Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verzoek tv-programma BNN


Stephanie91

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 467
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doomsday Preppers is een van de best bekeken series van NatGeo ever. Vele Nederlanders (en vast ook Belgen) zijn zodoende bekend met de term "preppers" en hebben daar direct het beeld bij van de Amerikaanse Doomsday Preppers. De wapens en ammo blijven het meeste hangen, hoor ik in mijn eigen omgeving.

 

Wij - de Beneluxpreppers - hebben áltijd als reactie kunnen geven: "O, maar dat zijn echt de maffe Amerikaanse preppers, met hun wapens enzo. Preppers in Nederland zijn totaal niet zo!"

 

Tot gisteren. @Anonieme Leon heeft helaas dat negatieve vooroordeel ruimschoots bevestigd.

 

[...] ik heb het niet voor mezelf gedaan, anders was ik herkenbaar en wisten jullie ook wie ik echt ben.

Gaat mij puur om de boodschap. En hoe anderen dat opvatten boeit me weinig [...]

 

Je verdedigt je keuzes uitstekend in dit draadje (zonder overigens inhoudelijk op de kritiek in te gaan), maar het zou je sieren als je daadwerkelijk openstaat voor kritiek of met wijsheid achteraf inziet dat je erg naief gehandeld hebt en daarmee de positie van vele mede-preppers schaadt. De naiviteit zit hem erin dat je zegt "Gaat mij puur om de boodschap. En hoe anderen dat opvatten boeit me weinig". Het doel van een boodschap geven ís namelijk dat het erom gaat welk beeld/kennis/informatie/iets-om-over-na-te-denken je achter wil laten, en de wijze waarop je het doet (woordkeus, voorbeelden, etc) bepaalt het slagen van het overbrengen van de boodschap.

 

Aan de andere kant vind ik je dapper dat je dit gedaan hebt en spreek ik daar bij deze mijn waardering voor uit. En heeft het - net als Doomsday Preppers - ook een positief effect dat ook jij ons nu als gekkies hebt neergezet. Want hoe vaker mensen op spraakmakende wijze met een woord als 'prepper' in aanraking komen, vooral in main stream media, hoe meer er langzaam maar zeker ook over deze materie gaan nadenken. En hopelijk ook gaan preppen. Want mijn overtuiging is dat als een voldoende groot percentage mensen in je sociale of geografische omgeving zijn voorbereid met een voorraad voedsel en wat andere preps, hoe groter een ieders kansen zijn als de SHTF.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien antwoord ik zo nu en dan nog enkele reacties, maar ik hou het voor gezien hier.

 

Dat zou jammer zijn! Dit forum heeft volgens mij genoeg te bieden naast positieve of negatieve kritiek op dit korte portret bij BNN. Ik vond het een prima optreden, maar vraag me nog wel af uit welke context die opmerking over defensie geknipt was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doomsday Preppers is een van de best bekeken series van NatGeo ever. Vele Nederlanders (en vast ook Belgen) zijn zodoende bekend met de term "preppers" en hebben daar direct het beeld bij van de Amerikaanse Doomsday Preppers. De wapens en ammo blijven het meeste hangen, hoor ik in mijn eigen omgeving.

 

Wij - de Beneluxpreppers - hebben áltijd als reactie kunnen geven: "O, maar dat zijn echt de maffe Amerikaanse preppers, met hun wapens enzo. Preppers in Nederland zijn totaal niet zo!"

 

Tot gisteren. @Anonieme Leon heeft helaas dat negatieve vooroordeel ruimschoots bevestigd.

 

 

 

Je verdedigt je keuzes uitstekend in dit draadje (zonder overigens inhoudelijk op de kritiek in te gaan), maar het zou je sieren als je daadwerkelijk openstaat voor kritiek of met wijsheid achteraf inziet dat je erg naief gehandeld hebt en daarmee de positie van vele mede-preppers schaadt. De naiviteit zit hem erin dat je zegt "Gaat mij puur om de boodschap. En hoe anderen dat opvatten boeit me weinig". Het doel van een boodschap geven ís namelijk dat het erom gaat welk beeld/kennis/informatie/iets-om-over-na-te-denken je achter wil laten, en de wijze waarop je het doet (woordkeus, voorbeelden, etc) bepaald het slagen van het overbrengen van de boodschap.

 

Aan de andere kant vind ik je dapper dat je dit gedaan hebt en spreek ik daar bij deze mijn waardering voor uit. En heeft het - net als Doomsday Preppers - ook een positief effect dat ook jij ons nu als gekkies hebt neergezet. Want hoe vaker mensen op spraakmakende wijze met een woord als 'prepper' in aanraking komen, vooral in main stream media, hoe meer er langzaam maar zeker ook over deze materie gaan nadenken. En hopelijk ook gaan preppen. Want mijn overtuiging is dat als een voldoende groot percentage mensen in je sociale of geografische omgeving zijn voorbereid met een voorraad voedsel en wat andere preps, hoe groter een ieders kansen zijn als de SHTF.

 

Perfect verwoord. Op die twee benen hink ik ook.

 

't Verbaasde me dus ook dat die meekijkende vriend wel door de camo en schiettuig heen kon kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Verbaasde me dus ook dat die meekijkende vriend wel door de camo en schiettuig heen kon kijken.

 

Waarschijnlijk omdat die camo alleen een vest en rugzakje waren, dat is totaal iets anders als soldaatje spelen met full combat gear incl smink. Ook geen handgranaten, magazijnen, dozen ammunitie en een dozijn schiettuig maar twee simpele (lucht/gas?) wapens zonder scope en redsight.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk omdat die camo alleen een vest en rugzakje waren, dat is totaal iets anders als soldaatje spelen met full combat gear incl smink. Ook geen handgranaten, magazijnen, dozen ammunitie en een dozijn schiettuig maar twee simpele (lucht/gas?) wapens zonder scope en redsight.

 

Ach het is BNN, dus niemand die dat verder door heeft.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk omdat die camo alleen een vest en rugzakje waren, dat is totaal iets anders als soldaatje spelen met full combat gear incl smink. Ook geen handgranaten, magazijnen, dozen ammunitie en een dozijn schiettuig maar twee simpele (lucht/gas?) wapens zonder scope en redsight.

 

waren waarschijnlijk .22 vuurwapens levensgevaarlijk in de handen van zo'n nutjob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk omdat die camo alleen een vest en rugzakje waren, dat is totaal iets anders als soldaatje spelen met full combat gear incl smink. Ook geen handgranaten, magazijnen, dozen ammunitie en een dozijn schiettuig maar twee simpele (lucht/gas?) wapens zonder scope en redsight.

 

Die vriend heeft ook Doomsday Preppers wel eens gezien, dan viel dit nog mee! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik wel (jij blijkbaar niet) .

 

Het maakt ook niet uit wat voor wapens het zijn, er werd niet verantwoord mee omgegaan en dat zegt al genoeg.

 

Dat jij hem verdedigd ondanks zijn onverantwoordelijke gedrag vind ik verontrustend .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik wel.

 

Het maakt ook niet uit wat voor wapens het zijn, er werd niet verantwoord mee omgegaan en dat zegt al genoeg.

 

Dat jij hem verdedigd ondanks zijn onverantwoordelijke gedrag vind ik verontrustend .

 

Ik wijs je op jouw gebrekkige omgangsnormen, dat is iets anders dan bepaald gedrag van Leon verdedigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik wel (jij blijkbaar niet) .

 

Het maakt ook niet uit wat voor wapens het zijn, er werd niet verantwoord mee omgegaan en dat zegt al genoeg.

 

Als jij wist om wat voor wapens het ging had je niet gezegd "waren waarschijnlijk" maar "het zijn". Ik zag hem niet onverantwoord omgaan met die wapens (wat het ook mag zijn), ik ben benieuwd welk gedrag jij onverantwoord vind.

 

Iemand die zo met wapens om gaat verdient geen betere benaming.

 

zal hem in het vervolg benamen met: "betrokkene".

 

Wat is 'zo met wapens' omgaan? En die 'betrokkene' noemt zichzelf Leon, ongetwijfeld een schuilnaam maar laten we die dan maar gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken, zonde van mijn tijd.

Echter ik heb tot 2X toe gevraagd of Leon een Agent Provocateur is en tot nu toe is hier geen ontkenning van hem/haar op gekomen.

Kan wel mooi praten en zielig doen om mensen om de vinger te winden, van dat heb ik alemaal meegemaakt dus wees maar aardig voor me.

Potverdorie, nee @Tom niet meer schelden is ook nog slecht voor me bloeddruk.

Helaas is onze mede prepper vertrokken en dat al na 1 nacht. Jammer want dan kan hij gewoon vertellen welke wapens er gebruikt zijn.

En heeft hij hier dan een verlof voor als het vuurwapens zijn. Of zijn de wapens "beschikbaar" gesteld en deed Leon gewoon pang pang zonder ooit eerder een wapen te hebben vastgehad. Lijkt me wel, gezien de omgang met de wapens.

 

En nog eeeeeennn puntje, dan houd ik er echt mee op en kom ik er noooooiiiiit meer op terug.

@leon de gevleugelde uitspraak "Defensie kan ons niet aan, we zijn met een paar duizend. Wat is daar nu in geknipt? zo te horen is het gewoon achter elkaar gezegd, zelfs de intervieuwster (hoe heet ze ook al weer) was verbaasd en herhaalde de opmerking.

 

Dus Leon wil je deze vragen nog beantwoorden a.u.b.

 

De groeten en het ga je goed, overigens hoef je van mij niet weg je kunt gewoon blijven kun je nog een heleboel leren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag hem niet onverantwoord omgaan met die wapens (wat het ook mag zijn), ik ben benieuwd welk gedrag jij onverantwoord vind.

Ik zag Sophie toch op een gegeven moment met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp gevaarlijk rondzwaaien met haar vinger op de trekker. Ze richt het wapen op de camera man/vrouw en iedereen die daar in de buurt staat loopt gevaar, daarna richt ze het wapen, met haar vinger op de trekker ook nog even op de doomsday prepper Leon.

 

Onverantwoord met een wapen omgaan heeft hij dus imo wel gedaan door het wapen zomaar in handen te geven van dat grietje.

 

Zelfs al zou het een balletjes pistool zijn of luchtdruk/CO2, zo ga je niet met een wapen om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij wist om wat voor wapens het ging had je niet gezegd "waren waarschijnlijk" maar "het zijn". Ik zag hem niet onverantwoord omgaan met die wapens (wat het ook mag zijn), ik ben benieuwd welk gedrag jij onverantwoord vind.

 

 

 

Wat is 'zo met wapens' omgaan? En die 'betrokkene' noemt zichzelf Leon, ongetwijfeld een schuilnaam maar laten we die dan maar gebruiken.

 

als jij dat niet onverantwoord vindt, heb jij nog nooit van je leven met wapens leren omgaan.

 

"zo met wapens omgaan" kijk naar het filmpje , denk na en kom dan terug .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag Sophie toch op een gegeven moment met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp gevaarlijk rondzwaaien met haar vinger op de trekker. Ze richt het wapen op de camera man/vrouw en iedereen die daar in de buurt staat loopt gevaar, daarna richt ze het wapen, met haar vinger op de trekker ook nog even op de doomsday prepper Leon.

 

Onverantwoord met een wapen omgaan heeft hij dus imo wel gedaan door het wapen zomaar in handen te geven van dat grietje.

 

Zelfs al zou het een balletjes pistool zijn of luchtdruk/CO2, zo ga je niet met een wapen om.

 

Kijkend naar de beelden, was het co2 pistooltje niet geladen afgaande of het geluid en de damp die je uit de loop zag komen. Dat is op verder dan 50cm dus niet meer gevaarlijk.

Het geweer leek een .22LR en daar kwam enkel Leon aan, wat voor kogels of dummy rounds hij gebruikte weet ik niet, ik heb het niet gezien, maar hij ging er verantwoord mee leek het me.

 

We weten niet wat hij vooraf allemaal tegen die Sophie verteld heeft over het gebruik van die paffertjes, dus verder de man veroordelen afgaande op de beelden is gewoonweg te kort door de bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo maar .22LR patronen afvuren in een bos is niet verantwoord omgaan met wapens. Het transporteren van het wapen voldeed al niet aan de regels (combinatie van wapen en munitie in een tas, nota bene in een magazijn!) . Rondzwaaien van pistool duidt er op geen tot te weinig instructie gehad te hebben betreffende het omgaan met wapens.

 

U kunt hier hoog of laag springen, betrokkene was gewoon fout bezig. En al helemaal omdat hij weet dat hij op tv komt! als je dit weet dien je er voor zorg te dragen dat je over komt als iemand die weet hoe hij met wapens om moet gaan. Als eigenaar van een vuurwapen sta je onder een vergrootglas en als combinatie met het prepper zijn al helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijkend naar de beelden, was het co2 pistooltje niet geladen afgaande of het geluid en de damp die je uit de loop zag komen. Dat is op verder dan 50cm dus niet meer gevaarlijk.

Het geweer leek een .22LR en daar kwam enkel Leon aan, wat voor kogels of dummy rounds hij gebruikte weet ik niet, ik heb het niet gezien, maar hij ging er verantwoord mee leek het me.

 

We weten niet wat hij vooraf allemaal tegen die Sophie verteld heeft over het gebruik van die paffertjes, dus verder de man veroordelen afgaande op de beelden is gewoonweg te kort door de bocht.

 

Mij is geleerd, dat je nooit, maar dan ook echt NOOIT een wapen (geladen, ongeladen op safe enz) op iemand richt. (tenzij je de bedoeling hebt de trekker daadwerkelijk over te halen dan) Daarnaast houd je nooit, maar dan ook weer echt NOOIT je vinger op de trekker.

Simpel gezegd, als deze Leon een wapenverguning zou hebben, wat ik ernstig betwijfel (zeker als je ziet hoe hij het wapen richt), en hij zou dit op de baan zo doen, dan was hij waarschijnlijk zijn verlof kwijt voor hij met zijn ogen kon knipperen.

 

Bovendien waren er op geen enkele manier veiligheidsmaatregelen getroffen voor zover dat zichtbaar is op de beelden.

 

Naast het feit dat hij dus erg dom bezig was met de wapens, geeft hij ook nog eens het verkeerde voorbeeld door zijn gedrag op tv ten toon te spreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarin volg ik je 100% phtvs, de regels zijn zelfs nog strenger dacht ik, maar het is en blijft TV,

ik heb Peter R. Devries ook al in een ondergrondse garage zien schieten en zo,

god weet welke uitzonderingstoelating BNN heeft kunnen regelen.

 

Maar om de man nu virtueel met woorden te gaan afschieten (pun intended), beetje te kort door de bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En.... hebben we al genoeg gezegd? Op de redactie van BNN zitten ze nu in hun broek te pissen van het lachen. Mag wat mij betreft een slotje op voor we ons nog verder te kakken zetten.

 

Volgens mij zijn ze op de redactie alweer bezig met andere onderwerpen en zijn ze deze dwaas allang weer vergeten. Zoniet dan kunnen ze hier lezen dat ze niet echt een afspiegeling hebben laten zien van wat er bij de Nederlandse preppers echt leeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...