Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom prep jij?


shooter

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw opndit forum. Waarom ik start met preppen? Ik wil zoveel mogelijk onafhankelijk zijn van het ontworpen systeem als dat door wat dan ook onder druk komt te staan. Dat kan dus een economische verval zijn, instorten van bestaande zekerheden, wegvallen van bevoorrading winkels, wegvallen van stroom/gas, onrust en wegvallen veiligheid. Ik vertrouw op mijn eigen kennis en vaardigheden, maar wil ook voor mijn gezin meer zekerheid creeren door goede voorraden aan te leggen. Ook contacten met gelijkdenkenden en gelijkgezinden zijn in mijn mening een voorwaarde om bij paniek en ellende de overlevingskansen te vergroten. Mensheid overleeft door samen te werken, zo is het al altijd gegaan. Benutten van elkaars krachten, kunnen en kennis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik prep in eerste instantie ook voor zelfredzaamheid. of het nu natuurgeweld is of menselijk falen, ik wil mij en mijn gezin kunnen redden in elke situatie.

wel acht ik de kans erg groot dat er een wereldwijde uitval komt van elektronica door een CME net als in 1859... dus ik richt me zoveel mogelijk op niet elektrische spullen, en skills. als we terug gaan naar de middeleeuwen zullen er zeker velen zijn die het niet trekken en krijg je weer te maken met rare dingen als de pest en dergelijke. de val van de euro lijkt me niet of, maar meer wanneer...

 

een poll is wel een leuk idee @Floshtf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende redenen om te preppen dat is wel duidelijk.

De een voor een monetaire nachtmerrie,De ander voor weer wat anders ?

Ben ik toch wel benieuwd wie voor wat prept,Persoonlijk heb ik het nog steeds niet

op de Russen en concorten.

Gelet op het aantal strategische doelen in mijn omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
stipt op 1: economische crisis. Waarom? Omdat het een 100% waarschijnlijkheid heeft om nog een keer voor te komen, gezien de economie altijd op en neer gaat.

 

Dit is ook mijn reden om te gaan preppen. Een aantal jaren geleden in aanraking gekomen met de curves van Kondratieff, met zijn logische psychologische onderbouwing: Mensen, die bezig zijn met overleven werken harder voor minder, dan in wat betere tijden. Dat simpele gegeven geeft volgens K. enorme golven, omdat we met zijn allen voor de totale productie zorgen, aan de basis van de curves. Kondratieff zag dat de golven gewoon op elkaar gelegd konden worden en ze hadden nagenoeg dezelfde vorm, een zeer stijle punt aan de top (deze curve datgene wat wij de lucht in de aandelen noemen). De eerste golf begon rond 1750 en de golven duurden zo'n zeventig jaar. Onze golf begon na 1934, vanuit dat dieptepunt. Toch heb ik de hoop dat het deze keer veel minder diep is: Als het inderdaad dat gegeven is, wat het veroorzaakt, dan zou er door de globalisatie van industrie en arbeid, (de verspreiding over de wereld) anders moeten zijn geworden. Is de ene 'kant van de wereld' het een beetje rustiger aan aan het doen, dan wordt er aan de 'andere kant' wel weer hard gewerkt voor het bestaan. Alles even simpel voorgesteld.

 

Maryan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik prep om dat mijn gevoel zegt dat de euro straks niets meer waard is , de winkels leeg zijn, en ieder voor zich is .

ik zie en hoor teveel en als je goed rond je heen kijkt zie iedereen het kijk alleen al naar de huizen die te koop staan, bedrijven die afliet zijn en of gaan.....

en als ergste en laatste (P)rutte en aanhang .........

daarom zoen wij het

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij preppen omdat we zelfredzaam/zelfvoorzienend willen zijn en niet pas als er "iets" gebeurt maar NU meteen. Door goed te preppen hoeven we niet/nauwelijks naar de winkel met geld, hoeven we niet te werken voor geld om in de winkel uit te moeten geven. Door niet (of nauwelijks) te hoeven werken hebben we alle tijd om ons bezig te houden met preppen :-) ... en met wat we vanavond zullen eten. en waar dat vandaan gaat komen, en hoe we dat gaan bereiden, en op welke brandstof we dat gaan koken.. Heel relaxt leventje, er is veel tijd over om met de moestuin bezig te zijn, een erg belangrijk onderdeel waarvan je kon zien bij doomsdaypreppers op tv dat een boel mensen die juist vergeten aan te leggen, terwijl hun hele kelder vol wapens en eten ligt.

 

Al doende leert men, wij kunnen ons niet voorbereiden op wat dan ook en dan snel overstappen op een theoretische manier van overleven als er wat gebeurt, de kans is erg klein dat dat goed gaat, we hebben dan vast van alles over het hoofd gezien, en dat vuurtje maken in de regen in het donker was toch wat lastiger dan gedacht.. (bijvoorbeeld)

 

Door nu al zo te leven heb je een enorme voorsprong en merk je het nauwelijks als de stroom uitvalt of de prijzen in de winkels de pan uitrijzen. Omdat we hoog en droog zitten kunnen zelfs de dijken breken zonder dat we het merken. En ja, ikzelf heb wel angst voor het water, in Nederland onder zeeniveau, en een rubberbootje helpt dan niet vrees ik, dus wij gaan alvast! ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prep denk ik vooral voor meer zelfredzaamheid, dat vind ik belangrijk ivm peakoil en ik sluit niet uit, dat de prijzen voor voedsel nog wel eens flink zouden kunnen stijgen (Monsanto-praktijken, peakoil, mislukte oogsten, klimaatveranderingen, etc. etc.)

Zelfredzaamheid is een middel om met minder middelen of grotere uitgaven het toch nog te redden.

Daarnaast woon ik niet zo ver van een snelweg, spoor, druk bevaren kanaal en wat industriële bedrijven. Er kunnen ongelukken gebeuren en kwalijke stoffen vrij komen.

Verder woon ik onder NAP, dus een overstroming is ook nog een optie. Dan nog uitval van gas-water-licht, door diverse oorzaken.

En ook instorting van de economie, terrorisme en andere pleuris uitbraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

dat we allemaal denken dat er iets te gebeuren staat dat is wel duidelijk.

maar waar prep jij voor.

 

is het op een emp of het instorten van de financiële markt.

of dat morgen de wereld echt vergaat

in dat geval verga ik mee ben ik bang

ik ben er niet op voorbereid

ik prep op het instorten van ons netwerk geen stroom water of telefoon ed.

heb me dan ook niet bezig gehouden met het vergaan van de wereld.

 

aangezien ik splinter nieuw ben hier zou ik graag willen weten waar jullie je op voorbereiden, wtshtf is een ruim begrip .

 

ik ben hier tenslotte om te leren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ineenstorting van het financiële systeem. (chaos all around) als dit gebeurd, houd je lieve hart vast.

Wereldoorlog 3, dan toch blij dat ik 2 BOL's heb onder de grond. Vraag die dan komt, hoe lang gaat het duren.

Zonnevlammen en EMP chaos, dat is de ultimate killer voor bijna iedereen en alles.

Natuurgeweld, tja ruim begrip.

Een tsunami of overstroming in Nederland, is gebeurd, en wat als....

Nucleaire rampen, tja, leve de BOL onder het beton, en mijn voorraad met ABEK filterbussen. Maar hoe dit moet verlopen?

Poolshift, is al vaker voorgekomen, en niemand kan inschatten wat dit gaat doen?

Bijbelse profetieën, of zijn die verhalen gebaseerd op niets?

Huidige samenleving, Als ik zie wat er allemaal gebeurd in de wereld: geweld, misbruik, zelfmoorden, wetteloosheid, verslavingen, egoïsme, liefdeloosheid, corruptie....nog meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ineenstorting van het financiële systeem. (chaos all around) als dit gebeurd, houd je lieve hart vast.

Wereldoorlog 3, dan toch blij dat ik 2 BOL's heb onder de grond. Vraag die dan komt, hoe lang gaat het duren.

Zonnevlammen en EMP chaos, dat is de ultimate killer voor bijna iedereen en alles.

Natuurgeweld, tja ruim begrip.

Een tsunami of overstroming in Nederland, is gebeurd, en wat als....

Nucleaire rampen, tja, leve de BOL onder het beton, en mijn voorraad met ABEK filterbussen. Maar hoe dit moet verlopen?

Poolshift, is al vaker voorgekomen, en niemand kan inschatten wat dit gaat doen?

Bijbelse profetieën, of zijn die verhalen gebaseerd op niets?

Huidige samenleving, Als ik zie wat er allemaal gebeurd in de wereld: geweld, misbruik, zelfmoorden, wetteloosheid, verslavingen, egoïsme, liefdeloosheid, corruptie....nog meer?

 

En nee je kunt niet op alles voorbereid zijn, maar er een keer goed over nadenken, en een scenario schetsen met vrienden geeft toch meer inzicht dan de gemiddelde mentaliteit van bijna 99% van ons "volkje", wat zegt: dan zien we wel weer, dan vertrouwen ze ineens vollop op de Nederlandse regering.

Mijn antwoord is dan altijd: Denk je dat ze je helpen, of weet je dat zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nee je kunt niet op alles voorbereid zijn, maar er een keer goed over nadenken, en een scenario schetsen met vrienden geeft toch meer inzicht dan de gemiddelde mentaliteit van bijna 99% van ons "volkje", wat zegt: dan zien we wel weer, dan vertrouwen ze ineens vollop op de Nederlandse regering.

Mijn antwoord is dan altijd: Denk je dat ze je helpen, of weet je dat zeker.

 

Ik mag jou wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zombie invasie vanaf een andere planeet, ik maak me erg druk over dat Niburu verhaal. Heb gelukkig wel voor iedereen aluminium petje. Verder voorraad houten staken als het vampiers zijn zit ik goed en heb twintig dozen zilveren kogels tegen de weerwolven.

 

Als ik die met een N-110 lading 21 grains, en een Federal 100 slaghoedje afvlam in een 357, defragmenteren die niet dan......want ja, zilver.

Daarbij je raakt zo ook je "handelswaar" aan zilver kwijt, thats a no go voor mij. Ik pak de bosmaaier wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nasty, maar een Becker doet net zo veel, en wolf was best te eten in Noorwegen naar ik me kan herinneren ;)

 

Off topic: Niet echt, kan me nog slang herinneren maar het verhaal dat het naar kip smaakt (die was overigens ook goed gek die instructeur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prep niet speciaal voor één gebeurtenis, maar voor de gevolgen daarvan. Water, warmte, voedsel en veiligheid zijn zo ongeveer de 1e levensbehoeften.

Als je dan gaat kijken naar de risico's dan schat ik het volgende rijtje op volgorde in:

 

1) hyperinflatie (plotseling of in neergaande stadia, zoals het nu al gaat)

2) ramp met kerncentrale (die dingen vertrouw ik niet, het beheer is volgens mij niet in orde, de vraag is wanneer.....)

3) overstroming (dat is Nederland he?)

 

En verder kan ik een scala aan dingen verzinnen die er zouden kunnen gebeuren, maar het bovenstaande rijtje lijkt mij het meest waarschijnlijk. Waarbij ook belangrijk is om het totaal onverwachte niet uit te sluiten, zoals een oorlog met Belgie :-) of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...