha.

 

Als er maar een iemand de boodschap van kon ontcijferen heb ik veel bereikt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je het gedeelte gemist waar Leon met zijn geweer ging schieten in de bossen en met zij pistool ook nog effe "pang" deed, als dit gezien was door een boswachter of politie had leon een middagje op het buro gezeten met een vette prent en zijn "wapens" uiteraard kwijt en terecht;)

Dan heb ik je verkeerd geïnterpreteerd. Bij 'zwaaien' denk ik aan roekeloos gedrag, waar geen sprake van was, Leon ging er gewoon verantwoordelijk mee om. Wellicht kan je mij uitleggen wat er dan wel verkeerd was, en waarom inbeslagname en een boete terecht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze ... ik ben Leon.

Heb jullie reacties tot zoverre allemaal doorgenomen.

BNN heeft mij anders neergezet dan ik eigenlijk verwachte.

 

Het knip en plakwerk met onderandere de uitingen over defensie en dergelijke zijn heel mooi geknipt en geplakt totaal buiten de context waar het over ging.

Stel je wel voor dat de opnames van 10:00 uur in de ochtend tot 17:00 uur hebben geduurd. Dus binnen 15 minuten uitzending krijg je dat soort dingen.

 

Al om al heb ik er geen spijt van. Iedere prepper is een prepper met zijn eigen gedachtegang.

Mijn intenties zijn uiterst goed en daar toon ik geen schaamte om.

 

Als iemand een oordeel wil vellen prima! Kritiek? Ook goed! Heb ook niet verwacht dat Nederland/Belgie de straten op ging toeterend en vlaggenzwaaiend prepper (Leon) de lucht in te prijzen. Haha.

 

Als er maar een iemand de boodschap van kon ontcijferen heb ik veel bereikt.

 

Ha Leon,

 

Leuk dat je je kenbaar maakt! Echter ... ik kan me nauwelijks voorstellen dat je je nu pas aanmeldt op het forum en je eerste post maakt. Kan je dat uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...