Ga naar inhoud
GENEGEERD

Drank als ruilmiddel? Welke drank is het meest geschikt?


BTF

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Open wonden niet met alcohol ontsmetten. Alcohol verdunt het bloed en doet daardoor meer kwaad dan goed. Dat zegt mijn vriendin (nurse). Je kan er wel dingen mee ontsmetten, maar niet een open wond.

 

Ik zou drank inslaan die je zelf (of mensen om je heen) ook graag drinkt, dan weet je zeker dat je er iets aan hebt. En een paar flessen heel sterke drank, dan kan je er altijd nog op koken dmv het bekende cola blikje- alcohol stove, of molotov cocktails maken, etc (veelzijdig spul)

 

Okee, dat van die open wonden wist ik niet. @Keyser Suze natuurlijk wel.

Wel een dure molotov-cocktail hee. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Open wonden niet met alcohol ontsmetten. Alcohol verdunt het bloed en doet daardoor meer kwaad dan goed. Dat zegt mijn vriendin (nurse). Je kan er wel dingen mee ontsmetten, maar niet een open wond.

 

Ik zou drank inslaan die je zelf (of mensen om je heen) ook graag drinkt, dan weet je zeker dat je er iets aan hebt. En een paar flessen heel sterke drank, dan kan je er altijd nog op koken dmv het bekende cola blikje- alcohol stove, of molotov cocktails maken, etc (veelzijdig spul)

 

Okee, dat van die open wonden wist ik niet. @Keyser Suze natuurlijk wel.

Wel een dure molotov-cocktail hee. :)

 

Vijf of tien procent alcohol in een vieze wond is niet schadelijk, het doodt bacteriën maar inderdaad ook wat goede cellen. Op de bloed stolling doet het niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Vijf of tien procent alcohol in een vieze wond is niet schadelijk, het doodt bacteriën maar inderdaad ook wat goede cellen. Op de bloed stolling doet het niet veel.

 

Aha, je bloed wordt zeker dunner, als je veel alcohol drinkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van dat ik zelf whisky drink, en dat in mijn geval dus vanzelfsprekend de voorkeur heeft. Kan ik nog een goede reden geven dat whisky het aantrekkelijkst is om te in te slaan (/preppen).

Whisky kan als investering gebruikt worden, want de prijzen van whisky an sich zullen altijd blijven stijgen, daarnaast zijn er whisky's die met hun productie stoppen,

en er zijn bottelingen die in kleine oplage worden uitgegeven,en hoe meer daarvan in de loop van de tijd opgedronken worden, des te meer de ongeopende flessen waard worden.

 

Als voorbeeld, heb ik zelf 6 ongeopende flessen johnnie walker green label staan, johnnie walker is vorig jaar gestopt met de productie van green label, en deze flessen raken langzaam aan op.

Ik schat dat ik deze flessen met een jaar of 4 makkelijk met 2 a 3 tientjes winst kan verkopen (inkoopprijs was 30 euro de fles), zulke rentes ga je bij een bank op je spaarrekening niet krijgen.

En met de winst kan je vervolgens weer wat lekkers preppen.

 

Het is wellicht een klein beetje offtopic omdat ik het benader als investerings middel, maar voor het geval dat een SHTF uitblijft kan je in ieder geval wat winst maken, en vervolgens weer investeren in prep benodigdheden.

 

Daarnaast moet je natuurlijk goedkoop inkopen, en bij onderstaande webshops bespaar je gauw eenderde van de prijs vergeleken met de prijs bij de slijter;

http://www.drankdozijn.nl (gratis verzendkosten bij aankoop 12 flessen)

http://www.drankgigant.nl

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen ergens gehoord te hebben dat Vodka ook een goede keus is om verschillende redenen.

- Veel vodka's zitten rond de 40% alcohol percentage. Dit is en redelijk nummer en kan verdunt worden.

- Vodka is zeer geschikt om wonden schoon te maken omdat het zeer doorzichtig is waardoor je ten allertijde goed oog kunt houden op wonden. Ook hier geld: verdunning.

- Vodka kun je met praktisch alles mixen dus mocht smaak nog een probleem zijn: bessen doorheen halen en het heeft al smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hed plobreem iz dattik hed erch laztich vindtdt soon foorraat aaahn te haudten.. hed zpull, werdambt waar jeh bijhh staad lijkckt vel.

 

Hhaha ja 98 procent acholol geschikct voor de conzumptie uid Luxemburggse szupermarkkt is goeddkoop en kan je aardig aanlengen met cola of wat je maar lekker vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf whiskey, rum en wodka.

in duitsland is dit aanzienlijk goedkoper dan in nederland.

 

wijn is meestal niet erg lang houdbaar. alleen de duurdere wijnen kun je lang bewaren. de goedkopere niet. dit is mij eens verteld door een slijter. waar de grens ligt,weet ik niet. hoe je dus weet welke wijn je wel lang kunt bewaren, dat zou ik ook wel willen weten. ook bier is niet erg lang houdbaar.

 

sterke drank schijnt eeuwig houdbaar te zijn.

op de zuidpool hebben ze een paar jaar geleden een kist whiskey geborgen die daar verstopt lag onder de hut van een zuidpool-expeditie uit 1907 van shackleton.

de whiskey-fabrikant probeert nu het recept na te maken aan de hand van die flessen omdat het recept verloren is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen ergens gehoord te hebben dat Vodka ook een goede keus is om verschillende redenen.

- Veel vodka's zitten rond de 40% alcohol percentage. Dit is en redelijk nummer en kan verdunt worden.

- Vodka is zeer geschikt om wonden schoon te maken omdat het zeer doorzichtig is waardoor je ten allertijde goed oog kunt houden op wonden. Ook hier geld: verdunning.

- Vodka kun je met praktisch alles mixen dus mocht smaak nog een probleem zijn: bessen doorheen halen en het heeft al smaak.

 

Helemaal mee eens, Muktaronic.

Ik zag dat de goedkoopste vodka bij drankdozijn.nl net zo duur/goedkoop is als bij de supermarkt hier. 12,- per fles.

Ik wil nu elke maand standaard 1 fles kopen.

Vorige maand was ik begonnen. Helaas heeft de fles de maand niet overleefd...... (het vlees is zwak)

 

Noach

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, Muktaronic.

Ik zag dat de goedkoopste vodka bij drankdozijn.nl net zo duur/goedkoop is als bij de supermarkt hier. 12,- per fles.

Ik wil nu elke maand standaard 1 fles kopen.

Vorige maand was ik begonnen. Helaas heeft de fles de maand niet overleefd...... (het vlees is zwak)

 

Noach

 

Dan moet je 2 flessen kopen he . Een voor de prep en een voor gebruik . ;)

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In case of SHTF is welk merk je aanbiedt als ruilmiddel niet meer belangrijk. Mensen willen op dat moment een vloeistof met een hoog alcoholpercentage. Of het nu is voor desinfectie, verdoving of gewoon voor de roes, als er geen alcohol meer te vinden is willen mensen alles wel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Gall & Gall (meestal vrij duur) heeft huis-vodka voor onder een tientje de fles.

Bij de groothandel kun je jenever in een jerrycan kopen, ook niet al te duur, tientje of vier geloof ik. Weet niet of dat net zo goed werkt (ontsmetting-gewijs dan) als vodka?

 

Ik drink eigenlijk nooit :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...