Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verzoek tv-programma BNN


Stephanie91

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 467
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dus ik begrijp dat dat weer redelijk losstaat van wapenverlof die je voor een schietvereniging kunt halen ?

 

Ja, dat staat VOLLEDIG los van elkaar. Een wapen dat op een wapenverlof staat om mee op een schietvereniging te schieten mag niet voor de jacht gebruikt worden. Tenzij datzelfde wapen ook op een jachtakte staat (die is nodig om te mogen jagen). Los van nog veel meer beperkingen maar dat zou hier te diep gaan.

Kleine aanvulling op grondeigenaarschap: om te mogen jagen heb je minimaal 40 hectare aaneengesloten grond nodig. Heb je 39,5 hectare? Geen jacht!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag met jachtwapens ook voor de lol op een schietbaan schieten

maar zomaar met een sportwapen buiten schieten mag niet buiten de gekeurde schietbanen

legaal nee dat zoiezo niet

 

Was dat geweer, stel dat het een .22 was, dan een sportwapen? Ik dacht dat .22 gebruikt wordt voor het jagen op kleine dieren, en ook voor de sport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, er ook genoeg .22 geweren die speciaal voor de jacht bedoeld/gemaakt zijn

Dus als iets een .22 is is het niet per definitie een sportwapen

Hoor je meerdere schoten achter elkaar dan zou ik weer wel op een sportwapen gokken....

 

Een karabijn met een dergelijk kaliber lijkt me niet erg geschikt voor de jacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een karabijn met een dergelijk kaliber lijkt me niet erg geschikt voor de jacht.

 

Niet voor de olifantenjacht, daar heb je gelijk :-)

Maar uitstekend geschikt voor de jacht op konijnen bijvoorbeeld.

Overigens is het zo dat je niet op elk willekeurig dier (als jager zijnde) met een .22 mag schieten

Maar aangezien dit forum niet de plek is waar dit eigenlijk besproken dient te worden stop ik in deze discussie.

Overigens met alle respect voor Nonkel Jones en anderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien BNN een vrijstelling ivm tv opnamen heeft weten te regelen is er niets aan het handje.

 

Bovendien heb ik nergens gezien dat hij met scherp heeft geschoten en is daarnaast niet eens met zekerheid vast te stellen dat het om een vuurwapen ging.

 

Zijn heel veel op vuurwapens gelijkende nep-wapens/luchtdruk/CO2/airsoft spullen te koop.

Daarnaast is ook nog niet eens duidelijk dat de opnamen in Nederland plaats gevonden hebben en daarme is het maar de vraag of de Nederlandse wetgeving van toepassing is.

 

Feit is wel dat ik van mening ben dat hij niet veilig met dat spul is omgegaan en dat is jammer omdat er toch veel mensen dat programma hebben gezien.

 

Kunnen hier wel eindeloos door speculeren over wat mogelijk wel eens gebeurd zou kunnen zijn of niet, maar dat heeft weinig zin. Leon is ondertussen nergens meer te bekennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien BNN een vrijstelling ivm tv opnamen heeft weten te regelen is er niets aan het handje.

 

Bovendien heb ik nergens gezien dat hij met scherp heeft geschoten en is daarnaast niet eens met zekerheid vast te stellen dat het om een vuurwapen ging.

 

Indien. Indien mijn tante klootjes had etc.

 

De uitgeworpen hulzen waren die van scherpe patronen en niet van losse flodders. Daarnaast werpt geen enkel imitatiewapen hulzen uit. Ga er dus maar rustig vanuit dat Rambeon met scherp stond te schieten.

 

Overigens zijn ook nepwapens in Nederland verboden. Die kneus heeft hoe dan ook de Nederlandse preppers in een slecht daglicht gesteld.

 

Leon zal 'm ondertussen zitten te knijpen hoe laat de politie bij hem of haar op de stoep staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien BNN een vrijstelling ivm tv opnamen heeft weten te regelen is er niets aan het handje.

 

Bovendien heb ik nergens gezien dat hij met scherp heeft geschoten en is daarnaast niet eens met zekerheid vast te stellen dat het om een vuurwapen ging.

 

Zijn heel veel op vuurwapens gelijkende nep-wapens/luchtdruk/CO2/airsoft spullen te koop.

Daarnaast is ook nog niet eens duidelijk dat de opnamen in Nederland plaats gevonden hebben en daarme is het maar de vraag of de Nederlandse wetgeving van toepassing is.

 

Feit is wel dat ik van mening ben dat hij niet veilig met dat spul is omgegaan en dat is jammer omdat er toch veel mensen dat programma hebben gezien.

 

Kunnen hier wel eindeloos door speculeren over wat mogelijk wel eens gebeurd zou kunnen zijn of niet, maar dat heeft weinig zin. Leon is ondertussen nergens meer te bekennen.

 

vanaf 19.45 min heeft hij m beet

ik vermoed een .22 clone van de M1 als ik het goed zie http://nl.wikipedia.org/wiki/M1_Carbine

http://www.chiappafirearms.com/product/2459

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien. Indien mijn tante klootjes had etc.

 

De uitgeworpen hulzen waren die van scherpe patronen en niet van losse flodders. Daarnaast werpt geen enkel imitatiewapen hulzen uit. Ga er dus maar rustig vanuit dat Rambeon met scherp stond te schieten.

 

.

 

Ik heb vroeger een nep wapen gehad (knal patronen) wat wel delijk hulzen uitwerpt. Deze helzen zijn niet van echt te onderscheiden tenzij je ze dichtbij vergelijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonkel Jones

Net nog even gekeken naar de opname. Als je het beeld stil zet op precies 19:39 zie je idd dat het echte patronen zijn in het magazijn. Je kunt de loden kogel zien zitten.

 

Dus wat dat betreft neem ik mijn woorden terug!

 

Maar dan nog, is niet vastgesteld dat de opnamen in Nederland plaats gevonden hebben evenmin is bekend of er een vergunning voor was.

 

Ik ben het wel met je eens dat hij preppers in een verkeerd daglicht heeft gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...