Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom prep jij?


shooter

Aanbevolen berichten

@schipprep

Lijkt me juist een hele goede situatie!

 

Je hoeft het land waar je voedsel op verbouwd niet noodzakelijkerwijs te bezitten. Vanuit je kajuit zie je vast vaak stukjes verwilderd land langs het water. Ik weet niet hoe dicht bij de wal je kan varen en hoe ver je kunt gooien, maar je zou zaadbommen kunnen gooien. ;) (zaadbommen zijn ballen natte vruchtbare klei-aarde, met zaden erin. zie guerrilla gardening).

 

Of op plekken waar je aan land kunt aardperen, eeuwige moes, rabarber en bessenstruiken planten. En dan een kaart maken van waar wat staat. Elke keer als je erlangs vaart even met een verrekijker kijken of het al gegroeid is, best spannend tuinieren zo. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik bereid me voor op de instorting van de banken wereld en mogelijk geweld dat daar uit zal ontstaan. plunderingen, overvallen enz.

 

Voor overige zaken ben ik ook wel redelijk voorbereid kan me wel redden in me eigen middelen als ik in een bos neergegooit wordt en als er gezegd wordt zoek het maar uit hiero.. prima !!

 

Ben niet voorbereid op NBC achtige toestanden

meters hoge vloedgolven of het einde van de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oriënteren

 

ik ben getrouwd en word papa voor de 2 de keer . dat bracht me aan het denken (gezin bescherming )

waarvoor preppen : zowat alles !!!

Mijn voordelen : ben binnenschipper dus heb al veel zelf generator, diesel voorraad, watervoorraad, communicatie, satelliet (indien deze nog zou werken), altijd redelijke voedsel voorraad aan boord, jerrycan,

mijn nadelen : geen land of veld om voedsel te oogsten, schip niet bestand tegen hagen golven laat staan vloedgolven,

nog te voorzien: evacuatie pakket en ??????

 

alle tips welkom

 

Welkom op het forum!

 

Bunkeren van brandstof lijkt me moeilijk als er de SHTF plaatsvind. Uit nieuwsgierigheid, hoeveel is het verbruik van zo'n schip per kilometer?

 

Maar je uitgangssituatie is in elk geval goed. Zelfs als geen brandstof meer is zou je het schip bij een mooi stukje onbeheerd land kunnen aanmeren en gebruiken als opslag/uitvalsbasis.

 

Tja als je nou een oude skutsje had (de voorloper van de gemotoriseerde binnenvaartschepen) dan zou je ook zonder brandstof ladingen kunnen vervoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook aan alle scenarios, wat me wel zorgen baart is een eventuele kernramp in een kerncenntrale, en wel vooral omdat de kerncentrale van Chooz (Frankrijk) in vogelvlucht slechts 15 km van mij verwijderd is. Als daar iets gebeurt ben ik sowieso de klos, om mij daar op voor te bereiden heb ik de middelen niet voor.

 

mvg,

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

 

Bunkeren van brandstof lijkt me moeilijk als er de SHTF plaatsvind. Uit nieuwsgierigheid, hoeveel is het verbruik van zo'n schip per kilometer?

 

Maar je uitgangssituatie is in elk geval goed. Zelfs als geen brandstof meer is zou je het schip bij een mooi stukje onbeheerd land kunnen aanmeren en gebruiken als opslag/uitvalsbasis.

 

Tja als je nou een oude skutsje had (de voorloper van de gemotoriseerde binnenvaartschepen) dan zou je ook zonder brandstof ladingen kunnen vervoeren.

 

zo'n 10 liter per km maar als shtf voordoet zitten we zoizo onderweg en hebben we gemiddeld 12000l bij zijn heel wa kilometers dus generator verbuikt 2000l per maand met 18 draaiuren perdag 30kva mijn idee is richting basel varen ofzo daar schip als bol gebruiken of bob nemen en doortrekken te voet of auto fiets nu nog 2 bob's aanschaffen en vullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chrisprep

Tip: Zorg dat je bob's hebt, jodium tabletten, volledig afsluitende kleding (bijvoorbeeld regenkleding met capuchon en eventueel gasmasker tegen rond dwarrelende geladen deeltjes) en zorg dat je asap weg bent als die centralen op instorten staat het liefst voordat ie ontploft.. Zorg dat je op dat moment ook de windrichring in de gaten houd ivm fallout zone. Zorg ook dat je altijd voldoende brandstof in jerrycans hebt staan, zodat je thuis al je auto vol kunt gooien en onderweg extra brandstof hebt om in iedergeval voldoende afstand te kunnen maken. Bedenk van te voren waar je vaak bent al wat de veiligste plek is om te gaan schuilen mocht het gebeuren op het moment dat je niet thuis bent bijvoorbeeld.

 

Edit: zorg dat je bij aankomst alle kleding en openflesjes drinken en dergelijke verbrand en diep begraaft. Zelf een goede lange douch nemen. Jodium tabletten verzadigen je alvleesklieren voor ongeveer 7 tot 10 dagen. Is niet gezond maar beter dan dat die alvleesklier radioactief geladen jodium deeltjes uit voedsel absorbeert en jaren later kanker veroorzaakt...

 

Met die dingen in mind heb je de beste voorbereiding die je kunt hebben denk ik. (Naast het hebben van een onbetaalbare atoomkelder ;) natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chrisprep

Tip: Zorg dat je bob's hebt, jodium tabletten, volledig afsluitende kleding (bijvoorbeeld regenkleding met capuchon en eventueel gasmasker tegen rond dwarrelende geladen deeltjes) en zorg dat je asap weg bent als die centralen op instorten staat het liefst voordat ie ontploft.. Zorg dat je op dat moment ook de windrichring in de gaten houd ivm fallout zone. Zorg ook dat je altijd voldoende brandstof in jerrycans hebt staan, zodat je thuis al je auto vol kunt gooien en onderweg extra brandstof hebt om in iedergeval voldoende afstand te kunnen maken. Bedenk van te voren waar je vaak bent al wat de veiligste plek is om te gaan schuilen mocht het gebeuren op het moment dat je niet thuis bent bijvoorbeeld.

 

Edit: zorg dat je bij aankomst alle kleding en openflesjes drinken en dergelijke verbrand en diep begraaft. Zelf een goede lange douch nemen. Jodium tabletten verzadigen je alvleesklieren voor ongeveer 7 tot 10 dagen. Is niet gezond maar beter dan dat die alvleesklier radioactief geladen jodium deeltjes uit voedsel absorbeert en jaren later kanker veroorzaakt...

 

Met die dingen in mind heb je de beste voorbereiding die je kunt hebben denk ik. (Naast het hebben van een onbetaalbare atoomkelder ;) natuurlijk)

 

 

Correctie op bovenstaand verhaal. Jodium slik je niet voor de alvleesklier, maar voor de schildklier. Voor de rest klopt het aardig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ben jij voor aan het preppen ?

 

Om te leven en overleven. Ik verwacht wel dat "de boel" instort, en dat binnen afzienbare tijd, maar ik vind persoonlijk het leven veel prettiger als je weet dat (bijna) alles wat je eet/gebruikt met je eigen handen tot stand is gekomen. Het is een manier van leven die gelukkig maakt. Je bent "gewoon tevreden met wat je hebt". Dat is, mijns inziens, de sleutel tot geluk.

 

Ik vind dat de maatschappij waarin wij leven "verrot" is, ruim over de datum en het is hoog tijd voor vernieuwing. Of eigenlijk, terug naar de oude normen en waarden van "vroeger". Het gaat er voor mij niet om om voorbereid te zijn om zelfvoorzienend te kunnen leven als het NODIG is. Now is the time, leef in het heden en bereid je voor op de toekomst. Als je verwacht dat de boel gaat instorten, dan leef alsof het al is ingestort. En zolang het niet instort, leef gelukkig en maak gebruik van de luxe die we hebben. Maar zorg vooral dat je het niet NODIG hebt. Nu niet en in de toekomst niet.

 

Dat is mijn filosofie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat de maatschappij waarin wij leven "verrot" is, ruim over de datum en het is hoog tijd voor vernieuwing. Of eigenlijk, terug naar de oude normen en waarden van "vroeger". Het gaat er voor mij niet om om voorbereid te zijn om zelfvoorzienend te kunnen leven als het NODIG is. Now is the time, leef in het heden en bereid je voor op de toekomst. Als je verwacht dat de boel gaat instorten, dan leef alsof het al is ingestort. En zolang het niet instort, leef gelukkig en maak gebruik van de luxe die we hebben. Maar zorg vooral dat je het niet NODIG hebt. Nu niet en in de toekomst niet.

 

Mee eens. Behalve sommige van die oude normen en waarden dan ;)

 

De wereld-economie kan niet blijven zoals ie is (volledig gebaseerd op olie, terwijl er maar een beperkte hoeveelheid olie is). Je kan eigenlijk nu al zien dat die economie aan het instorten is, al is het gelukkig in slow-motion (meer tijd om te preppen en aan te passen). Maar voor het geval dat de veranderingen opeens heel snel gaan, zonder dat er al een nieuw systeem is dat de schokken op kan vangen, blijft er een gevaar van SHTF (bijvoorbeeld door hyperinflatie). En daar prep ik voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De hoofdzaak waarvoor ik prep is eigenlijk als er een calamiteit is waardoor je zonder je basis behoefte komt te zitten voor een paar dagen. Zo zorg ik dat ik voor zeker 2 a 3 maanden voedsel en water in huis heb. Heb ik voor 2 maanden brandstof in huis voor de auto of eventueel het aggregaat voor als de stroom uitvalt of omdat als door omstandigheden er geen brandstof meer te verkrijgen is. voor 3 maanden eten voor mijn hond, een petroleum kachel en brandstof voor als je cv het niet meer doet, medicijen en verzorgings producten enz. Zeker heb ik ook voor de lange termijn nagedacht en heb zaden, waterfilter, producten om jezelf te beschermen, houtgasbrander, waarde metalen om te ruilen en z'n beetje alles wat van pas komt om jezelf een beetje te kunnen redden.

Zo probeer ik een lijstje bij te houden van wat ik al heb en wat ik nog moet aanschaffen en wat ik eventueel nog zou kunnen gebruiken. Ik denk ook niet dat je je overal op voor kunt bereiden maar als je al een paar maanden voorsprong hebt op anderen geeft dat natuurlijk een heel groot voordeel. En na verloop van tijd zullen je eigen voorraden opraken en zul je toch weer heel inventief moeten zijn om verder te overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij preppen net als een hoop anderen hier vooral om zelfredzaam te zijn.

We zijn het beu om afhankelijk te zijn van een maatschappij waar wij ons niet in thuisvoelen en waar we steeds minder van gaan begrijpen. Waar we vroeger vaak verbaasd waren als we de zaken zagen die in het journaal voorbij komen, merken we nu dat we de laatste tijd alleen nog maar boos en verdrietig worden en de meeste dingen ons niet eens meer verbazen.

We hopen onze kinderen bij te kunnen brengen dat alle luxe die we hebben niet vanzelfsprekend is en dat je moet weten wat voor moeite er nodig is om bijvoorbeeld alleen al in de basis levensbehoeftes ( eten, drinken, dak boven je hoofd etc.) te kunnen voorzien. Daarnaast willen we ze dingen leren om zelf kritisch na te denken, te onderzoeken hoe dingen werken etc zodat ze altijd hun eigen boontjes kunnen doppen( en telen:p) mocht er om wat voor reden dan ook een shtf situatie komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou van alles kunnen gebeuren en ik denk niet dat ik ook op al die gebeurtenissen voorbereid kan zijn. Ik doe het voornamelijk vanuit mijn moederinstinct, ik wil niet dat mijn kinderen iets overkomt... Ook hou ik al jaren van hergebruiken en het verzamelen van rommelmarktspullen (oma's spullen), er staat nog een handnaaimachine op zolder die ik niet weg wil doen, die kan wellicht nog wel van pas komen. Dat was misschien al wel het begin van het preppen.

 

Het enige dat ik nu kan doen is zorgen dat ik een aantal dingen (survivalboek, BOB tas, extra water en voedsel, en Dutch Oven/petroleumstelletje/campingstelletje enz.) in huis heb/haal. Maar als ik zo lees wat de gemiddelde voorraden hier zijn, moet ik nog opschieten wanneer er de 21e december echt iets gaat gebeuren :-). Persoonlijk verwacht ik zelf eerder toestanden op financieel gebied in Europa/de wereld waardoor er schaarste komt en chaos. Wanneer dat zo ver is vind ik moeilijk in te schatten.. Dus dan hoop ik wel in mijn eigen huis te kunnen blijven en mijzelf en mijn gezin te kunnen voorzien.

 

Maar ja, ik heb ook geen ervaring in vechten oid, dus wanneer ik die strijd zou moeten aangaan dan verlies ik die vermoedelijk. (ga wel binnenkort op Krav Maga...vanwege een angstervaring met een groep mensen)

 

Mijn motto staat in mijn onderschrift...:

The past is where you learned the lesson.

The future is where you apply the lesson.

Be prepared in the middle...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
Wat van die vouwschopjes van het leger (pioniersschop) is ook ontzettend handig. Helaas zie je de echte niet meer zo vaak in dumps liggen. Onverwoestbare schoppen. Ze hebben als nadeel dat ze minder prettig werken dan een schop met een volwassen steel er aan. Maar het grote voordeel is, dat ze opvouwbaar zijn en daardoor heel weinig ruimte innemen. Bij een dreigende overstroming is het alle hens aan dek en iedereen zandzakken vullen. Dan kun je wel wat (vouw)schoppen gebruiken.

 

kijk hier maar eens: http://www.dicks.nl/catalogsearch/result/?q=schep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland

We preppen omdat of de euro nou valt of niet we het erg zwaar gaan krijgen, we willen een zekere vorm van vrijheid proberen te bewaren goed schiks of kwaad schiks.

De elite die ons langzaam maar zeker de verdrukking (vernieling) in duwen kan je dagelijks op tv zien, ze hebben de ene na de andere oplossing voor de problemen die ze zelf veroorzaakt hebben maar wij moeten bloeden.

Lees hier de 10 geboden van de nieuwe wereld orde: http://www.franklinterhorst.nl/Het%20mysterie%20van%20de%20Georgia%20Guidestones.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik prep uit oogpunt van jezelf (gezin) kunnen redden wat er ook gebeurt, hup schouders d'r onder en gaan! Heb ook een geheel ontevreden gevoel over de huidige maatschappij, het gevoel dat je steeds minder mag en er steeds meer moet vanuit de overheden (BigBrother) en er geen ruimte meer is voor afwijkende meningen of leefwijzes. Dit kan niet blijven duren, we moeten naar een andere samenleving waarin kleinschaligheid en vooral delen voorop staan en waarin we onafhankelijker worden van alle grootmachten. Eigenlijk altijd al prepper geweest maar wist toen nog niet van het bestaan en de naam erbij ;-) Ik hamster graag voorraden van (Sint) kadootjes tot waspoeder en dan het liefst voor zo weinig mogelijk of helemaal geen geld. Probeer zoveel mogelijk zelf te maken, of te ruilen (onafhankelijkheid t.o.v. geld) en wil graag op korte termijn ons huishouden verder onafhankelijk maken dmv. een autonoom zonnepaneelgebeuren en/of windmolen, uitbreiding van de nuttige tuin en het gestructureerd aanleggen van een complete noodvoorraad voor een aantal maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij preppen voor "wat als":

 

we onze banen kwijtraken... (beide net 6 maanden zonder werk gezeten, geloof me, dan ben je blij dat je wat achter de hand hebt!)

 

de stroom uitvalt...

 

drinkwater niet meer uit kraan komt...

 

de euro valt...

 

er oorlog uitbreekt...

 

Allemaal heel realistische scenario's! (een ander scenario is een coronal mass ejection, daar heb ik nachtmerries over ;) )

 

Wij hebben eten, water (en ander drinken), zaad, lucifers/aanstekers en kaarsen... Dat breidt zich uit, verder dames verzorging (ja sorry heren, maar eens per maand zullen wij er toch aan moeten geloven, en een beetje hygiene is dan wel zo prettig!), persoonlijke verzorging, tools, en overige (aluminium folie heeft 1001 toepassingen, maar ik ga het niet op mn hoofd zetten!)

 

Voor het geval we onze banen weer kwijt raken sparen we ook, dat heeft geen nut in geval van een euro-val of CME, maar voelt toch prettig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstroming / stroomuitval.

Val van de euro / burgeroorlog.

Pandemie / buitenaardse invasie.

 

De reden waarom ik pandemie en buitenaardse invasie onder hetzelfde groepje zet, is omdat ik ervan overtuigd ben dat als aliens de mensheid wat willen decimeren, ze dat echt niet doen door zoiets hoogst primitiefs als gunships uit laten zwermen. Daar hebben ze echt wel verfijndere methodes voor. Gewoon een alien over iemand laten niezen, tadaah, Spaanse Griep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wil ik het voornamelijk voor de basics,

maar het is me al eerder overkomen dat er geen drinkwater meer uit de kraan kwam en dan merk je dat voorbereiding wel handig is, binnen een uur alle water uit de supermarkten enzo...

Wat ik dan ook voornamelijk wil gaan doen (inderdaad ik ben nog niet begonnen ik ben 17 heb het druk met school, werk etc.) is gewoon de basis en een kleine voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, probeer het duidelijk te krijgen voor mezelf:

 

Je kan wel een goede reden hebben om te preppen en je daar op voor te bereiden, maar een prep is een prep toch?

 

Of je nou prept voor een solar explosion of voor het ineenstorten van het geld, of een overstorming. Je prept toch overal hetzelfde voor? Eten, drinken en suvival spullen. Of zie ik het nou fout?

 

Misschien dat ik mijn vraag niet helemaal lekker formuleer, maar ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...